Sunday, November 29, 2009

KENAPA MULUT NIK AZIZ BERDARAH ?


Mengikut apa yang dikatakan oleh Nik Aziz kepada pemberita, tiba-tiba mulut beliau keluar darah yang banyak ketika beliau sedang tidur, jantungnya turut kencang, sehingga membuat beliau cemas.(rujuk di sini)

Kejadian itu berlaku selepas Nik Aziz menggegarkan dunia politik tanahair melalui tulisan di blog beliau berhubung isu EGM Pas. Juga sehari dua selepas SPRM 'mengunjungi' menantu beliau di PMBK.

Apabila dilakukan pemeriksaan di Hospital, didapati tiada apa-apa masalah. Kebiasaannya kita selalu mendengar orang berdarah hidung sahaja. Orang yang keluar darah dari mulut biasanya adalah orang dalam keadaan tenat. Tetapi Nik Aziz ,keluar darah dari mulut tanpa sebab.

Kenapa berdarah di mulut ? Tidak di hidung, tidak di mata atau di telinga ?

Kerana....

Mulut itu yang sering berbohong dan memfitnah.

Mulut itulah yang sering mengkafirkan orang yang berlainan haluan politik dengan beliau.

Mulut itulah yang selalu menentukan Syurga atau neraka kepada seseorang.

Mulut itulah yang dulu memperjuangkan hudud dan mulut itulah yang mendiamkan hudud sekarang.

Mulut itulah yang menyampahkan Nasharuddin Mat Isa.

Mulut itulah yang memperlecehkan rakan beliau sendiri, iaitu Haji Hadi.

Mulut itulah yang mengatakan dalam Islam tiada sumpah laknat.

Mulut itulah yang mengatakan Saiful Bukhari bersumpah cara kristian.

Mulut itulah yang mengatakan Islam benarkan kroni bila kroni menyebelahi beliau.

Mulut itulah yang mentafsirkan Al-Quran mengikut sesuka hati beliau.

Mulut itulah yang berkata ingin bekerjasama dengan Syaitan.

Mulut itulah yang mengatakan Allah pun mencarut.

Mulut itulah yang sering menipu mengatakan kerajaan Pusat tidak beri bantuan kepada Kelantan.

Mulut itulah yang... yang... yang... (hangpa sambung di ruangan komen pula)

Masyaallah.... berat, wahai kawan-kawan ku sekalian. Berat, bila kita pandai agama, tapi kita salahgunakan untuk kepentingan politik. Atas dunia lagi Allah SWT dah tunjuk. Dalam kubur dan di Akhirat kelak, wallahualam.

Tidak serik dengan apa yang terjadi , dua hari lepas mulut Nik Aziz buat hal lagi. Kali ini dia berdoa pula minta Allah musnahkan orang-orang Islam. Masyaallah...

Setahun lebih sebelum ini, Nik Aziz amat sombong dan ego selepas kemenangan bergaya Pas & The Gang dalam PRU 2008 dan dalam siri PRK yang lepas-lepas. Bermacam-macam kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau. Dia merasa diri dia benar-benar hebat.

Bukan saja musuh-musuh politik beliau saja yang beliau serang, tetapi rakan-rakan beliau dalam Pas turut sama diserangnya dalam isu kerajaan Perpaduan.

Langit tidak selalu cerah, awan mendung pasti berarak hitam...

Sebulan kebelakangan ini ,tak henti-henti Nik Aziz ditimpa musibah. Bermula dari mulut berdarah, SPRM siasat menantu, tajaan Haji, pembatalan ke Mekah, menantu dipaksa letak jawatan dan campur tangan anak-anak dalam politik.

Itu belum lagi Kickdefella buka cerita Sekolah Darul Anuar, Tanah Wakaf Pulau Melaka dan Stesen Minyak berdekatan.

Memang benar apa yang dikatakan oleh Nik Aziz sebelum ini dalam blog beliau bilamana beliau menulis pembuka ayat berbunyi begini "Jarang sekali hati saya menjadi tidak sedap sepanjang melibatkan diri dalam kepimpinan Islam" (rujuk di sini)

Hati beliau jadi tidak sedap bukan kerana kerana kerajaan Perpaduan, tetapi jadi tidak sedap, kerana beliau bakal jatuh dengan hina dan aib sekali.

Bila lihat apa yang berlaku terhadap Pas dan Nik Aziz sekarang , saya terus teringatkan Milli Vanilli (rujuk disini)

Jangan lupa, sambung di ruangan komen apa lagi yang mulut Nik Aziz pernah kata.








