Thursday, April 30, 2009

TERIMA KASIH DATO' IBRAHIM ALI & DATUK FUAD HASSAN


Sijil penghargaan daripada Perkasa

Ribuan terima kasih saya ucapkan kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia kerana mengiktiraf blogger - blogger.

Pada hari 20.April.2009 saya menerima sms jemputan daripada Dato' Ibrahim Ali untuk ke majlis makan malam Perkasa , sempena Perhimpunan & Sidang Kemuncak Pribumi Negara yang telah diadakan pada 22.Mac.2009 di Kompleks Sukan TNB Bangsar, KL.Klik Sini.

Dato' Ibrahim Ali telah mewakilkan kepada saya untuk menjemput semua blogger yang terlibat dalam perhimpunan tersebut ke majlis makan malam itu.

Majlis makan malam tersebut diadakan untuk meraikan petugas-petugas dan peserta-peserta. Penyampaian sijil penghargaan juga diadakan pada malam tersebut. Majlis berlangsung di Restoran Nelayan Titiwangsa. Tetamu kehormat yang turut serta pada malam itu adalah Menteri Pembangunan Wilayah Dan Luar Bandar,Dato Seri Shafie Afdal.


Setibanya di sana saya amat terkejut kerana kami diberi penghormatan yang tinggi oleh penganjur. Sebuah meja makan khas untuk blogger disediakan berhampiran dengan meja makan pihak media.


Apa yang membuatkan saya terharu adalah kerana sumbangan kami berikan tidak seberapa jika dibangdingkan dengan pengiktirafan yang diberi oleh Perkasa. Kami juga diberi sijil penghargaan oleh Perkasa pada malam itu kerana katanya kami turut menyumbang kepada kejayaan perhimpunan tersebut.


Terima kasih diucapkan kepada Dato'Ibrahim Ali dan Datuk Fuad Hassan kerana mengiktiraf blogger-blogger. Nampaknya Dato' berdua tidak memandang blogger sebelah mata. Jasa Dato' berdua kami hargai. Insyallah kami akan terus memberi sokongan kepada Perkasa.

Cerita sebenar Dato' Ibrahim Ali dan PAS - klik sini

Laman Web Perkasa - klik sini

Ingin menjadi ahli Perkasa ? - klik sini


Wednesday, April 29, 2009

MAAF ! MAAF ! MAAF !


Salam kepada semua.

Mohon maaf banyak-banyak kerana tidak berkesempatan update blog hari ini. Kerana saya terlalu banyak kerja yang perlu disiapkan. Kena beri perhatian juga kepada kerja kita sendiri,kerana itu punca pendapatan kita.

Saya bukannya jenis blogger yang kerja minta derma seringgit seorang dengan orang ramai, seperti blog tutttttt...... Kalau seperti itu blogging sepanjang hayat pun tak mengapa.

Minta derma dengan orang ramai,kemudian buat berita sampah dan berita fitnah. Bukan jenis saya begitu. Itu kerja orang haprak.

Terima kasih kepada yang memberi sokongan. Terutama kepada yang telefon,sms dan e mail kepada saya hari ini bertanya kenapa blog tidak diupdate. Tak sangka ya ramai juga peminat saya. Malulah saya jika begini,kerana tulisan saya bukannya baik sangat. Apa pun saya akan cuba memperbaiki dan menjadi antara yang terbaik.

Terima kasih juga kepada Datuk H di utara tanahair yang sering mengikuti blog saya.

Terima kasih juga kepada Nizar,Ngeh,Nga dan Misbahul Munir kerana turut sama melayari blog saya.

Saya akan kembali esok dengan berita panassss lagi.

Tuesday, April 28, 2009

PAS LIDAH BERCABANG SEPERTI BIAWAK

Sebagaimana yang ketahui umum bahawa Mahkamah Persekutuan Putrajaya pada hari ini telah menolak Notis Usul yang difailkan oleh MB Perak, YAB Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Sebaik sahaja keputusan itu diumumkan maka bertempiaranlah lari pendekar-pendekar tempang , cicak-cicak mengkarung dan biawak-biawak peliharaan Nizar bagi mendapatkan komputer untuk melaporkan berita tersebut ke dalam blog masing-masing. Maka dipujilah olehnya Mahkamah dan Para Hakim yang arif dan bijaksana.

Bila Mahkamah dan Hakim menyebelahi mereka,maka akan dipujilah semua itu. Bila tidak menyebelahi mereka maka dikeji habis semuanya. Inilah yang dikatakan biawak lidah bercabang.

Salah satu blog yang paling awal melaporkan berita ini ialah blog kepunyaan 'Setiausaha Politik MB haram Perak'. Klik sini. Setiausaha Politik haram merangkap Setiausaha haram Dun Perak ini semasa bekerja di Pejabat MB dulu pernah terlibat dalam kegiatan 'pow' duit daripada pemohon kawasan balak untuk kegunaan muktamar PAS di Ipoh. Harapkan kopiah saja putih atas kepala,tapi hati hitam juga.Klik sini.

Disini saya sertakan bersama kenyataan MB Perak berhubung keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini.




sila klik pada imej untuk melihat dengan jelas

Cuba anda lihat di perenggan ketiga,m/surat pertama kenyataan MB Perak. Saya sungguh terharu dan teruja dengan kenyataan beliau. SAYA SENTIASA BERPEGANG KEPADA PRINSIP KEADILAN MAHKAMAH WALAUPUN KEPUTUSAN-KEPUTUSAN YANG DIBUAT TIDAK MENYEBELAHI SAYA.

Inilah contoh-contoh orang yang beriman dan percaya kepada Qada dan Qadar. Tidak perlu nak menunjuk-nunjuk dengan kopiah atas kepala,boleh jadi imam,boleh baca talkin dan sebagainya. Yang penting iman tersemat di dalam dada.

Bukannya seperti orang yang disebelah sana,siang malam bercakap pasal islam,menunjuk-nunjuk kepandaian dan sebagainya. Tetapi tidak percaya kepada Qadar dan Qadar. Bak kata orang Kelantan hidup nak menunjuk-nunjuk kononnya mengamalkan sunah Nabi tetapi perangai macam babi.

Cakap berdegar-degar,tapi hakikatnya pemimpin PAS,PKR & DAP DAYUS. Klik sini

PAS BERCAKAP PAKAI KEPALA LUTUT


Setelah membaca artikel ini di Harakah kah kah kah Daily (lidah rasmi setan), saya ketawa berguling-guling hingga terkeluar muntah hijau.

Pesanan saya kepada pemimpin PAS dan PKR, lihat bontot anda sendiri dulu samada basuh berak bersih atau tak bersih, sebelum anda pergi buka seluar orang lain untuk tengok ada tahi atau tak ada. Jangan sibuk dengan bontot orang lain kalau bontot sendiri penuh dengan tahi.

Siapa yang ketandusan pemimpin sebenarnya di Kelantan atau Trengganu. BN atau PAS dan PKR ? Seingat saya PAS dan PKR yang ketandusan pemimpin untuk diketengahkan di Kelantan dan Trengganu. Sehingga terpaksa ambil calon 'import' untuk bertanding di kerusi-kerusi Parlimen di dua negeri berkenaan.

Situasi di Trengganu mungkin lebih baik daripada di Kelantan. Di Trengganu dalam p/raya umum yang lepas hanya dua orang calon luar yang bertanding di sana. Mohd.Sabu di parlimen K.Trengganu dan Samsul Iskandar Lembu di parlimen Dungun. Apa kejadahnya orang P.Pinang dan orang Melaka datang bertanding di sana ? Apakah di Trengganu sudah kehabisan calon PAS dan PKR untuk bertanding ?

Situasi di Kelantan sekarang lebih teruk lagi. Walaupun Kelantan dikenali sebagai kubu kuat PAS tetapi PAS gagal melahirkan calon-calon yang baik untuk bertanding dalam p/raya. Sehingga terpaksa menggunakan calon 'import' bagi bertanding disana.

Di Kelantan sekarang empat Ahli Parlimen PAS dan PKR adalah orang luar. Nasharuddin Mat Isa (dari Kedah atau N.Sembilan) di Bachok, Hatta Ramli (dari Selangor) di Kuala Krai,Salahudin Ayob (dari Johor) dan raja lompat parti ,Saifuddin Nasution (dari Kedah) di Machang. Dulu Mohd Sabu (dari P.Pinang) di Nilam Puri dan Kubang Kerian dan Daeng Sanusi Mariok ( dari Johor) di Rantau Panjang.

Sedarlah sikit wahai orang-orang PAS Kelantan bahawasanya pemimpin-pemimpin PAS Kelantan tidak percaya kepada anda semua untuk menjadi calon dalam p/raya. Anda semua hanya dibakul sampahkan sahaja oleh Nik Aziz. Beliau lebih percaya kepada orang luar. Kalau setakat seorang atau dua orang mungkin boleh diterima akal lagi. tetapi sampai empat orang. Ini sudah dikira betul-betul ketandusan pemimpin.

Yang buat kerja-kerja kempen p/raya semuanya orang tempatan,selepas menang mereka balik ke rumah mereka di negeri masing-masing. Maka tinggallah anda terkial-kial untuk menghadapi pengundi.

Berbeza dengan BN, semua calon mereka adalah pemimpin-pemimpin setempat. Mereka tidak menggunakan calon 'import'. Kepada PAS,lain kali jangan sibuk dengan bontot orang. Jaga bontot sendiri dulu.

