Friday, November 13, 2009

JAWAPAN SAYA KEPADA NIK AZIZ YANG SEMAKIN ANGKUH

Sampai bila orang ramai harus tertipu dengan air mata lakonan begini ?

Dalam politik Malaysia ,air mata adalah modal penting untuk berkempen. Ingatkah lagi di zaman reformasi dulu ? Air mata juga yang dijadikan modal oleh si burung kakak tua betina. Tak perlu keluar duit atau cakap banyak-banyak. Keluar setitik dua dan suara syahdu sedikit ,pasti akan dapat undi dan gambarnya dijaja bertahun-tahun.


Astagfirullhalazim...

Subahanallah....

Allahuakbar...

Terkejut tidak terkata saya bila membaca kenyataan Nik Aziz sebagaimana yang dilaporkan oleh malaysiakini di sini.

Beliau juga menyamakan dirinya dengan Nabi SAW. Subahanallah....

Nik Aziz makin sombong dan songsang nampaknya. Saya akan jawab mengikut perenggan apa yang dikatakan oleh Nik Aziz di malaysiakini.

Nik Aziz@malaysiakini : Menteri besar Kelantan membatalkan hasratnya menunaikan fardu haji musim ini kerana bosan dengan kerenah media, yang banyak mempersoalkan permergian beliau ke tanah suci itu yang ditaja pihak tertentu.

RBF : Kalau benar kenapa perlu takut. Teruskan seperti yang dirancang.

Nik Aziz@malaysiakini : Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata pemergiannya ke tanah suci yang dijadual pada 17 Nov ini ditangguhkan kerana media heboh mempersoalkan pemergiannya itu kerana ditaja orang tertentu yang didakwa mempunyai kepentingan dengan kedudukannya sebagai menteri besar.

RBF : Tak tumbuh tak melata,tak sungguh orang tak kata. Sudah terang lagi bersuluh, orang yang menaja adalah orang yang mempunyai kepentingan perniagaan dengan kerajaan Kelantan yang diterajui oleh Nik Aziz.

Nik Aziz@malaysiakini : Nik Aziz, yang juga mursyidul am PAS, berkata laporan dalam media dan laman blog mengenai tajaan untuk beliau itu bertujuan untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

RBF : Benar. Tugas kami memusnahkan musuh politik kami, sebagaimana tugas blogger Pas , harakah, dajalan raja petra serta pemimpin Pas memusnahkan pemimpin Umno dan BN. Itu pun Nik Aziz tak tahu ke ? Kalau tak mahu adengan musnah memusnah berlarutan atau ingin berpelukan sepanjang masa , jom tubuh Kerajaan Perpaduan. Masihkah kau ingat ayat ini ,pergi jahanam dengan Umno.

Nik Aziz@malaysiakini : "Kalau di zaman Nabi dahulu baginda pernah dihalang oleh orang Quraisy daripada memasuki Kota Mekah, maka kini saya dihalang daripada niat untuk mengerjakan haji di tanah suci itu oleh Qurasy Malaysia," katanya ketika menyampaikan kuliah pagi Jumaat di Kota Bharu hari ini.

RBF : Astagfirullhalazim... Nik Aziz telah menyamakan dirinya dengan Nabi SAW. Tidak pernah ada orang yang menghalang Nik Aziz pergi ke Mekah. Cuma orang mempertikaikan pembiayaannya. Nik Aziz memang sudah takbur berlebihan. Orang Quraisy menghalang Nabi SAW ke Mekah kerana tidak mahu ajaran Islam tersebar. Di Malaysia mana ada orang yang menghalang Islam disebarkan jika dilakukan mengikut lunas undang-undang negara dan syarak.

