Tuesday, May 26, 2009

TERKINI !!! HUSAM MUSA MENGAKU KALAH

berita yang baru diterima

rancangan hujah ini di tv 9 terpaksa diteruskan oleh ezam md nor seorang diri,kerana husam musa lari balik akibat enggan berdebat dgn ezam md.nor

terbukti pas benar-benar mengamalkan rasuah

belum masuk gelanggang dah mengaku kalah

apa punya pemimpin !

saya akan bawakan secara lanjut selepas ini.


EZAM ! YOU ARE THE HERO

CATATAN DARI IPOH. MOGOK BERANI MATI TIADA SAMBUTAN

Pertama sekali saya mohon maaf kerana lambat membuat laporan apa yang terjadi di Ipoh.

Saya ke Ipoh jam 4.30 petang semalam untuk menghadiri majlis kesyukuran di Kediaman Rasmi.

Setibanya di Ipoh saya terus ke Kediaman Rasmi MB dimana majlis tersebut berlangsung. Setibanya disana orang ramai telah bersedia untuk menunaikan solat maghrib yg diimamkan oleh Datuk MB Perak sendiri.

Harap maaf ! Gambar kurang memuaskan. Maklumlah dirakam oleh kanak-kanak

Saya mencari jalan bagaimana untuk saya merakam gambar MB sedang mengimamkan solat. Lalu saya memanggil seorang kanak-kanak yang saya jangkakan dalam usia lebih kurang 3-4 tahun yang berada disitu dan mengajar dia cara-cara merakam gambar menggunakan kamera saya. Saya jangkakan kanak-kanak itu berada disitu kerana mengikut ibu atau bapanya.

Setelah selesai solat maghrib Datuk MB sempat memberi tazkirah lebih kurang 40 minit. Saya amat terkejut mendengar tazkirah yang disampaikan oleh Datuk MB. Saya tak sangka di dalam UMNO pun ada orang yang begitu,tidak seperti yang digambarkan oleh PAS selama ini yang orang-orang UMNO ini jahil dan kafir.

Sungguh syahdu mendengarnya. Gaya-gaya sebutan juga amat mengkagumkan. Seolah-olah saya tidak percaya yang saya sedang mendengar tazkirah daripada seorang tokoh politik. Tetapi bab politik langsung tidak disebut oleh Dr.Zambry.

Datuk MB juga berjanji akan menegak dan memantapkan lagi syiar-syiar islam di Perak. Beliau akan memberi penekanan terhadap prgram-program keagamaan di Perak sepanjang pemerintahan beliau. Belaiu juga berjanji akan bertindak adil kepada semua kaum-kaum lain di Perak.

Itu janji beliau. Sama-samalah kita memberi peluang kepadanya. Kalau ada yang tak kena kita tegur. Kalau tak makan teguran, pasti beliau akan dimakan 'pangkahan maut' dalam PRU ke 13 nanti. Apa pun saya yakin beliau akan kotakan apa yang beliau katakan itu. Insyaallah...

Setelah selesai tazkirah dan solat isyak,kami beralih pula ke luar dewan untuk jamuan kenduri kesyukuran. Selepas selesai jamuan,rakyat Perak mengambil kesempatan untuk beramah mesra dengan MB kesayangan mereka yang berjiwa rakyat itu. Sesungguhnya rakyat Perak harus bersyukur kerana memiliki seorang MB yang betul-betul merendah diri, serta pandai mengambil hati rakyat . Sesungguhnya saya amat iri hati dengan rakyat Perak. Saya terasa ingin menjadi sebagai seorang rakyat Perak pula. Rakyat Perak harus bersyukur seribu kali kerana Allah swt,telah mengurniakan mereka seorang pemimpin yang benar-benar berjiwa rakyat.

Tidak perlulah anda hendak termakan hasutan pihak-pihak sebelah sana,kononnya ini adalah MB haram,MB rampasan kuasa dan sebagainya. Seribu kali rampas kuasa pun kalau Allah swt tak izinkan ianya tak menjadi. Kun Faya Kun. Dulu penuh satu Stadium Kota Bharu dan habis masjid-masjid serta surau-surau di Malaysia orang sembahyang hajat minta seorang peliwat dibebaskan dari penjara dan dijatuhkan bala terhadap Tun Dr.Mahathir. Tapi tetap tidak ada apa-apa kesan.

Orang itu tetap terpenjara enam tahun,dan Tun Dr.M tetap sihat walafiat sehingga kini. Malah boleh buat pembedahan by-pass jantung kali kedua lagi tanpa sebarang masalah. Mengikut kajian Doktor-doktor pakar angtarabangsa,seseorang yang berjaya dibuat pembedahan by-pass kali kedua mampu hidup sehingga usia 100 tahun. Apa pun itu hanyalah kajian. Semuanya kuasa Allah.

Begitu juga di Perak,kalau Allah tidak izinkan Nizar jatuh maka dia tetap tidak akan jatuh. Sama dengan situasi 16 september. Sepatutnya nizar dan penyokong-penyokongnya kena muhasabah diri dan fikir apa kesilapan mereka dan perbetulkannya.

Begitu juga dengan penyokong-penyokong PAS. Mereka tidak perlu hendak menyalahkan BN dalam kes ini. Anda perlu salahkan nizar. Kerana dia gagal. mengemudinya dengan baik. Sepatutnya anda semua desak nizar letak semua jawatan dia di dalam PAS akibat daripada kegagalan dia itu.

Saya beri satu contoh, sewaktu Adun Bota masuk PKR,adakah anda mendengar sepatah pun perkataan daripada Pemimpin BN yang menyalahkan PAS atau PKR. Mereka terima ini semua sebagai salah satu prinsip demokrasi di Malaysia. Demokrasi di Malaysia membolehkan seseorang wakil rakyat menukar parti sehingga 17-18 kali sehari pun tidak menjadi masalah. Pernah juga terjadi di Perak bulan Mac 2008. Pada paginya seorang Adun DAP kawasan Buntong keluar DAP dan pada petangnya masuk kembali.

Berbalik kepada kisah Adun Bota,selepas beliau memasuki PKR,tiada satu patah perkataan pun daripada Pemimpin BN yang menyalahkan PAS atau PKR. Sebaliknya mereka menyalahkan Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali sebagai Pengerusi Perhubungan BN Perak pada masa itu. Sehingga menyebabkan beliau meletak jawatan. Inilah yang perlu dilakukan oleh PAS sebenarnya. Jangan kerana kebodohan kita , maka kita salahkan orang lain.

Berbalik kepada cerita asal. Dr.Zambry juga berpesan kepada seluruh rakyak Perak dan juga rakyat-rakyat Malaysia yang beragama islam agar berpuasa sunat pada hari Khamis ini (28.5.09) sebagai tanda kesyukuran kerana kemenangan di pihak yang benar akhirnya muncul untuk mengatasi kebathilan dalam kes Perak ini.

Kepada mereka-mereka yang berpuasa pada hari berkenaan dijemput hadir ke majlis berbuka puasa di Kediaman Rasmi MB pada hari tersebut.

Majlis selesai lebih kurang jam 11.00 malam. Dan saya pun pulang ke hotel Casurina yang terletak tidak jauh daripada Kediaman MB sambil ditemani oleh blogger Penyair Dari Gunung. Beliau adalah anak tempatan.

Pada hari ini pula selepas sarapan kami lebih kurang jam 8.30 saya dan blogger PDG bergerak ke Wisma suku sakat komunis yang terletak tidak jauh dari Bangunan Darul Ridzwan. Tujuan kesana adalah untuk melihat sambutan orang ramai terhadap program 'berani mati' yang dianjurkan oleh suku sakat Chin Peng.



Setibanya disana saya lihat sudah ada Anggota Polis berada disitu. Lebih kurang 15 minit saya mendengar riuh rendah. Rupa-rupanya Polis menangkap 5 orang pekerja yang sedang memasang khemah disitu.

