Monday, August 3, 2009

BRO ! ANWAR BIKIN LAWAK LAGI. KAH ! KAH ! KAH !




Berlakon boleh,menyanyi boleh,baca khutbah jumaat boleh,tazkirah boleh,betina boleh,jantan lagi boleh.Anwar sedang menyanyi selepas ditemuramah oleh Stesen Metro TV Indonesia di Jakarta.

Terasa nak pecah perut aku yang boroi ini dan aku ketawa berguling-guling hingga keluar muntah hijau bila lihat kenyataan terbaru bapak penipu ini hendak saman Tan Sri Muhyiddin Yasin (TSMY) kerana kenyataan yang dikeluarkan oleh TSMY dan disiarkan oleh Utusan Malaysia hari ini (3.ogos.2009).

Raja saman-menyaman dan raja akuan bersumpah ini sudah terasa kepanasan dengan kenyataan TSMY. Maklumlah selama ini TSMY seorang yang kurang bercakap 'pedas-pedas' dan kata-kata beliau dihormati dan diyakini oleh rakyat. Itulah yang membuat si penipu ini kepanasan,kerana bimbang rakyat terpengaruh dengan kata-kata TSMY.

Maka jalan yang paling singkat untuk mengabui mata rakyat adalah dengan menyaman saja. Beberapa bulan lepas beliau menyaman Menteri Luar,Datuk Anifah Aman berhubung kenyataan Datuk Anifah di Washington.

Yang membuatkan saya kelakar ialah ,masalah saman si penipu ini terhadap Dr.Chandra dan Datuk Nalla pun dia masih tangguh-tangguhkan. Sekarang dia saman pula Datuk Anifah dan akan saman TSMY.

Tetapi kes Dr.Chandra dan Nalla dia sengaja main-mainkan supaya lewat disebut di Mahkamah. Kenapa takut sangat dengan bekas orang kuat dia ? Kerana takut pekong dia terbongkar. Kerana Nalla boleh cerita baik punya,bagaimana Rashid sedang menonggeng dan anwar sedang menghentam. Apabila ditegur oleh Nalla,maka dia pun jawab,pandai-pandailah cari makan brother.

Nasihat saya kepada anwar,selesaikan dulu kes dengan Saiful,barulah kamu boleh saman-menyaman. Kes Saiful lebih penting. Jangan dok jadi bingai tak tentu pasal wahai en.anwar ibrahim al-juburi.

Ingat ,Saiful itu kawan baik anak lelaki kamu (Ehsan). Kesian kepada Saiful. Tak payah lagi nak berlakon lebih-lebih.

Rakyat mengenali siapa kamu wahai anwar,tetapi ,azizah,Nurul Izzah,Ehsan,Ezam,Nallakarupan,Azmin semua lebih lagi mengenali kamu.

4 comments:

Anonymous said...

salam,

hahahaha! kelakarnya pak sheikh ni. bawalah mengucap banyak2 pak sheikh. malu kat anak cucu. lagu pun tah apa2 tah. agaknya dia cipta masa kat hotel sungai buloh kot.- cahaya

Anonymous said...

Memang malang,
laki jalang,
maing belakang,
dengang jantang,
siang malang terbayang,
batang2 anak ikang,
kesiang....kesiang....

Jeffry said...

SLM BRO..AKU PLAK SAMPAI MELELEH AIR MATE TGOK DIA NYANYI ADOIYAIII..LAWAK2!!..KLU LAWAK MENDATANGKAN HASIL XPE JUGAK..INI MENDATANGKAN AIB!!! NAK SAMAN KONON!!..PODAHHHH!! KEHKEHKEHKEH..BAHLOULLL PUNYE JUBURI!!..HARKK PTUIHH!!

Anonymous said...

dorang tu tepok tangan sbb kesian tgk monyet terlepas hahahaha