Tuesday, June 2, 2009

AHLI PARLIMEN KAPAR YANG PARIA !





PARIA = LOW CLASS ATAU TIDAK BERKUALITI

Setiap kali timbul isu antara Polis dan penjenayah tidak kira dimana sekalipun,maka orang pertama yang sering menjadi HERO kepada penjenayah-penjenayah ini adalah Ahli Parlimen Kapar yang paria itu.

Sudah beberapa kes yang beliau sering tunjuk lagak hero. Antara yang diingati oleh saya adalah kes di Balai Polis Brickfields iaitu tuduhan kepada Polis kononnya menyiram air panas kepada seorang penjenayah.

Kemudian beliau 'all out' dalam kes perompak kereta iaitu kugan. Kemudian lagi kes seorang penagih dadah yang mati minum thinner sewaktu dalam tahanan Polis di Klang. Dan yang terbaru adalah kes di Negeri Sembilan. Lihat disini dan disini.

Sungguh sakit hati rasanya melihat tulisan beliau. Seolah-olah tiada yang betul bagi pihak Polis.
Sebab itulah semakin hari penjenayah semakin naik toncang kerana ada MP yang paria sanggup membela mereka.

Saya rasa tidak salah bagi saya jika terus menggunakan perkataan paria kepada MP Kapar ini. Kerana beliau lebih banyak membuang masa membantu penjenayah daripada membantu orang-orang yang menjadi mangsa jenayah.

Kenapa MP paria ini tidak sibuk bila ada kes orang awam yang mati dibunuh penjenayah.

Contohnya seorang pekerja sambilan pam minyak yang juga Kakitangan Majlis
Agama Islam Perak di Perak yang dibunuh oleh empat perompak india di Perak tahun lalu.

Seorang kontraktor india mati dibunuh di Bukit Tinggi Klang beberapa bulan lepas.

Seorang ibu dan anaknya yang mati dibunuh minggu lepas di Ipoh.

Sepatutnya orang-orang begini yang ditolong oleh MP Kapar ini untuk mendapat pembelaan. Bukannya menolong penjenayah-penjenayah yang jahat dan selayaknya 'dibunuh' itu.

Saya hendak ceritakan satu kes tragis kepada sahabat sekalian.

Ada seorang Hamba Allah bernama Hj.Zainuddin. Beliau adalah seorang Pengurus sebuah Jabatan di dalam MAS. Hj.Zainuddin ini amat baik orangnya,bersopan santun,berbudi bahasa,berhemah,beriman dan sebagainya. Pendek kata beliau seorang yang serba lengkap. Beliau juga disegani di kalangan pekerja-pekerja MAS.

Dua malam lepas,Hj.Zainuddin sedang memandu di jalan Kajang Semenyih. Tiba-tiba kereta beliau dilanggar di bahagian belakang oleh seorang lelaki india. Beliau memberhentikan kenderaannya di tepi jalan. Beliau turun dari kenderaannya untuk melihat kesan kemalangan tersebut. Tiba-tiba lelaki india yang melanggar kereta beliau turun dan menikam beliau di bahagian tengkok menggunakan sebilah pisau rambo.

Kejadian itu disedari oleh pengguna jalan raya yang lain dan lantas mereka berhenti untuk menolong Hj.Zainuddin. Menyedari ada orang yang ingin membantu,maka si penjenayah pun lari tanpa sempat mencabut pisau rambo yang masih melekat di tengkok mangsa.

Lantas mangsa dibawa ke Hospital Putrajaya oleh orang awam dengan pisau masih di tengkok. Jika pisau itu dicabut saya rasa mungkin mangsa tidak panjang umur. Setibanya di Hospital,Doktor terpaksa melakukan beberapa kali X-Ray dahulu sebelum mencabut pisau tersebut.

Akhirnya dengan kepakaran para Doktor dan dengan izin Allah pisau itu dapat dicabut dari tengkok Hj.Zainuddin dengan selamat. Panjang tikaman pisau tersebut di tengkok mangsa adalah 3.5 cm. Hj. Zainuddin masih ditempatkan di ICU Hospital Putrajaya. Keadaan beliau kini stabil.

Sama-sama kita lihat samada MP Kapar yang paria itu akan membela atau tidak nasib Hj.Zainuddin.

Mungkin akan ada yang berkata saya cuba membawa isu perkauman bila bercerita tentang perkara ini. Tetapi harus diingat tindakan MP Kapar selama ini lebih perkauman lagi. Hanya mangsa-mangsa india saja yang dibela olehnya.

Saya pun tak faham sekarang ini. Kita orang melayu sebagai tuan tanah bumi ini tidak boleh lagi bercakap pasal kaum kita di bumi sendiri. Lihat saja contoh apa yang berlaku kepada Awang Selamat dari Utusan Malaysia. Beliau bercakap pasal hak pribumi. Tetapi ditegur juga pun oleh pribumi sendiri . Dan pendatang pun turut sama menyahut langkah yang dimulakan oleh pribumi.