Jam hampir 10.30 pagi,saya bertanya kepada blogger PDG ,jam berapa program bermula,kerana masih belum ada orang ramai yang berkumpul. PDG berkata jam 10.00 pagi. Saya pun pelik kenapa tiada sambutan. Hanya sekadar 70-80 oarang saja dan saya boleh katakan 99 peratus adalah cina dan india. Mana melayu pergi ?

Saya jadi pelik,kalau dengar daripada cerita mereka yang gempak itu dan rekod yang lepas-lepas pasti beribu-ribu orang yang akan datang. Tapi kenapa hari ini suasana jauh berbeza. Yang paling saya terkejut adalah sambutan daripada orang melayu yang amat dingin.

Hanya beberapa melayu yang berkopiah sahaja yang berada disitu termasuk yang saya kenali iaitu bekas Ketua Pemuda Pas Perak yang berjanggut panjang dan dikenali sebagai Azli Taliban.Yang melayu sekerat-kerat pula ialah nizar dan Adun Titi Serong.

Yang si Adun Titi Serong ini pula berjalan ke hulu ke hilir membawa sebiji beg hitam ditangan ,sambil mulutnya berkumat-kamit. Saya syaki beliau sedang berbomoh untuk menghalau anggota Polis daripada terus berada disana. Tapi bomohnya tak menjadi,semakin dibomoh anggota Polis semakin tegas.

Selepas itu saya lihat mereka memasuki pejabat suku-sakat chin peng untuk mengadakan sidang media. Saya difahamkan semasa sidang media diadakan seorang lelaki cina bernama Koon Yew yang juga seorang jurutera bersara menderma RM 200 ribu kepada DAP supaya diadakan satu p/raya kecil di Perak. Maksudnya DAP perlu menyuruh salah seorang Adun mereka meletak jawatan dan adakan prk.

Walau bagaimana pun selepas itu saya mendapat satu maklumat dalaman daripada seorang rakan saya yang juga orang kuat PAS di Perak. Beliau berkata kepada saya perkara itu memang dirancang oleh dua orang saudara mara chin peng iaitu ngeh dan nga.

Wang itu adalah wang milik DAP dan diberi kepada orang berkenaan supaya dia buat gempak semasa sidang media. Dengan tujuan supaya media dapat menjadikan ianya bahan berita,kononnya ada rakyat sanggup berkorban untuk mereka.

Samalah juga dengan kisah lelongan serpihan plak bodoh di bawah 'pokok demokrasi' oleh DAP. Semua wang dan pembeli telah diatur oleh ngeh dan nga. Mereka hanya berpura-pura melelongnya untuk menunjukan kepada rakyat bahawa mereka mendapat sokongan rakyat yang sanggup membeli serpihan plak itu dengan harga belasan ribu ringgit.

Selepas sidang media mereka semua keluar ke jalan besar untuk berarak menuju ke Mahkamah Ipoh,kerana pada masa itu beberapa ketua-ketua kampung berbangsa cina di Perak akan memfailkan saman kepada Kerajaan Perak kerana memecat mereka.



Pada masa itu Polis memulakan tangkapan kerana mereka berhimpun secara haram. Antara yang saya kenal ialah bekas speaker DUN Perak,iaitu Siva The King dan ketua mafia dalam Sidang Dun Perak 7.mei lalu iaitu chang ming kai,adun Simpang Pulai. Padan muka kau ! Saya juga nampak beberapa lagi tangkapan lain.Tetapi saya tidak mengenali mereka.

Selepas itu satu lagi arahan bersurai dikeluarkan oleh anggota Polis. Saya kira itu adalah arahan yang ke 7 atau ke 8. Lalu saya dan blogger PDG mengambil keputusan untuk berlalu pergi dari sana.

Yang membuat saya ketawa dan betul-betul kelakar sangat hari ini ialah apabila saya lihat nizar hadir berpakaian suit, lengkap dengan kot dan bertali leher rasmi Kerajaan Perak. Saya kesian pula melihat mamat ini. Nampak sangat otak dia terputus wayar merah. Sedangkan orang lain hadir hanya berpakaian t-shirt hitam.

Selepas bersurai dari sana, saya dan blogger PDG bergerak ke Jalan Yong Kalsom untuk makan tengahari di kedai 'nasi wongey' yang tersohor di Ipoh.

Selepas makan 'nasi wongey' faham-faham saja lah,mata mesti mengantuk punya. Apa lagi terus rebahkan badan di katil lah. Sedar-sedar dah jam 4.00 petang. Terus kemaskini blog untuk hidangan anda semua.

Hanya setakat ini dulu catatan dari Ipoh. Saya harus kosongkan kamar hotel ini sebelum jam 7 petang. Jika tidak saya kena bayar penuh untuk satu hari lagi. Saya akan berangkat pulang ke KL sekejap lagi.

Salam Sayang Ipoh Mali.....

Sunday, May 24, 2009

NIK AZIZ YANG TIDAK BERAPA CERDIK


Kalau ikutkan hati saya rasanya saya mau hentam betul-betul Nik Aziz kali ini. Tapi memikirkan masih diri dan hati saya ini masih ada perasaan hormat kepada beliau,maka saya 'perlahankan' sedikit hentaman saya.

Walaupun berbeza aliran politik,tapi saya masih menghormati beliau sebagai seorang tua,MB dan saudara sesama agama serta bangsa.

Sepertimana yang kita semua sedia maklum,semalam (23/5/09) Nik Aziz berkata,Datuk Seri Dr.Zambry bukan MB rakyat tapi MB Mahkamah.

Soalan saya kepada Nik Aziz siapa yang sebenarnya bawa kes Perak ke Mahkamah ? Saya harap Nik Aziz dapat menjawabnya dengan akal fikiran beliau yang waras. Lain kali sebelum bercakap tilik cermin dulu wahai Tok Garu.

Soalan kedua, bila masa pulak nizar haram jadah tu dipilih oleh rakyat sebagai MB ? Sultan Perak yang pilih dia sebagai MB. tolong lihat angka ini. Jumlah pengundi di Perak pada 8.mac.08 ialah 848,229 orang. Jumlah pengundi yang mengundi nizar haram jadah adalah 11,994 orang.

Adakah dengan 11,994 orang yang mengundi nizar itu daripada 848,229 pengundi kita boleh katakan nizar adalah MB yang dipilih oleh rakyat ? Jangan jadi mabuklah wahai Nik Aziz !

Dr.Zambry juga bukan dipilih oleh rakyat sebagai MB. Sebaliknya Sultan Perak yang pilih beliau.

Sebagai seorang MB, Nik Aziz sepatutnya menunjukan kecerdikannya sebelum bercakap. Bukan main hentam kromo.

Patutlah Kelantan tidak maju sepanjang 20 tahun pemerintahan Nik Aziz,kerana Kelantan mempunyai seorang MB yang tidak berapa cerdik.

Tak payah nak kona-kona lah wahai Tok Garu , ada akal fikir sendiri. Tok Garu tak payahlah nak tutup bangkai zirafah dengan daun getah.



Saturday, May 23, 2009

ALANG-ALANG MOGOK BIAR SAMPAI MAMPUS

rileks babi ! kau cuti dulu tiga hari,mereka nak mogok lapar

Jam 11.00 pagi tadi satu sidang media telah diadakan oleh oleh seorang pendatang di bumi Tanah Melayu yang bernama nga kor ming,bersama beberapa lagi adun pendatang dari Guanzhou dan Tamil Nadu.

Tujuan diadakan sidang media itu untuk memaklumkan bahawa kaum-kaum pendatang ini ingin mengadakan satu mogok lapar selama 3 hari di wisma penyokong setia chin peng (dap) di Ipoh, pada 26.5.09 hingga 28.5.09. Mogok lapar ini akan dilancarkan oleh seorang suku sakat kaum pendatang juga yang juga ketua pembangkang dun perak yang bernama nizar bintang tiga.

Beberapa doktor juga akan mengawasi pemogok-pemogok lapar itu yang akan berlapar selama 3 hari kerana tidak dapat menterdarah babi dan arak.
tak laku tiga hari.mogok

WAHAI KAWAN-KAWAN SEMUA MARI KITA MENTERTAWAKAN MEREKA. HA ! HA ! HA !

