Thursday, November 19, 2009

SUMPAH ! KERAJAAN PUSAT TAK TOLONG KELANTAN

Kerajaan Pusat pimpinan BN tidak pernah tolong Kelantan. Kerajaan Pusat anak tiri kan Kelantan, Kerajaan Pusat Zalim. Kerajaan Pusat itu ,ini dan bla bla bla bla- Ayat standard Pas dalam ceramah,dalam Parlimen, dalam HaraMkah dan dimana-mana saja.

Anjing kalau sudah biasa makan taik , maka taik juga yang dicarinya. Begitu juga dengan Pas, kalau sudah biasa berbohong , maka bohong juga yang akan dibuatnya. Kalau tak bohong sehari badan mereka akan jadi lenguh-lenguh dan lidah mereka akan naik ruam.

Sebagaimana yang kita semua tahu, pembangunan dan pegurusan sesebuah pasar dalam mana-mana negeri sekali pun , hatta di negeri Pasir Dua Butir atau negeri Pasir Berdengun terletak di bawah kerajaan tempatan. Maknanya di bawah kerajaan negeri.

Tetapi amat malang bagi Kelantan. Kerajaan mereka nak buat ubah suai pasar pun tak mampu. Hingga terpaksa di buat oleh Kerajaan Pusat.

Tidak perlu jadi pemerintah lah kalau nak ubahsuai pasar pun tak mampu...

Gambar di bawah menjelaskan segalanya...


Gambar bawah , kerja menaik taraf tempat jualan buah-buahan yang dilakukan oleh Kerajaan Pusat. Lembu punya susu, sapi dapat nama. Nak buat pasar tak mampu, lagi mau cerita nak perintah Malaysia ke ? Bankrap lah negara ini jawabnya.


Semasa kerja menaik taraf berjalan ,semua peniaga dipindahkan ke tapak sementara ini. Tapak sementara pun Kerajaan Pusat juga yang tanggung. Apa yang Pas buat ni ? Naik taraf pun Kerajaan Pusat buat, tapak sementara pun Kerajaan Pusat juga yang tanggung. Nak tahu apa yang Pas buat ? Jom ke bawah...

Jeng ! Jeng ! Jeng !


Ha ! Ini dia kerja Pas 365 hari setahun, selama 19 tahun. Nasib baik ada 365 hari setahun. Kalau ada 460 hari,maka 460 hari itulah mereka ceramah.

Bulan puasa pun ceramah, bulan raya pun ceramah. Tak kira masa dan ketika. Ceramah,ceramah,ceramah. Fitnah, fitnah, fitnah.

Cara mudah nak tipu rakyat. Dalam ceramah dia berbohong. Selepas itu tipu duit rakyat pula. Baca sepatah dua hadis Nabi, selawat ,selepas itu dalam gelap tentera Pas bergerak bawa kantung dan kutip duit orang ramai.

Habis ceramah,kira hasil. Selepas itu hulur kepada penceramah. Elaun wakil rakyat dapat, duit ceramah dapat, balak dapat. Nak pergi Mekah kena cari penaja. Itulah Pas, menipu dulu,kini dan selamanya.


16 comments:

Wong Pencen said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aliffnajmi said...

Patutla PR menang PRU12 dulu.
Tiap2 hari ceramah rupanya.
Yg pelik tu... kt Klang ni, dah menang pun nak ceramah tiap2 mlm jugak. Ntah bila la buat keja. Mampak sgt ceramah je yg mereka tahu.
Yg lagi pelik... ada pengunjung yg terpengaruh lak tu.

Anonymous said...

Satu bentuk ulasan yang santai tapi penuh fakta. Itulah hakikat yang berlaku di Kelantan. Tapi yang menghairankan, kenapa PAS masih dapat bertahan mentadbir Kelantan sehingga kini? Di mana silapnya? Something must be wrong somewhere...

Jeffry said...

SLM BRO..AKU TEGOLEK2 BEDEKAH2 BACE N3 KO KALI NI LA BROO KEHKEHKEHKEH ADOIYAII..KLU PUAK KHAWARIJ PAS NI X TAUBAT JUGAK DGN N3 LU NI BRO MMG SAH KEPALE DIORANG BYK TAIK! KEHKEHKEHKEH ADOIYAII SAKIT PROT AKU WEIII!!!

p/s: jage2 bro..ade syaitan bertopengkan ulalamak tgh berkeliaran huhuhu

Anonymous said...

faisal tulis macam semua orang ni bodoh. projek ICU ni memang melibatkan semua negeri la bukan saja kelantan.

pasar khadijah mempunyai impak dari segi tourism. gambar2 pasar khadijah dah tersebar ke serata dunia.

memang wajarlah kalau tourim malaysia pun mahu join sama dalam projek ini dan icu sendiri.

pertama rakyat kelantan bayar cukai pendapatan pada kerajaan pusat dan bukannya pada kerajaan kelantan.

-impak kebanjiran pelancong luar juga memberikan impak kepada data tourism. pelancong luar ni kalau datang dia masuk ikut international airport mana. kelantan ke?


cuma saya bersetuju kalau kata orang tuduh kelantan di anak tirikan itu tidak betul 100 persen.

aliffnajmi said...