34 comments:

Jeffry said...

PAK AJIS NI MANA RETI NK BERTAUBAT. MAKIN BUAT ADE LA. PETANDA DH BYK TIMPA KT DIA PUN MASIH WAT DONO. AHHH LANTAK DIA LAH. KUBOR MASING2. KT PENGIKUT2 DIA TU SDAR LAH SKET. TP AKU MUSYKIL SBB KLU DH TERLAMPAU TAKSUB, NAK MASUK KUBOR SAMA2 PUN SNGGUP KOT HUHUHU

Anonymous said...

cantiknyer bahase brader..... sedap kutuk org.... sembang mmg brani brader... ader ilmu ker nak lawan..????

pisau.net said...

pak ajis tau buat,tapi tak tau nak sedar

jim said...

aku nak jemput RBF ke forum ni :

http://www.carigold.com/

kena reg. dulu, pastu kena post lebih 50 baru boleh masuk seksyen politik.

dah jadi lubuk pembangkang dah forum tu. negatif gile. apa2 topik pun, semua akan dipolitikkan. orang UMNO yg berani melawan tak byk dlm tu.

itu pun kalau sudi...

Panglima Perang Cyber said...

RBF - kawe baru tahu kes mulut berdarah ni.

Dia keturunan Raja Jembal dan Raja Mulut Merah tu dari keturunan Raja Jembal jugok.

Nik Aziz kena santau oleh Husam ko?

hahaha

macam2 lah dunia..

Anonymous said...

rbf, ak tau sbnrnye ko ckp2 macm tu psl TGNA sbb ko takut doa TGNA dan rakyat kelantan akan dimakbulkan oleh ALLAH .....YA ALLAH HANCURKANLAH SEGALA PERANCANGAN JAHAT MUSUH2 ISLAM TERMASUK RBF..SEMOGA DIBERIKAN HIDAYAH KEPADANYA..AMIIINN

Anonymous said...

caya la bro...mamat yg komen ko nie penakut.. kalo brani bg la..cari masa lawan.. pengecut!

Anonymous said...

aku raso oghe hok duk ngato mace2 ko TGNA tu sebenarnya jd "cacing kepanasan"..hok lain2,no komen

Anonymous said...

Salam semua.
Ya Allah, kau berilah petunjukMu dan keinsafan pada kami, pemimpin2 kami, ulamak2 kami dan keluarga kami. Berikanlah kami dan UMNO kekuatan utk menepis fitnah, tohmah dan dusta musuh2 Islam. Kau berikanlah hidayah dan insafkanlah pd mereka yg gemar mempermainkan agamaMu, Ya Allah. Aminnn.

azreen said...

orang umno yang Islam digelar sebagai musuh Islam..tapi org kafir harbi pulak yang diagungkan..

rosak akidah org Islam hari ni dek permainan politik dan gila merebut kuasa..

Anonymous said...

sdap sgt kate kat orang.korang rase ilmu korang dah byk ke..........sdar diri la nk kate kat org.TGNA tu ulama'.korang ni pe?nk kate org sdar diri....

pemuda1985 said...

anonymous 6:49, siapa yg tabalkan nik najis tu ulamak?? dia yg tabalkan diri sendiri, bahasakan diri dia tok guru padehal hanya ustaz biasa di sekolah pondok. ulamak yg sejati akan sentiasa menjaga tutur katanya, percakapan sentiasa berlapik, tidak menyakiti sesiapa, malah ulamak sejati pasti akan menjauhi benda2 syubahah (kes tajaan haji).. nik najis bukan ulamak, tp ular dlm semak.. lidah bercabang, cakap belit2, merosakkan perpaduan Islam di Malaysia..

Anonymous said...

haha.. ulaq dalam semak plak pi nye.. tak penah terpk plak..

Anonymous said...

bro....sedar dri sket, ko nk mengutuk saper, aku bkn nak sajer takutkan ko or nk reka cter, ni cter btol, adewr la 1 hamba allah ni, mmg x puas ati ngn dato nik aziz ni, asek kutuk jer....kuasa allah, allah bg 1 penyakit kat hamba allah ni....pelbagai ikhtiar dibuat utk mengubati penyakit tue, akhirnya hamba allah g sndr jmp dato nik aziz, br dier sembuh drpd penyakit tue,
coclusion: apa yg berlaku ader hikmah nyer, just nk bgtau, klu nk kutuk or maki2 saper2, tgk dlu saper orgnyer....ilmu diorg tggi mana, so lu pikirlah sndr.....

ashaidi said...