Apa ke jadahnya nak buat mogok lapar 3 hari ja. Alang-alang nak buat biar sampai mampus. Barulah ada kesan. Letak doktor buat kepala otak apa kat sana. Kamu buat nak mampus kan,biar lah mampus. Jangan pula bila doktor kata kamu kena makan maka kamu makan. Bodoh! Bodoh ! Bodoh !

Saya berharap pihak berkuasa tidak memberi apa-apa bantuan atau sokongan terhadap si bodoh-si bodoh yang akan bermogok lapar ini. Mereka yang cari masalah biar mereka sendiri yang selesaikan.

Di Malaysia ni mogok lapar tak kemananya. Setakat tu ja. Belum ada yang betul-betul berkesan lagi. Dah beberapa kali ianya diadakan. Sia-sia saja. Dulu berapa ramai yang buat mogok lapar di Taman Melewar semasa anwar dalam jel. Kemudian puak-puak pendatang pertubuhan haram hindraf pula buat.Gagal juga.

Orang-orang cina dan india kena sedar sikit siapa diri kamu itu. Kamu tu pendatang yang datang ke negara kami dan menumpang disini. Dah banyak kami bagi kemudahan kepada kamu. Sekarang kamu nak kuasa politik dan taraf bumi pula. Sorry ! Sorry ! Sorry ! Podah chit..........

lima ekor babi panggang sempena lima negeri yang jatuh kepada mereka

Kamu semua kena sedar sikit ,kedudukan kamu semua itu sama saja dengan pendatang-pendatang Bangladesh,India,Nepal,Vietnam dll yang berada di Malaysia sekarang ini. Kalau macam tu satu hari nanti mereka-mereka ini semua boleh lah minta apa yang kamu minta tu.

Tolong cermin diri sikit.

Kalau tak ada cermin, ambil tempurung kelapa,kemudian kencing dalam tempurung dan tilik muka kamu dalam air kencing yang dalam tempurung tersebut.

Friday, May 22, 2009

SATU PERINGATAN KEPADA SEMUA

Gambar dipetik daripada Malaysiakini


Pertama sekali marilah kita sama-sama sedekah AL-FATIHAH kepada saudara sesama Islam kita iaitu Tuan Ismail Yaacob, Adun Manek Urai, Kelantan yang telah kembali ke Rahmatullah pagi tadi (jumaat -22/5/09). AL-FATIHAH.....

Kedua marilah kita sama-sama berdoa kepada agar semua urusan beliau di dalam kubur dipermudahkan serta rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin.

Mulia sungguh saudara kita meninggal dunia,kerana di waktu subuh-subuh hari di pagi jumaat pula. Barangsiapa yang meninggal dunia selepas waktu asar hari khamis hingga ke waktu asar hari jumaat ,maka seseorang itu terlepas dari azab kubur.

Ketiga, saya nak peringatkan kepada semua,baik yang disebelah sini atau di sebelah sana. Saya perhatikan daripada dulu lagi,setiap kali ada seseorang Adun atau Ahli Parlimen meninggal dunia,ianya seolah-olah satu pesta kepada orang-orang politik.

Mayat belum masuk kubur lagi,kita semua sudah bercakap pasal p/raya. Apa semua ini ? Kita seolah-olah tidak menghormati si mati dan ahli keluarganya.

Sebagai contoh hari ini,sebaik sahaja adun Manek Urai ini meninggal dunia,sudah ada blog-blog seawal pagi lagi sudah bercakap pasal p/raya. Kemudian jam 11.oo pagi pula Hj.Mustafa Ali pula bercakap pasal p/raya juga. Kemudian disebelah petang pula PM dan TPM pula bercakap pasal p/raya. Bukan mereka sahaja yang bercakap,ribuan lagi rakyat Malaysia yang bercakap pasal p/raya sebaik sahaja berita kematian itu diumumkan.

Apakah kita semua tidak boleh bersabar seketika ? Adakah tiada lagi hari esok atau lusa lagi untuk bercakap pasal p/raya. Mayat belum masuk kubur,tanah kubur masih merah lagi,kita semua sudah bercakap pasal p/raya.

Tolonglah wahai semua. Jangan terlalu teruja sangat dengan p/raya. Setakat buat pengumuman tentang kematian itu boleh lah. Jangan bercakap pasal p/raya sekurang-kurang untuk seminggu bagi menghormati si mati dan ahli keluarga mereka.


Thursday, May 21, 2009

KATA DUA DARI RBF KEPADA NAJIB DAN MUHYIDDIN !!!

kemaskini oleh rbf 22/5/09@9.10pm.

memandangkan artikel dan cadangan saya ini mendapat sambutan yang baik dari teman-teman semua,maka saya mencadangakan adalah lebih baik kita mengadakan satu pertemuan untuk merangka tindakan kita seterusnya. Sila e mail kepada saya no tel ,blog anda dan lokasi anda untuk kita aturkan satu pertemuan dengan segera.

Atas faktor keselamatan dan menjaga rahsia hanya sahabat-sahabat yang mempunyai blog yang sudah lama dan dipercayai sahaja yang akan dipilih ke pertemuan ini.Satu saringan akan dilakukan oleh saya, gomo dan gap terlebih dahulu untuk memilih mereka yang benar-benar tulen sahaja hadir ke pertemuan penting ini.

Kita tidak mahu gunting dalam lipatan atau api dalam sekam yang ada dalam kumpulan yang bakal kita bentuk ini .Kita mahu semua BUMIPUTRA terlibat dalam perkara ini,termasuk daripada Sabah dan Sarawak. Bagaimana pun selepas mesyuarat penyelaras ini dilakukan kita tetap akan membuka peluang kepada sahabat-sahabat lain untuk bersama-sama kita. Sekian- rbf

e mail kan kepada :

tuntutanmelayukepadapm@yahoo.com

..........................................................................................................................................................................

TAKBIR ! ! !

TAKBIR ! ! !

TAKBIR !
! !


Kepada Datuk Seri Najib dan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Kesabaran saya sebagai kaum pribumi ada hadnya. Sekarang tahap kesabaran saya sudah hilang.

GUNUNG BERAPI DAH MELETUP...

SEKARANG GILIRAN SAYA PULA SEBAGAI KAUM PRIBUMI MEMBERI KATA DUA KEPADA ANDA BERDUA. TUNTUTAN SAYA: -

1) HAPUSKAN HAK MENGUNDI KAUM BUKAN BUMIPUTRA

2) BATALKAN SEMUA PARTI POLITIK YANG BUKAN MILIK KAUM BUMIPUTRA DI TANAH MELAYU INI.


3) KEMBALIKAN SEMULA HAK-HAK MELAYU YANG TELAH DILIBRALISASIKAN BULAN LEPAS.


4) RUNTUHKAN PATUNG DEWA HINDU BERDIRI DI BATU CAVES DAN PATUNG BUDDHA DUDUK DI TUMPAT KELANTAN.

BAGAIMANA MUNGKIN TANAH MELAYU SEBAGAI SEBUAH NEGARA ISLAM BOLEH ADA PATUNG-PATUNG YANG MELEBIHI KETINGGIAN KUBAH MASJID.


SAYA TAK TUNTUT BANYAK. EMPAT SAHAJA TUNTUTAN SAYA.

SEKIRANYA TUNTUTAN SAYA TIDAK DIPENUHI SAYA AKAN GEGARKAN PUTRAJAYA BIARPUN SEORANG DIRI.


SAYA TIDAK TAKUT AKTA HASUTAN !

SAYA TIDAK TAKUT ISA !


MENGAPA SAYA HARUS GENTAR ! SEORANG RBF KENA TANGKAP BERIBU-RIBU RBF LAGI AKAN MUNCUL.


SEKIRANYA SAYA MATI DALAM MENUNTUT HAK KAUM SAYA, MAKA SAYA AKAN PASTIKAN ANAK ISTERI SAYA,ADIK BERADIK SAYA DAN SAUDARA MARA SAYA MENERUSKAN TUNTUTAN INI.

PERJUANGAN SAYA MENUNTUT HAK KAUM PRIBUMI DIPERTAHANKAN TIDAK AKAN SELESAI BIARPUN DIRI SAYA TELAH DIMAMAH TANAH.


