Friday, November 27, 2009

SAYA TAK HALAL DUNIA AKHIRAT- NIK AZIZ


Berikut adalah ucapan Nik Aziz di majlis penghayatan Hari Wukuf di Putik Pengkalan Chepa pada 26/Nov/2009.

"Ambo tidak halal dunia akhirat. Kalau datang meminta maaf pun, kalau saya tak beri tidak boleh buat apa", demikian kenyataan keras Mursyidul Am Pas, terhadap dalang yang menghalangnya untuk menunaikan haji pada tahun ini.

Beliau mendakwa tindakan tersebut di buat oleh dalang terbabit dengan terancang dan ia sebahagian daripada rancangan untuk menjatuhkan kerajaan Pas di Kelantan.

Mereka ini merancang nak meruntuhkan Islam, nak lawan agama(secara langsung) mungkin mereka rasa tak kena.

Jadi mereka cuba runtuhkan kedudukan ambo dan Presiden Pas melalui sebaran di Internet dan sebagainya.

Saya pun tidak tahu nak kata apa lagi dengan orang tua ini. Nak maki atau sumpah seranah mengenangkan dia orang tua, rasa tak sampai hati pula. Tapi kalau tak maki, rasa geram dah makin sampai tahap maksimum.

Saya tak tahu samada dia tak faham atau dia buat-buat bengong. Tidak pernah sesiapa pun di Malaysia ini yang sanggup menjadi Quraisy atau Abu Jahal untuk menghalang orang-orang Islam ke Mekah. Tapi Nik Aziz masih lagi duduk mengatakan ada dalang yang menghalangnya mengerjakan Haji.

Nampaknya dia masih lagi nak menegakkan benang yang basah. Dia malu untuk mengaku kesilapan dia sendiri, maka dia salahkan orang lain. Ini adalah perangai orang munafik.

Satu bagi satu perumpamaan.
(Ini contoh semata-mata)

Seorang pelawat dari luar negara datang melawat Nik Aziz di Kelantan. Sewaktu hendak meninggalkan Nik Aziz , beliau menghulurkan sebidang tikar untuk dijadikan alas bagi bersembahyang sebagai tanda kenangan kepada Nik Aziz.

Apabila Nik Aziz hendak sembahyang, beliau ingin menggunakan tikar yang dihadiahkan tadi sebagai alas. Lalu datang seorang Hamba Allah melarang Nik Aziz menggunakan tikar tersebut sebagai alas sembahyang kerana katanya ada campuran kulit babi digunakan untuk membuat tikar tersebut.

Lantas Nik Aziz tidak jadi sembahyang di tikar tersebut dan beliau merajuk terus dan enggan menunaikan sembahyang. Katanya, kerana ada dalang yang menghalang beliau bersembahyang.

Bolehkah begitu ? Sudah tentu tidak boleh, ini kerana Hamba Allah tersebut hanya menjalankan tugas beliau sebagai seorang Islam, memberitahu kepada yang tidak tahu. Dan Nik Aziz harus mencari alas lain sebagai ganti untuk bersembahyang, bukannya membatal kan niat untuk bersembahyang.

Begitu juga dengan niat Nik Aziz untuk ke Mekah. Jika beliau merasakan penajaan beliau itu salah, maka Nik Aziz gunakanlah wang sendiri untuk ke Mekah. Bukannya membatalkan niat ,kemudian hu ha sana sini kononnnya ada dalang yang menghalang beliau ke Mekah. Guano bengong sangat mu nih ?

Tidak lain tidak bukan, seperti yang saya kata di atas, semuanya untuk menutup malu sendiri, kemudian jadikan orang lain sebagai mangsa. Moga-moga Allah buka kan pintu hati manusia munafik ini agar kembali ke pangkal jalan.

Sepatutnya Nik Aziz berterima kasih kepada orang-orang yang menghalangnya ke Mekah dengan menggunakan wang yang ditaja oleh orang yang berkepentingan agar beliau tidak terjerumus kepada rasuah.

Tetapi tidak bagi Nik Aziz, dia menyalahkan pula orang yang menghalangnya agar tidak terjerumus dengan rasuah. Masyaallah....

Inilah susah bila manusia merasakan dirinya saja yang pandai, yang baik , yang hebat dan yang alim. Bongkak pun ada juga , sehingga tidak akan menghalal dan memaafkan sesama manusia. Sedangkan Nabi ampunkan Umat, siapalah sangat Nik Aziz ni, lebih kurang tukang karut dikir barat sahaja.

Apa nak pelik kalau Nik Aziz tidak maafkan pun. Tiada sesiapa pun yang melakukan kesalahan dengan beliau dalam kes beliau hendak ke Mekah. Beliau hanya syok sendiri sahaja, seolah-olah dia hebat sangat sehingga tidak mahu halal dan maafkan. Menantu kamu yang patut kamu hukum, kerana dia yang terlibat untuk menjerumus kamu ke dalam kancah rasuah.

