Thursday, November 26, 2009

HINDRAF NAK JADI 'RAJA' DI MALAYSIA

Mereka cuba nak jadi 'raja' pula di Malaysia.

Polis sentuh bahu pun tak boleh. Siap bagi amaran lagi kepada polis. Polis pula bukan main baik lagi dengan mereka.

Pejabat PM bagi peluang lima orang untuk masuk hantar memorandum ,mereka tolak. Tapi mereka pula yang bagi arahan kepada pegawai polis suruh pegawai pejabat PM bawa itu, bawa ini dan datang SEMBAH mereka.

Kaduk dah naik junjung wehhhhh.....

Akhirnya tinggal surat di tangga.

Padan muka !

Kepada mana-mana agensi kerajaan, selepas ini jangan layan mereka langsung. Jika anda layan mereka bermakna kerajaan mengiktiraf mereka. Sedangkan mereka pertubuhan haram.

Lihat video ini sampai habis. Dah habis tolong tinggalkan komen...



[In Putrajaya, Hindraf chairperson P Waythamoorty's daughter Vaishnavi and wife K Shanti attempted to hand over a letter containing the 18 demands at the Prime Minister's Office. They arrived about 2.45pm but ran into a stand-off with a representative of the premier's office.The group wanted the premier's representative to come out and meet them. Instead, five Hindraf representatives were invited into the office to deliver the letter. After 45 minutes, the group left the letter at the doorstep and dispersed, watched by a small team of police personnel.]-Malaysiakini

18 comments:

Anonymous said...

Bukan depa yg nak jadi raja tapi org melayu yg dah tak ada teloq.

Anonymous said...

Kan Hindraf tu tak didaftar - pertubuhan haram lah tu - kenapa tak 'dibungkus' je mereka yg mengaku mewakili Hindraf ?

Bila dilayan naik tocang pulak mereka ni !!!

Geram sungguh dgn Hindraf !!! dan mereka yg melayan Hindraf ni !!!

Nani Cheras

Zam said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

cadangan di sini.. mintak kerajaan umumkan kepada pengikut hindraf. Kepada sesiapa yang tidak suka tinggal di sini, silalah balik ke negara asal mereka. segala perbelanjaan tambang balik ke India akan diuruskan kerajaan.

abe MIE 'TERJAH' said...

Dulu lembu kerja kat sawah sekarang lembu dah nak jadi boss duduk di rumah sahaja

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

dia tu sape nk suh org turun menyembah dia?

xsedar diri betul..

Anonymous said...

Panas hati lak aku tgk perangai Hindraf ni!!!

Nanti klu kita nak buat IC anak, tak payah la gi pejabat pendaftaran... suruh jer pegawai kerajaan tu dtg umah. Bengong!!

Dah bagi peluang masuk opis x mau. Pegang bahu dgn penuh adap sopan camtu pun nak marah. Perompak pun derang bela.
Nampak sgt cetek pemikiran derang ni.

cikgu said...
This comment has been removed by a blog administrator.
A.Rangkuti said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Fatimah said...

Dear rbf,

1. I think you should give them (HINDRAF) some space to "breath" as well.

2. This is politics after all.

3. I believed they have toned down a lot since the first time.

4. I dont believe they want any trouble or want to create trouble. They just want to safeguard the Indians minority rights.

5. Just be patient.

6. The ends justify the means.

cheers

Anonymous said...

"don't touch me" - they are certainly untouchable...stupid pariyah - stole all money from stupid Indian...

leban basah said...

"our humble letter..."

humble sgt la suruh org turun jumpa dia.

"very sad the children will grow up..."

gunakan budak2 utk politik.

Bro2 sekelian..nak kasi muka ke org2 mcm ni?

kalau org kita masih standard berguling atas jalan mcm mn la nk berdebat dgn mangkuk2 mcm ni..

Anonymous said...

aku tgk masa polis ckp ngan ketua hndraf tu, bdk india tua menguap..ngantuk.. cian bdk2 jdi mangsa keadaan..!!

Anonymous said...

Timah kata" give hindraf some space to breath". kenapa perlu bagi muka pd persatuan haram spt ini? hari ini kita layan hindraf. bgmana kalau esok persatuan samseng cina dtg? lusa pula persatuan haram melayu? adakah kita nak terus layan golongan spt ini yg tidak mendatangkan faedah malah menghuruharakan negara? kalau dah haram, haramlah...tak perlu dilayan malah harus ditangkap.
kata dah hantar surat pd PM utk hantar surat. knapa tak hantar saja surat ke, memorandum ke bersama surat itu kpd PM? kenapa perlu dtg beramai2 dan bawa budak2?
kalau ikhlas, org dah jemput 5 org masuk, kenapa tak nak? kenapa takut? kemudian paksa tuan rumah pulak nak dtg jumpa dia? tak biadap & kurang ajar ke mcm ni?
waytamoorty kata jgn sentuh dia krn ini 'free country'. kalau dah free country apa salahnya polis tu pegang dia. malah itu sbg 'good gesture' seorang polis yg beradab.Waytamoorty hanya menunjukkan ego, besar kepala dan
kebiadapannya.

cadangan saya, ambil saja tindakan kpd mereka. jgn sekali2 beri muka pd mereka.

ice.

Anonymous said...

sepakkan saja memorandum itu ke dalam tong sampah. jgn pegang...apatah lagi di layan.

ice.

Anonymous said...

salam,

to miss fatimah,

In Islam, `ends cannot justify the means and the means cannot justify the ends'. please be careful with what you say.You also might say, they are not muslim and not subjected to the muslim belief. you are right but why should we as a muslim must follow thier way?

fadzly ex-extenders said...

mana ble tahan cik fatimah.. Hindaf ni adalah pertubuhan haram dan pelampau. Perlembagaan NEGARA iaitu UNDANG2 TERTINGGI dipijak2 oleh mereka, mempertikaikan hak2 org melayu dan raja2 seperti DAP mana boleh dilayan semua ini! Mereka konon jaguh memperjuangkan india, tapi sebenarnya mempergunakan kaum utk kepentingan menjatuhkan perlembagaan! itu saja. Memang patut anggota hindraf ketua die masuk ISA. Cube memecahbelahkan perpaduan antara kaum yang kita ada selama ini. bayangkan kita da tak macam dl skg ni. semakin lama semakin regang. Kalau cik fatimah bg muke pada mereka2 ini memang sah lah anda pun turut bersetongkol menidakkan perlembagaan.. Da ramai melayu pandai cakap saja skg ni. Cakap ikot sedap mulut. Blaja dl sejarah. Blaja dulu asas negara kita! kalau tak tahu tanya. Jgn jadi ego kata sejarah hanya memihak kepada UMNO. sedangkan merekalah yang telah banyak berjasa kepada rakyat termasuk rakyat india.

Saya tak heran kalau hindraf ikot perlembagaan, dan saya respek mereka kalau mereka tak mempertikaikan perlembagaan. Nak berjuang utk kaum india langsung tak da masalah. tapi jgn la melampau tuntutan Hindraf haram ni. Ubah mentaliti org india dulu seperti org Melayu hendak berubah. Jgn cube harap kerajaan saja kene bantu mereka. Suasana yg dicetuskan hindraf seolah2 kaum india ni adalah kaum yang berada dikelas paling BAWAH sekali, ditindas oleh kerajaan, etc2. sedangkan sebelum ini tidak wujud langsung perkara ini.

Semoga Allah memelihara Sultan dan perlembagaan. amin..