TIDAK ADA GUNA LAGI KITA BERI PELUANG KEPADA KAUM LAIN DI NEGARA KITA ,JIKA MEREKA TIDAK MENGHARGAINYA. DIBERI BETIS NAK PAHA PULA.

DULU KAUM PRIBUMI TERLALU BERLEMBUT DENGAN KAUM BUKAN BUMIPUTRA. PERTAMA DIMINTANYA TARAF WARNANEGARA DAN KITA BERI KERANA KESIAN. KEMUDIAN DIMINTA PULA HAK BERNIAGA,KITA BERI. KEMUDIAN KITA BAGI LAGI KEPADA MEREKA HAK MENGUNDI DAN BERPOLITIK. DIMINTA PULA HAK LESEN-LESEN DAN PERMIT KITA BERI LAGI. SEKARANG MEREKA SUDAH MELAMPAU DAN BERANI PULA CUBA MENUNTUT HAK POLITIK DAN TARAF BUMIPUTRA.


KESABARAN KAMI SUDAH HILANG. CUKUP ! CUKUP ! CUKUP !


SEKARANG GILIRAN KAMI PULA MENUNTUT HAK KAMI DIPERTAHANKAN.
SAYA SANGGUP BERJIHAD DAN SYAHID !


Kepada pembaca semua,sila tinggalkan komen anda sebagai tanda sokongan. Tak usah takut dan tak usah gentar. Ini bumi Tanah Melayu kita yang punya.

KALAU HANGPA TAKUT NAK TINGGAL KOMEN ATAU SOKONGAN TERHADAP PERJUANGAN AKU, BAIK HANGPA POTONG ANU HANGPA SEMUA DAN BAGI ANJING MAKAN. JANGAN JADI MELAYU BACUL DI BUMI SENDIRI.

CELAKA LU LIM KIT SIANG ! SEBARKAN !!!

SAYA MOHON SAHABAT SEMUA SEBARKAN MAKLUMAT INI.


Saya mendapat maklumat ini malam tadi,sewaktu berjumpa dengan seorang otai politik yang boleh memahami bahasa cina.

KEPADA PEMBACA SILA BACA DENGAN BERHATI-HATI DAN FAHAMINYA,KEMUDIAN BERMUHASABAH SEKETIKA.

KATA-KATA INI DIUCAPKAN OLEH LIM KIT SIANG DALAM BAHASA CINA SEMASA KEMPEN P/RAYA KECIL KUALA TRENGGANU JANUARI LEPAS.

KALAU MAHU KITA JADI PERDANA MENTERI,MAKA KITA KENA PECAHKAN MELAYU CUKUP-CUKUP.

Terbakar tak hati kita mendengarnya ? Jadi , tunggu apa lagi bertindak sekaranggggggggggggg.


Sebab itu saya kata daripada dulu lagi wahai bangsaku sekalian. DAP ini adalah parti serpihan PAP pimpinan lee kuan yew di singapura. Matlamat dan cara perjuangan mereka sama. Selepas mereka menguasai singapura,maka mereka akan berusaha menguasai Malaysia pula. Antara cepat atau lambat hanya masa yang akan menentukannya.

Tetapi nampaknya sejak akhir-akhir ini,proses DAP mengusai Malaysia semakin hampir,kerana semakin ramai bangsa kita sendiri yang memberi peluang kepadanya.

Harus diingat,tiada peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia,orang bukan Islam tidak boleh menjadi PM.

Harus diingat juga antara lim kit siang dan lee kuan yew telah ada perancangan halus sejak dulu lagi untuk menguasai Tanah Melayu. lim kit siang celaka ini dulu adalah setiausaha akhbar lee kuan yew,PM singapura pada masa itu. Pada tahun 1962 beliau balik ke Melaka dan menubuhkan DAP. Siapa yang suruh ? Kita telah berjaya mengusai singapura,maka kamu harus pulang ke Tanah Melayu dan bina platform kita di sana pula !


Tapi disebabkan melayu ini BODOH,maka mereka tidak sedar perancangan halus DAP yang cerdik ini. Bila ada DAP baca sepatah dua ayat Quran yang tunggang langgang,maka disambut dengan takbir dan diutuskan surat tahniah. Mudahnya melayu diPERBODOHKAN !




Ibarat kanak-kanak YANG diumpan gula-gula . Setiap hari seorang lelaki memberi gula-gula kepada kanak-kanak maka dipujinya lelaki itu. Walaupun ibu bapanya telah melarang jangan ambil jika ada orang yang tak kenal beri gula-gula. Tetapi kanak-kanak itu menjawab ,abang itu baik,abang itu bagus dan sebagainya. Sehinggakan ibu bapanya hilang akal bagaimana lagi hendak menasihati anaknya itu. Akibat daripada tidak mendengar kata-kata ibu bapanya,satu hari kanak-kanak itu telah diculik,dirogol dan dibunuh oleh si pemberi gula-gula itu.

Begitulah juga dengan perangai orang-orang melayu yang termakan kata-kata DAP itu. DAP itu tiada ikhlasnya. Sebab itu orang tua-tua zaman dahulu cukup pantang dengar nama DAP dan lim kit siang. Perkara ini masih lagi berlaku di Kelantan sekarang. Orang di sana masih tidak menerima DAP sehingga sekarang. Sebab itu DAP tidak ada sebarang cawangan di sana.

DAP hanya berlagak baik dengan PAS semata-mata untuk mendapat keuntungan politik dan seterusnya mencapai hajat mereka untuk menguasai Tanah Melayu. Daripada dulu lagi DAP tidak setuju dengan Negara Islam. lim kit siang pernah pertikai kenyataan Tun Dr.Mahathir dalam Parlimen antara tahun 1999-2000 tentang status Malaysia sebagai Negara Islam.

Kalau Negara Islam yang ada sekarang pun DAP pertikaikan,hangpa ingat DAP tu bodoh ke nak terima Negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS.

Pada 1999 DAP mengalami kekalahan teruk dalam PRU ke 10,kerana bekerjasama dengan PAS,sehingga Pengerusi DAP pada masa itu Chen Man Hin terpaksa letak jawatan .Dan lim kit siang pada masa itu sebagai s/usaha agung DAP menarik DAP keluar daripada Barisan Alternatif,kerana tidak sebulu dengan PAS yang tetap memperjuangkan negara islam.

Tetapi setelah PAS setuju mengugurkan perjuangan Negara Islam dan hukum hudud maka DAP sanggup bekerjasama kembali dengan PAS. Itulah standard maruah melayu di tanahair sendiri.

Sanggup korbankan prisnsip dan perjuangan kerana hendak bekerjasama dengan DAP. Dimana maruahnya ? Kenapa tidak menyuruh DAP sahaja yang menggugurkan tuntutan kecinaan mereka itu untuk bekerjasama dengan PAS. Sepatutnya biarkan DAP datang kepada PAS ,bukannya PAS terhegeh-hegeh menghulur tangan kepada DAP.

Tapi PAS sanggup buat semua itu kerana hendak menyembelihkan bangsa sendiri iaitu UMNO. Sehingga bila diajak untuk membentuk kerajaan UMNO-PAS di Perak pun ditolaknya. Lebih rela bekerjasama dengan DAP daripada dengan UMNO. Klik sini.

Langkah mayat saya dulu sebelum laksanakan hudud- karpal singh

Haji Hadi ubat luput tarikh - karpal singh.

Hey melayu,jangan jadi BODOH lah,SEBODOH melayu singapura zaman dulu. Bila singapura nak keluar dari Tanah Melayu,Tunku Abd.Rahman ajak orang melayu singapura menyertai Tanah Melayu. Mereka enggan dan mengatakan kerajaan cina pimpinan lee kuan yew lebih baik daripada kerajaan Melayu pimpinan Tunku. Kami rela bertuankan kerajaan cina. Dan pelbagai lagi kata-kata hina dilemparkan kepada Tunku dan dipujinya melangit lee kuan yew.

