Tuesday, October 20, 2009

NIZAR MANGKUK !!! PAS TIDAK PERCAYA QADA & QADAR

Mengikut laporan Malaysiakini,PAS merancang mencabar kemenangan Tan Sri Isa Samad dalam PRK Bagan Pinang. Sila rujuk di sini.

Ternyata puak-puak Khawarij (PAS) ini tidak percaya kepada Qada dan Qadar. Mereka sukar menerima kekalahan mereka. Daripada dulu hingga kini inilah perangai puak-puak Khawarij.

Dalam penggal ini BN mengalami kekalahan dalam PRK bermula di Permatang Pauh,Kuala Trengganu,Bukit Gantang,Bukit Selambau,Manek Urai dan terkahir sekali di Permatang Pasir. Adakah anda mendengar BN mencabar keputusan PRK berkenaan ? Tidak ! BN terima kekalahan mereka dengan hati yang terbuka.

Kalau hendak ikutkan,BN boleh cabar keputusan PRK Manek Urai kerana kemenangan kecil PAS boleh diragui ditambah pula undi rosak lebih tinggi daripada majoriti. Tapi BN tidak lakukan semua itu, BN terima kehendak Qada dan Qadar.

Tetapi tidak bagi parti yang menggelarkan mereka parti islam tetapi perangai dan perbuatan lebih daripada syaitan. Baru sekali kalah PRK ,macam-macam fitnah yang dilakukannya.

Kepada puak-puak Khawarij,sila muhasabah diri anda. Kembalilah kepada landasan Islam yang sebenar.



10 comments:

Aspirasi said...

Memang patut pun parti ni lingkup di PRK Bagan Pinang... Paku dulang paku serpih kata orang dia yang lebih... Bila dengan UMNO bercakap tentang Islam tetapi bila kena tentang mereka.... Islam mereka ketepikan...

semua orang yang salah... mereka tak pernah salah... ini semua perangai iblis laknatullah..

Galo said...

Parti Islam? Hemh! Ni lh tanda balasan ALLAH kpd mrk yg mempermainkn Al Quran & Islam, nyata ALLAH tlh menutup pintu hati mrk spt mana mrk menutup hati mrk di atas penghina Islam selama ni oleh 'kwn' mrk sdiri, mrk tergolong di kalangan org2 yg 'rugi'

YANG GAMBI said...

Salam, PAS hanya memperdaya umat Islam dan Orang Melayu dengan kulit pakaian Islam, tetapi bukan menTauhidkanNya, sebab itu mereka tidak akan pernah yakin dengan Qada dan Qadar Allah......

Jeffry said...

SLM BRO..PAS X BLEY TERIMA QADA & QADAR TP BLH TERIMA CENGKADAK DAN CENGKODOK (DAP & PKR) KEHKEHKEH

Local Fighter said...

Bro,
dah hukum fitrah dan perangai luar tabii PAS memang tak boleh menerima kekalahan.

Kalau kalah mesti konspirasi, BN main jahatlah, SPR diperkudakanlah, guna jentera kerajaan lah..

Kalau menang..hehe, mendabik dada, angkuh dan takbur. Memang benar diorang sudah mewarisi sifat iblis.

Bukan ke ramai cerdik pandai dalam PAS. Kalau di tolak undi pos pun BN tetap menang dengan majoriti 2515 lebih tinggi daripada 2333 (tahun 2008).

Kesian, inilah nasib parti yang menggunakan emosinya daripada rasional bila berfikir dan bertindak!

Rafie said...

makin terserlah sifat2 khawarij pada parti pas. di tambah dgn sifat busok hati mereka tuhan saja yg tau . mereka tak berusaha membaiki diri mereka tapi menuduh pihak lain2 macam2 itu la balasan tuhan pada mereka yg membesar2kan sifat keji dlm diri mereka maka Allah tambah2kan lagi sifat tersebut kepada mereka.malangnya dlm umno hari ni pun terdapat penyokong mereka yg licik bermuka2 untuk merosakan parti untuk merosakan islam dari dlm.

Anonymous said...

woi RBF,
itu kan hak boleh pertikaikan ,, umno pun banyak gak cabar kemenangan PR selepas PRK 2008 dulu,, mangkuk pe kou ni

Anonymous said...

Umno pun tak boleh terima qada dan qadar bila mahkamah tinggi kata nizar mb perak yg sah. kenapa zambry dan umno nak rayu sampai ke amhkamah rayuan? tak terima qadha dan qadar ke? tak tahu erti jangan nak merapu..memalukan umat islam

Anonymous said...

semalam aku terkejut dapat mesej dari kawan aku penyokong tegar pas..bunyinya mcm ni...

"bersatu bersedia berkhidmat hidup umno..bersamalah kita membela nasib melayu.." inilah cogan kata aku selagi pas x keluar pakatan rakyat...

nak nagis pun ada sebab budak ni masa dulu penyokong tegar..alhamdulilah..mungkin dia dah sedar..aku walau kadang tak suka dengan pemimpin umno tapi tetap setia dengan umno..kerana itu je lah parti yg membela nasib melayu islam skrg..nak harap pas..hampas..menyesal pangkah pas di dun bangi mase pru 2008..aku harap ramai lagi penyokong pas sedar akan perkara ini..jgn ego sangat..umno tak salah pemimpin yg salah..jadi kalau kita tak suka kita hentam dlm mesyuarat cawangan pun takpe biar ketua cawangan yg sampaikan..sedarlah penyokong pas..kamu juga tak salah..walau ideologi kita berbeza tapi kiblat tetap sama..

Anonymous said...

kepada Anon,

apa yg hang merapu nie... sape yg mula2 x percaya kepada qada n qadar?? nizar ke zambry? sape yg mula2 bawa kes kemahkamah??? siapa??

from boyesen...