Sekarang lihatlah sendiri, siapa yang ketandusan pemimpin ? PAS bukan lagi ketandusan pemimpin malah sudah kekeringan. Kepada PAS dan PKR ,lain kali nak bercakap tolong pakai kepala otak, bukannya pakai kepala lutut. Niat dihati nak ludah muka lawan,tapi terludah muka sendiri. Padan muka !

Monday, April 27, 2009

RAHSIA DISEBALIK TUNTUTAN 3 JUTA OLEH BEKAS ISTERI ADUN PAS

Tengahari tadi saya dan blogger Gerakan Anti PKR dan beberapa blogger lain termasuk Parpukari, Garamanis, Pisau dan Gomo makan tengahari bersama beberapa orang pimpinan PAS peringkat tertinggi di sebuah restoran tertutup di Subang Jaya. Sepatutnya hanya seorang sahaja pemimpin PAS yang kami temui hari ini. Tanpa dirancang ianya menjadi kepada tiga orang.

Pertemuan ini saya sudah aturkan daripada minggu lepas lagi.Ianya terpaksa ditunda kerana pimpinan PAS tersebut sibuk dengan urusan pemilihan PAS pada bulan Jun ini. Pada hari sabtu lepas beliau menghubungi saya dan bersetuju untuk berjumpa hari ini dan beliau minta ianya diadakan di tempat tertutup.

Pemimpin PAS ini adalah salah seorang yang akan bertanding merebut jawatan dalam pemilihan yang akan datang. Mulanya pertemuan hanya dirancang untuk makan tengahari sahaja lebih kurang satu atau dua jam. Tetapi ianya berlarutan sehingga tiga jam.

Sedang kami berbual-bual tiba-tiba telefon beliau berbunyi. Rupanya panggilan daripada seorang lagi pemimpin PAS kepada beliau. Memandangkan pemimpin berkenaan ada di sekitar kawasan tersebut,maka beliau pun menjemput pemimpin berkenaan datang bersama dengan seorang lagi pemimpin PAS peringkat kawasan ke tempat pertemuan kami. Oleh yang demikian kami dapat berjumpa dengan tiga pemimpin PAS hari ini. Dua daripadanya adalah pimpinan tertinggi.

Sungguh banyak cerita 'seluar dalam' dan 'baju dalam' yang dapat kami korek daripada pemimpin-pemimpin tersebut. Nampaknya segala cerita yang dikatakan oleh kami selama ini adalah benar. Memang betul PAS telah terbahagi kepada dua puak. Satu 'pas asli' dan satu 'pas pkr.

Puak 'pas pkr' ini dikenali sebagai geng erdogan manakala puak 'pas asli' dikenali sebagai geng ulamak. Menurut beliau PAS sedang menuju jalan kehancuran sekarang. Beliau bersetuju bila ditanya oleh saya, adakah apa yang PAS kata kepada Umno selama ini sedang dialami oleh PAS sekarang. Dengan pantas beliau menjawab 'ya betul ,ana setuju 100 %'.

Beliau berkata PAS akan rosak kerana dua faktor utama. Pertama kerana Anwar Ibrahim, kedua kerana kuasa yang ada sedikit sebanyak sekarang ini.

Pelbagai perkara yang sempat kami bualkan hari ini. Antaranya kes Nizar di Perak, Bukit Gantang, cerita liwat, cerita sumpah Saiful, perebutan kuasa dalam PAS, adun PAS 'belasah' balak,hubungan PAS dengan PKR dan DAP, cerita blogger pro pakatan yang lebih sudu daripada kuah serta beberapa perkara lain.

Saya hanya berminat untuk ulas dua perkara disini. Pertama adalah kes Nizar. Mengikut kata beliau punca terjadinya kes di Perak adalah kerana Nizar tidak mendengar kata pimpinan PAS yang lebih tinggi dan 'otai-otai' PAS. Sebaliknya beliau lebih suka mendengar cakap dua saudara DAP nya.

Daripada awal lagi mereka sudah menasihati Nizar supaya berjaga-jaga kerana kerajaan yang dibentuk olehnya amat rapuh,hanya dengan kelebihan tiga kerusi sahaja,serta Nizar masih kurang pengalaman lagi. Tetapi Nizar tidak mendengar kata-kata atau nasihat mereka. Bila sudah jatuh barulah beliau datang 'menyembah' Hj.Hadi,Harun Din dan Nik Aziz.

Majoriti ahli Dewan Harian PAS amat tidak selesa dengan situasi di Perak sekarang,kerana katanya ia akan merugikan jemaah mereka dalam jangka masa panjang. Tetapi apa nak dikatakan,sesuatu yang hendak dilakukan oleh Nizar, dia tidak bertanya pendapat pemimpin-pemimpin lama atau lebih kanan.




Satu perkara yang menarik perhatian saya hari ini adalah kisah perceraian Adun PAS kawasan Melor di Kelantan Wan Ismail Wan Jusoh dengan seorang wanita Kemboja. Saya bertanya kepada beliau apa kes sebenarnya. Pada mulanya beliau agak keberatan untuk bercerita.

Tetapi setelah 'dipujuk' oleh saya maka beliau pun mula membuka ceritanya. Tetapi beliau minta saya jangan panjangkan kepada orang lain kerana ianya melibatkan rumahtangga orang lain,walaupun ianya musuh politik kita.

Saya kena amanah dengan apa yang diceritakan oleh beliau. Maka tidak boleh untuk saya ceritakan disini. Cuma satu sahaja yang boleh saya pesan kepada anda disini. Jangan ingat orang yang parti islam dan kopiah putih atas kepala ini baik dan alim semuanya. Jangan tertipu dengan mereka. Itu sahaja yang saya boleh beritahu.


Satu hal lagi,kenapa tiba-tiba isteri beliau minta tuntutan harta sebanyak RM 3 juta daripada beliau ? Sebagai seorang bekas isteri sudah tentu beliau tahu tentang kedudukan kewangan bekas suaminya.

Contohnya, adalah tidak munasabah sekiranya Pak Mat Tempe sebagai seorang penjual tempe menceraikan isterinya, kemudian isterinya pergi buat tuntutan berjuta-juta ringgit terhadap Pak Mat Tempe. Sudah pasti isterinya tidak akan membuat tuntutan sedemikian kerana dia tahu kedudukan kewangan Pak Mat Tempe ini dan sudah tentu Pak Mat tidak mampu untuk menunaikannya.

Tetapi kenapa bekas isteri adun Melor berani membuat tuntutan sebanyak RM 3 juta kepada bekas suaminya ? Kerana dia tahu bekas suaminya ada wang sebanyak itu dan mampu memberikan kepadanya jumlah tersebut. Banyak tu RM 3 juta wahai sahabat sekalian. Kalau disusun not RM 50 mungkin penuh boot kereta Waja.

Satu hal lagi,kenapa selepas bekas isterinya buat tuntutan 3 juta di mahkamah tiba-tiba Wan Ismail mendapatkan perintah mahkamah supaya menghalang media masa daripada membuat sebarang liputan sepanjang kesnya di sebut dimahkamah ? Kerana takut bocor segala hal sulit mulit keluar daripada bilik perbicaraan.

Beliau amat bimbang sekiranya bekas isteri beliau,memberitahu mahkamah yang beliau mempunyai wang yang banyak serta mampu membayar kepadanya sebanyak RM 3 juta.

Daripada datangnya wang beliau yang banyak itu,sedangkan gaji sebagai wakil rakyat (adun) lebih kurang 4-5 ribu sahaja sebulan ? Darimana lagi kalau bukan dari hasil balak. Terbaru, Wan Ismail mendapat konsesi balak bernilai RM 6 juta. Itu yang terbaru, yang lama kita tak tahu lagi.

Inilah wajah hodoh dan busuk segelintir pemimpin-pemimpin PAS, pakai kopiah atas kepala,naik pentas ceramah dimulakan dengan bacaan ayat-ayat Al-Quran kemudian hentam Umno,kononnya rasuah,salah guna kuasa,tipu rakyat dan pelbagai lagi. Tetapi hati sendiri lebih busuk daripada bangkai.

Sampai bila lagi rakyat Kelantan hendak tertipu dengan pemimpin-pemimpin sebegini. ?

TAMBAHAN
(updated by faisal/ 28.4.09 @ 1205hrs)

Saya ada menerima satu komen oleh seorang pembaca yang meminta saya melawat blog beliau untuk mengikuti kisah Adun Melor.

komen yang dihantar. boleh rujuk di ruangan komen tajuk ini di blog saya

Setelah melawat blog beliau saya terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh beliau.
Sahabat sekalian boleh melawat blog beliau untuk bacaaan lanjut.

PAS MAKAN TAHI !


Kenapa kau makan tahi Husam ? Tanya seorang ayah kepada anaknya.Maka jawab si anak kembali kepada ayahnya ”Mahfuz makan tahi ,jadi Husam pun makan samalah”(ini hanya semata-mata dialog,tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah mati)

Itulah perumpamaan yang boleh dikatakan kepada PAS pada hari ini.Semakin hari semakin banyak kesilapan yang dilakukan oleh PAS kemudian dijawab UMNO.....

Untuk bacaan seterusnya sila klik disini


Sunday, April 26, 2009

PENYOKONG KELANTAN DAN SELANGOR 'BERGADUH' DI BUKIT JALIL

Aksi pertama bila pertama bila diminta berdamai
muka kedua-dua mereka masih lagi dalam keadaan geram antara satu sama lain

Aksi kedua

Aksi ketiga


Aksi keempat
sudah mula senyum antara satu sama lain

Kanak-kanak penyokong Selangor ini bergambar dengan ahli rombongan kanak-kanak penyokong Kelantan


Semalam jam enam petang saya berada di Stadium bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan menentang Selangor.