Nah...ambil kau sekarang wahai melayu singapura.Akibat kebodohan datuk nenek kau orang dulu,sekarang anak cucu mereka yang merana.

Sekarang baru dok kelam kabut datang Malaysia untuk bercerita kesengsaraan kamu di singapura.

APAKAH KITA MAHU NASIB KITA SEBANGSAT ITU WAHAI MELAYU DI TANAH MELAYU ?

Sebelum tidur malam lihat wajah anak-anak kita. Tanya diri kita sendiri seperti dibawah ini.

Adakah apabila aku pejam mata nanti ,aku dapat mewarisi negara ini dengan keadaan seperti sekarang kepada anak cucu ku sebagaimana datuk,nenek dan ibu bapa ku mewarisi negara ini seperti sekarang terhadapku ? Fikir ! Fikir ! Fikir !

Jangan guna alasan cuba-cuba atau belum cuba belum tahu dengan DAP ini . Mereka memang ada agenda jahat. Contohnya sudah terbukti di Singapura dan di Perak selama 11 bulan.

lee kuan yew tak akan pejamkan matanya selagi DAP tidak dapat menakluk Tanah Melayu. Percayalah kata-kata saya ini. Ambil pen atau pensil tanda di dinding rumah anda semua tarikh,masa dan kata-kata saya ini untuk membuktikan kata-kata saya ini benar satu hari nanti. ataupun buat satu plak di bawah pokok depan rumah anda untuk mengingati kata-kata saya ini.

Bukan niat saya nak suruh pembaca semua sokong UMNO atau BN. Nak sokong PAS pun sokonglah. Saya tak halang. Tapi jangan beri muka kepada DAP. Aku lebih rela menyerahkan negara ini kepada PAS daripada diserah kepada DAP.

Soal PAS atau UMNO perkara ke dua. Yang penting Islam dan Melayu. Walaupun kau dan aku bermusuh kerana aku UMNO dan kau PAS,tapi kalau aku mati,wajib kau sebagai seorang islam walaupun PAS untuk menguruskan jenazahku.

Begitu juga jika kau orang PAS meninggal dunia,wajib bagiku sebagai seorang islam untuk menguruskan jenazah mu. Tak mungkin aku merelakan lim kit siang,ngeh koo ham atau jeff oii menguruskan jenazah mu. Silap-silap nanti mayat kau atau aku pun dia tak pandang. Dicampak ke sungai sahaja oleh mereka.

Air dicincang tak akan putus. Setakat mana sangat kita nak bergaduh. Akhirnya aku usung keranda kau dan kau usung keranda aku.

INSAFLAH WAHAI BANGSAKU.

INSAF,INSAF,INSAF

BANGKIT,BANGKIT,BANGKIT

BANGKIT CEPATTTTTTTT !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuesday, May 19, 2009

SELAMAT DATANG DATUK HAFARIZAM !!!

Datuk Hafarizam Harun

Selamat datang ke dunia blogger diucapkan kepada Peguam terkenal yang juga Penasihat Undang-Undang Umno, Datuk Hafarizam Harun.

Blog Datuk Hafarizam

Kepada para blogger sekalian,kita harus berbangga dengan kehadiran Datuk Hafarizam ke dalam dunia blogger,kerana ianya dapat membantu kita menepis fitnah-fitnah atau undang-undang rimba yang direka sendiri oleh juak-juak dan khadam-khadam pembangkang, dalam kes Perak.

Terutamanya oleh 'lawyer cap ayam' PAS, iaitu Mamak Kutty ,yang hitam berkilat bernama Hanipa Maidin,yang suka tafsir dan campur aduk undang-undang serta perlembagaan ikut suka hati kepala otak dia. Dia tafsir dan campur aduk undang-undang seperti mamak yang jual cendol dan rojak tepi-tepi jalan campur aduk cendol dan rojak yang dijual itu.
Cuba bandingkan dua wajah diatas. Yang mana lebih berseri dan yang mana lebih kacak antara Peguam Umno dan Peguam Pas


Saya harap tiada penyokong pembangkang yang marah atau suruh saya beristgfar bila saya panggil Hanipa Maidin seperti diatas. Kalau nak nasihat,pergi nasihatkan orang-orang PAS dulu yang beri pelbagai gelaran yang lebih teruk lagi kepada MB Perak, Datuk Seri Dr.Zambry Abd Kadir.

Oleh yang demikian kepada sahabat-sahabat blogger sekalian,anda boleh merujuk kepada blog Datuk Hafarizam untuk sebarang kekeliruan tentang isu Perak dari sudut Undang-Undang dan Perlembagaan.

Untuk pengetahuan semua pembaca,Datuk Hafarizam BUKANLAH Peguam yang mewakili Dr.Zambry dalam kes yang dimenangi oleh nizar bintang tiga di Mahkamah Tinggi KL Isnin lepas.

Sebelum ini Datuk Hafarizam pernah mengendalikan dua kes dalam krisis di Perak. Beliau memenangi kedua-dua kes berkenaan. Kes pertama ialah kes antara 3 Adun Bebas vs Sivakumar dan kes kedua adalah kes Dr.Zamry dan 6 Exco vs Sivakumar. Beliau menang kedua-dua kes berkenaan.

Sama-samalah kita memberi sokongan kepada blog beliau.

Sila ikut laluan ini untuk ke blog Datuk Hafarizam.

Monday, May 18, 2009

ANIFAH AMAN FITNAH ?



Bravo !!!

Tahniah Datuk Anifah Aman !!!

Datuk Anifah Aman telah menjalankan tugas beliau sebagai Menteri Luar yang bagus dan baik. Selepas sebulan lebih dilantik sebagai Menteri Luar beliau telah menjalankan satu misi yang amat penting kepada Malaysia.

Beliau telah melawat Amerika Syarikat tanpa rasa gentar dengan virus H1N1 untuk memenuhi undangan S/Usaha Negara Amerika,Hillary Clinton.

Yang paling penting sekali semasa disana beliau telah menjalankan tugasnya dengan baik,iaitu membersihkan segala fitnah yang dilemparkan oleh anwar ibrahim.

Kelam-kabut anwar dibuatnya apabila dalam sidang media bersama Hillary Clinton ,Datuk Anifah Aman telah membongkarkan rahsia anwar yang sebenar berhubung projek 16 sept.

Malu tidak terkira gamaknya anwar ini, hingga tergesa-gesa mengambil tindakan ingin menyaman Datuk Anifah Aman. Mana tak malunya wahai sahabatku sekalian,dia dok pi kelentong benda lain kat AS,tiba-tiba Datuk Anifah pula pi cerita benda yang sebenar.

Nampaknya akaun anwar tak berisi lagi lah gamaknya bulan ni. Tiada lagi transaksi perbankan daripada bank-bank di AS ke dalam akaun anwar atau Azmin mulai bulan ini. Kerana cerita sebenar telah terbongkar.

Bukti anwar dalam ketakutan dan kelam kabut anda boleh lihat disini. Beliau cuba mengabui mata masyarakat dunia ,kononnya beliau di pihak yang benar. Hinggakan surat peguam beliau kepada Datuk Anifah dalam bahasa inggeris disiarkan di blog dia. Agar senang saudara mara Uncle Sam di AS untuk memahami apabila membacanya melalui blog beliau dari AS.

Habislah kau,wahai Anwar dan Azmin,dah berpuluh juta duit yang dihabiskan oleh AS terhadap kamu berdua,tetapi kamu gagal memenuhi hasrat mereka untuk menawan Selat Melaka dan membina Pangkalan Tentera mereka di Malaysia.

Kamu melaporkan perkara-perkara bohong kepada mereka. Kamu tidak menceritakan perkara yang sebenar iaitu ,kamu gagal menumpaskan Pahlawan Melayu Moden dari Pekan,Pahang untuk mencapai misi 16 sept.

Nasib baiklah ada seorang Pahlawan Sabah yang berani pergi menceritakan perkara sebenar tentang pembohongan kamu



Hey anwar podah chitttt.... ptui ! ptui ! ptui ! sikit-sikit saman,sikit-sikit akuan bersumpah. Kamu ingat rakyat Malaysia bodoh ke dengan permainan kamu itu untuk mengabui mata rakyat. Kami tak bodoh wahai anwar,kami tahu taktik licik kamu.