salam.. saya ke kelanatn rayer lepas, kondisi jalanraya, ya Allah...teruk sgt2!!
bwk kereta mcm kat rally Dakkar!!
camaner la org kelantan leh tahan hidup mcm tu..
Yg bestnya, papan kenyataan yg diletak kt tepi2 jalan cuma "MAAF JALAN ROSAK"!!! Itu jer?!! heran sungguh..
http://noni-ajaib.blogspot.com/

Anonymous said...

salam...mudah je korang nak kutuk orang.hish..x baik taw,nk kutuk orang kena tengok diri.cermin diri. kalau kita sendiri x betul,x payah kutuk orang. da cukup tinggi, da banyak kie amalan ko nak kutuk orang. kot ye pon ko memang x suke tok guru tu, ko betul2 ke kenal die???ha???

Anonymous said...

assalamualaikum sedara.....
sedar ke tidak masa buat entry nie..?
ginilah bile org yg xde ilmu bercakap..
bercakap gune nafsu,bukan akal...

terima kasih dengan 'pujian' e2...
moga allah yg balas segalanya.....
INGAT...!!setiap org akan dibngkitkan bersama2 dgn org yg dicinatai nya didunia dulu....

Anonymous said...

jln kelantan x elok, sbb kerajaan persekutuan x bg duit lar.. tu pasal lar x elok.. xpe skit2 ALLAH akn tnjk jgk spe btul spe salah.. so, xyah nk bising2 kutuk org ni kutuk org tu.. & org yg kutuk ni dh hbs bgus ke, ulamak maksud dia org yg berilmu, so klu lu pikir lu dh byk sgt ilmu, bleh lar glar dia lu tu ulama..

gaban said...

pak ajis ni berlakon ja.....ape nak heran

gaban said...

pak ajis ni berlakon ja

Anonymous said...

tajaan haji pekara syubhah?.. igt pergi haji macam pergi melancong ke.. bodoh piang betul..

ibnul said...

ini bukan blog membina...ini blog mengutuk...bagus deactive blog nei..ini boleh timbul fitnah..cuba selesai cara islam bukan cara org nasrani...tolong lar...politik memusnahkan silaturahim...cuba buat cara rasulullah saw...saya cuba comment yg terbik dari fikiran saya..

Anonymous said...

Salam. He he he. Bila yang dikutuk tu orang yang korang puja n sanjung. Bukan main bela lagi ya orang tu. Ulamak? Siapa yang bagi dia gelaran ulamak tu. Bahasa dia, boileh menggambarkan dia tu seorang ulamak ker. Kalau diletak N.Ajis sebelah dengan Dato Harusani. Banyak yang boleh dilihat perbezaan antara seorang Ulamak n Ular Dalam Semak. N.Ajis tu dulunya seorang guru tadika KEMAS jer. Tapi kerana karear dalam politik meletakkan dia sebagai seorang yang berpengaruh hingga doletakkan sebaris dengan Ulamak (kononnya) Kesian dengan rakyat Kelantan. Selalu ditipu.

Anonymous said...

mn jln kt klntan xrosak sume duit krajaan pst bg dah kne telan dgn ular2 dlm PAS hahaha...

Anonymous said...

Itu lah dia, kalau dah dari kecil diajar untuk tidak mengenang budi orang-orang yang telah CUBA untuk memajukan SEMUA negeri di Malaysia ini. Kalau jalan x elok, kata kerajaan persekutuan x bagi duit. Abis duit kerajaan negeri mana? Kata dah beri konsesi balak juta-juta, gunakan duit tu.
Kalau dia perintah negeri , habis KEMAS disuruh tutup tadika, tapi dengan x malunya buka PASTI merata-rata, bila orang nak pantau diaa x beri kerana katanya akan mengkhianatinya. Lepas tu, YB dia orang ni suka pergi merata-rata dengan ceramah dia, bila nak jaga kawasan sendiri?
Wallahualam....

Anonymous said...

Salam ... sekadar nak berkongsi... Saya dulu juga adalah peminat dan sentiasa mengagungkan TGNA.. tapi setelah diberitahu oleh ahli-ahli makrifat, dan setelah istiharah kepada tuhan untuk menunjukkan siapa sebenarnya TGNA, saya tak nak tanggung dosa mengundi PAS, walau apapun dan walau siapapun calonnya saya tetap undi BN.. Saya tak nak dipersalahkan oleh anak cucu di kemudian hari...
Kepada penyokong PAS, nak sokong siapa tu hak individu tetapi kita ni milik Tuhan, minta petunjuk daripadanya... buat istiharah bebanyak minta perlindungan dari tuhan, sesungguhnya penipuan syaitan itu amat halus permainannya...