Sewaktu sedang menunggu rakan-rakan saya tiba, berhampiran Pusat Penerangan MSN,terdengar riuh rendah. Lalu saya menoleh kebelakang untuk melihat apa yang terjadi. Rupanya-rupanya dua kanak-kanak yang berusia sepuluh tahun sedang berentap mulut berpunca daripada ejek-mengejek. Seorang penyokong Selangor,seorang penyokong Kelantan.

Melihat seolah-olah tiada orang yang mahu meleraikan pergaduhan mulut itu,maka saya mengambil keputusan untuk meleraikannya ,sebelum perkara lebih buruk terjadi. Walaupun sebahagian orang ramai yang berada disitu terhibur dengan gelagat dua kanak-kanak itu dan dijadikan bahan gelak ketawa mereka tetapi tidak bagi saya. Kalau dibiarkan makin lama saya bimbang makin menjadi.

Lantas saya terus meleraikan pergaduhan mulut itu dan mendamaikan mereka kembali. Inilah bolasepak. Daripada kanak-kanak sehingga ke dewasa semua merasa bahangnya. Selepas saya mendamaikan mereka saya tanya mana penjaga mereka.

Kanak-kanak yang penyokong Kelantan itu berkata, 'kito tak mari dengan ayoh,kita mari dengan pak sedara kito,ayoh kito ada Kota Bharu.Kita mari dengan bas penyokong Kelantan' sambil menunjukan bapak saudaranya kepada saya.

Kanak-kanak penyokong Selangor itu pula datang dengan bapanya,tetapi bapanya sedang minum di medan selera berhampiran.

Itulah sebahagian daripada masam manis kehangatan perlawanan akhir semalam. Esok , saya akan postingkan kisah lembu yang tak tahu protokol tengok perlawanan akhir semalam.

Saturday, April 25, 2009

KENAPALAH MANUSIA YANG BERNAMA NIZAR NI OTAK BEBAL SANGAT ?

Calon DAP yang bertanding menggunakan logo PAS

Kenapalah manusia yang bernama Nizar bin Jamaludin ini bebal sangat otaknya. ? Mungkin masa kecil banyak sangat makan kepala ikan dan kepala sotong. Sebab itu tok nenek kita selalu pesan masa kecil-kecil jangan makan dua perkara ini nanti kepala otak jadi bebal dan benak.

Yang lebih tragis lagi penyokong-penyokong dia pun ikut sama bebal dan benak dengan membabi buta percaya cakap si Nizar ni. Mereka ini ibarat anjing.

Opssss....jangan marah dulu. Ada sebab saya kata ibarat anjing. Kerana anjing adalah satu-satunya binatang yang setia pada tuannya. Walau kemana sekalipun tuan pergi atau anjing ini dibawa pergi,binatang ini tetap setia pada tuan asalnya.

Saya rasa seandainya hari ini Nizar berkata malam tadi dia mendapat 'wahyu' daripada langit,kononnya dia telah diangkat sebagai rasul,maka pada hari ini penyokong-penyokong Nizar tetap percaya .

Walaupun Allah telah berfirman dalam Al-Quran Nabi Muhammad SAW adalah rasul terakhir. Maka hari ini berduyun-duyunlah mereka semua ke rumah Nizar kerana nak tumpang sama ambil 'berkat',sambil bawa air sebotol seorang untuk dijadikan penawar.

Inilah perangai orang-orang Pas daripada dulu sampai sekarang. Apa saja yang dikatakan oleh pemimpin-pemimpin mereka semuanya betul. Pemimpin mereka hina mufti ,maka mereka pun turut sama hina mufti. Kalau pemimpin mereka suruh makan taik pun mereka makan taik itu.

Berbalik kepada kisah Nizar di Perak sekarang ini.

Sifir kira-kira politik di Perak sekarang ini mudah sahaja. Semudah 2 x 5 = 10 atau 5 x 2 = 10. Kenapa harus nak 'kona' jauh-jauh. Tak lain tak bukan kerana motif politik dan tidak boleh terima hakikat kehilangan kuasa.

Seperkara lagi adalah kerana nak selamatkan dirinya daripada menjadi mangsa kemarahan penyokong-penyokongnya kerana kegagalan dia mempertahankan 'kerajaan islam' pimpinan beliau. Maka muncung senapang itu dihalakan kepada BN. Terselamatlah Nizar. Tapi tak tahu berapa lama lagi dia akan selamat. Langit tak selalunya cerah,mendung pasti akan muncul jua. Sepandai-pandai tumpai melompat ke tanah jua akhirnya.

Maklumlah banyak lagi balak-balak dan kuari-kuari yang tak selesai. Kemudian pergi canang kat kampung-kampung kononnya bukan harta benda yang dicari tetapi keadilan kepada rakyat. Ewah..ewah bukan main manis lagi kata-kata,ibarat menanam tebu di bibir mulut.

Kemudian beritahu kepada orang kampung kononnya kamu dah jadi jutawan sebelum jadi MB Perak lagi. Tak payah temberanglah Nizar.

Sebelum jadi MB kamu rumah pun tiada lagi. Tinggal di rumah sewa. Selepas jadi MB baru kamu bina satu rumah di Tapah. Itu pun belum siap lagi sampai sekarang. Ini rumah sewa kamu dulu .

Hey Nizar ! Mari sini teman ajor kome. Sekali ja teman ajor ni,kome dengor elok- elok,otak tu biar faham dan cerdas sikit.

JUMLAH KERUSI DUN PERAK = 59 kerusi (sebelum 4-feb-2009)

BN – 28 DUN / DAP – 18 DUN / PKR – 7 DUN / PAS – 6 DUN


Nizar menerima surat perlantikan sebagai MB Perak

Campur semua kerusi DAP,PKR & PAS = 31 kerusi. Maka layaklah kamu menjadi MB Perak kerana kamu mempunyai 3 kerusi lebih daripada BN.

Tetapi selepas 4-feb-09,tiga orang Adun kamu sudah hilang kepercayaan kepada kamu. Dua orang dipecat daripada PKR dan seorang keluar daripada DAP kerana masalah dalaman DAP.

JADI,

Kamu tadi ada 31 kerusi ditolak dengan 3 kerusi maka baki yang kamu tinggal adalah 28 kerusi.

Kemudian 2 orang yang kena pecat dengan parti mereka tadi dan seorang yang keluar itu menghulurkan tangan persahabatan kepada BN dengan menyokong BN walaupun tidak menjadi ahli.

Jadi BN yang ada 28 kerusi tadi dicampur dengan 3 kerusi maka jadilah 31 kerusi yang menyokong BN. Kamu tinggal 28 kerusi.

31 dan 28 mana lebih besar ?

Nama ja Ir,tapi otak bebal. Kemudian dok melalak lagi kononnya kamu masih MB. Daripada mana lagi datangya MB kamu tu ? Pasang pula sembilan orang hakim untuk dengar kes dia,kononnya dia masih MB. Pergilahhhhh mabuk !.

Hakim pun gelak tengok kes kamu. Tapi disebabkan undang-undang dan negara demokrasi maka mahkamah pun jalankan juga kes kamu. Tapi nak menang,tak usah haraplah. Benda dah terang lagi bersuluh.

Otak bebal

Tak payah nak susah-susah dan pening-pening lagi. Duduk diam-diam atau pergi buat kerja kamu untuk tawan balik Perak dalam p/raya yang akan datang.

Inilah yang dinamakan demokrasi. Jika ditakdirkan hari ini ada 3 orang adun BN nak melompat sokong PAS,maka kamu dapatlah kuasa balik. Tapi jangan haraplah Sultan nak pilih kamu lagi jadi MB.

Soal bubar dun tak perlu timbul kerana peraturan dan perlembagaan dah jelas. Cuma disebabkan oleh kamu dan orang-orang kamu yang otak bebal dan benak saja yang nak timbulkan kekecohan kerana tidak boleh terima hakikat kehilangan kuasa.

Tetapi kalau hari ini ada 3 orang adun BN masuk PAS,kamu tak bubar pun dun itu. Kamu akan kata ianya sah dari sudut perlembagaan.

Contoh: Dalam bolasepak sekarang jaringan gol di tempat lawan diambil kira. Dalam perlawanan separuh akhir Piala FA baru-baru ini Kelantan menentang N.Sembilan.

Dalam perlawanan pusingan pertama di Kota Bharu, N.Sembilan menang 1-0 keatas Kelantan. Kemudian dalam perlawanan pusingan kedua di Seremban, Kelantan menang 2-1 keatas N.Sembilan.

Jika diambil kira aggregate,maka keputusan menjadi seri 2-2. Tetapi oleh kerana jaringan gol di tempat lawan diambil kira,maka Kelantan layaklah ke perlawanan akhir dan akan menentang Selangor malam ini di Bukit Jalil.


Kenapa pasukan dan penyokong N.Sembilan tidak membantah ? Kerana mereka faham,peraturan diwujudkan oleh FAM sebelum itu lagi.

Begitu juga dalam kes di Perak. Perlembagaan Perak sudah wujud lama dan jelas. JIKA SESEORANG MB ITU SUDAH TIDAK LAGI MENDAPAT KEPERCAYAAN MAJORITI ADUN-ADUN PERAK LAGI ,MAKA MB ITU HENDAKLAH MELETAK JAWATAN.