Dulu semasa kes kamu dengan Saiful pun,kamu pergi saman Saiful. Kenapa saman ? Kenapa tidak buat laporan polis kerana Saiful 'memfitnah' kamu meliwat dia ?

Kami tahu wahai anwar,kalau kamu buat laporan Polis,maka Polis akan menyiasatnya dan memakan masa yang cepat. Dan perkara sebenar akan terbongkar.

Tindakan menyaman adalah untuk mengabui mata rakyat,kononnya kamu difitnah dan kamu tahu sesuatu kes saman akan memakan masa yang lama untuk perbicaraanya. Silap-silap semasa kes saman berkenaan berjalan di Mahkamah kamu telah pun berada di dalam bilik kecil 5 kaki ke dalam tanah.

Sekarang kau rasa wahai anwar ! Kamu rasa ! Seandainya 'betul' Datuk Anifah membuat fitnah kepada kamu di luar negara,maka kamu harus merasakan betapa pedihnya diri kita bila difitnah,seperti mana kamu pergi membuat fitnah terhadap tanahair kamu sendiri di luar negara dan sebagaimana kamu melemparkan fitnah terhadap pemimpin-pemimpin BN. Begitulah yang dirasai oleh mereka-mereka seperti mana yang kamu rasa sekarang.

Kamu jangan kelentong wahai anwar. Kami tahu apa yang kamu buat dan janjikan untuk mencapai misi kamu 16 sept. Semua orang kamu janjikan untuk memberi jawatan Timb Perdana Menteri, Menteri dan Timb Menteri asalkan orang itu boleh membantu kamu mencapai misi kamu. Hatta, pondan di Lorong Hj.Taib pun kamu sanggup berjanji memberi jawatan Menteri sekiranya mereka juga membantu kamu mencapai misi 16 sept.

Satu soalan kepada pembaca untuk direnungkan bersama: -

Jika anwar ibrahim tidak mempunyai hubungan rapat dengan AS ,kenapa beliau terus melatah dan menafikan dengan begitu cepat apa yang dikatakan oleh Datuk Anifah Aman di AS ??? Renung- renungkan !!!


Sekali lagi Tahniah diucapkan kepada Datuk Anifah Aman kerana telah berjaya memulihkan sedikit sebanyak imej negara yang telah dicalarkan oleh pengkhinat bangsa di luar negara.

Inilah wajah sebenar dan ciri-ciri Menteri yang diperlukan oleh negara kita dalam menghadapi cabaran getir yang bakal mendatang.

Oleh yang demikian saya mohon pembaca-pembaca yang budiman sekalian agar meninggalkan komen-komen anda di ruangan ini sebagai tanda terima kasih dan penghargaan kepada Datuk Anifah Aman.

Transkrip sidang media Datuk Anifah Aman dan Hillary Clinton. Klik sini

Sunday, May 17, 2009

HABIS !!! PAS DAH LACURKAN MARUAHNYA

MASYAALLAH !

MASYAALLAH !

MASYAALLAH !

ALLAHUAKBAR !

ALLAHUAKBAR !

ALLAHUAKBAR !

TIADA APA LAGI YANG MAMPU KU PERKATAKAN KALI INI. TERKEJUT TIDAK TERKIRA .MULUT KU TERKUNCI,LIDAH KU KELU.

TIDAK KU SANGKA SAMA SEKALI PAS YANG KU KENALI SELAMA INI,SAMPAI BEGINI SEKALI SANGGUP MELACURKAN PRINSIP PARTINYA DEMI KERANA POLITIK DAN MEMENUHI TUNTUTAN ANWAR IBRAHIM UNTUK MENYUCIKAN ELIZABETH WONG.



ELIZABETH WONG DI PENTAS CERAMAH PAS SEMALAM.klik sini.










Friday, May 15, 2009

KENAPA PAS DITIMPA BALA DI PERAK ?


Nik Aziz setuju !

Haji Hadi setuju !

Lantas mereka berdua meminta Dato'Mufti memberitahu Ahmad Awang,sebagai Pesuruhjaya Pas Perak.

Apabila Dato' Mufti memberitahu Ahmad Awang, di bawah inilah jawapannya.

Lebih baik kita bekerjasama dengan kafir daripada bekerjasama dengan orang zalim (UMNO).

Itulah kata-kata Pesuruhjaya Pas Perak Al-Ustaz Ahmad Awang kepada Mufti Perak bila dicadangkan bentuk kerajaan UMNO-PAS di Perak selepas p/raya umum yang lepas.

Apa yang terjadi pada PAS di Perak hari ini adalah kesan daripada kata-kata celupar mulut Ahmad Awang.

Bala kalau Allah nak turunkan tak lama wahai sahabatku sekalian. Sebab itu lain kali bercakap kena berhati-hati sikit.

Umno zalim ? Ya betul !

Di Malaysia,Umno tidak benarkan masjid didirikan,tidak benar azan,tidak peduli hal zakat,rakyat dilarang mengerjakan haji, setiap hari rakyat yang menentang Umno ditangkap dan dibelasah hingga mati. Dan pelbagai lagi kezaliman yang dilakukan oleh Umno sehingga ribuan rakyat mati dibunuh,seperti rejim pol pot di Khmer Rouge.

sila klik pada imej untuk melihat dengan jelas

Dapatkan majalah Milenia Muslim di pasaran untuk membaca dengan lebih lanjut wawancara dengan Mufti Perak. Saya sengaja tidak paparkan kesemua kandungan disini,kerana fikirkan penerbit majalah tersebut pun berniaga juga.

Adalah tidak adil kepada mereka jika saya paparkan disini secara percuma. Boleh didapati di Seven Eleven atau toko-toko buku yang lain. Harganya RM 6.50.

sila klik pada imej untuk melihat dengan jelas

Banyak lagi temubual menarik bersama Dato' Mufti Perak. Antaranya,beliau cadangkan nama nizar sebagai MB kepada Sultan Perak dan kisah nizar bawa satu rombongan ke pejabat beliau,sehinggakan tidak cukup kerusi.

Kepada penerbit majalah tersebut,memandangkan saya dah tolong promote,kalau rasa nak bagi komisyen kepada saya pun boleh juga. Sila e mail kepada faisalrohban@gmail.com. Kalau rasa tak nak bagi pun tak kisah.



Thursday, May 14, 2009

CERITA DI SEBALIK TABIR PKR PERAK

Cerita-cerita di sebalik tabir PKR di Perak yang sempat saya korek.

Sebahagian daripada orang-orang kuat PKR Perak tidak berpuashati dengan Jamal dan Kapten Osman apabila mereka dilantik sebagai Exco. Mereka-mereka ini dulu ada yang tidak mahu bertanding kerana takut kalah dan ada yang kalah bertanding dalam PRU 2008.

Apabila mereka berdua ini dilantik sebagai Exco sudah tentulah tidak menyenangkan hati orang-orang yang kalah ini. Maka mereka harus mencari jalan bagaimana untuk menjatuhkan mereka berdua ini.

Antara perancang utama ialah,Mustafa Kamil Ayub yang kalah bertanding di Pasir Salak dan Sg.Manik,Hj Mail,bekas pengerusi PKR Perak sekarang ketua bahagian PKR Bukit Gantang, Ustaz Zul, ketua bahagian PKR Tambun. Kapten Usaili ,bekas adun Bota 1999.

Inilah wajah-wajah yang menjadi punca menjahanamkan kerajaan pimpinan nizar bintang tiga. Langkah pertama mereka ialah perangkap Jamal dan Kapten Osman dalam kes rasuah pada bulan ogos 2008. Dengan harapan anwar akan buang mereka berdua ini dan diadakan p/raya kecil,maka berpeluanglah mereka-mereka ini menjadi calon dan seterusnya dilantik sebagai MB atau Exco.

