Thursday, July 23, 2009

NGA KOR MING IKTIRAF KERAJAAN BN


Mulut cakap lain,tetapi hati sebenarnya lain.

Kalau ikutkan apa yang dikatakan oleh Nga terhadap Kerajaan BN selama ini tiada apa yang bagus.

Tetapi perbuatannya lain pula.

Semalam (selasa) saya menerima perkhabaran dari seorang rakan yang tinggal di Ipoh.

Katanya,sewaktu beliau ke RHB Bank di Greenhills Town di Bandar Ipoh,jam 3.30 petang, beliau terkejut melihat orang selama ini siang malam menghentam BN dan PM sedang mengisi borang untuk membeli Amanah Saham Malaysia yang mulai dijual semalam (selasa,21/07/09).

Ini bermakna beliau mengiktiraf apa yang dibuat oleh Kerajaan BN dan seterusnya mengiktiraf Kerajaan BN.

Jika beliau tidak iktiraf,beliau tidak akan membeli ASM. Maknanya apa yang dilakukan oleh Kerajaan BN selama ini adalah baik dan 'berkhasiat' untuk rakyat.

Rakyat tidak terkejut jika melihat Dr.Zambry,Ong Tee Keat atau T.Murugiah membeli ASM. Kerana kita sememangnya tahu yang mereka ini penyokong-penyokong BN.

Tetapi amat pelik bagi rakyat,bila orang yang selalu menghentam Kerajaan BN kononnya tidak pandai mengurus ekonomi,tetapi dalam masa yang sama memberi sokongan kepada sistem ekonomi yang diuruskan oleh musuh mereka.

Agaknya-agaknya siapa lagi pemimpin parti pembangkang yang ada membeli Saham-saham Amanah yang dibuat oleh Kerajaan BN ?

Mungkin Lim Kit siang pun ada juga kot.

Najib oh Najib,otak anda memang geliga. Baru 100 sehari tu,belum 1000 hari lagi. Kalau dah 1000 hari,musuh datang menyembah kat kaki lah jawabnya. Selamat Maju Jaya.

4 comments:

Tungaklangit said...

salam bro rbf

inilah manusia.. pasal politik mereka kutuk BN/UMNO tapi pasal menguntungkan poket masing2 mereka pun joint jugak...

yang sedihnya orang kita yg bpolitik tapi poket tak berisi...

kantung dosa saja yang penuh sebab kutuk mengutuk satu sama lain...

agaknya berapa ramailah orang PAS yang beli ASM berbanding orang DAP dan PKR?

salam

ustazSAID said...

Salam, saya sudah menunaikan tanggungjawab membela Wan Farihan!
http://ustazsaid.blogspot.com/2009/07/keadilan-untuk-semua.html

Pedang Bertuah said...

Melihat dari sudut berbeza... actually saya kecewa portion Bumiputera dibuka untuk langganan kaum lain. PNB dah tersasar dari matlamat penubuhan nya oleh Tun Hussein dan Tun M.
Sekarang mereka lebih pentingkan untung berbanding memperjuangkan nasib Bumiputera. Asal penubuhan adalah sebab Bumiputera sebagai individu tak mampu kuasai ekonomi, jadi diwujudkan tabungan supaya Bumiputera dapat menyumbang penguasaan ekonomi dalam syarikat-syarikat besar.
Kalau hak ini pun dah dibuka, apa yang tinggal? Yang kat luar dah memang tak boleh compete, ada kekuatan yang sikit ni pun nak dikongsi?
Ataupun, management dah lupa kenapa in the first place PNB diletakkan di bawah Yayasan Pelaburan Bumiputera... memang Melayu mudah lupa.

Anonymous said...

awak tak sedar lagi ka permainan kaum cha tu.Cuba lihat isi kandungan surat khabar cina dan india mana ada yg memuji tindakan kerajaan membuka peluang saham kaum yg tidak terjual di buka untuk langganan semua kaum.mereka ni mana tau kata terima kasih.apa yg mereka fikirkan ialah 1,keseronakan kehidupan,cari duit,makan,tidor.hasrat mereka nak kaut semua kekayaan yang ada di sini dan tak akan pernah berpuas hati dengan apa yg di perolehi.kaum melayu asyek dok politik dan di buai mimpi.pemuda melayu di rosakkan ahlaknya. Ada seorang melayu liwat tu dok memperjuangkan nasib kaum cina dan hindu.tengoklah apa yang ada pada orang melayu nanti bila kerajaan pusat berubah tangan.