Thursday, October 29, 2009

NIZAR BALACI DAP ! BUANG HASSAN ALI,BUANG JUGA RONNIE DAN TENG

Saya tangguhkan dulu posting berkenaan sidang Dun Perak. Kita berbincang dulu pasal Hassan Ali.

Sejak semalam lagi terdapat ura-ura Hassan Ali akan digugurkan sebagai Exco Selangor.

Jika perkara ini benar-benar berlaku,saya rasanya ianya satu titik hitam yang amat malang bagi umat Islam dan orang-orang melayu di Selangor tanpa mengira kiblat politik mereka.

Kerana menentang penjualan arak secara bebas dan mempertahankan pegawai-pegawai kerajaan yang rata-ratanya orang-orang melayu dihina dan diperlekehkan ,maka Hassan Ali digugurkan jawatannya.

Jika hendak gugur Hassan Ali,maka kita semua juga harus menuntut Khalid Ibrahim menggugurkan Ronnie Liu dan Teng Chang Kim di Selangor. Kerana dua ekor inilah punca segala kekalutan di Selangor.

Saya bukan bercakap atas kapasiti orang Umno atau BN. Saya bercakap atas kapasiti saya orang Islam dan melayu.

Kerana hendak jaga undi kaum cina maka mereka mesti korbankan Hassan Ali. Inilah dia PKR dan DAP. Undi melayu mereka letak di jubur sahaja. Melayu tak penting bagi mereka.

Kepada seluruh umat Islam di Selangor tanpa mengira fahaman politik,saya ingin menyeru anda semua bangkit menentang Khalid Ibrahim sekiranya Hassan Ali digugurkan sebagai Exco,tetapi Ronnie dan Teng tidak digugurkan. Kita harus menyokong Hassan Ali tanpa mengira PAS atau UMNO, tetapi kita sokong atas dasar Islam dan melayu.

Jika hendak gugur ,harus gugurkan ketiga-tiga mereka.

Apa komen anda. Setuju atau tidak ?

16 comments:

Anonymous said...

yes, mari kita semua bangkit menentang pengkhianat melayu di selangor...melayu mesti ebrsatu tanpa mengira fahaman politik, yang penting jangan sokong anwar berahim alcibai...

Anonymous said...

Bukan Ronnie Liu dengan Teng Chang Kim je, yang di P.Pinang tu pun sama gak. Lupa nama dia tapi dia ketua pekerja kerajaan P.Pinang yang kata JIM tu ekstremis..

Jeffry said...

SETUJUUUUU!!..KLU BOLEH SEMUA YB KONGSI GELAP, MELAYU MURTAD DAN KAKI KENCING LETAK JAWATAN!!

Anonymous said...

yayayaya....sokooooongggg...

next election kena sokong PR sebab MB tegasssssss melaksanakan prinsip utk rakyat

cili merah

Anonymous said...

setuju setuju....kenapa harus dijaga ca ya nun alif tu.....harus depa dua ekoq tu digugurkan bukan Dr Hassan...si khalid tu pun patut letak jawatan.....patut merasa malu sbb hina bangsa sendiri....

ber1melayu said...

barangkali n.ajis bukan tak mampu nak buat tetapi beliau tak mampu berfikir di paras itu. tidak kesampaian akal.

Anonymous said...

SETUJU.....

JIRO

Anonymous said...

amat bersetuju...PAS keldai DAP

hanizam said...

aku tak rasa khalid gagap akan buat macam tu...mahu runtuh SUK selangor kalau dia buat macam tu...dan aku jamin, DAP akan ugut untuk keluar dari PAKATAN...

memang malang kalau Hassan Ali dipecat dari exco...kat situ dah hilang pengaruh PAS dalam kerajaan selangor...nak harapkan sape lagi untuk buat semua ini...yang lain harap nak jaga kepala sendiri supaya dapat kekal sehingga PRU 13...

wait & see the game....

Anonymous said...

Ini PAS/PKR/DAP dah kene sumpah dgn org melayu. Tak payah buang, dia org gugur sendiri. Aminnn..

Mandailing Rangkuti said...

Salam.

Saya setuju RBF!. Dengan apa yang ditunjukkan oleh DAP di Penang, Perak dan Selangor, orang MELAYU MESTI bangkit segara atas dasar KEMELAYUAN DAN KEISLAMAN. Bukan atas dasar kepartian. Fikirlah untuk anak cucu kita bukan untuk diri kita sahaja dimasa sekarang.

Kesabaran semakin hilang!

Anak Lenggong said...

Saya tak fikir yang khalid gagap tu akan membuang 2 ekor cina DAP tu sebab dia cuma boneka dap di selangor jee..mana dia berani tunjuk muka kat dap..segala maslah yang berkait dengan bangsa melayu dipandang sebelah mata oleh khalid disebabkan dia sebenarnya tiada sebarang kuasa pun ..cuma nama sahaja MB tetapi kuasa penentu dibuat oleh dap.

Melayu pas mana nak berfikir semuanya ini disebabkan didalam kepala mereka dah tersumbat rasa dengki dan benci terhadap melayu umno..mereka menyokong apa juga perkara yang dilakukan serta mereka merelakan bangsa, kaum dan sultan mereka diperlekehkan asalkan asalkan mereka boleh menjatuhkan umno..hanya itu sahaja matlamat mereka..demi cita2 tersebut mereka sanggup diperbodohkan dan menghambakan diri kepada bangsa asing..

Anonymous said...

Apa pulak. Suruh Khalid Ibrahim gugurkan MB Selangor yang incompetent serta tak mencapai KPI yang diharapkan.

Anonymous said...

SETUJU.
pakat ramai2 warga selangor hantar memorandum kpd MB Selangor dan sultan selangor...

jgn bagi muka kat cina!

Sapa selalu baca http://ridhuantee.blogspot.com/ ..., dia tau la macammana busuk hati perut cina KAFIR ni...

kepada puak2 Pas dan PKR, jgn jadi bodoh dan jadi balaci Cina DAP lagi..

Patutnya Cina KAFIR kena jadi balaci Melayu/Islam..

PAS dan PKR telah terbukti tidak boleh mengawal org2 cina/india KAFIR!!!!!!!!!!

hanizam said...

begitulah senario politik di malaysia sekarang ni...melayu tak mahu bersatu untuk agama & bangsa sendir...lebih rela bersatu dengan pihak yang mahukan hak-hak melayu dihapuskan...tak sedar semua yang dibuat, secara senyap...tahu-tahu meletop je....

bila dah jadi macam ni, nak menyesal pun tak berguna...contoh terdekat, kat pulau pinang, ape yang dah jadi kat sana, itu pun melayu tak mahu bersatu lagi...

moga bangsa melayu bangunlah...

jangan jadi melayu mudah lupa...

pertahankan agama,bangsa & hak-hak kita....

wassalam...

Anonymous said...

Apa ke bodoh