Thursday, December 31, 2009

PERKATAAN ALLAH : CERITA DARI MAHKAMAH

A jubilant Father Lawrence holds up an Arabic version of the Holy Bible, said to contain the word Allah -dipetik dari malaysia insider
Manusia laknat ini akan tidur lena malam ini kerana perjuangan dia sudah berjaya hari ini

Petang tadi saya dan GAP pergi Mahkamah KL untuk mendengar keputusan berhubung penggunaan perkataan Allah oleh gereja katolik.

Masuk saja dalam mahkamah ,tempat duduk sudah dipenuhi oleh puak-puak gereja,termasuk yang pakai tudung kecil atas kepala. Sungguh mengejutkan ,bilangan mereka lebih ramai dari orang kita. Dada saya dan GAP kencang seketika. Nasib baik selepas itu satu demi satu orang-orang kita masuk. Ada lagi yang cuba masuk,tapi bila melihat keadaan mahkamah yang sudah penuh,mereka keluar. Tapi saya dan GAP berusaha juga carikan ruang untuk mereka agar mereka dapat masuk. Beberapa orang sebelah sana yang menjeling-jeling melihat apa yang saya dan GAP buat. Tapi, peduli apa aku. Bila keadaan sudah 'balance' barulah saya dan GAP dapat menarik nafas lega.

Apa yang menyedihkan saya ialah, kenapa begitu sukar sekali untuk orang-orang kita datang ke mahkamah bagi memberi sokongan. Nak kata tak tahu, tak mungkin. Sms telah pun bertebaran, media masa pun sudah hebahkan. Dimana silapnya, saya pun tak tahu. Kalau dikira kepada jumlah orang-orang Islam di Malaysia ini, sepatutnya bukan saja bilik mahkamah yang penuh, perkarangan mahkamah dari atas sampai ke bawah mesti penuh. Tapi, ke mana menghilang semua orang-orang kita ? Adakah mereka tidak kisah dengan semua ini ? Ataupun bila sudah tergadai baru nak melompat. Nah ambil ! sekarang sudah tergadai.

Tiada seorang pun pemimpin politik melayu baik dari PAS atau UMNO yang hadir.,apatah lagi dari PKR. Yang ada hanya seorang pemimpin kecil Pemuda Umno Bahagian Kota Raja ,Klang iaitu, Kapten Zairul. Itu pun dia terkontang kanting datang seorang diri. Nasib baik dia bertemu saya dan GAP boleh juga dibuat teman. Ada juga seorang cina tua yang memakai baju hitam dan topi bertulis PAS FOR ALL.

Sebaliknya ,ahli parlimen Klang, Charles Santiago dari DAP, seorang kristian sanggup datang ke sana dan masuk ke dalam bilik mahkamah untuk mendengar hujah dan keputusan. Beliau tidak takut dan beliau tidak malu untuk datang. Walaupun saya tidak suka kepada dia, tapi saya boleh puji dia kerana dia berani datang demi agama dia. Dia tidak takut untuk hilang undi. Dia meletak kepentingan agama dia lebih dari kepentingan politik.

Malang sungguh nasib kita orang Islam dan melayu. Tiada wakil rakyat atau ahli parlimen kita yang sanggup datang demi agama kita, tidak kira samada dari PAS atau UMNO,semuanya kerana politik. Tahniah diucapkan kepada Kapten Zairul. Walaupun dia pemimpin kecil, tapi dia berjiwa besar dan berani.

Berhubung keputusan mahkamah pula. Saya amat takut dengan keputusan hari ini. Saya bimbang jika kita semua tidak boleh mewariskan negara kita kepada anak cucu kita seperti mana yang kita rasa sekarang dan tok nenek kita rasa dulu.

Semakin hari ,kita semakin hilang kuasa. Lebih malang lagi apabila kita ada orang seperti Khalid Samad dalam negara kita. Manusia dajal seperti ini sanggup sokong tuntutan orang-orang kristian untuk menggunakan perkataan Allah.

Bagaimana mungkin satu keputusan yang amat penting bagi orang Islam ditentukan oleh seorang hakim yang bukan Islam. Apakah negara kita sudah tiada lagi hakim-hakim Islam ?

Sudahlah, saya tak mahu bercakap banyak lagi. Kalau anda semua betul-betul peka ,tak kira apa parti sekalipun beramai-ramai kita datang menunjukan kepekaan kita esok 1/01/2010 selepas Solat Jumaat di Masjid Wilayah,Jalan Duta KL. Ramai-ramai nyatakan bantahan anda secara aman.

