Wednesday, November 18, 2009

NIZAR HANTU ! SALAHUDIN SAHKAN ! HUSAM MERAJUK ! SAIFUDDIN SOKONG !

Setiap tahun Kelantan adalah antara negeri yang sering dilanda banjir. Tahun 1985 dan 2005 adalah antara banjir yang besar yang pernah melanda Kelantan. Mengikut Husam Musa banjir besar yang melanda Kota Bahru pada tahun 2005 adalah kerana bala yang Allah turunkan kepada orang Kota Bharu akibat tersilap memilih Ahli Parlimen mereka dalam PRU 2004. Sila rujuk di sini.

Umum tahu, setiap kali berlaku banjir tidak kira besar atau kecil ianya akan memusnahkan banyak harta benda,kerana 'disapu' atau ditenggelamkan dek air.

Tetapi banjir yang melanda Kelantan tahun ini dijangka pelik sedikit. Air banjir bukan sahaja meneggelam dan memusnahkan harta benda atau hasil pertanian, tetapi ianya dijangka turut sama meneggelamkan kerajaan khawarij yang telah bertapak selama 19 tahun di bumi Kelantan.

Setelah membaca satu artikel di Agenda Daily semalam, ternyata mereka makin kelam kabut sekarang.

Salahuddin Ayub, mengesahkan bahawa beliau pernah menghadiri satu perjumpaan dengan menantu kepada 'abuya' orang-orang Pas. Salahuddin amat cermat dan berhati-hati sekali sewaktu menjawab soalan wartawan. Ini kerana beliau bimbang terlepas cakap. Beliau berpura-pura tidak ingat apa yang dibincangkan.

Manakala Husam Musa yang turut sama berada di Parlimen semalam, nampaknya merajuk. Dengan muka masam beliau mengatakan apa yang terjadi di Kelantan dua tahun ini semuanya ada kaitan dengan beliau, katanya sewaktu ditanya oleh wartawan tentang hu ha hu ha yang sedang hangat di Kelantan sekarang.

Alah cian dia, merajuk,mari cini adik, mari cini cayang, mari abang pujuk. Adik nak gula-gula ke nak ais krim ke, nak balak ke , semua abang boleh kasi.

Raja lompat parti pula iaitu Saifuddin Nasution al kataki, memuji penulis blog kickdefella. Katanya kickdefella seorang yang profesional.

Maknanya apa yang dilakukan oleh kickdefella sekarang termasuk juga tuduhan-tuduhan terhadap menantu 'abuya' adalah benar di mata Saifuddin.

Tak perlu lagi orang-orang Pas atau PKR nak menjerit,semua ini mainan Umno atau BN. Ini kerana Saifuddin sendiri telah mengatakan kickdefella seorang yang profesional. Bila dia kata begitu maknanya apa yang kickdefella buat adalah betul. Segala pendedahannya betul.

Terima kasih diucapkan kepada Saifuddin ,kerana menyatakan yang benar dan memudahkan kerja kami. Saya berjanji selepas ini saya tidak akan memanggil kamu katak lagi jika kamu tidak buat u-turn.

Rujuk di sini untuk membaca artikel penuh di Agenda Daily

4 comments:

Anonymous said...

salam,

apala nak jadi kat dia orang ni. dengan segala macam kekalutan dan pendedahan mereka masih riak, angkuh dan sombong. bila la pulak puak-puak khawarij ni nak bertaubat!

aliffnajmi said...

Dulu masa gempa sikit kt Klang, Badrul Amin kata ni sebab dosa2 puak UMNO.
Tapi yg tiap2 tahun banjir kat Kelantan tu takder pun org UMNO kata tu sbb dosa org PAS.

Ni bukan bermaksud PAS xder dosa, tapi ni mengambarkan isi hati & peribadi org yg berkata tu.
Dari kata2, kita boleh kenal siapa yg sombong, riak & suka menganggap diri sndri lebih mulia dari org lain.

Na'uzubillah.

Jeffry said...

SLM BRO..DIORANG NI MANE LA NK NGAKU SAKAN?. ORG SENDIRI YG NGAKU DPAN TOK GURU PUN DIORANG X CAYE ADOIYAII. NAMPAK GAYE 'MUKE KRAMAT" PAK AJIS DAH X LAKU HUHUHU

Anonymous said...

pernah tok guru nik najis kata yang dia setaraf dengan nabi sebenarnya bukan setaraf dengan nabi tapi setaraf dengan BABI