Umat Islam diminta menunaikan Haji sekali seumur hidup jika ada kemampuan. Tujuan orang-orang Islam ke Mekah adalah untuk menyucikan diri. Apabila diri sudah suci ,dan hidup dipenuhi dengan amal ibadat, melakukan apa yang Allah suruh, meninggalkan apa yang Allah larang ,maka sudah pastilah Syurga tempatnya untuk insan-insan tersebut.

Nik Aziz pernah berkata, Islam yang dibawa oleh Umno adalah Islam plastik dan hanya boleh dibawa hingga ke lubang kubur sahaja, manakala Islam yang dibawa oleh Pas boleh dibawa hingga ke Syurga. Kalau dah begitu cukuplah, tak perlu lagi nak kelam kabut pergi ke Mekah, syurga dah dijamin, buat apa lagi nak susah payah.





12 comments:

jiwakita said...

salam...

ini namanya tok guru politik..bukan tok guru agama.....jika tak jaga pertuturan
akan adalah ajaran songsang yg sesat lagi
menyesatkan...

Dr.Sid said...

tepat 100% bro. apa lah sangat setakat nik aziz ni, konon tak halal dunia akhirat, HALAH HALAH MELUAT AKU!

Aku Darah Anak Melayu said...

tok nujum ni kan maksum..semua yang dia buat tu betol..kalo ada buruk itu semua umno punya kerja..kalo nyamuk masuk rumah dia pastu gigit dia pun dia akan kate tu nyamuk umno..

Aniq Ruzaien said...

Hmm.. Ye la nik ajis.. Rasuah tu pun memang takdenye halal dunia akhirat.. Kalau dah 'sedekah politik', rasuah la tu..

Aniq Ruzaien said...

Hmm.. Ye la nik ajis.. Rasuah tu pun memang takdenye halal dunia akhirat.. Kalau dah 'sedekah politik', rasuah la tu..

FZY said...

UMNO ada Tok Guru ke? UMNO ada kaki perempuan, kaki judi, kaki arak.

PAS terdiri dari ramai Ulama' yg berdakwah di merata2 tempat, UMNO ramai pemimpin yg buat maksiat di sana sini.

Terlalu banyak dosa pemimpin UMNO yg x boleh dimaafkan. Diri sendiri pn x terpimpin, nk pimpin org mcm mana.

Anonymous said...

Siye.....ko tok guru, dah tergaru garu, kena gatal2 puru dah.

sebagal benda kekusutan dlm pas segera dituduhnya umno yg jd dalang,ada dia buat siasatan? tidakkah itu tuduhan fitnah namanya? itukah sikap dan tindakan seorang tok guru yg ramai pengikut tu. pengikut dia aku tengok kebanyakannya tergaru-garu kena gatal puru mcm dialah..........

matlentok said...

woi apasei, takut ke?

Anonymous said...

Sekarang sudah terpampang dan sudah jelas, apa saja yg terpatul dari mulut najis Nik Najis menjadi kenyataan. Apa saja yg terpatul dari mulut bau bangkai Nik Najis tuo kutok nak mampos terpalit kepada diri sendiri. Kita sekarang sudah tahu siapa yg SHIT yg sebnarnya, siapa yg samsedng yg sebenarnya, siapa yg kuat mencarut yg sebenarnya, siapa yg rela menjadi barua yg sebenarnya, siapa yg Islam plastik yg sebenarnya, siapa yg pergi jahanam yg sebenernya, dan sekarang siapa yg dilakhanat dunia dan akhirat. Siapa yg gila kuasa yg sebenarnya, siapa yg sepatut letak jawatan yg sebenarnya kerana sudah nyanyuk tahap kronik gila babi yg sebenarnya. Nik Najis tuo kutok nak mampos harus menerima hakikat apa saja yg terpatul dari mulut najis beliau adalah mengenai diri beliau sendiri.

Anonymous said...

sapa pulak yg halang dia??? dah dia sendiri taknak pergi...
bagus jugak dia tak nak pergi...sebab ada 3-4 bakal jemaah haji yg dapat peluang untuk menunaikan rukun Islam ke-5 menggantikan tempat nya

Anonymous said...

FYZ... saper tok guru ko yg dibanggakan sgt tu?
Nik ajis?
Badrul Amin?
Mat Sabu?

Hahahahaha........

Anonymous said...

aku raso,oghe hok duk kutuk TGNA ni sbnrnya otak dia jadi sewel n kronik..aku pn tok napok, betul kok side mano tau umno n bn ni..ngaku islam tp ramai jah isteri2 hok x pakai tudung,seksi n siap ad yg prnh peluk shah rukh khan lagi tuuu...tp gak ore hok duk backup sek2 umno (pemimpin2 dio)ni buto kot...bilo nafsu duk kuasai diri mcmno hidayah ALLAH nok meresap dalam diri...wallahua'lam...