Sunday, May 24, 2009

NIK AZIZ YANG TIDAK BERAPA CERDIK


Kalau ikutkan hati saya rasanya saya mau hentam betul-betul Nik Aziz kali ini. Tapi memikirkan masih diri dan hati saya ini masih ada perasaan hormat kepada beliau,maka saya 'perlahankan' sedikit hentaman saya.

Walaupun berbeza aliran politik,tapi saya masih menghormati beliau sebagai seorang tua,MB dan saudara sesama agama serta bangsa.

Sepertimana yang kita semua sedia maklum,semalam (23/5/09) Nik Aziz berkata,Datuk Seri Dr.Zambry bukan MB rakyat tapi MB Mahkamah.

Soalan saya kepada Nik Aziz siapa yang sebenarnya bawa kes Perak ke Mahkamah ? Saya harap Nik Aziz dapat menjawabnya dengan akal fikiran beliau yang waras. Lain kali sebelum bercakap tilik cermin dulu wahai Tok Garu.

Soalan kedua, bila masa pulak nizar haram jadah tu dipilih oleh rakyat sebagai MB ? Sultan Perak yang pilih dia sebagai MB. tolong lihat angka ini. Jumlah pengundi di Perak pada 8.mac.08 ialah 848,229 orang. Jumlah pengundi yang mengundi nizar haram jadah adalah 11,994 orang.

Adakah dengan 11,994 orang yang mengundi nizar itu daripada 848,229 pengundi kita boleh katakan nizar adalah MB yang dipilih oleh rakyat ? Jangan jadi mabuklah wahai Nik Aziz !

Dr.Zambry juga bukan dipilih oleh rakyat sebagai MB. Sebaliknya Sultan Perak yang pilih beliau.

Sebagai seorang MB, Nik Aziz sepatutnya menunjukan kecerdikannya sebelum bercakap. Bukan main hentam kromo.

Patutlah Kelantan tidak maju sepanjang 20 tahun pemerintahan Nik Aziz,kerana Kelantan mempunyai seorang MB yang tidak berapa cerdik.

Tak payah nak kona-kona lah wahai Tok Garu , ada akal fikir sendiri. Tok Garu tak payahlah nak tutup bangkai zirafah dengan daun getah.



18 comments:

Anonymous said...

saudara fasial yg agak cerdik...

mmg la sultan yg pilih MB..tp sultan pilih berdasarkan sape yg menang time tu..maknenye sultan pilih berdasarkan kehendak rakyat..bukan kehendak die sendri..klu sultan yg pilih ikut kehendak die sendri..buat pe nk diadakan pilihanraya...tu laa..otak melayu cm korg ni mmg suke pusing2kn ayat..bende senang phm tp saje je nk putar belitkan cerita..jap nk tanye..mase korg mkn ngan adun lompat tu..korg xriso ke duit yg die belanje korg mkn tu (klu mkn pkai duit sendri ok laa..) dr sumber haram??diorg ade kes rasuah kn??buta kn korg??hehehehehehehehehe........

Cucu Tok Selampit said...

Tersangat setuju. Bro, siapa gadis bertudung biru tu? Boleh berkenalan?

Datu Sulaiman said...

Tahniah,rupanya saudara jugalah yang paling cerdik,paling ideal dan paling pintar..

Tahniah, tahniah !!!

ruang bicara faisal said...

kpd anon

terima kasih kerana mengakui sultan yg berhak pilih mb.


terima kssih !

terima kasih !

terima kasihhhhhhhhhhhhhhhhhh.......

ruang bicara faisal said...

tutup cerita kerana anon no 1 dah mengakui SULTAN YG BERHAK MEMILIH MB

hak rakyat mengundi. bukannya pilih mb

la la la la la la

Anonymous said...

kalu DAP PKR PAS TAK GABUNG..TAKDE MAKNANYE NIZAR JD PILIHAN RAKYAT.. BN PARTI TUNGGAL KAN YG ADE MAJORITY..BUTA NOMBOR KE APE..

YES SEBAB TU KELANTAN TAK MAJU..OTAK PEMIMPIN DI TAKUK LAMA...CERAMAH JE BANYAK..

OTAK TAK BERUBAH JUGAK...KALU DENGAN CERAMAH NEGERI MAJU TAKPE JUGAK..NI MAKIN TERUK JADINYA..