Begitulah juga senarionya hari ini. Seandainya Dr.Zambry sudah tidak lagi mendapat kepercayaan Adun-Adun Perak maka beliau hendaklah meletak jawatan sebagai MB. Undang-undang dan perlembagaan tidak mengira siapa,samada BN,PAS,PKR atau DAP.

Cubalah sahabat-sahabat sekalian bayangkan,jika Nizar ini menjadi pengurus pasukan bolasepak N.Sembilan. Saya rasa naik pening FAM,hari-hari dia dan penyokong-penyokong dia berceramah ke seluruh N.Sembilan atau bawa kes ini ke mahkamah mohon FAM adakan perlawanan semula akibat tidak puas hati N.Sembilan tidak layak ke perlawanan akhir kerana mereka tak kalah,cuma seri saja.

Dalam ceramah itu dia berkata , FAM tidak demokrasi,Kelantan ke final secara haram, Kelantan tidak layak ke final, kami mohon FAM adakan perlawanan semula. Kami tidak kalah, kami hanya seri. FAM telah mencabul hak rakyat dan pasukan bola N.Sembilan dan pelbagai tohmahan lagi.

Bukan FAM saja yang naik pening, sampai ke FIFA pun naik pening juga.

Jangan ketawa pula pembaca sekalian. Tidak mustahil perkara ini berlaku kalau dengan perangai Nizar seperti sekarang ini.

Satu saja pesanan saya kepada Nizar.

Insaflah wahai Nizar, sedarlah diri sikit, janganlah kamu nak menegakan benang yang basah, kerana benang yang basah tak akan tegak. Lebih baik kamu pergi tegakan syahwat Anwar Ibrahim dan kemudian bila dah tegak elok,tadah punggung kamu kat sana. Kamu berdua ini memang sesuai dan serasi. Mungkin daripada spesis yang sama kot.

Klik . Perang dalam Umno dah berakhir. Perang dalam parti islam pulak.

Klik. Panas ! Luahan hati anak Nik Aziz. Pembantu ayahanda melagakan ayahanda dan Hj.Hadi.


Friday, April 24, 2009

PAS TELAN KAHAK HIJAU. MALU ! MALU !


Apa dah jadi ? Apa dah jadi ?

Dulu siang malam asyik dok mengata kepada Umno. Sekarang nah ambil kau,telan balik kahak hijau yang kamu ludah dulu.

Dulu kata umno tak pandai memerintah . Sekarang dengan izin Allah swt mereka dapat memerintah beberapa negeri,tapi hampehhh juga.

Dulu kata Umno rasuah pengundi. Bagi gula ambil,bagi kain ambil,bagi duit ambil,undi tetap undi Pas. Sekarang Pas pun rasuah pengundi. Di Bukit Gantang,bagi selimut toto,beras dan duit.

Dulu kata Umno kafir kerana bergabung dengan MCA,MIC,GERAKAN. Sekarang Pas berkawan dengan siapa ? Tolong jawab mari. Tangan saya tak boleh taip,terketar-ketar.

Dulu kata Umno derhaka pada Raja. Sekarang siapa yang derhaka pada Raja ? Pas juga. Natang sungguh Pas ni....

Dulu kata Umno menyeleweng. Sekarang siapa yang menyeleweng ? Tengok sini .Opssss sini ada satu lagi. Sini pun ada lagi lah !Klik,klik cepat Banyak sungguh Pas menyeleweng nih. Guano ni Pak Nik ? Demo tak leh kawal doh ko ?

Dulu kata orang Umno pantang nampak perempuan comel. Sekarang Pas pun pantang tengok yang dahi licin... Comel lote lah awek ni. Tengok sini

Dulu kata Umno yang tolak hukum hudud. La ni Pas pun tolak juga hudud laaaa.....kapir ! kapir !

Dulu kata Umno gila dok berebut kuasa. Sekarang ni apa cerita ? Lihat keratan sinar harian diatas. Opssss...itu Sinar yang lapor ya. Surat khabar kesayangan orang Pas dan Pkr. Kalau Utusan Malaysia takut kata fitnah pula.

Sebab itu lah tok nenek kita dulu dok pesan,jangan mengata kat orang nanti kena batang hidung sendiri.

Cerita - cerita Pas buruk-burukan Umno selama ini saya boleh ibaratkan seperti cerita di bawah ini.

Ada dua jiran yang berjiran di sebuah kampung. Nama kampung itu kampung Pulau Melaka. Nama mereka makcik Bedah dan makcik Timah. Makcik Bedah ada seorang anak dara. Makcik Timah pun ada seorang anak dara. Anak dara makcik Timah ini bernama Leha.

Makcik Bedah ini di kampungnya dikenali sebagai pemberita yang tidak bergaji. Kerana jika ada sebarang berita atau gosip di kampung tersebut mesti beliau yang akan jadi orang pertama yang sampaikan berita-berita panas tersebut atau beliau dijadikan sebagai tempat rujukan orang-orang kampung yang inginkan berita panas. Habis satu rumah ke satu rumah dijajahnya untuk menyampaikan berita-berita panas. Tak kira siang atau malam,panas atau hujan.

Leha ini seorang yang amat cantik serta ayu,tetapi agak ligat sikit,bercakap banyak dan kurang cergas sikit dalam pelajaran. Tapi seligat-ligat Leha pun dia pandai menjaga maruah keluarganya. Dia tahu batas-batas pergaulan serta tahu yang mana buruk dan yang mana baik.

Sementara itu anak dara makcik Bedah pula,bernama Ani. Anak dara makcik Bedah ini seorang yang pendiam,waruk,pandai dan jarang keluar rumah kerana ada sikap pemalu. Ani sentiasa terkurung di dalam rumah sambil membaca dan mengulangkaji pelajaran. Ani ni kurang cantik sikit. Tapi dia budak baik.

Sejuk hati makcik Bedah dapat anak yang baik,waruk dan pandai. Setiap kali keputusan peperiksaan diumumkan pasti Ani akan dapat keputusan yang lebih baik daripada Leha.

Makcik Bedah sebagai pemberita tidak bergaji sudah tentu lah akan menjelajah ke seluruh kampung menceritakan kebaikan anak dia dan mengutuk anak makcik Timah. Tetapi makcik Timah mengambil sikap berdiam diri sahaja,kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan.

Masa berlalu begitu pantas,anak dara masing-masing sudah membesar. Dengan izin Allah swt,Leha yang kurang pandai selama ini dapat keputusan cemerlang dalam SPM dan dapat melanjutkan pelajaran ke luar negara. Manakala Ani pula dapat melanjutkan pelajaran ke universiti tempatan.

Malu sungguh makcik Bedah,sampai sebulan tak keluar rumah kerana malu dengan orang kampung. Selepas sebulan semua selesai,maka makcik Bedah pun mulalah keluar rumah,kerana perasaan malu dah beransur-ansur hilang.

Perangai makcik Bedah terus tak berubah. Dia terus dengan perangainya itu. Dijajanya seluruh kampung,kononya Leha belajar di negeri orang putih tak bagus,bercampur dengan orang kapir, makan minum tak halal dan pelbagai tohmahan lagi. Dia asyik memuji anaknya,katanya Ani bagus,sering mendapat markah yang baik semasa peperiksaan di universiti.

Masa berlalu begitu pantas lagi,tiga tahun telah berlalu,maka kedua-dua anak dara ini pun tamatlah pengajian. Banggalah kedua-dua ibu bapa ini kerana anak masing-masing telah berjaya.

Orang-orang kampung itu pun turut gembira dengan kejayaan mereka berdua ini. Persiapan untuk majlis sambutan dan kenduri juga diadakan oleh orang-orang kampung secara gotong royong bagi menyambut mereka berdua ini.

Pagi-pagi lagi rombongan orang-orang daripada kampung ini sambil membawa bunga manggar berarak ke stesen bas ekspres di pekan yang terletak tidak jauh daripada kampung itu, untuk menyambut kepulangan anak-anak kampung mereka yang berjaya di menara gading. Makcik Bedah dan Makcik Timah pun turut sama ke stesen bas.

Dengan penuh girang makcik Bedah menanti anak kesayangannya turun dari bas. Maka turun lah mereka berdua ini daripada. Leha turun dengan segulung ijazah kelas pertama. Tiba-tiba muka makcik Bedah terus jadi pucat bila lihat Ani turun bukan membawa segulung ijazah bersama tetapi mendukung seorang bayi kecil.

Orang-orang kampung pun turut sama hairan. Makcik Bedah bertanya kepada Ani,anak siapa ini ? Maka jawab Ani cuculah mak lah. Cucu aku ? Orang kampung semakin hairan. Keadaan kelam kabut, maka Pak Ali sebagai ketua kampung pun terus ke depan untuk menenangkan keadaan.

Pak Ali minta semua diam,kerana dia ingin bercakap dengan Ani. Lalu Pak Ali pun bertanya Ani apa sudah jadi ?

Jawab Ani bayi tersebut adalah anaknya hasil daripada hubungan sulitnya dengan seorang pelajar warga asing semasa dia belajar di universiti dan lelaki tersebut telah pun melarikan diri pulang ke negara asalnya.

Mendengar jawapan tersebut keadaan makcik Bedah bertambah kusut,lalu diterkamnya Ani bagaikan harimau menerkam mangsanya.