Ulasan dari GAP, sila rujuk di sini

14 comments:

Anonymous said...

kau memang syaitan besar Khalid... aku tak kan lupa akan "jasa" mu..

Jeffry said...

SLM BRO..ANUWAR DH BEJAYA 'MENGKAFIRKAN' UMAT ISLAM M'SIA IKUT PINTU BELAKANG. KHALID MLM NI BLH TAKEBEER SAMPAI MABOK. LPAS NI RAMAI LA ORG YG BLH TUKAR2 MINTAK DOA ATAU PERTOLONGAN DARI TUHAN YG SAMA. KLU ANUWAR RASA DOA DIA TAK DI MAKBOLKAN OLEH ALLAH S.W.T, DIA BLH MINTAK DOA KAT 'ALLAH' YG SATU LG

P/S: rase mcm nak penerajang je muke si jubor dgn si khalid sial tu..harkkk ptuihh!! >:-0

Jeffry said...

SLM BRO..ANUWAR DH BEJAYA 'MENGKAFIRKAN' UMAT ISLAM M'SIA IKUT PINTU BELAKANG. KHALID MLM NI BLH TAKEBEER SAMPAI MABOK. LPAS NI RAMAI LA ORG YG BLH TUKAR2 MINTAK DOA ATAU PERTOLONGAN DARI TUHAN YG SAMA. KLU ANUWAR RASA DOA DIA TAK DI MAKBOLKAN OLEH ALLAH S.W.T, DIA BLH MINTAK DOA KAT 'ALLAH' YG SATU LG

P/S: rase mcm nak penerajang je muke si jubor dgn si khalid sial tu..harkkk ptuihh!! >:-0

Anonymous said...

Sabar Faizal....baca sini dulu k...

http://www.islamreligion.com/articles/195/

Who is Allah by Abdurrahman Robert Squires

Macamana jahilnya org Islam Malaysia hari ini, begitulah juga jahilnya org Kristian Malaysia. Ramai diantara kita hari ini masih belum mengetahui bahwa sebenarnya selama ini, kita umat Islam, dan mereka umat Kristian, sebenarnya menyembah pada Tuhan yg sama. Cuma perbezaan kepercayaan kepada akidah Tauhid dan trinity menjadikan mereka ditutup dari cahaya kebenaran.

Nah...skrg mereka telah mengetahui. Tidakkah bersifat adil Allah kepada mereka? Tiada lagi alasan dari mereka di akhirat kelak untuk menolak bahwa Allah itu Satu! Apakah tidak datang ilmu dah hidayah kepada kamu bahwa tiada Tuhan yg layak disembah dengan sebenarnya melainkan Allah!!! Apa lagi alasan bagi mereka yg masih berdegil?

Mudah2qan bagi org2 Kristian yg jahil sebelum ini akan tersedar dari buaian: kalau kita menyembah Tuhan yg sama, kenapa wujud kaedahpenyembahan yg berbeza? Di negara2 Barat, pemelukan Islam dizaman ini byk dipelopori oleh mereka yg memahami bahwa Tuhan Islam dan Tuhan Kristian itu adalah entiti yg sama. Dari situ ianya menjadi jelas kepada mereka bahwa anutan mereka selama ini telah jauh terpesong dari kehendak akidah Tauhid yg sebenarnya.

Sabarlah saudara ku...hari ini keihatan kita kerugian, tapi percaya, perencanaan Allah lebih baik. Setelah hampir 53 tahun dakwah Islamiah di Malaysia lesu...Allah telah menyuntik nafas dan jalan yg baru utk membuka ruang Islam kpd semua. Perlu difaham, Islam bkn milik mutlak bangsa Melayu mahupun bangsa Arab. Dalam 5 hingga 10 tahun akan mendatang, Islam di Malaysia akan kembali diwarnai oleh kemasukan warga2 asing kpd Melayu sebagaimana ianya terjadi di awal penubuhan Perkim dulu.

Dan mungkin juga mereka pulak yg haramkan nama Allah kembali setelah melihat strategi mereka memakan diri. Amin.

Anonymous said...

HARI MALANG BAGI UMAT ISLAM DI TANAH TUMPAH DARAH KU

Anonymous said...

Percayalah lah ramai umat2 Islam Melayu akan terpesong akidah. Ramai yang akan makan babi, minum beer kerana (akan ada yang menyesatkan) berkata "Allah" tidak melarang kita makan babi, tidak melarang kita minum beer. Maka bertambahlah kedai menjual arak, pusat-pusat hiburan serta lain2 yang melalaikan.