Sebelum ini sudah berapa kali Nik Aziz ke Mekah,adakah pernah 'Quraisy Malaysia' menghalang. Jangan bercakap bodoh dan ikut sedap mulut , kelak merana badan. Tahap riak dan sombong Nik Aziz telah sampai ke tahap maksimum. "Tidak sesekali masuk syurga sesiapa yang ada dalam hatinya walaupun sebesar zarah sifat takabur"- Hadis Bukhari dan Muslim.
Saya berharap rakyat Malaysia dapat menilai sikap seorang yang menggelarkan dirinya ulamak dan tok guru.

Nik Aziz@malaysiakini : Dalam ceramah itu, Nik Aziz berkata, beliau tidak begitu "pelahap" (menagih) tajaan oleh seseorang untuk menunaikan ibadah haji kerana beliau mempunyai wang sendiri, tetapi menerima tawaran itu kerana mahu memenuhi niat orang yang ingin menaja pemergiannya.

RBF : Kalau tidak pelahap kenapa terima. Mungkin tak tahan dengan godaan pakej VVIP yang berharga RM 65 ribu, kerana jika nak keluarkan duit sendiri RM 65 ribu + dengan isteri RM 65 ribu = RM 130 ribu mungkin berpeluh jantan sampai ke seluar dalam. Kalau betul-betul di dada ada iman dan tahan dengan godaan minta saja orang yang memasang niat tersebut menaja orang-orang yang tidak berkemampuan untuk tunai Haji. Yang sebenarnya anda tak tahan godaan....mengaku sajalah. Nak merasa macam Raja Arab ke Mekah,serba serbi VVIP dari mula sampai akhir, mungkin tinggal di Hotel Hilton,selipar pun tidak hilang.

Nik Aziz@malaysiakini : "Tapi oleh kerana akhbar geger (bising) sangat, saya tangguhkan dulu niat untuk pergi ke Mekah kali ini," katanya.

RBF : Berani kerana benar, takut kerana salah. Dengar saja SPRM masuk siasat menantu,terus muntah berdarah.

Nik Aziz@malaysiakini : Bercakap kepada pemberita kemudian, Nik Aziz mengakui ada pihak membiayai perbelanjaannya untuk menunaikan ibadah haji dan beranggapan ia tidak salah selagi tidak melanggar peraturan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

RBF : Jangan main anggap-anggap saja,pergi jumpa SPRM atau tulis surat kepada mereka,minta nasihat dan pandangan mereka. Itu pun tak boleh buat.MB apa ? Nak royalti boleh pergi jumpa Najib,nak ajak Najib berdebat boleh tulis surat. Yang ini tak boleh buat. Apa punya tur....

Nik Aziz@malaysiakini : Katanya, beliau menerima terlalu banyak tawaran daripada pelbagai pihak yang sanggup menanggung perbelanjaannya ke Mekah.

RBF : Dulu kata pernah ditawar rasuah berjuta-juta .“Saya pun orang hendak beri berjuta-juta tapi ingat ke neraka buat apa. Duit banyak, masuk neraka di mana cerdiknya kita.” -Nik Aziz. Sekarang dekat-dekat nak berhenti jadi MB nampaknya sudah tidak tahan godaan. Iman sudah nipis Rujuk di sini, dan juga di sini

Apa salah beritahu kepada penaja
"demo nak taja ambo boleh,tapi tunggu dulu selepas ambo berhenti menjadi MB,masa la ni tak leh sebab ambo masih MB". " Kalau ambo panjang umur,Insyallah ambo terima tajaan demo pada masa tu"

Nik Aziz@malaysiakini : Sebuah akhbar hari ini melaporkan bahawa SPRM telah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan yang menteri besar Kelantan dan keluarganya mendapat tajaan untuk menunaikan ibadah haji.

RBF : Siasat, siasat,jangan tak siasat. Kalau boleh tubuh suruhajaya diraja sebagaimana percutian bekas Ketua Hakim negara dan VK Lingam. PAS selalu berminat dalam bab-bab penubuhan suruhanjaya siasatan diraja. Sikit-sikit minta tubuh suruhanjaya. Nah ! sekarang ambil,minta saja tubuh suruhanjaya diraja.