Kau dah malukan emak ani ! Kau dah conteng arang ke muka mak ! Sampai hati kau buat mak macam ini ! Raung makcik Bedah sekuat hatinya.

Tiba-tiba suara makcik Bedah menjadi semakin perlahan dan dia semakin lembik,lalu terus jatuh. Makcik Timah dan Leha memangku kepala makcik Bedah. Setelah diperiksa oleh oarang kampung makcik Bedah telah pergi mengadap yang maha Esa. Ina lilah hi waina lilah hi rajiun.

Maka majlis kenduri kesyukuran oleh orang-orang kampung telah bertukar menjadi kenduri tahlil pada malam tersebut.

Moral of the story. Jangan suka mengata orang lain, satu hari akan kena batang hidung kita sendiri.

Ingat ! Allah Maha Kaya . Allah Maha Adil. Allah Maha Saksama !

Wednesday, April 22, 2009

SIVAKUMAR NAIK ANGIN



Saya sengaja pilih berita daripada Harakah kah! kah! kah! daily untuk dipamerkan. Kalau kita pilih daripada portal lain nanti mereka kata mengarut pula.

Bila saya baca apa yang dikatakan oleh Sivakumar ini link sini, senak rasanya perut saya ketawa,hingga saya berguling-guling atas lantai kerana dah tahan merasa kelakarnya.

En.Siva,kami buka bodoh,kami bukan budak-budak. Sekilas ikan di air kami tahu jantan betina.

Kenyataan yang En.Siva keluarkan hari ini pun mungkin dikarang oleh Nga dan Ngeh. Anda kata tidak dipengaruhi orang lain dan anda bukan budak-budak. Ini apa ?

Kami hanya kesiankan anda sahaja En.Siva. Mereka gunakan anda semaksimum mungkin. Selepas ini bila semua sudah selesai mereka akan buang anda. Ibarat pepatah melayu 'habis madu sepah dibuang'.

Anda sudah lama dalam DAP En.Siva. Tidak mungkin anda tidak tahu perangai dua orang itu. Kalau anda masih belum tahu lagi,cepatlah-cepatlah anda berhubung dengan Timbalan Speaker Dun Perak,Hee Yit Fong. Tanya dia perangai dua orang itu.

Tanya dia apa yang dua orang itu pernah buat kepada beliau. Sehingga mereka kata kepada Hee Yit Fong,jika saya bagi anda jawatan Exco pun kamu tidak akan boleh berjalan dengan betul. Satu penghinaan kepada orang kurang upaya.

Banyak lagi perkara-perkara lain yang dua orang itu kata kepada Hee Yit Fong. Saya akan beritahu kemudian,termasuklah kes Ngeh songlap pembantu peribadi Hee.

En. Siva,cepat-cepat muhasabah diri, jangan terlambat. Setiap detik itu penting. Masa itu emas.

SELAMAT MAJU JAYA KEPADA EN.SIVA !




TRIO 3N LAWAT BLOG SAYA. TERIMA KASIH !

SELAMAT DATANG

Terima Kasih diucapkan kepada trio 3N
Ngeh,Nga,Nizar
kerana melawat blog saya

Sedikit pesanan kepada kalian,cukup-cukuplah dengan apa yang berlaku di Perak sekarang. Tunjuklah yang anda cerdik,jangan terus mempamerkan kebodohan anda. Ini adalah sebahagian daripada sistem demokrasi negara kita,sebagaimana rancangan 16 sept.

Kegagalan anda bertiga mempertahankan kerajaan Perak adalah kerana silap anda bertiga sendiri. Jangan salahkan orang lain,lihat diri sendiri. Sebagai sebuah pasukan lawan BN harus menggunakan setiap inci peluang yang ada untuk menjaringkan gol. Jangan salahkan BN,semuanya kerana kegagalan anda bertiga mempertahankan benteng pertahanan anda, anda alpa,anda main sambil lewa,anda ambil mudah sehingga BN berjaya membolosi jaring gol anda.

Tidak guna sekarang anda terpekik,terlolong menuduh kononnya BN main kasar,BN jaring gol off side dll.Semuanya mengikut jalan yang benar,semuanya sah. Semuanya pengadil dah putuskan. Jadi tidak perlu sekarang nak menjerit-jerit supaya diadakan perlawanan semula. Nak berlawan semula tunggu perlawanan dalam pusingan liga yang akan datang. Belum pernah ada sejarah pasukan yang kalah minta ulang balik perlawanan. Bila kita kalah maka kita salahkan pasukan lawan pula kerana mereka pandai bermain dan pandai mengambil kesempatan yang ada untuk jaringkan gol kemenangan. Boleh ke macam ni ? Apa punya turrrrrrrrr !

Apa yang berlaku di Perak hari ini adalah sebahagian daripada sistem demokrasi negara kita yang harus kita terima. Jangan hanya apabila demokrasi itu menyebelahi kita maka kita kata demokrasi. Bila tidak menyebelahi kita maka kita kata konspirasi. Kepala otak hang !

BN menerima segala perkara demokrasi yang datang. Empat negeri yang jatuh ketangan pembangkang dalam p/raya umum yang lalu BN terima dengan hati yang terbuka dan dengan penuh simboliknya kesemua MB-MB negeri yang jatuh ke tangan pembangkang ini datang menyerah tugas kepada MB-MB baru daripada pembangkang.

Tidak kedengaran langsung suara-suara penyokong BN yang melalak membantah perkara ini. Kita faham konsep demokrasi sebab itu kita terima dengan penuh tawaddhuk.

Penyokong pembangkang seolah-olah lupa pula yang peristiwa Adun Bota masuk PKR. Itupun sebahagian demokrasi.

Soal dia masuk umno balik tidak perlu timbul kerana ianya demokrasi. Sistem demokrasi negara ini juga membenarkan seseorang adun atau mp tukar parti lima,enam kali sehari pun boleh.

Pagi dalam umno,tengahari masuk Pas,petang masuk Pkr dan malam masuk umno balik. Pernah terjadi di Perak selepas p/raya umum yang lepas Adun Buntong daripada DAP iaitu A.Sivasubramaniam yang sebelah paginya umum keluar DAP,petang masuk balik. Inilah demokrasi.

Anwar Ibrahim bebas bercakap pasal 16 sept pun tiada menjadi masalah,kerana demokrasi. Beliau kata ada 31 orang akan lompat pun tiada masalah,demokrasi. Beliau kejar ahli parlimen BN hingga ke Taiwan pun tiada masalah,demokrasi.

Tuduhan mengatakan BN melarikan ahli parlimen tidak timbul,kerana 4-5 ekor lembu-lembu sapi peliharaan Anwar diarah mengejar mereka ke Taiwan pun dapat sampai ke Taiwan. Kerajaan tidak pun menyekat mereka di kaunter imigresen KLIA. Kalau kerajaan takut sudah awal-awal lagi kerajaan menggunakan imigresen untuk menyekat mereka di KLIA. Apakah ini tidak demokrasi lagi.

Terus terang saya katakan bila saya lihat perangai anda bertiga dan pengikut-pengikut anda di Perak sekarang,sama sebiji dengan perangai seorang anak lelaki saya yang berusia lima tahun . Saya ada dua anak lelaki,seorang 10 tahun dan seorang lima tahun. Bila mereka berdua ini bermain play station pasti rumah saya akan menjadi kecoh dan menggangu tugas-tugas seharian isteri saya.

Anak saya yang lima tahun ini pasti akan mengamuk apabila setiap kali dia kalah bermain playstation dengan abangnya. Apabila dia kalah dia akan menangis , mengamuk,membaling barang-barang dalam rumah sambil mengadu pada ibunya kononnya si abang main tipu.

Sedangkan abangnya bermain dengan betul. Sehingga satu tahap si abang terpaksa bermain sambil lewa kerana hendak bagi adiknya menang supaya dia tidak mengamuk. Apabila adiknya menang maka si adik ini akan gebang habis satu rumah 'adik terror,adik main menang' 'adik pandai main'. Padahal dia tak sedar yang abangnya sengaja bagi kemenangan kepada dia.

Begitulah juga perangai anda bertiga dan penyokong-penyokong anda. Bila tidak menyebelahi anda maka anda akan buat pelbagi tuduhan dan mengamuk dijalanan.

Rendah sungguh martabat anda bertiga dan penyokong -penyokong anda,sama taraf dengan budak lima tahun.

Kesimpulannya apa yang berlaku di Perak sekarang adalah BN CERDIK ,PANDAI AMBIL KESEMPATAN YANG ADA, ANDA BERTIGA BODOH ,TAK PANDAI JAGA APA YANG ADA.

Nizar tidak perlu lagi hendak melaung-laungkan beliau dipilih oleh rakyat dan seluruh rakyat Perak bersama beliau.JANGAN BOHONG DAN JANGAN MAIN SENTIMEN RAKYAT !!!

:- PAS hanya ada 6 kerusi dun dan 2 kerusi parlimen sahaja di Perak

:- Nizar sendiri hanya mendapat 11,994 undi di dun Pasir Panjang.Inikah yang dinamakan dipilih oleh rakyat menjadi MB ? Bukannya anda dipilih oleh berjuta rakyat Perak menjadi MB. Sultan Perak yang pilih anda jadi MB wahai Nizar ngok ngek.

Kalau Sultan Perak itu seorang Sultan yang tidak mengambil berat hal rakyat dan negeri sudah tentu dia pilih Jamaludin yang jadi MB tempohari kerana kerusi PKR lebih daripada kerusi PAS. Tapi Sultan tetap ambil anda kerana anda lebih layak daripada Jamal. Tetapi sekarang Jamal pula yang lebih cerdik daripada anda.