Untuk pengetahuan semua,sewaktu lepas pru 2008, DAP lebih berminat untuk mengangkat Adun PKR sebagai MB. Bukannya Adun PAS. Nizar bintang tiga telah mengambil jalan pintas yang cepat,kerana dia tahu PKR dan PAS tiada Adun yang lebih berkaliber selain daripada beliau.

Maka dengan segera nizar mengadakan perbincangan haram dengan DAP agar beliau diangkat sebagai MB dan dia akan berikan DAP sembilan kerusi Exco. Dan satu kerusi Exco untuk PKR. Tiada kerusi Exco untuk PAS.

Pada masa yang sama Mustafa Kamil Ayub yang kalah bertanding di Sg.Manik pun ada memasang impian juga untuk menjadi MB.

Pada satu hari semasa krisis perlantikan MB Perak antara PKR dan PAS, Jamal telah dipanggil oleh anwar ibrahim ke rumah beliau. Setibanya Jamal disana beliau melihat Mustafa Kamil Ayub juga berada disana bersama anwar, wan azizah dan syed hussin.

Mustafa Kamil Ayub turut membawa satu 'proposal' untuk diberikan kepada anwar. Kandungan 'proposal' yang dibawa oleh beliau adalah kononnya ada peruntukan undang-undang yang menyatakan MB boleh di lantik di kalangan bukan Adun.

Maknanya Mustafa Kamil ayub berkata yang beliau boleh menjadi MB Perak walaupun dia bukan Adun. Anwar ketawa terbahak-bahak bersama wan azizah melihat 'proposal' tersebut.

Untuk pengetahuan anda juga pada malam kemenangan pru 2008, sebaik mengetahui mereka menguasai Perak anwar telah menghubungi Dr.Zambry,menawarkan Dr.Zambry jawatan MB Perak sekiranya beliau melompat ke PKR.

Atas dasar menghormati bekas bos,dan memegang prisnsip kesetiaan kepada Umno,maka Dr.Zambry telah menolak dengan penuh hormat tawaran tersebut.

Kepada anak-anak muda yang mungkin tidak mengetahui perkara ini ,saya ingin memberitahu kepada adik-adik sekalian. Dr.Zambry adalah anak didik anwar ibrahim semasa dalam Umno dulu. Dr.Zambry pernah dikenakan tahanan ISA semasa krisis anwar 1998.

Sebab itu saya merasa sedih sekarang,bila anwar langsung tidak menegur atau melarang penyokong-penyokong dia menghina dan mencaci Zamry sehina-hinanya. Zambry tidak pernah menghentam anwar,Zambry tidak pernah mencerca Anwar, Zambry tetap menghormati Anwar sebagai bekas bos dan orang yang lebih tua walaupun berbeza aliran politik.

Dr.Zambry telah berpegang kepada prinsip politik yang baik. Politik tetap politik. Kawan tetap kawan. Biar ada sempadan. Jangan kerana politik kawan pun kita sembelih. Tetapi tidak kepada anwar ibrahim. Dia mengamalkan politik binatang. Hanya dua pada anwar. Kawan atau musuh.

Berbalik kepada tajuk kita. Sesiapa yang mengenali Jamal maka mereka pasti akan tahu hati budi dan perangai Jamal. Beliau adalah antara penggerak awal Parti Keadilan Nasional di Perak. Semua pelopor-pelopor gerakan reformasi tahu perkara ini. Sebab itu walaupun beliau berada di luar PKR sekarang pun, masih ada orang-orang PKR yang sudi berkawan dan menghormati beliau serta kadangkala membocorkan maklumat kepada beliau.

Sewaktu susah di zaman reformasi Jamal itulah yang menjadi tempat rujukan puak-puak reformasi yang kesempitan wang. Jika anda tidak percaya boleh rujuk kepada Saiful atau Badrul .

Berapa banyak wang dan tenaga yang telah dicurahkan untuk memajukan PKR di Perak. Ditakdirkan Allah beliau ada rezeki yang lebih pada masa itu kerana ada menjalankan sedikit perniagaan (sebelum pru 2008).

Dalam mana-mana persatuan atau pertubuhan kebiasaannya orang yang berduit akan dilantik sebagai Bendahari. Begitu juga dengan Jamal,kerana pada masa itu beliau berduit maka beliau dilantik sebagai Bendahari PKR Perak. Pada waktu itu jika tidak silapnya anwar ibrahim masih lagi di dalam penjara.

Itulah yang menyebabkan beliau merasa sangat sedih,setelah berapa banyak wang dan tenaga dicurahkan untuk PKR Perak,akhirnya bila dapat kuasa begini pula jadinya. Katanya lebih baik di zaman tiada kuasa dulu,kawan-kawan pun ada keliling.

Bila ada kuasa kawan-kawan pula yang menikam daripada belakang. Sambungnya lagi sewaktu tiada kuasa boleh minum bersama-sama dengan kawan,bila sudah berkuasa tidak boleh lagi minum bersama,kerana kawan telah menjadi musuh.

Sewaktu Jamal menjadi Exco Perak pun beliau masih lagi menolong orang-orang PKR dengan memberi perniagaan kepada mereka. Jamal sering mempertahankan kepentingan PKR setiap kali ada mesyuarat pakatan rakyat atau Exco.

Pernah terjadi satu ketika dalam mesyuarat Exco. Pada waktu itu berhubung dengan perlantikan Ahli-Ahli Majlis di Perak. DAP cuba menguasai jawatan tersebut dengan melakukan pembahagian yang tidak adil. Nga Kor Ming (surah aura) pada masa itu selaku Exco yang bertanggungjawab terhadap PBT telah membuat pecahan seperti berikut.

Di Seluruh Perak ada 222 orang Ahli Majlis yang perlu dilantik dikalangan orang politik. Tidak termasuk NGO dan non partisan.

Nga Kor ming membuat pembahagian seperti ini 118 orang untuk DAP, 52 orang untuk PKR dan 52 orang untuk PAS. Ini telah menyebabkan Jamal tidak berpuashati. Beliau meminta untuk dibahagikan sama rata diantara tiga parti tersebut

Dua bersaudara yang mengawal Perak dan nizar bintang tiga

Tetapi Nga dan Ngeh menentang. nizar langsung tidak bersuara. Nga berkata,PAS setuju mengapa PKR tidak setuju ? Jamal menjawab lagi ,kalau PAS setuju biarkan mereka,tetapi untuk PKR saya tetap mahu 74 orang.

Setelah lebih kurang 10 minit bertelagah akhirnya Nga bersetuju memberi 70 orang kepada PKR. Jamal tetap tidak berpuashati dan terus melawan untuk mendapat 74 orang. Nga tetap berkeras tidak akan beri 74 orang.

Akhir sekali kata-kata ini terpacul dari mulut Jamal "sekiranya saya gagal mendapat 74 orang untuk PKR saya rela Pakatan Rakyat ini hancur".

Berdesing telinga nga,ngeh dan nizar mendengarnya. Kelu mereka seketika. Akhirnya mereka bercakap dalam bahasa cina,sudah tentu ianya tidak difahami oleh Jamal,Kapten Osman dan Exco Pas Hj.Zainuddin. Kepada nizar bintang tiga ianya tidak menjadi masalah kerana dia faham dan fasih berbahasa cina.

Sekali lagi Jamal naik angin dan menghentak meja Mesyuarat Exco tersebut kerana mereka berbicara dalam bahasa cina . Selepas itu barulah nga kor ming itu setuju memberi 74 orang kepada PKR. Itulah antara pengorbanan Jamal terhadap PKR di Perak semasa beliau menjawat jawatan Exco.

Pas kekal mendapat 52 orang kerana mereka tidak membantah. Disini kita boleh lihat bagaimana nizar sanggup melacurkan jawatan Ahli Majlis yang sepatutnya menjadi milik orang-orang Pas kepada DAP demi mempertahankan jawatan MB yang dipegang olehnya.

Kesudahannya bilangan Ahli Majlis di Perak seperti berikut. DAP 96, PKR 74 dan PAS 52. Kerana jawatan MB ,nizar bintang tiga sanggup buat apa saja.

Pada peringkat awal Jamal hilang ,beliau tidak berniat untuk keluar parti,tetapi lebih kepada sekadar merajuk dengan nizar kerana kes tanah 999 tahun dan dengan segelintir pimpinan PKR Perak yang tamak dan rakus.