Kita tidak tahu apa yang dikatakan oleh pendatang terhadap kita dalam akhbar milik mereka,kerana kita tidak memahami bahasa mereka. Mungkin ianya lebih teruk daripada Awang Selamat.

Dikesempatan ini saya juga ingin mencadangkan kepada Kerajaan agar semua pendatang-pendatang yang berada di Malaysia daripada Bangladesh, Nepal, Vietnam, Indonesia Selatan Thailand dan daripada negara-negara lain juga diberi kerakyatan negara ini.

Beri juga peluang kepada mereka menubuhkan parti politik mereka dan hak mengundi. Beri lagi peluang kepada mereka menerbitkan akhbar mereka sendiri serta sekolah sendiri. Jangan lupa, mereka-mereka ini juga menyumbang kepada pembangunan ekonomi Malaysia,sebagaimana yang kerajaan selalu kata orang-orang cina di Malaysia juga menyumbang kepada ekonomi negara ini. Awas ! tanpa mereka-mereka ini mungkin ladang sawit tidak berbuah,bangunan tinggi tidak dapat dibina, dll. Maknanya mereka menyumbang kepada pembangunan negara kita. Tidak salah kita beri kan ? Betul tak ?

Alang-alang nak adil,biar sama adil kepada semua. Alang-alang tuan tanah tidak boleh bersuara dibumi sendiri,biarkan negara ini menjadi Fiji,minoriti mengusai majoriti. Saya rasa tidak salah untuk kita memberi semua itu kepada mereka seperti yang saya nyatakan diatas kerana 'melayu kan pemurah'. Pemurah dari segala sudut. Pemurah memberi dan pemurah menegur orang sendiri.

Berbalik kepada cerita asal...

Inilah padahnya bila orang tepi jalan diangkat menjadi pemimpin. Sehinggakan skop tugas sendiri pun tidak tahu dan antara penjenayah atau hero pun tidak dapat dikenali.

Selama ini saya sangkakan hanya Ahli Parlimen Ampang ,Pokok Sena dan Padang Serai sahaja yang bodoh. Rupanya ada lagi MP yang tergolong dalam golongan MP-MP bodoh di Malaysia. Iaitu MP Kapar.

Saya sarankan kepada MP Kapar,tak payahlah nak menunjuk lagak atau hero tamil tidak tentu pasal di merata tempat. Masalah penduduk di kawasan anda sendiri pun banyak lagi,jadi tak payahlah nak sibuk di kawasan lain. Jaga kawasan anda betul-betul. Jaga kumpulan-kumpulan samseng india di Kapar dulu. Didik mereka dulu supaya tak samseng lagi,barulah anda boleh masuk kawasan orang lain. Kalau anak sendiri pun tak terjaga,bagaimana nak jaga anak orang lain.

Harus diingat P.109 Kapar adalah kawasan Parlimen yang terbesar dalam Malaysia. Sudah tentu disana berlamabak masalah rakyat. Bila masalah rakyat nak selesai kalau MPnya sibuk menjadi hero kepada penjenayah di merata tempat.

Tidak salah, jika ada benarnya 3-4 ekor penjenayah mati dalam tahanan Polis. Kerana mereka telah atau bakal mematikan ramai orang yang tidak berdosa. Tak payahlah nak bangkit kononnya isu hak asasi manusia. Apakah orang-orang yang mati dibunuh oleh penjenayah tiada hak asasi ? Tolong jawab wahai MP Kapar yang paria.

Kepada Polis,teruskan usaha murni anda dalam menjaga keselamatan dan keamanan negara serta rakyat. Jutaan lagi rakyat Malaysia berdiri teguh di belakang Pasukan Polis,walaupun ada beberapa ekor 'binatang-binatang' yang sering memperlekehkan Polis. Jangan patah semangat wahai anggota-anggota PDRM. Jasa dan budi kalian tetap dikenang dan dihormati oleh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian.

Kepada MP Kapar.

Sesungguhnya anda memang seorang Ahli Parlimen yang bodoh dan bangang !



12 comments:

Kumbang said...

Saam bro,
Aku setuju sangatlah bro.
Orang PKR pun tak suka mamat ni..
Hehe Ahli Parlimen Ampang tu Kumbang sukalah dia cakap. Arrest me now..arrest me now. Nampak sangat 'kebodohan' dia hehe.

DR 1221 said...

KELING PARIA NI PATUT DIHANTAR BALIK INDIA JER, BUAT SEMAK MALAYSIA.

ZACKO said...