Semua ini adalah kerana nama Allah boleh diguna oleh Kristian. Dan kepada Anon January 1, 2010 12:04 AM siapa sebenarnya dalam kerugian???

Khalid Samad cukup menyesatkan dan tampak seperti "syaitan" bertopengkan manusia.

Anonymous said...

salam.. Bukankah bagus bila bukan islam mengakui bahawa tiada tuhan melainkan Allah? Sekarang mereka akan mengenali Allah... Janganlah takut. sebaik baik perancangan manusia perancangan Allah lebih hebat.

Anonymous said...

yusof qardawi tak nak bela kee nasib saiful....
kah kah kah kah kah ....bersumpah pun tak betul..ahakssss

Anonymous said...

Siapa nak tengok bagaimana wajah Allah atau potret Allah, sila minta pada Khalid Samad kerana pada dia yang berpegang kepada bukan saja Quran tetapi juga Bible. Bagi Kristian seperti Khalid Samad (bertopengkan Islam) tergantung potret Allah dirumah mereka dan juga gereja. Tanya N.Ajis untuk pengesahan kalau tak percaya tentang potret tersebut.

Harap maklum.

Anonymous said...

Kepada Anon January 1, 2010 12:04 AM,

"Macamana jahilnya org Islam Malaysia hari ini, begitulah juga jahilnya org Kristian Malaysia. Ramai diantara kita hari ini masih belum mengetahui bahwa sebenarnya selama ini, kita umat Islam, dan mereka umat Kristian, sebenarnya menyembah pada Tuhan yg sama:

1. Jika itu pandangan awak yang mengaku hebat dalam hal ini, maknanya orang Islam boleh melihat potret Allah dengan meminta kepada orang Kristian. Mungkin terdapat banyak potret Allah yang telah pun dicetak. Ini kerana pandangan awak tuhan Kristian adalah sama cuma bodohnya orang Islam kerana tidak pernah lihat potret atau rupa Allah.

2. Kerana Allah Kristian dan Islam adalah sama, adakah ini bermakna makan babi dan minum arak tidak berdosa lagi? Islam melarang umatnya minum walau seteguk arak. Adakan Allah bersifat "double standard" kerana membenarkan orang Kristian minum arak dan Allah yang sama juga melarang umat Islam minum arak?

3. Kerana Pope adalah ketua agama yang paling tinggi didunia masa kini dan masih hidup sedangkan Rasulullah SAW telah lama wafat, adakah umat Islam wajib mengikut suruhan Pope atau merujuk kepada Pope dalam hal-hal menyembah Allah?

4. Adakah umat Islam tidak perlu lagi berpuasa kerana Allah yang sama tidak mewajibkan orang2 Kristian berpuasa?

5. Kita harus ingat Allah Kristian dan Islam adalah sama sepertimana Anon katakan dan jika "penghakiman" hudud hendak dilaksana adakah umat Islam boleh merujuk kepada tiadanya hudud dalam Kristian yang juga oleh Allah yang sama???

6. Apakah Allah telah ralat dan terkhilaf dalam membuat hukum kerana ternayata berbeza hukum untuk umat Islam berbanding orang Kristian kerana Anon mengatakan Allah Kristian dan Islam adalah sama?

Anonymous said...

Juga kepada Anon January 1, 2010 12:04 AM,

Apa akan jadi kalau paderi tersebut kemudian daripada ini pergi kenegara luar seperti Amerika, Israel atau Singapura dan kemudiannya "patent" nama Allah untuk kegunaan gereja sahaja. Apakah pada masa itu umat Islam di Malaysia sudah tidak mempunyai Allah?

Anonymous said...

aq tgk muke khalid samad ngan father tuh dh lebeyh kurang sama...

Anonymous said...

kepada Anon January 1, 2010 12:04 AM,
Memang Orang kristian juga menyembah Allah iaitu mereka yang berpegang kepada kitab injil di zaman Nabi Isa a.s BUKANNYA orang kristian pada hari ini, di mana mereka mengamalkan kitab injil yang telah di ubahsuai dan di pesongkan setelah Nabi Isa a.s diangkat ke langit.
Maka di turunkan Al-Quran untuk memperbetulkan segala-galanya dan menggulungkan segala kitab-kitab yang telah diturunkan sebelum ini.

Anonymous said...

lepas nie khalid bole la promosikan air holy water lak..Apa dah jadi dgn bangsa dan agamaku skg nie.