Anonymous said...

memang betul nik ajis x sebut dia kafirkan org islam yg lain tp dia kerap kata org islam umno tolak islam itukan bermaksut yg sama mengkafirkan org islam yg lain kalau lupa cuba ingat balik rukun islam tu apa dia, bayangkan kalau org islam tolak rukun islam akan jadi apa... dan dia pun x tegur bila pemimpin pas yg lain mengkafirkan sesama islam, dia sebagai kononnya tokguru patutnya menegur perkara itu tp mendiamkan diri seperti merestui perkara itu berlaku. tutur kata dan sikap beliau pun x mencerminkan sebagai seorg tokguru....

Anonymous said...

saya disini tertarik dgn komen2 di atas...mengatakan TGNA itu dan ini (panjang sgt so mls nak ckp). Tapi BN aka UMNO lagi celaka bukan? PM nya, Najib ada bini namer rosmah, tapi rosmah x pakai tudung. rambut pompuan itu aurat. Kalo bini xleh jaga, camner nak jage negara? nape x komen yg tu.

Anonymous said...

yang menulis artikel ni lagi haprak....
suka menyebarkan fitnah dan aib orang
elok disula sampai mati......

Anonymous said...

Salam,para sahabat sekalian,jgnlah kita buat apa-apa andaian tntg perkara ini,krn itu antara TGNA dgn Allah ,kita doakanlah semoga Allah memberikan hidayah kepada org islam supaya jgn berpecah belah, jgnlah kita menghukum manusia lain dgn kata2 yg tak elok,harap RBF lebih terbuka jgn terlalu emosi dan yang baik kita sm2 kongsi yang sebaliknya sama2 kita insafi....semoga PAS-UMNO dpt mencari sebaik2 jln bagi umat islam dan orang melayu bersatu demi ngara Malysia, diharapkan muzakarah antara UMNO-Pas berjaya mendapat penyelasaian terbaik walupun tidak 100%.

QalamQabut said...

Selalu musuh Pas menuduh bahawa Pas parti mengumpat. Bukankah mengumpat itu dilarang oleh agama. Kenapa Pas sebagai sebuah parti Islam terus dengan amalan mengumpat…

Walau bagaimanapun di sana ada pengecualian yang diharuskan mengumpat…

Keempat, harus mengkhabarkan kejahatan seorang supaya orang lain tidak terpengaruh dengannya. Seperti engkau melihat seorang yang sering berulang alik menemui orang yang tidak baik dari segi iktiqadnya atau orang yang tidak baik dari segi pegangan agamanya. Maka harus engkau memberi tahu supaya jangan ia mengaji atau bersahabat dengan dia kerana bersahabat dengan dia akan membawa kepada kebinasaan kepada agamanya.
Demikian juga jika kita melihat seorang yang mengaji kepada ulamak jahat maka harus kita beri tahu supaya menjauhkan diri daripada berguru dengan dia.

http://idrisahmad.wordpress.com/2012/05/12/mengumpat-yang-diharuskan/

Anonymous said...

kalau dah taksub benang yg basah pon dorng nk tegak kn..ni la golongan paspispus...ape pon x bleh..

Anonymous said...

laaaaaaa... mana butang like ni... xde plak.. nak like semua komen terutamanya pasal SOLAT ISTIKHARAH tu... doa dan minta petunjuk pada ALLAH!!! Korang ni dah byk menyimpang dari jalan ISLAM yang sebenar2nya!!!!

Anonymous said...

Aku penyokong tegar BN, tapi aku undi Khalid Samad (PR) sebab aku sayang kat BN. Aku tak nak satu hari nanti, BN ditolak terus sebab jadikan Malaysia menjadi miskin. Sekarang pun hutang Malaysia dah hampir 50 billions dan rasuah masih berleluasa.

Aku rasa sudah sampai masanya kita membersihkan BN. Bila BN sudah bersih, lebih ramai akan sokong BN untuk kembali 2/3 majoriti di Parlimen. Lihat sajalah Parti LDP Jepun yang memerintah hampir 50 tahun. Selepas kalah sekali, sekarang kembali dengan majoriti 2/3.

Malaysia perlu maju supaya anak-anak Melayu boleh hidup senang.

Kalau nasib Malaysia tak ubah-ubah, anak-anak Melayu tak dapat cari makan di negara kita sendiri, nanti terpaksa bekerja kat Indonesia, Filipina dll.

Fikir-fikirlah. Inikah yang kita semua mau?