Kamu hanya pandai bercakap tapi isi kosong ! Ingat tak kata-kata itu daripada Jamal terhadap anda dalam mesyuarat Exco bila anda meluluskan tanah 999 tahun.Jangan buat-buat lupa wahai abang nija

Jamal dan Osman bukan menentang sambil duduk lagi,tapi mereka siap bangun berdiri lagi menentang keputusan itu. Lepas itu kamu buat undi angkat tangan siapa sokong ,siapa tak sokong. Bila dah undi angkat tangan, hancurlah.

Tiga orang saja melayu dalam mesyuarat itu,daripada 10 orang Exco. Tetapi yang Exco Pas seorang itu pula setuju dengan keputusan itu ,tinggallah mereka berdua sahaja yang tidak setuju. Kemudian Jamal dan Osman minta minitkan dalam minit mesyuarat yang mereka berdua tidak setuju. Hi ! Hi ! Hi ! saya tahu semua Nizar,jangan temberang.


:- Sedar atau tidak oleh Nizar bila beliau berkata seluruh rakyat bersama beliau ? Atau hanya kenyataan “syok sendiri”.Lupakah oleh Nizar bahawasanya
BN mempunyai 28 kerusi di dun Perak. Jangan buat-buat lupa wahai Nizar ngok-ngek.

Oleh yang demikian tidak perlulah lagi Nizar nak “syok sendiri” kononya beliau saja yang ada rakyat.Seolah-olah BN tiada rakyat.28 kerusi dun itu adakah bukankah rakyat yang pilih? Jangan ingat anda saja yang boleh keluarkan rakyat.BN pun boleh keluarkan rakyat,cuma BN tidak mahu keruhkan lagi keadaan bila kedua-dua belah pihak “rakyat” bertembung di jalan-jalan raya. Tapi kalau itu yang anda mahu BN boleh buat.




Terima kasih kepada Malaysiakini kerana telah bagi promo percuma kepada blog saya. klik sini Tapi rasanya ada sedikit ketidakadilan disini,kerana malaysiakini ambil secara percuma daripada blog saya,tetapi pembaca malaysiakini kena bayar untuk melihatnya. Bagilah sedikit royalti . Boleh tak ?

Ada komen-komen yang masuk yang menghentam saya kononnya saya mainkan isu perkauman . Terima kasih kepada pengirim komen tersebut. Saya terima seadanya pandangan,pendapat dan nasihat anda.Yang baik saya jadikan teladan,yang buruk saya jadikan iktibar. Saya juga manusia biasa yang tidak lepas daripada melakukan kesilapan.

Penjelasan saya. Bukan saya anti dengan semua kaum cina, saya sayang semua rakyat Malaysia,tetapi saya meluat kepada segelintir sahaja.

Saya anti kepada yang terlalu 'over' seperti Ngeh,Nga ,Jeff Oii dan seorang dua lagi. Saya tidak anti kepada Lim Guan Eng,Tan Seng Giaw,Fong Koo Puan,Ong Tee Keat, Koh Tsu Koon, Ng Yen Yen, Tan Lian Hoe dan yang lain-lain.

Buat apa kita mahu gaduh-gaduh ,kita semua orang Malaysia,kita semua mahu cari makan,susah,senang,sakit demam dan mati di bumi Malaysia. Kadangkala saya hanya geram dengan segelintir sahaja.

Saya tidak mahu bergaduh,saya mahu hidup aman damai dibumi Malaysia seperti mana konsep One Malaysia yang diperkenalkan oleh PM. Tapi kita kena saling bertolak ansur,melayu hormat cina. Cina hormat melayu, india hormat melayu. Melayu hormat india dan kita patuh kepada perlembagaan Malaysia.

Sekiranya saya telah membuat salah di artikel saya itu,maka saya bersedia diambil tindakan undang-undang oleh pihak berkuasa kerana saya melanggar undang-undang negara.

Saya rasa tidak menjadi masalah jika saya memulangkan sebiji dua paku buah keras kepada golongan-golongan yang 'over' itu,kerana mereka juga telah menghina raja-raja melayu.

Seperti contoh Jeff Oii kata tunjuk jari tengah kepada Sultan Perak,apakah anda rasa orang melayu tidak marah. Orang cina pun patut marah sama,kerana Sultan itu bukan milik orang melayu sahaja. Milik semua rakyat Malaysia. Milik orang cina juga.

Sama-samalah kita bangunkan negara kita ini. Salam penuh kasih sayang kepada semua rakyat Malaysia.





Tuesday, April 21, 2009

FUAD ZAKARSHI HAMPIR MENJADI MANGSA 'LIWAT'


Dasyat dan mengerikan pengakuan seorang 'mangsa' yang hampir 'diliwat' dalam peristiwa 16 sept.

Aku sanggup buat apa saja janji aku jadi PM. Nama agung,nama Sultan semua aku guna,janji aku PM. Itulah Anwar Ibrahim

Allah maha adil dan maha kaya. Tanpa izin dan gerak geri daripada Allah s.w.t tidak mungkin Perak akan jatuh kepada tangan BN. Terima hakikat Qada dan Qadar penyokong-penyokong Pas dan Pkr,sebagaimana BN terima hakikat kalah empat p/raya kecil.

Kenapa pelan 16 sept gagal ?

Kenapa Pas gagal perintah Perak ?

Duduk diam-diam dan fikir-fikirlah ! Muhasabahkan diri ! Jangan asyik salahkan orang lain.

Link di sini untuk pengakuan Fuad Zakarshi

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_1b63fcca-cabec5bb-154de0b0-d08a5a1a

Monday, April 20, 2009

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PEMBACA


Dalam masa dua hari ini hits blog saya mencatat peningkatan yang amat ketara. Semuanya kerana artikel Sivakumar lacurkan jawatan speaker kepada saudara mara Chin Peng(Ngeh & Nga)http://faisalrohban.blogspot.com/2009/04/amaran-kepada-sesiapa-yang-nak-copy.html

Purata pembaca adalah 200 orang bagi setiap jam. Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada para pembaca yang melayari blog saya.

Pada saya ini adalah satu pencapaian yang amat membanggakan kepada saya,memandangkan saya masih lagi baru dalam bidang ini.

Banyak komen yang saya tidak dapat lepaskan dalam tajuk ini kerana komen yang agak keterlaluan dan perkauman. Saya minta maaf. Saya harap anda semua faham. Saya sesekali tidak akan menyiarkan komen yang sebegitu,tetapi saya lebih rela siarkan komen yang menghentam saya. Prinsip saya 'biar aku kena,jangan orang lain kena'.

Sekali lagi, terima kasih kepada semua yang memberi sokongan.


HUBUNGAN ANWAR DAN LIM GUAN ENG DINGIN SEKARANG

BERITA TUMPANG YANG RINGKAS

Berita baru diterima,Sharifah Amina mantan ketua wanita PKR P.Pinang akan bertanding atas tiket bebas di Penanti. Beliau akan serang Anwar dan Zahrain habis-habisan.

ulasan saya : beliau boelh bertanding jika ada p/raya kecil. Tetapi pada firasat saya tidak akan ada prk di penanti

updated by faisal : 20.04.09 @ 5.18pm


Berita yang diterima daripada seorang teman di P.Pinang mengatakan hubungan antara Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng semakin dingin sekarang.

Semuanya berpunca daripada kes Fairuz. Lim Guan Eng merasa tidak senang dengan tindakan-tindakan Anwar dalam kes Fairuz seolah-olah Anwar tidak menghormati beliau sebagai ketua kerajaan yang memerintah di P.Pinang

Lim Guan Eng ada berkata kepada Anwar agar menamakan dengan segera orang yang boleh mengisikan jawatan TKM 1 supaya kerja-kerja pembangunan negeri dapat berjalan lancar.

Anwar berkata tunggu dulu dan beri dia peluang. Lim mohon agar dipercepatkan dan berkata kepada Anwar sekiranya tiada calon yang sesuai beliau akan melantik adun Pas untuk mengisi jawatan berkenaan. Tetapi Anwar tidak bersetuju.

Tiba-tiba tanpa pengetahuan Lim Anwar mengarahkan Fairuz mengosongkan kerusi dun Penanti bagi memberi laluan p/raya kecil diadakan. Semuanya dilakukan tanpa pengetahuan Lim. Seolah-olah Anwar tidak menghormati kedudukan beliau sebagai Ketua Menteri.

Lim memang berhajat memilih adun Pas bagi mengisi jawatan berkenaan,kerana dua adun melayu PKR yang ada sekarang pun tidak berkaliber untuk mengisi jawatan berkenaan.

Lim juga tidak bersetuju dengan p/raya kecil di Penanti,kerana ianya membazir duit rakyat dan akan menggangu fokus kerajaan negeri menjalankan tugas memandangkan tempoh penggal kerajaan yang ada hanya tinggal tiga tahun setengah sahaja lagi. Sebab itu Lim pilih jalan yang paling senang dengan mencadangkan adun Pas menjadi TKM 1. Anwar tentang 100 % dan beliau mahu orang-orangnya menjadi TKM 1.

Anwar berhajat memilih Dr.Mansor atau Yusmadi Yusof sebagai TKM 1. Maka antara mereka berdua inilah yang akan dipilih sebagai calon di Penanti.

