Saturday, June 20, 2009

UMNO PAS.EKSKLUSIF KERAJAAN PERPADUAN: ANWAR ARAHKAN HJ.HADI BINCANG


Orang lain makan nangka,orang lain yang kena getahnya. Itulah perumpamaan yang tepat untuk digambarkan dalam isu Kerajaan Perpaduan yang diheboh-hebohkan sekarang.

Allamdullilah, pagi tadi saya dan rakan blogger saya GAP diundang untuk bersarapan pagi di rumah seorang pemimpin PAS yang tewas dalam pemilihan baru-baru ini. Pertemuan tersebut berlangsung di rumah beliau di Shah Alam.

Sebenarnya saya sudah lama mengenali pemimpin PAS yang berkenaan. Saya mula mengenali beliau di peringkat awal zaman reformasi ciptaan Anwar Ibrahim dulu. Tugas saya pada itu menuntut saya sering berurusan dengan beliau tentang program-program penerangan parti pada masa itu.

Hubungan saya dengan beliau kekal walaupun saya meninggalkan PKN pada tahun 2002. Saya sering menghubungi beliau. Dan saya juga mengenali ahli keluarga beliau. Saya pernah ke New Delhi India bersama beliau pada tahun 2007 kerana beliau membawa seorang kawannya mendapat rawatan kencing manis disana. Saya yang memperkenalkan pusat rawatan yang berkenaan kepada beliau kerana saya pernah membawa ibu saya mendapat rawatan disana.

Cukup setakat itu dulu kisah perkenalan saya dan beliau. Berbalik kepada kisah asal. Sebenarnya saya cuba untuk berjumpa dengan pemimpin PAS yang berkenaan sebelum Muktamar PAS yang lepas. Tetapi tidak berkesempatan. Masing-masing sibuk antara satu sama lain. Pada Khamis lepas (18/6/09) saya menghubungi beliau dan bertanyakan adakah beliau ada masa terluang. Lantas beliau meminta saya hadir kerumahnya pada hari ini jam 8.00 pagi. Katanya kita sarapan pagi bersama.

Lalu pada hari ini saya tiba dirumahnya jam 7.50 pagi bersama GAP. Selesai bersarapan pagi maka saya teruskan perbualan hal-hal politik. Soalan saya yang pertama kepada beliau adalah pasal Kerajaan Perpaduan yang sedang heboh diperkatakan sekarang ini.

Sebelum itu di meja makan kami juga sempat berbual-bual mengenai perkara-perkara politik yang lain. Antaranya ialah seorang pemimpin PAS yang di luar Perak telah mengambil wang jutaan ringgit daripada tauke balak di Perak sebelum surat kelulusan balak dikeluarkan. Tak sempat nak keluar surat kelulusan Kerajaan Perak sudah bertukar tangan.

Sebab itu pemimpin tersebut sekarang 'meroyan' meminta supaya Dun Perak dibubarkan. Habis pemimpin dan orang-orang BN ditemui olehnya meminta sokongan supaya Dun Perak dibubarkan. Dengar ceritanya tauke balak berkenaan sudah menuntut balik wang pendahuluan yang diberikan dulu. Tetapi wang tersebut telah habis digunakan untuk pemilihan PAS baru-baru ini. Sudahlah wang habis ,tetapi tewas pula dalam merebut jawatan penting tersebut. Itulah yang menyebabkan orang berkenaan jadi pening sekarang dan dia meracau dalam PAS pula. Wang habis,balak tak dapat,Dun Perak tak dibubarkan,kalah pula merebut jawatan dan tauke balak pula sedang menuntut wang. Malang sungguh nasib pemimpin berkenaan.

Berbalik kepada kisah Kerajaan Perpaduan. Anda jangan terkejut dengan apa yang saya katakan ini. Mungkin sukar bagi anda dan juga saya hendak mempercayainya. Tetapi inilah wajah orang politik. Depan kita dan dalam akhbar dia cakap lain tapi hakikatnya yang sebenarnya lain.