MP Ampang berlagak nak jadi Menteri mcm Kak Pidah kita dulu. MP Kapar pulak beriya-iya benar nak jadi mcm Nazri Aziz. Jgn kata MP Kapar paria..semua MP Pakatan Rakyat pun PARIA...PARIA DOG.

x-pkr said...

gasak bro....jgn bagi can! Paria nie mmg kodi! kat selangor pun tak ttp pendirian, mcm org selalu mabuk todi jer...

Anonymous said...

MP bodoh macam ni memang bangang- masalah depan mata tak nampak, kat tempat lain dikejornye. Cari je samseng india rompak rumah dia

Anonymous said...

SALAM
orang macam ini, kalau polis ada operasi penjenayah yang pakai pistol-pistolan ajak dia sekali, suruh dia kedepan pujuk penjenayah tu menyerah, itupun kalau dia berani, aku ingat kalau penjenayah tu bagi dengar satu das letupan terkencing terberak dah tentu,lepastu fobia bunyi merecun. Sekarang ni penjenayah kejam dah ada suara didewan rakyat, tahniah, nasib anda akan dibela dengan MP ini dan kru peguam2 nya.
Pembela Kekejaman Rakyat.
SYABAS MALAYASIA MACAM-MACAM MP ADA

API

ajai62 said...

Salam Bro

Memang keling PARIA dia ni...kalau balik India pun tak ada standard sebab kasta paling rendah sekali..sebab nenek moyang dia dtg Tanah Melayu sebab tak leh hidup kat sana....Keling kalau ada kuasa macam keling mabuk todi samsu haram....

ArenaMalaya said...

Keling paria hindu sial! jembalang hawau keling ni. samy vellu pun lakhanat. Melayu skrg jangan takut nak cerita hal Melayu. biarkan keling paria & cina babi melalak cakap racist walhal tindakan mereka lebih racist. hawau.

pkr simata satu said...

Memang dasar keling paria dan kaum pendatang,setiap yg melibatkan kaum dia tak kira penjenayah atau penyangak akan dibelanya,samalah macam cina gerakan pengerusi p.pinang tu,chin peng ketua pengganas komunis pun disokongnya.

Memang kaum pendatang ni kita tak boleh percaya.Diorang tuduh kita racist,racist,racist utk cover sifat racist sejati diorang.

jaswardy said...

bangsa kita mudah lupa.lupa akan segala hak-hak yang kita ada.betul kata tun mahathir MELAYU MUDA LUPA kata pujangga MELAYU TAK AKAN HILANG DI DUNIA.tetapi melayu akan hilang maruah,kuasa di bumi tercinta.bersatu lah wahai saudara-saudara ku untuk anak cucu kita.

Anonymous said...

Ape yg heran smua pemimpin mrka adalh dri golongan gangster...mcm filem Tamil tu. .yg aku heran kerjaan kita iktiraf mlh ketua2 puak2 ni di lantik menteri lgi..jika Melyu terus ISA kerna ancmn negara. .terrorist le konon...negra sptutnya jgn beri muka rasis mcm ni bela kaumnya wlupun nyata PENJENAYAH TEGAR negara. ..siapa lgi jika bkn kaum ni...PERKASA pun merajut sikp Krjaan demi Undi kekal perintah ngara abaikn bangsa sndri...ramai ke puak ni...tiru mcm Sgapore buat agih n pecahkn kaum Mlyu ikut kwsan n flat spya sikit jdi mrka xblh berkumpul

Anonymous said...

Pertamanyer, MELAYU pun kaum penadtang jugak, orang asal ada lah bumiputra Tanah Melayu, Kalo dah semua penadatang dan kalo nak neagra maju , jgn la nak pikir sgt pasal kaum, jgn nak hulukan yg Melayu ni Tuan, yg Melayu ni penduduk asal, yg melayu ni berkuasa. Kalo kaum kaum lain tak turun kat Tanah Melayu ni, Keraadaan elayu akan tetapseperti di Papua New Guenea, Raja raja "Melayu" pun kaum pendatang, Kebanyakan nyer dari Bugis, suruh la mereka balik Bugis!!!. Nampak sgt yg racis ni masih Melayu dan Melayu dan Melayu lagi.
Ingat la ekonomi kita meriah camni pun sebab usaha semua kaum. Melayu tau makan atas angin, profit atas angin, Kalo x der kaum Cina buat kontrak, angin mana ko rang nak makan duit lagi???
Matang sikit la pemikiran tu. Kalo nak anak anak kita hidup senang dan selamat di Malaysia, belajar bertolak ansor, jgn rasa diri kita besar, Allah lagi besar, kgn ingat kaum lain x der hak, Allah lebih berhak. Cuba cuba la berfikir sejenas, Keling , ke paria ke , boyan ke, asli ke, semua makhluk ciptaan Allah, belajar hormat ciptaan Allah , baru la anda akan di hormati..
Wallahuaklam.