Nik Aziz@malaysiakini : Laporan yang memetik sumber itu menyebut bahawa jika ada unsur rasuah dan salah laku dalam kes itu, SPRM akan mengambil tindakan sewajarnya.

RBF : Teruskan...
Syabas SPRM

Mekah adalah tanah suci,serba serbi suci dan kita pula pergi untuk menyucikan diri. Seharusnya wang yang digunakan juga suci.

Ibarat kita nak ambil air sembahyang. Untuk berwudhu kita mesti menggunakan air mutlak. Air mutlak adalah air yang bersih yang bebas dari segala kekotoran. Sebab kita nak membersihkan anggota badan sebelum bersolat.

Kita tidak boleh berwudhu menggunakan air nescafe,milo,kopi atau teh,kerana ianya tidak bersih,walaupun ianya juga air. Sekiranya kita tetap menggunakan air ini untuk berwudhu,badan kita akan belengah.(melekit) .Bila sudah belengah sudah tentu tidak bersih. Air ini, jangan kata kena badan kita,tumpah di atas baju kita pun sudah kotor jadinya.

Begitu juga jika kita hendak menunaikan Haji atau berkorban. Mestilah guna duit yang bersih dan suci serta bebas dari segala kekotoran,barulah Haji atau ibadat korban itu diberkati Allah. Bukannya main ikut saja sesiapa yang taja tanpa usul periksa terlebih dahulu. Ataupun suruh PKNS bayar dan hantar lembu kemudian kita datang bahagi-bahagikan lembu tersebut kepada orang ramai untuk korban atas nama kita , tanpa memberitahu siapa yang bayar lembu tersebut. Tipu dunia bolehlah,di akhirat kelak tak cukup tanah untuk lari 4 x 400 meter.

Tadi saya sempat menonton Buletin Utama, gambar Nik Aziz selesai memberi kuliah jumaat di Kota Bahru pagi tadi. Orang ramai penuh mengelilingi Nik Aziz untuk bersalaman dengan beliau (ambil berkat). Seorang demi seorang yang bersalaman dengan beliau sambil mencium tangannya. Tetapi,tidak seorang pun diantara mereka yang bersalam itu yang Nik Aziz lihat muka mereka. Semuanya beliau tidak lihat muka. Orang salam sebelah kiri ,dia lihat depan,orang salam sebelah kanan dia lihat depan,orang salam sebelah depan pun dia tidak lihat muka orang tersebut.

Orang yang bersalam tidak melihat muka orang yang di salamnya adalah orang yang sombong dan kurang ajar .Itulah dia Nik Aziz. Dia dah rasa diri dia hebat,dia alim,dia waruk dan dia saja yang betul. Kepada sesiapa yang kenal YB Jamalluddin Mohd Radzi (Adun Bebas ,Behrang) sila tanya beliau tentang kisah bersalam dengan Nik Aziz. Beliau ada pengalaman. Sampai sekarang pun beliau tidak menghulur tangan untuk bersalam dengan Nik Aziz.

Akhir kata, tanda kejatuhan seseorang semakin hampir,jika dia sudah bersifat takbur,riak dan sombong.

Seseorang tidak kira sewadhuk mana,selebai mana,sealim mana sekali pun jika ada tiga sifat diatas maka mereka tidak akan masuk Syurga sepertimana yang ditegaskan oleh Nabi SAW.

13 comments:

Jeffry said...

PEGANGAN ISLAM PAK AJIS NI MCM PEKEJE KOLAR PUTIH. MENGERJAKAN SOLAT SEKADAR UTK MEMENUHI JADUAL 5 WAKTU JE. AGAMA SETAKAT ALAT YG DI SIMPAN DLM BEG BRIEFCASE. DI GUNAKAN UTK WAKTU2 YG TERTENTU SAJE. SELEBIHNYA MASA UTK BERDRAMA..KAUM PAS MMG MCM TUU!

KORBANDEMOKRASI said...