Sebenarnya Anwar Ibrahim lah orang yang meminta Haji Hadi berunding dengan Datuk Seri Najib tentang Kerajaan Perpaduan. Daripada p/raya kecil di Bukit Gantang sehingga ke saat ini sudah tiga kali Anwar meminta Hj.Hadi berunding dengan Umno tentang perkara ini.
Alasan yang diberikan oleh Anwar kepada Hj.Hadi ialah,beliau sudah tidak tahan lagi dengan kerenah dan tekanan daripada DAP yang semakin melampau dan juga sudah tidak tahan lagi dengan perangai serta sikap wakil-wakil rakyat PKR yang banyak masalah serta skandal.

Saya difahamkan selain Hj.Hadi, Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa dan S/Usaha Agung PAS ,Mustafa Ali juga mengetahui perkara ini. Saya amat berharap mereka bertiga ini dapat mengesahkan perkara ini. Mohon para wartawan bertanya kepada mereka tentang perkara ini.

Anwar sering berbohong kepada rakyat,kononnya beliau tidak mengetahui agenda Kerajaan Perpaduan yang dibawa oleh PAS. Padahal beliau yang meminta ianya dirundingkan. Inilah wajah sebenar Anwar. Baling batu sembunyi tangan.

Pada pandangan saya pula, tujuan Anwar meminta Hj.Hadi berunding dengan UMNO tentang perkara ini adalah tidak lain tidak bukan kerana kes ingin melepaskan kes liwatnya yang akan dibicarakan di Mahkamah 1 Julai akan datang.

Beliau merasa malu terhadap Hj.Hadi untuk jelaskan maksud sebenar,maka digunakan olehnya alasan tekanan daripada DAP dan sikap wakil-wakil rakyat PKR. Anwar tahu,beliau akan menghadapi cabaran yang cukup getir dalam kes liwatnya.

Sebab itu beliau akan guna apa jalan sekalipun agar beliau akan terlepas daripada tuduhan tersebut. Semakin hari semakin ramai rakyat Malaysia yang hilang kepercayaan terhadap Anwar dalam kes liwat yang dihadapinya. Sikap konsisten Saiful juga membuka minda rakyat untuk mempercayainya. Apa saja yang dikatakan oleh Anwar atau para 'pelakonnya' akan disanggah oleh Saiful melalui blognya.
Jika Saiful ini seorang penipu, beliau tidak berani menjawab segala kenyataan Anwar terhadapnya. Sekarang sudah hampir setahun Saiful bersumpah laknat,jika beliau seorang penipu sudah tentu ada bala yang menimpanya. Saiful juga berani menampilkan wajahnya dimana-mana,tidak seperti Azizan pada tahun 1998.

Sikap-sikap Saiful inilah yang membuatkan Anwar semakin hari semakin gerun. Mahkamah dan sistem kehakiman akan 'dilanyak' cukup-cukup oleh Anwar sementara menunggu saki baki hari dalam bulan Jun ini berakhir. Ini dengan tujuan supaya rakyat tidak lagi mempercayai Mahkamah.

Setelah difikirkan masak-masak,maka hati saya berkata,tidak mustahil jika benar Anwar yang meminta Hj.Hadi berunding dengan UMNO tentang Kerajaan Perpaduan. Kerana ingin membebaskan diri beliau. Manusia jika dalam keadaan terdesak sanggup lakukan apa saja. Penagih dadah sanggup menyuntik dadah di buah zakar jika dalam keadaan terdesak memandangkan tempat lain sudah tidak boleh disuntik lagi. Anak sanggup bunuh ibu kerana wang. Kambing pun diliwat oleh manusia bila nafsu sudah memuncak.

Oleh yang demikian diakhir kata ini,saya dan rakyat Malaysia yang lain benar-benar ingin menuntut Hj.Hadi , Nasharuddin Mat Isa dan Mustafa Ali mengesahkan apa yang saya catitkan ini, Jangan biarkan diri anda terus menerus dimaki hamun oleh pengikut-pengikut anda kerana anda semua ingin melindungi orang lain. Ibarat pepatah saya seperti di pembuka bicara yang diulangi sekali lagi disini iaitu 'orang lain yang makan nangka,orang lain yang terkena getahnya'.