Tertarik dgn ulasan wong pencen, saya percaya apa yg ingin diketengahkan oleh RBF ialah tentang omongan PAS bahawa kerajaan pusat tidak membantu Kelantan dan bukannya tentang BN dan UMNO adalah benar belaka.

Suka saya lihat selepas ini, pihak sana jangan lagi berbohong ttg fakta ini. Mungkin ada byk lagi isu lain yg boleh PAS gunakan dlm ceramah2 mereka nti.

Ingin juga saya dengar dlm ceramah2 selapas ini, PAS bukan sahaja boleh mengkritik corak pemerintahan BN dan UMNO tetapi mampu juga memberikan buah fikiran dan jalan penyelesaiannya sekali.

Anonymous said...

"pasar khadijah mempunyai impak dari segi tourism. gambar2 pasar khadijah dah tersebar ke serata dunia." -- memang lah popular kerana pelancong asing nak datang tengok sendiri kekotoran dan kedaifan negeri kelantan...lepas tu bawak balik ke negara mereka dan burukkan malaysia yang kerajaan takde buat apa2...itu pon cara nak popular jugak..maklumlah tok guru nyanyuk sekarang gila populariti...last2 makan diri sendiri..bodoh!!

Anonymous said...

ceramah tu nak kutip duit,BERAPA AGAKNYA PENCERAMAH DAPAT.Tak kan fisabilillah.

Anonymous said...

ko sedap nak kata orang bodoh, kalau hati ada penyakit.. tuhan akan tambah lagi penyakit...

-faktanya memang pasar khadijah popular...sebab tu korang dengki kan.

masalah kotor ni.. relatif..nama pasar di mana-mana pun.

Anonymous said...

kalau tidak popular kerana impak tourismnya maka masakan ini menarik minat ICU dan tourism untuk terlibat sama dalam
projek naik taraf pasar tu.

mengapa dia tidak pilih pasar lain. aku nak gak pasar kat kampung aku dinaik taraf...

Anonymous said...

projek ICU ni memang melibatkan semua negeri la bukan saja kelantan.
Setahu aku ICU ni de 2 je kat Malaysia; klate n tganu je.
PAS sllu menang kat klate sbb tiap kali ari jumaat de kuliah... mase tu la die racun fikiran rakyat. da bbelas2 taun cmtu,cmne rakyat x tpengaruh? tp yg aku herannye, lau die tol2 nk bdakwah, nape tumpukan kat Kota Baru je? daerah len cmne? fenin2...

bakmai said...

"Satu bentuk ulasan yang santai tapi penuh fakta. Itulah hakikat yang berlaku di Kelantan. Tapi yang menghairankan, kenapa PAS masih dapat bertahan mentadbir Kelantan sehingga kini? Di mana silapnya? Something must be wrong somewhere..."

...................................

Buke sbb gapo..sbb nyo oghe klate nih gedebe gillo!!

bakmai said...

"pasar khadijah mempunyai impak dari segi tourism. gambar2 pasar khadijah dah tersebar ke serata dunia." -- memang lah popular kerana pelancong asing nak datang tengok sendiri kekotoran dan kedaifan negeri kelantan...lepas tu bawak balik ke negara mereka dan burukkan malaysia yang kerajaan takde buat apa2...itu pon cara nak popular jugak..maklumlah tok guru nyanyuk sekarang gila populariti...last2 makan diri sendiri..bodoh!!

................................

kah,kah,kah..memang dungu. org kelantan (sebahagian saja, yg umno tak terlibat langsung)mmg bodo dan suka diperkotakkatikkan org yg tua nyanyuk yg mengaku dirinya tok guru hangit tu.kah,kah,kah!

Anonymous said...

haha..PAS??txde ape2 yg buleh dibanggakan dgn PAS selain ceramah,fitnah,ceramah, fitnah..buat kerja langsung tx pandai...bersyukur negeri ak tx diperintah oleh PAS..kalau tx mmg jadi negeri daif dan terkotor..mintak dijauhkan...

Anonymous said...

subhanallah.... orang nak buat ceramah pun kecoh ke... abih, ko nak suruh buat majlis tari menari, konsert, ratu cantik???? samoga ALLAh melemparkan hidayah dih hati angkao, menilai mane baik and mane yg buruk .... ( seorang penganalisis politik perlu mengkaji fakta semua pihak)....

Anonymous said...

"subhanallah.... orang nak buat ceramah pun kecoh ke... abih, ko nak suruh buat majlis tari menari, konsert, ratu cantik???? samoga ALLAh melemparkan hidayah dih hati angkao, menilai mane baik and mane yg buruk .... ( seorang penganalisis politik perlu mengkaji fakta semua pihak).... "

yang ko bodoh pi buat menari,konsert, ratu cantik sape suruh. dah jadi kerajaan, buat urusan tadbir negeri la. kalo tak leh buat, letak jawatan je. hahahaha... nak aku ajar ke n.ajis tu pasal tugas khalifah. alahai bodohnye la orang PAS ni. ko patut kena banned daripada komen kat sini pasal bodoh sangat la. hahahahaha