Inilah sikap Anwar yang sebenar,bercakap berdegar-degar kononnya,kami dalam Pakatan bersatu hati dan sering bertolak ansur. Kepala otak kamu nuar ! Cakap tak serupa bikin. Jika kamu benar-benar ikhlas dalam Pakatan maka kamu harus bersetuju dengan perlantikan adun Pas sebagai TKM 1.

Sebab itu daripada dulu saya sering berkata Pas akan hancur kerana Anwar Ibrahim. Tapi orang-orang Pas masih lagi buta hati kononnya Anwar ikhlas membantu Pas. Pirahhhhhh....

Anwar Ibrahim tu tak ada ikhlasnya. Semua yang dia buat mesti ada kepentingan untuk dia. Antara lambat dan cepat saja.

Minta maaf lah kepada orang melayu jika saya bercakap begini.

Buat masa sekarang ini saya nampak Lim Guan Eng lebih ikhlas dan lebih baik daripada Anwar Ibrahim. Bukan pula niat saya nak kutuk bangsa sendiri dan puji bangsa lain. Saya puji Lim ini pun bukan atas nama DAP atau saya memuji DAP,tetapi atas dasar peribadi dia yang bernama Lim Guan Eng.

Atas dasar semangat One Malaysia yang diperkenalkan oleh PM saya rasa tidak ada masalah jika saya memuji Lim. Dalam akhbar semalam pun ada ditunjukan gambar orang Pas di Pahang sedang memasang banner ucapan tahniah kepada Datuk Sri Najib yang baru dilantik sebagai PM. Inilah sebenarnya konsep One Malaysia. Tahniah kepada PM kerana konsep One Malaysia telah menampakan hasilnya walaupun belum sampai sebulan ianya dilancarkan.

Bila saya puji Lim pada hari ini,tidak mungkin saya akan bersetuju 100 % dengan apa yang akan dilakukan oleh Lim pada masa akan datang. Yang baik kita puji,yang buruk kita tegur,yang teruk kita hentam,yang sial kita 'sembelih'.

Satu soalan saya kepada Lim Guan Eng.

Mr.Lim bila you mau masuk BN ?

Marilah kita sama-sama bangunkan negara atas dasar semangat One Malaysia. You jangan peduli sama Anwar. Come on Mr.Lim !







Sunday, April 19, 2009

ELIZABETH WONG SUDAH CUCI DOSA DI KOTA BHARU

MATLAMAT MENGHALALKAN CARA

keratan akhbar Mingguan Malaysia ahad 19.04.09 ms 18


ORANG-ORANG HINDU YANG HENDAK MENYUCIKAN DOSA BIASANYA MEREKA PERGI KE SUNGAI GANGGES DI INDIA.

ELIZABETH WONG PULA TIDAK PERLU PERGI KE VATICAN CITY UNTUK CUCI DOSA,IANYA BOLEH DILAKUKAN DI KOTA BHARU SAHAJA.

TAHNIAH ! BUMI BERTUAH SERAMBI MEKAH.

ELIZABETH WONG KINI SUDAH PUTIH BERSIH SEKARANG KERANA TELAH BERJUMPA DENGAN NIK AZIZ. SEGALA DOSA BELIAU TELAH GUGUR DENGAN SENDIRINYA. ELI TAK PERLU RISAU LAGI UNTUK BERDEPAN DENGAN ORANG-ORANG ISLAM SELEPAS INI,KERANA NIK AZIZ SUDAH BAGI RESTU.

SAMA-SAMA KITA TUNGGU APA KATA NIK AZIZ SELEPAS INI.

JANGAN
PULA BELIAU BERKATA "ambo kelih eli ni comel lote sungguh.berkene pulak hati ambo raso".
NAUZUBILAH HIMIM ZALIH

MASA NGA KOR MING BACA QURAN,DIA KATA BOLEH KERANA ISLAM TIDAK MELARANG ORANG-ORANG BUKAN ISLAM MEMBACA QURAN.SELEPAS ITU BELIAU SIAP HANTAR SURAT LAGI TANDA TERIMA KASIH KEPADA NGA.

LEPAS NI SAYA BERHARAP NIK AZIZ TIDAK HANTAR SURAT YANG ADA BUNGA-BUNGA DAN BERBAU WANGI KEPADA ELIZABETH WONG.

DIKESEMPATAN INI SAYA HENDAK MENYARANKAN AGAR CHUA SOI LEK JUGA PERGI BERJUMPA NIK AZIZ UNTUK MEMBERSIHKAN DOSA BELIAU.

Saya tidak mahu mengulas panjang tentang isu ini,saya rasa orang yang lebih layak mengulas isu ini adalah abe MIE terjah

( http://pkrpasdap.blogspot.com/)

Beliau selalunya lebih arif dalam isu-isu sebegini. Saya mohon abe MIE ulaskan.

Jadi sama-sama kita tunggu abe MIE ulas,kerana ulasannya lebih berbisa dan pedas.

Saturday, April 18, 2009

PANAS !!! SIVAKUMAR LACURKAN JAWATAN SPEAKER KEPADA SAUDARA MARA CHIN PENG (NGEH & NGA)


AMARAN ! kepada sesiapa yang nak copy paste dokumen dibawah ini untuk dibawa ke blog anda ,saya benarkan. Tetapi jika ada sebarang risiko anda tanggung sendiri. Saya hanya tanggung risiko untuk diri saya sahaja.

Jika ibu x-pkr ( http://x-pkr.com/ ) berpesan jangan keluar bermain waktu maghrib nanti disorok hantu tetek,ibu saya pula berpesan kalau takut makan ubat,jangan jadi doktor,alang-alang mandi biar basah. Alang-alang makan asam biar sampai cirit-birit. Kalau takut dengan risiko jangan bermain blog(wah ! ibu saya pun pandai blogging ler). Berkata benar walaupun pahit. Jangan baling batu sembunyi tangan. Itulah pesan ibu saya...

Walau bagaimana pun anda digalakan untuk menyebarkan maklumat ini.

Dokumen ini saya dapat daripada seorang india yang bernama Mr.Krishna yang saya jumpa di Bukit Gantang tempohari. Anda boleh rujuk link dibawah ini.

http://faisalrohban.blogspot.com/2009/04/luahan-hati-vsivakumar.html

Dibawah ini adalah bukti bagaimana Sivakumar 'melacurkan' jawatan speaker yang disandangnya kepada saudara mara Chin Peng.

Dalam dewan undangan negeri antara adun dan speaker mereka ada sejenis sistem untuk mereka berhubung dalam bentuk teks message.(saya tak pasti apa ke nama alat itu) Senang cerita ianya seolah-olah instant msg(YM).

Untuk bertanya siapa yang perlu berucap ,berapa lama masa dan sebagainya Sivakumar harus merujuk kepada Ngeh dan Nga.

Ayat please control,tutup mic,u must firm,bagi orang ni berucap pula,jangan bagi BN berucap,suruh dia berucap petang.Itulah antara arahan yang sering diarah oleh Ngeh dan Nga terhadap Sivakumar. Jika Siva ingin melanjutkan sedikit masa untuk wakil BN berucap harus dapat kebeneran Ngeh dan Nga dulu. Mereka akan kata NO.

Hingga ke satu tahap Ngeh mengarahkan supaya Sivakumar halang Adun Kubu Gajah berucap dan tutup mic beliau.

Tetapi sivakumar tidak boleh mengikut arahan mereka kerana ianya mengikut peraturan dan beliau takut menjadi isu lain kerana sidang tersebut disaksikan oleh para wartawan.

Hingga Nga terpaksa berkata kepada Sivakumar. Jika u tak mahu kawal ,saya tukar u.

Itulah gambaran sebenar cengkaman,kawalan,dan kuku besi Ngeh dan Nga terhadap Perak.

Kesimpulannya,kita tidak boleh menyalahkan Sivakumar seratus peratus.Beliau hanya sebagai alat sahaja. Beliau terpaksa melakukan semua ini. Musuh utama kita yang kita perlu 'lumpuhkan' adalah Ngeh dan Nga.Lumpuh saja dua orang ini semua akan selesai. Mereka berdua ini dalang segala-galanya.

Sivakumar 'melacurkan' jawatannya kepada Nga Kor Ming

SILA KLIK PADA IMEJ UNTUK MELIHAT DENGAN JELAS

You = Speaker



SILA KLIK PADA IMEJ UNTUK MEMBACA DENGAN JELAS

SILA KLIK PADA IMEJ UNTUK MEMBACA DENGAN JELASSILA KLIK PADA IMEJ UNTUK MEMBACA DENGAN JELAS

TAK PAYAHLAH .IF U DONT WANT TO CONTROL ,I REPLACE U !! APA NI ?- kata Nga kepada speaker dun Perak. Terus kecut telor Sivakumar bila kena 'sound' begitu. Rujuk ms 5 yang bergaris hitam.



Sivakumar 'melacurkan' jawatannya kepada Ngeh Koo Ham









ANDA BOLEH CARI PERSIDANGAN DUN PERAK DI YOU TUBE UNTUK PADANKAN DENGAN TRANSKRIP DIATAS INI.

Thursday, April 16, 2009

BENAR SEKALI

Setelah selesai membuat posting kong kali kong politik pkr 1,tentang adun penanti saya,menjenguk seketika ke malaysiakini online.

Ternyata benar.Fairuz telah meletak jawatan sebagai adun penanti,kerana ingin
'melanjutkan pelajaran'.

Apa nak jadi kepada dunia politik negara kita ini ?