Jumlah pesakit mental makin bertambah di Malaysia. klik sini


Terima kasih kepada kak ##r### diatas hidangan sarapan pagi yang enak.

Saturday, June 13, 2009

WAYANG SUDAH BERMULA...


Ready.... 3 - 2 - 1

Actionnnnnnnnn...............


Begitulah jerit pengarah filem, Anwar Nisfu kepada pelakon-pelakonnya dalam penggambaran filem terbaru mereka berjudul 'main belakang 2'.

Filem ini akan menjalani proses penggambaran selama lebih kurang 20 hari termasuk proses alih suara dan sebagainya.


Ini antara pelakon-pelakon watak tambahan. Pelakon -pelakon utama belum muncul lagi

Proses penggambaran berlangsung disemua negeri seluruh Malaysia dan beberapa buah negara luar.

Filem ini dijangka akan menemui penonton pada 1 julai akan datang.

Semalam (12.06.09) beberapa pelakon filem ini telahpun menjayakan penggambaran di Pejabat Sinar Harian bertempat di Shah Alam.

Sama - sama kita tunggu dan saksikan filem terhebat arahan pengarah, Anwar Nisfu ini. Adakah filem ini sehebat filem arahannya yang pertama pada tahun 1998 iaitu 'main belakang 1'.

Tetapi , pada jangkaan saya filem 'main belakang 2' tidak akan dapat memecah rekod box office yang dicatat oleh filem 'main belakang 1'.

Saya yakin tidak ramai penonton yang akan menitiskan air mata bila menonton filem terbaru ini.

Selamat Menonton


Klik sini,klik,klik.Jangan tak klik

Sunday, June 7, 2009

HUSAM MUSA YANG BODOH


Selama ini saya cuba mengelak daripada membicarakan hal berkaitan dengan pemilihan PAS dalam blog saya,walaupun blogger-blogger PAS sering campurtangan dan menulis dalam blog mereka tentang pemilihan UMNO .

Ini kerana saya fikir,saya tidak perlu campurtangan dan tidak perlu peduli pun dalam hal parti mereka. Ini bukan urusan kita. Siapa menang mereka punya pasal. Itu parti mereka. Kita jaga parti kita. Tetapi hari ini saya terpaksa mengambil keputusan untuk mengulas sikit tentang perkara ini,kerana tuduhan-tuduhan daripada puak-puak jahiliah ini terhadap UMNO semakin melampau.

Apa saja yang buruk terjadi dalam negara ini atau dalam parti pembangkang,semuanya salah UMNO.Hatta Husam Musa kalah sekalipun UMNO juga salah. Jangan sampai satu hari nanti bila Malaikat Maut datang mencabut nyawa Nik Aziz pun, UMNO juga yang dipersalahkan.

Alasan yang diberikan oleh Husam Musa apabila beliau mengumumkan untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS adalah kerana membantah kerjasama PAS dan UMNO.

Ok,tak mengapa itu dia punya hak. Walaupun kita ahli UMNO sendiri pun tidak tahu tahap keseriusan tentang Kerajaan Perpaduan.

Cara dan gaya Husam bercakap seratus peratus menunjukan dia anti UMNO. Dia tak tahu lagi yang saya disini anti PAS melebihi tahap dia anti UMNO.

Apa yang saya persoalkan ialah ,Husam kata dia anti UMNO,tetapi daripada mula dia panggil sidang akhbar untuk umumkan dia bakal bertanding jawatan Timbalan Presiden Pas sehingga ke hari pengundian gaya UMNO seratus peratus yang dipakai olehnya.