Anonymous said...

ni lah apabila politik di jadikan sumber pendapatan.... dulu PAs kata sape undi umno/bn berdosa ...tapi la ni sape2 undi PAs pun berdosa besar, sebab PAS bersama2 dalam Pakatan rakyat, yg ada bersama DAP, yg terang2 menentang negara islam malaysia.

dunia dah kiamat apabila ada ahli2 agama jual agama utk kepentingan perut ....

fikir2kan lah

penyair dari gunung said...

Ni le akibat ada ilmu, kurang pakai.Suka putar belit. Gunakan agama untuk kepetingan. Pakai status Tok Guru untuk merosakkan pemikiran orang ramai. Yang anon no 1 ni, apa ke bangang sangat. Aku malas nak tulis le kat sini betapa bangangnya ANON ni... Set tempat, masa kita face to face. Belajo jadi jantan...

penyair dari gunung said...

Apa le bodoh sangat ANON 1 ni. Memang tak sekolah betul le mamat ni...Aku kenal sangat ngan 3 ADUN yang tinggalkan Penipu Rakyat (PR). Kamu jangan main sedap tangan je menulis. Kamu ada bukti ke 2 ADUN tu rasuah?

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

BOdoh punya nik ajih.pas yg hampeh.ulamak songsang.mereka yg mempercayai kata2 nik ajih mmg bodoh mcm lembu pakistan.

Anonymous said...

salam faizal..

pok nik tu kan x berapa cerdik, tp mang tak cerdik langsung pun..beliau begitu lemah dlm matematik hingga 28 & 31 pun x tau mana yg bsar & kecil..
yg letak jawatan utk bg kat laki juburi,yg nk sambung bjar dgn yg meninggal dunia pun dia tak dpt bezakan..beza kapir laknat gan org islam yg lafazkan ayat2 suci alquran pun dia tak dpt nk bezakan..
sebagai org islam kita perlu dijauhi dari syaitan yg di rejam,tp dia kata leh kawan gan syaitan..
kesimpulannya dari 10 perkataan yg dia cakap, 11 yg tak betul ( 11 tu termasuk tanda . ; ? - ` )

GOMO said...

JANGAN MARAH ANON 1 TU..
KESIAN....

GOMO said...

ANON1 SAID..
tu laa..otak melayu cm korg ni mmg suke pusing2kn ayat..bende senang phm tp saje je nk putar belitkan cerita.

KAH KAH KAH..
SAPA PUSING CERITA???
ANON???
31 DENGAN 28 MANA BESAR???
JAWAP ANON..JAWAP...
HA HA HA

Anonymous said...

wahai anon 1.04....sape kata rakyak pilih nizar habaq mai sat...setahu teman...pr ni wujud lepas pilihanraya dah..ebelum ni semunya stand alone DAP, PKR DAN PAS..PAS LAK MENANG BERAPE KERUSI AJER..PASTU OLEH SBB IKUT CKP PAK NUAR SURUH GABUNG PASTU BOLEH LER PEMBANGKANG MEMERINTAH SBB BILA GBUNG DAH LEBIH DARI BN....KAT SITU PUN DAH NAMPAK BUDAK TADIKA PUN TAU....

windtalker said...

Nik Aziz bukannya sekadar kekurangan kecerdikan malah beliau kini sudah berada di perenggan kekeliruan, kecelaruan menghampiri kesasauan.

Nik Aziz seorang yang megah dengan gelaran tok guru oleh pengikut dan penyokongnya kini sudah berani menggadaikan agamanya untuk kepentingan politik diri dan sekutu.

20 tahun jadi MB, rakyat Kelantan di Kuala Lumpur dan lain-lain tempat lebih kaya dan mewah jika dibandingkan dengan rakyat di Kelantan. Kehidupan rakyat Kelantan rata-rata masih jauh ketinggalan berbanding dengan di negeri-negeri lain, kecuali Husam Musa yang kaya-raya berniaga dengan rakan-rakan kongsi Cina Singapura.

Parpu Kari said...

Nik ajis ni elok bersara je. Dah nyanyuk dah. Keluar fatwa ikut suka dia je. Ada jugak yg bahlul pi taksub kat dia lagi. Hancus pas kerana nik ajis!

Anonymous said...

RBF, UMngokkk betul....

Mcmna kelate nak maju.. pusat sekat pembangunan klate...
peruntukan semua beku...
nak tunggu UMngokkk menang mcm trnganu dulu.... tak adil nama nye...

mangkuk

imia said...

RBF, gi mampus la UMNgokkkk