KONG KALI KONG POLITIK PKR - 1

Semalam sepatutnya penyandang jawatan TKM 1 Pulau Pinang telah diumumkan. Tetapi Lim Guan Eng berkata terpaksa ditanggukan dulu kerana Anwar Ibrahim minta tempoh.

Apa yang saya nampak Adun-adun PKR Pulau Pinang yang ada sekarang tidak mungkin akan dilantik sebagai TKM 1.

Ramalan saya,Anwar Ibrahim akan memaksa Fairuz (adun penanti) meletak jawatan sebagai Adun bagi membolehkan pilihanraya kecil diadakan dengan tujuan semata-mata bagi memilih seorang TKM 1.

Anwar Ibrahim akan meletak Dr.Mansor Osman sebagai calon Dun Penanti dan sekiranya menang beliau akan dipilih sebagai TKM 1 Pulau Pinang.

Dr.Mansor adalah ahli MPT PKR dan pernah menjadi 'spare tyre' Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh tahun lalu.

Anwar menyuruh Dr.Mansor menyerahkan borang pencalonan sebagai calon bebas,kerana bimbang pencalonan beliau ditolak. Setelah tiada tanda-tanda pencalonan beliau ditolak,sebelum tamat tempoh bantahan Anwar mengarahkan Dr.Mansor menarik diri.

Sekiranya ramalan saya ini benar,maka duit negara kita akan habis melayan nafsu serakah politik hantu-hantu PKR ini. Kerana setiap Adun atau Ahli Parlimen yang meletak jawatan lebih daripada dua tahun sebelum tempoh penggal berakhir maka pilhanraya kecil terpaksa diadakan.


Sekali pilihanraya kecil belanja berjuta-juta perlu dihabiskan. Ini semua duit negara yang boleh digunakan untuk perkara-perkara lain tetapi terpaksa dihabiskan untuk melayan nafsu serakah politik puak-puak barua ini.

Langsung mereka tidak memikirkan nasib rakyat dalam ekonomi duniadan negara yang semakin merosot sekarang ini. Apa yang penting bagi mereka ialah nafsu serakah mereka dipenuhi dan berselindung serta berlakon disebalik nama rakyat.

Jika ini benar terjadi maka ianya akan menjadi tiga pilihanraya kecil yang diadakan kerana Ahli Parlimen dan Adun meletak jawatan.Semuanya daripada PKR. Permatang Pauh,Bukit Selambau dan Penanti.

Senario ini tidak pernah berlaku sebelum ini,tetapi ianya semakin menjadi-jadi bila si kitol ini mula memporak perandakan situasi politik negara kerana agenda peribadi beliau.


KONG KALI KONG POLITIK PKR - 2



Semalam peminat politik negara menanti apa akan jadi kepada Elizabeth Wong. Meletak jawatan atau kekal ? Akhirnya seperti yang dijangka ianya dikekalkan. Dalam PKR salah laku seks tidak menjadi masalah kerana ianya tidak tergolong dalam kes moral. ? Faham-faham sajalah,Penasihat parti pun ikon seks,setakat anak buah 'no problem' punya. Kecil punya hal
Ikon seks Malaysia

Kalau dilihat kepada cara Elizabeth Wong pada bulan febuary yang lepas,seolah-olah jam itu juga beliau akan meletak jawatan. Tetapi hari ini masuk pejabat balik.

Elizabeth Wong tawar diri letak jawatan , semalam pula kerajaan Selangor yang tawar Elizabeth untuk kekal.

Aku tawar kau , kau tawar aku,kong kali kong,wal hasil balik asal.Itulah PKR.

Dimana letaknya nilai harga diri dan air muka seorang wanita yang masih bujang dan memimpin masyarakat bila gambar bogel tidur terkankang dan di bahagian sulit dipenuhi rambut-rambut halus tersebar kepada umum. Ternyata Elizabeth Wong tiada maruah. Kalau terjadi kepada rakyat biasa atau pada artis mungkin tidak menjadi masalah. Ini terjadi pada seorang wakil rakyat merangkap ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri. Sepatutnya beliau menjadi contoh yang baik kepada masyarakat, bukannya menjadi ikon seks.

Adik sayang abang.Abang sayang adik.ummphhh.....

Tempoh bercuti dua bulan yang diberi oleh abang Khalid mungkin telah digunakan oleh Elizabeth untuk pergi membuat pembedahan bagi menampal kulit babi di muka. Ini untuk mengelakan perasaan malu selepas beliau sambung bertugas hari ini. Tanpa tampalan kulit babi di muka mungkin Elizabeth akan merasa malu untuk berdepan dengan pegawai-pegawai ,kakitangan kerajaan negeri dan rakyat jelata. Maklumlah wakil rakyat merangkap Exco,banyak majlis yang perlu dihadiri dan dirasmikan.

Tahniah diucapkan kepada kerajaan Selangor,kerana pada hari ini anda telah mempunyai sebuah kerajaan yang tidak bermoral dan rendah akhlak kerana. Anda telah menjadi pelengkap kepada kepada parti PKR yang selama ini memang telah dicop sebagai parti tidak bermoral kerana dipimpin oleh seorang peliwat.


Ulasan menarik daripada sahabat blogger saya. Sila baca link dibawah

http://medan-info-kita.blogspot.com/2009/04/beza-kes-fairus-eli-di-mata-anwar.html



Monday, April 13, 2009

NAK MARAH ATAU NAK KATA GILA,KATALAH.PEDULI APA AKU


Sebenarnya sekarang saya berada dalam keadaan terlalu penat dan kurang sihat sangat-sangat sewaktu saya menulis ini.

Tetapi saya gagahkan juga untuk menulis kerana terasa terlalu geram selepas membaca satu artikel di malaysiakin http://www.malaysiakini.com/news/102253.

Kenapa kita harus menjadi terlalu bacul dan takutkan kepada bangsa lain. Sedangkan kita adalah tuan kepada negara ini. Sehingga kuasa politik pun bangsa lain yang terpaksa tentukan,akibat melayu berpecah kepada tiga.

Sampai bila kita orang-orang melayu harus hidup dalam keadaan berpecah belah ? Sampai bila?
Sehingga sekarang tidak nampak kesudahannya.

Kepada Datuk Najib ,Tan Sri Muhyiddin Yassin ,Hj.Hadi Awang dan Datuk Nik Aziz,berusahalah menyatukan semua bangsa dan umat mu ini.

Lupakanlah persengketaan politik,lupakan perkara yang lepas,Buang yang keruh,ambil yang jernih. Kita buka buku baru.

Umno tak mampu mentadbir sendirian,PAS juga tidak mampu mentadbir sendirian. Bergabunglah wahai pemimpin-pemimpin sekalian,demi bangsa,anak dan cucu cicit mu sekalian.

Sudah berpanjangan kita mendengar cerita tentang penyatuan melayu,tetapi sehingga kini tiada penghujungnya. Kenapa ? Kerana masing-masing ego dan pertahankan hak masing-masing serta mabuk kuasa.

Mengapa kita tidak boleh berkongsi kek yang besar ini untuk dirasai semua. Bertolak ansurlah sikit. Pas tak mahu mengalah,umno tak mahu mengalah. Senang cerita tubuh saja parti baru.
Bergabunglah dalam parti baru tersebut.

Jika tidak mahu parti baru dan pas mahukan kerusi sama banyak didewan rakyat,kerah saja ahli-ahli parlimen umno masuk pas. Mungkin ada orang kata saya bagi cadangan gila. Ada masanya benda gila boleh membawa faedah. Peduli apa saya,kalau ada orang kata saya gila,katalah sepuas hati mu,janji saya dapat meluahkan rasa hati saya.

Saya dah bosan,saya dah bosan dengan perpecahan melayu islam.Daripada zaman saya kanak-kanak hingga kepada saya mempunyai anak tiga orang sekarang. Ianya masih berlaku lagi.

Tolonglah,tolonglah wahai pemimpin sekalian. Jangan tertangguh-tangguh lagi. Kita dah sampai ke tahap kritikal sekarang. Umno mesti bertolak ansur,pas juga mesti bertolak ansur. Jika ditakdir saya dan seluruh keluarga masuk pas untuk bersatu ini,maka saya rela masuk pas. Tetapi tidak sesekali selagi umno dan pas tidak bersatu.

Sekiranya kita bersatu,banyak benda yang boleh kita lakukan.Semua ada idea masing-masing.ada yang tak kena kita tegur. Yang baik kita gunakan. Insyaalah negara kita akan lebih maju jika kita bersatu. Bukan semua orang umno buruk,bukan semua orang pas buruk,semuanya sama-sama hebat.

Ayuhlah...pemimpin-pemipin sekalian,mulakan langkah mu sekarang.Jangan sampai anak cucu kita kencing di pusara kita kemudian hari kerana kegagalan kita hari ini.

Apa kata sebagai perintis kepada usaha murni ini kita mulakan langkah di Perak. Kita bentuk dulu kerajaan Umno Pas disana atau parti baru,janji kedua-dua parti ini bersatu. Kalau rasa Nizar nak jadi MB Perak,maka umno serahlah kepada Nizar jawatan itu,bertolak ansurlah sikit demi bangsa dan agama,janji kita bersatu.Lupakan PKR,lupakan DAP.

Maaf ,jika ada yang rasa marah atau terasa hati dengan tulisan ini. Terus terang saya katakan,waktu saya menulis ini memang saya berada dalam keadaan separuh sedar,kerana terlalu penat,tidak sihat dan lepas makan ubat yang membawa kepada rasa mengantuk.