  1. Belum pernah dalam sejarah seseorang pemimpin PAS yang ingin bertanding sesuatu jawatan memanggil sidang media khas untuk mengumumkannya. Dalam sejarah politik Malaysia ianya hanya sekali berlaku, iaitu pada tahun 1993 oleh Anwar Ibrahim apabila beliau hendak menentang Almarhum Tun Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO. Maknanya disini Husam telah mengikut gaya politik UMNO yang dibawa oleh Anwar Ibrahim pada masa itu.
  2. Husam melakukan roadshow untuk bertemu dengan perwakilan PAS dibeberapa buah negeri. Ini juga budaya UMNO.
  3. Cara kempen Husam,baik melalui SMS atau Blog. Memburukan calon-calon lain sesuka hati mereka sahaja.
  4. Semasa hari pengundian,ejen-ejen Husam ada mengedarkan 'chai' ataupun senarai bayangan pasukan Husam.
  5. Politik wang,saya tetap yakin seratus peratus Husam mengamalkannya dalam pemilihan kali ini. Cuma Husam ini agak licik sikit orangnya maka sukar untuk menemui bukti.
  6. Menggunakan pengaruh dan menjual nama Nik Aziz kepada para perwakilan. Sama seperti segelintir orang-orang yang merebut jawatan dalam UMNO yang sering menjual nama Presiden dan Timb Presiden UMNO.
Selama ini puak-puak jahiliah ini sering menuduh UMNO dengan tuduhan-tuduhan seperti diatas. Hari ini orang mereka sendiri yang mengamalkannya. Ini menunjukan bahawa mereka ini semua mempunyai nafsu serakah politik yang besar. Nama Islam itu hanya sebagai gimik atau topeng sahaja untuk memperdaya rakyat.

UMNO sekarang sedang melakukan reform untuk membuang segala penyakit ini yang bermula pada tahun 1993 dan dibawa oleh Anwar Ibrahim. Tetapi dalam PAS ianya baru bermula. Tidak tahu berapa puluh tahun lagi ianya akan selesai.

Orang seperti Husam ini bukan saja nafsu politik besar. Nafsu seks juga besar. Tak cukup satu bini,tambah lagi satu bini. Dah puas merasa melayu punya 'kebab' berbelas-belas tahun maka dia beralih arah mencuba cina punya 'kebab' pula. Isteri muda Husam adalah seoarang cina Singapura. Dan saya difahamkan isteri cina beliau ini mempunyai pertalian keluarga dengan Israel.

Isteri tua di Kg.Kota, Kota Bharu. Isteri muda di Kondominium Putra Villa KL,berhampiran dengan Ibu Pejabat UMNO di PWTC. Bagaimana seorang Exco PAS yang selama ini dicanangkan miskin tetapi boleh hidup mewah dan boleh letak isteri muda disebuah kondo ditengah-tengah Bandar KL. Mana dapat duit banyak ni ? Rasuah ke ? Nah ! sekarang ambil pula tuduhan rasuah yang aku lemparkan kepada orang PAS. Selama ini mereka hanya menuduh orang-orang UMNO rasuah. Hari ini biar mereka rasa pula.

Pernahkah anda melihat Husam Musa mengikrarkan pendapatan dan harta beliau ? Jika Husam merasa beliau benar-benar ikhlas dan tidak mengamalkan rasuah beliau sepatutnya tampil dengan sukarela mengikrarkan segala pendapatan,perbelanjaan dan harta beliau. Jangan bagi alasan pemimpin UMNO tak buat. Selama ini anda selalu canang yang anda lebih baik daripada pemimpin-pemimpinUMNO,maka sekarang anda kena buktikan.

Saya sebenarnya merasa sangsi dan pelik bila dua orang Adun BN Kelantan memohon maaf kepada Husam disaat-saat akhir sebelum hari pemilihan PAS. Saya cuba mengorek cerita ini dengan beberapa orang rakan di Kelantan. Saya mendapat tahu,tetapi belum tentu kesahihannya,katanya ia dituntut oleh Husam. Jika kedua-dua Adun berkenaan tidak memohon maaf pada tarikh yang Husam tetapkan,maka Husam akan meneruskan saman. Dan saya difahamkan jika kedua-dua Adun berkenaan setuju mengikut syarat Husam,mereka berdua akan dianugerahkan juga kawasan balak di Kelantan. Jika tidak bersetuju,maka Husam akan meneruskan tuntutan saman.

Nampaknya selepas ini Husam Musa sudah boleh melupakan cita-citanya untuk berdebat dengan Zahid Hamidi,kerana beliau sudah tidak setaraf dengan Zahid. Husam sekarang ini hanya ahli PAS biasa. Kerana terlalu rakus hendak mengejar jawatan Menteri Kewangan yang dijanjikan Anwar,maka Husam hilang segalanya.