Beliau sama sekali sekali tidak berada di Pahang seperti mana yang dihebohkan oleh puak-puak pembangkang kononnya dia sedang berunding dengan Najib di Pekan. Beliau mendiamkan diri hanya kerana sedang menunggu panggilan telefon daripada nizar bintang tiga. Tetapi oleh kerana sikap sombong dan besar kepala nizar langsung tidak menghubunginya.

Beliau bercadang untuk memasuki pejabat pada 2.feb.09. Tetapi oleh kerana surat perletakan jawatan tanpa tarikh beliau dihantar kepada sivakumar pada 1.feb.09 tanpa pengetahuan beliau maka beliau terpaksa berundur dengan penuh kesedihan dari PKR.

Beliau berkata beliau telah dimainkan oleh rakan-rakan beliau sendiri yang sentiasa rakus,tamak dan mengidam untuk bertanding di Behrang dan Changkat Jering.

Surat itu telah diambil di rumah ustaz zul tanpa pengetahuan Pengerusi PKR Perak dan dihantar terus kepada sivakumar. Siapa mengambil surat itu tidak dapat dipastikan. Tetapi semasa surat itu diambil ustaz zul berada di Palestin.

Mereka menghubungi ustaz zul dan bertanya dimana surat itu berada. Ustaz zul berkata surat itu berada di bawah katil di rumahnya. Maka si pemanggil ini bergegas ke rumah ustaz zul,ambil surat itu dan hantar kepada sivakumar.

Lantas Jamal berkata,buat apa lagi saya nak kekal di dalam PKR,jika sampai ketahap ini mereka buat kepada saya. Mereka sudah tidak perlukan saya lagi. Jika mereka masih perlukan saya mereka tidak akan hantar surat itu kepada sivakumar.

Mereka sudah tidak perlukan saya buat apa lagi saya terhegeh-hegeh,ibarat hidung tak mancung,pipi terserong-serong nak kekal dalam PKR lagi.

Inilah akibatnya bila terlalu rakuskan kuasa,sehingga tidak boleh bersabar sedikit.

Orang-orang PKR Perak rakus kuasa,nizar bintang tiga rakus kuasa,DAP pun rakus kuasa,akhir sekali hancur semua. Yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran.

Tuan-puan sekalian percayalah cakap saya,Pakatan bintang tiga ini akan hancur bukan kerana diajar oleh rakyat,tetapi oleh kerana orang-orangnya sendiri yang tidak jujur,yang tamak dan yang belot akibat rakuskan kuasa.

Ahli-ahli PKR pun bukannya orang baik-baik. Kebanyakan mereka-mereka ini adalah sampah atau lanun dalam Umno dulu. Samada mereka dipecat atau mereka tinggalkan Umno kerana gagal mendapatkan kepentingan mereka dalam Umno. Apabila gagal dalam umno,maka mereka mencuba nasib di dalam PKR pula.

Sebab itu sesekali saya rasa bersetuju juga andainya diadakan p/raya baru di Perak. Kerana kita dapat melihat perpecahan antara mereka berebut kerusi dan berebut menjadi calon. Dulu bila diminta menjadi calon ,semua menolak kerana tidak menjangka akan menang. Bila orang lain bertanding dan menang maka dicari jalan bagaimana nak 'sembelih' orang yang menang tersebut

Sekiranya kerusi Changkat Jering dan Behrang kosong,maka orang yang bercita -cita untuk bertanding ialah,Mustafa Kamil di Behrang dan Hj.Mail di Changkat Jering.

Sudah ada komplot halus dikalangan PKR untuk menyingkirkan nizar bintang tiga sebagai MB Perak.

Sekiranya PKR menang di kedua-dua kerusi berkenaan,Mustafa Kamil akan dilantik sebagai MB bagi menggantikan nizar,manakala Hj.Mail sebagai Exco menggantikan tempat Kapten Osman.


Tetapi Allah maha kaya,manusia hanya mampu merancang,Allah jua yang menentukan segalanya. Dengan izin Allah semua sekali hancur.

Perkara yang perlu anda ketahui.

1) Memang benar wujudnya Mesyuarat Exco dalam bahasa cina semasa nizar menjadi MB.

2) Undian angkat tangan dilakukan sewaktu Jamal dan Osman menentang pemberian tanah 999 tahun kepada kampung-kampung baru di Perak. 7 exco bukan melayu dan 3 exco melayu. Siapa menang ? Exco Pas bersetuju kerana takutkan kepada nizar bintang tiga.

3) Jamal menghentak meja sambil meminta ianya diminitkan dalam minit mesyuarat yang beliau tidak bersetuju sambil beliau berlalu keluar meninggalkan bilik mesyuarat.

4) Kapten Osman bukan saja menentang sambil duduk malah bangun berdiri sambil kedua-dua belah tapak tangan menepuk meja kerena membantahnya. Beliau juga meminta ianya diminitkan yang beliau tidak setuju lalu keluar dari bilik mesyuarat juga.

5) Ngeh dan Nga mengejar sambil memanggil-manggil Jamal di luar bilik mesyuarat. Dengan arahan satu jari sahaja Jamal halau mereka masuk balik ke bilik mesyuarat.

6) Nizar sering membebel benda-benda yang sama dan mengarut setiap kali mesyuarat exco,lantas exco Pas mencuit Jamal sambil bertanya,kau tak boring ke dengar perkara yang sama saja setiap minggu. Jamal hanya tersenyum.

7) Jamal berkata kepada Nizar "kau bercakap ja pandai dan banyak , tapi isi kosong" .

8) Minggu sebelumnya nizar berkata kepada Jamal beliau akan beli kereta Perdana baru untuk kegunaan exco. Minggu depan bila ngeh kata nak beli camry,maka nizar terus bersetuju untuk membelinya tanpa mengambil kira pendapat-pendapat exco lain. Lantas beliau mengarahkan pada jam itu juga supaya Datuk Suk memesan 15 biji camry.

9) Tandas bangunan SUK sentiasa bau hancing semasa pemerintahan mereka. Kerana terlalu ramai golongan yang tidak membasuh kencing serta mengepam tandas berkunjung ke sana.

10) Pegawai-pegawai kerajaan sering mengadu kepada Jamal dan Kapten Osman tentang perilaku ngeh dan nga yang sering memberi arahan terus kepada mereka supaya pembelian barang-barang dan pembekalan diberikan kepada syarikat-syarikat seperti yang mereka berdua arahkan.

11) Seringkali tender-tender balak atau tender lain yang ada nama melayu ditolak,sambil menjerit " itu Umno punya,tolak,tolak".

12) Satu hari mereka menggunakan nama kroni mereka yang melayu untuk tender balak,Jamal dan Kapten Osman menjerit, "itu umno punya tolak,tolak".

13 ) Dengan niat memperli,apabila tender nama-nama cina dibincangkan,Jamal dan Kapten Osman terus menjerit "lulus,lulus" ,sebelum ianya dibincangkan. Dengan muka selamba nizar berkata "ok lulus, Yb Jamal dan Yb Kapten Osman pun bersetuju ianya diluluskan".

14 ) Dengan niat memperli Jamal berjumpa dengan s/usaha politik nizar,miscabul munir dan berkata ,kalau orang-orang Umno atau BN mohon apa-apa jangan luluskan apa-apa langsung Luluskan kepada orang-orang kita sahaja. Maka dengan otak bebal dan selamba sahaja s/usaha politik yang bebal ini terima arahan Jamal tanpa memahami maksud sebenar Jamal.

15) Nizar adalah seorang yang pembohong dan sering bercakap bohong. Hanya orang yang rapat dan pernah bekerja dengan dia sahaja yang tahu dan memahami. Jamal berkata nizar langsung tidak ada sedikit pun perasaan kasih dan sayang pada bangsa sendiri demi memenuhi nafsu serakah dia untuk terus duduk di kerusi empuk MB. Dia sanggup buat apa sahaja janji DAP tidak usik kerusi MB kepunyaannya.