Salam Tuan rbf,

Puas membaca tulisan tuan. Nik Aziz telah hilang integriti sebagai ulama. Sebenarnya dah lama, cuma ini dah teramat jelas.

Sikit pembetulan; Air Mutlak bukan Air Mustakmal, bila ambo cek-cek balik buku fardhu 'ain tadi.

Salam,
TokPakir

ruang bicara faisal said...

saudara korban demokrasi

terima kasih atas pembetulan air tersebut. air mustaqmal juga boleh digunakan untuk berwudhu jika melebihi dua kolah. ada ulama berbeza pendapat dlm hal ini.

tapi tak mengapa. kita ambil jalan senang. kita guna air mutlak saja.

t.kasih

ruang bicara faisal said...

saudara korban demokrasi,kalau saya silap tentang air mustakmal diatas tlg betulkan saya balik.

Anonymous said...

ha ha..
cam sial..

Anonymous said...

Dah lama saya katakan, Nik Aziz bukan Ulama', beliau hanya seorang politikus. Tak lebih dari itu. Jika beliau seorang Ulama1 tak kan keluar dari mulut dia :Tuhan pun mencarut". Perkataan tersebut keluar dari mulut Nik Aziz sebab dia bukan Ulama'.

Anonymous said...

anon 9:39, thats why sikap dia macam tu..mana ada ulamak hari ni cakap lain esok cakap lain atas kepentingan politik? sudah laa mengarut, menipu pulak...yang jadi mangsa kebodohan beliau ialah rakyat kelantan dan juga pengikut pas pis pus...masuk longkang laa semua lepas ni...

minaq said...

Titisan air mata tanda kekesalan. Alhamdulillah lah kalau dia dah sedar. Tugas kita menyelamatkan dia dari terus sesat dan menyesatkan. Tapi nampak gayanya keangkuhan dalam diri dan sanubari beliau amat menebal, dah tak boleh dikikis lagi. Perkara basic mengenai conflict of interest pun dia tak mahu faham. Sombong yang tak boleh ditegur.Dia pernah mengimamkan solat Jumaat semasa di Manik Urai dulu. Selepas solat saya mengikuti beliau semasa dalam masjid. Walaupun dia tahu kami petugas media, dia tak pernah sekali pun menunjukkan riak muka yang manis atau membalas senyuman kami.... sombongnya dia...

Anonymous said...

hahaha..air mata buaya. Itulah cemuhan kepada air mata Tun Mahathir dahulu.Sekarang air mata buaya pulang pada PAS PIS PUS balik. Pak ajis..jgn buat drama lawak. Kalau nak buat lawak gi masuk Raja Lawak.Tak pun masuk melodi TV3..nagis lah puas2.

AloQStaQ said...

Entah bila lah orang tua tu nak MAM... !

Rasanya, taklah berpecah sangat Melayu Islam kat Malaysia ni bila orang tua tu MAM...!

MAMUN ke, MAMPAN ke, MAMAI ke ... hehehe pikiaq amik la ...

AloQStaQ

Anonymous said...

kalo ngutuk parti lawan, kompem tak kene saman macam raja petra.

duduk la senyap2 ko ngutuk tambah dosa sampai mampus ko kat sini.

haha

Budak_Perak said...

Sudah la pak abu.. buat malu je ..
Lu tanya kat ketua pemuda lu .. macam mana , tanya bekas MB Selangor tu, pi tanya KM Melaka tu.. Pi la tanya Tok Jib tu .. macam mana nak buat, kalau orang belum menerima rasuah dengan yang dah terima atau dah pulun kau-kau tu macam mana..?
Alow.. bro mengucap la sama ..
lu pikir la sendiri..
kami rakyat nak taja Tok Jib pi haji macam mana..? dia nak pi tak..
pastu boleh la laksanakan hukum islam macam mana bro..?????

melayuKelate said...

teruskan menulis...biar kaum Pas tau yang mereka sangat hina di Malaysia/dunia... masih ada ruang untuk mereka bertaubat...Melayu takkan hilang di Malaysia