Monday, November 16, 2009

NIZAR KKK ! NIK AZIZ TERIMA TAJAAN TAHUN DEPAN

Mengikut laporan dari Utusan Online,Nik Aziz akan menerima tajaan dari mana-mana pihak untuk menunaikan Haji pada tahun hadapan.

Katanya kalau tiada pihak yang sanggup menaja , beliau akan pergi dengan menggunakan wang sendiri.

Beliau sudah buat 'iklan' awal-awal lagi. Setahun lebih awal. Supaya ada pihak yang akan menajanya. Ternyata orang tua ini memang jenis muka tak malu. Keluar duit sendiri kedekut, dan menjadi pilihan kedua.

Dari satu sudut lagi pula saya melihat kenyataan beliau ini adalah isyarat yang beliau sudah berhenti menjadi MB pada musim Haji tahun depan. Sebab itu beliau berani umum secara terbuka yang beliau akan menerima tajaan tahun depan. Bila sudah berhenti mungkin sukar sikit untuk dapat penaja.

Jadi, jalan terbaik adalah buat 'iklan' awal-awal semasa masih ada jawatan. Bila sudah tiada jawatan nanti buat 'iklan' empat hari empat malam pun dah tak laku.

Nampaknya 'serban' Nik Aziz sudah mula longgar sehari demi sehari. Insyaallah sedikit hari nanti , bila ianya sudah tertanggal kita boleh melihat apa yang terselindung di sebalik serban tersebut selama ini. Pada masa itu, saya pasti ramai yang akan terlopong.

Takbir !

11 comments:

Anonymous said...

salam...saudara faisal@penulis blog yang kurang cerdik...jangan buat fitnah...Allah berfirman dalam al-Quran: Jika datang kepadamu orang fasik (orang buat dosa) maka selidiki berita tersebut...jadi saya nak ingatkan bloger faisal agar jangan menyebarkan ftnah...ingalah api neraka panas...makanan neraka adalah darah campur nanah...hang duduk dunia 80 tahun sementara berbanding diakhirat kekal selamnya...ok tak percaya tak pe...berapa orang orang yang baik difitnah...akhirnya penfitnah tersebut mati dalam keadaan menyayat hati....mati tidak sempat bertaubat...ingat....mati itu mengejar kamu faisal....mati.....nabi kata orang yang cerdik...ingat pada mati.....

ruang bicara faisal said...

terima kasih atas ingatan anda. saya menghargainya. saya amat bergembira jika saudara juga dpt menasihati pemimpin2 pas yang rumah kata pergi kubur kata mari yang telah berpuluh tahun memfitnah musuh2 mereka.

di malaysia budaya fitnah mula dipelopori oleh pas sejak dulu hingga kini.

Bawal said...

aku rasa masih ada orang yg tak pergi haji lagi sebab tak mampu.. mengapa la tak bagi tajaan tu kat ummah-ummah ni..

aku rasa dia dah pergi banyak kali dah.. yang wajib hanya sekali..

abe MIE 'TERJAH' said...

haji marlboro....

pkrpasdap.blogspot.com

Jeffry said...

AISEHMEN BAWAL..PAK AJIS SAJE NAK RASE NAIK HAJI FIRST KLASS JEK. BUKAN SIKIT TU BROO..RM65000 SORANG WOOOO!..DIA NAK TAWAF NAIK UNTA BERSALUT EMAS KOT..BUAT SAIE SEWA MERC..LONTAR JAMRAH DGN WANG EMASSSS!..ABIS BUAT HAJI TRUS BORONG SHISHA BWK BALIK M'SIA. SDUT ASAP STRAWBERI PUAS2! KEHKEHKEH

Anonymous said...

pelik tapi benar...

nape perlu ada tajaan untuk menunaikan HAJI??
bukankah ia dimaklumkan di dlm AL_QURAN hanya kepada yang mampu sahaja.. jika tidak mampu tapi ditaja... rasanye dikategori sebagi tidak mampu... btui x?

awal setahun plak tuh iklan utk tajaan haji kepada NIK AZIZ...

Jika dilihat kepada situasi yang baru lepas ini, tajaan dari syarikat sekian2... bukankah ia boleh dikategorikan sebagai RASUAH??!!! mengapa perlu ke Makkah dari hasil RASUAH??

bukan menuduh tapi sekadar pertanyaan... harap maklum

from boyesen....

Anonymous said...

Tahun depan nik ajis pergi dengan tajaan siapa pulak ??

tak ape..tahun depan nik ajis bolih pergi kerana tahun depan nik ajis bukan lagi MB kelantan..

dia dah letak jawatan kerana sekarang pun dia dah keluar masuk IJN....tak lama le tu...

mek said...

seingat kawe lah.. masa belajar bab haji masa SRP dulu... salah satu kelebihan ibadah haji menganjurkan kesamarataan sesama ummah.

maknanya, tak kira lah mu anok tan sri ke, anok drebar tan sri ke, kerja mkn gaji ke, kerja takde gaji ke, tapi bila sampai ke tanah suci je, semua adalah sama. hamba Allah. sebab tu pakaian ihram tu semua sama. kain putih, tak berjahit. sebab tu semua kene sama2 berjalan kaki sama2 berbatu2.

tapi... kalu dah ada yg g haji pakej rm8000, dan ada yg gi haji pakej rm65000, kot mana yg kata samarata tu??? pastu lak yg gi rm65000 tu buleh gi tiap2 tahun, yg gi rm8000 tu kumpul duit sampai dah tua ganyut tak brape ade kederat, br buleh gi sekali? samarata guano nih???

Anonymous said...

Pelik tapi benar! Knape nik ajis minta ditaja tahun depan? Tahun ni kan dah ditaja. Pergi aje la. Kenapa nik ajis tak minta tajaan untuk org yang tak mampu? Spt org miskin ke..atau yg sewaktu dgn nya. Dlm hal ni nik ajis lebih dari mampu. Kalu aku malu dibuatnya spt meminta2. Itulah nik ajis buat kenyataan melalut-lalut. Lebih baik diamkan aje. Lagi banyak cakap lagi banyak benda yg sumbang keluar.

Anonymous said...

Salam,

Kalau I dapatkan tajaan dari Magnum, Carlsberg, Genting atau Pablo Escobar, ayah nik nak pi tak?

Latipah Nomokario

Anonymous said...

Anon 6.36pm....kekekeke lagi melalut lagi bagus..lagi byk cerita keluar dari mulut tak de cover insuran Nik Ajis ni, entah entah habis satu kelambu PAS dia keluar cerita yg menarik dan tak diketahui umum khasnya rakyat kelantan yg jadi pemuja...ini baru balasan kecil yg Nik Ajis kena dari Yg Maha Esa..dulu pergi umrah entah entah di sponsor jugak tup tap tup balik jd nyanyok semcm melatah tak tentu hala...

Aku hairan dan tertanya-tanya jugak bila pula Abe Nuar nak g buat haji...asyik ke US selalu mampu tp nak g tanah suci...nak tunggu sponsor jugak ke..