Allah Maha Kaya,minggu lepas Husam perlekeh Ezam kononnya tidak setaraf dengan beliau untuk berhujah di TV 9. Padahal, yang sebenarnya Husam takut jika Ezam bertanya soal balak yang diselewengkan olehnya di Kelantan. Ezam tahu semua ini,kerana Ezam pernah berkawan rapat dengan Husam satu ketika dulu. Oleh kerana Husam yang memulakan perang dengan Ezam semasa prk K.Trg,maka Ezam pun menyahut cabaran perang tersebut.

Ambik kau ! tak sampai dua minggu kau dah hilang segala jawatan dengan cara yang hina. Kalah pemilihan sehingga 200 undi. Inilah akibatnya bila orang suka bercakap besar. Dalam UMNO pun dah ramai orang yang selalu bercakap besar yang dah bungkus.

Saya yakin seratus peratus,jika Hujah antara Ezam dan Husam diteruskan pada malam tersebut ,seluar Husam akan terlondeh habis sehingga ke seluar dalam pun terlondeh.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut kenapa husam menjadi begini sila lihat disini.


Tuesday, June 2, 2009

AHLI PARLIMEN KAPAR YANG PARIA !





PARIA = LOW CLASS ATAU TIDAK BERKUALITI

Setiap kali timbul isu antara Polis dan penjenayah tidak kira dimana sekalipun,maka orang pertama yang sering menjadi HERO kepada penjenayah-penjenayah ini adalah Ahli Parlimen Kapar yang paria itu.

Sudah beberapa kes yang beliau sering tunjuk lagak hero. Antara yang diingati oleh saya adalah kes di Balai Polis Brickfields iaitu tuduhan kepada Polis kononnya menyiram air panas kepada seorang penjenayah.

Kemudian beliau 'all out' dalam kes perompak kereta iaitu kugan. Kemudian lagi kes seorang penagih dadah yang mati minum thinner sewaktu dalam tahanan Polis di Klang. Dan yang terbaru adalah kes di Negeri Sembilan. Lihat disini dan disini.

Sungguh sakit hati rasanya melihat tulisan beliau. Seolah-olah tiada yang betul bagi pihak Polis.
Sebab itulah semakin hari penjenayah semakin naik toncang kerana ada MP yang paria sanggup membela mereka.

Saya rasa tidak salah bagi saya jika terus menggunakan perkataan paria kepada MP Kapar ini. Kerana beliau lebih banyak membuang masa membantu penjenayah daripada membantu orang-orang yang menjadi mangsa jenayah.

Kenapa MP paria ini tidak sibuk bila ada kes orang awam yang mati dibunuh penjenayah.

Contohnya seorang pekerja sambilan pam minyak yang juga Kakitangan Majlis
Agama Islam Perak di Perak yang dibunuh oleh empat perompak india di Perak tahun lalu.

Seorang kontraktor india mati dibunuh di Bukit Tinggi Klang beberapa bulan lepas.

Seorang ibu dan anaknya yang mati dibunuh minggu lepas di Ipoh.

Sepatutnya orang-orang begini yang ditolong oleh MP Kapar ini untuk mendapat pembelaan. Bukannya menolong penjenayah-penjenayah yang jahat dan selayaknya 'dibunuh' itu.

Saya hendak ceritakan satu kes tragis kepada sahabat sekalian.

Ada seorang Hamba Allah bernama Hj.Zainuddin. Beliau adalah seorang Pengurus sebuah Jabatan di dalam MAS. Hj.Zainuddin ini amat baik orangnya,bersopan santun,berbudi bahasa,berhemah,beriman dan sebagainya. Pendek kata beliau seorang yang serba lengkap. Beliau juga disegani di kalangan pekerja-pekerja MAS.

Dua malam lepas,Hj.Zainuddin sedang memandu di jalan Kajang Semenyih. Tiba-tiba kereta beliau dilanggar di bahagian belakang oleh seorang lelaki india. Beliau memberhentikan kenderaannya di tepi jalan. Beliau turun dari kenderaannya untuk melihat kesan kemalangan tersebut. Tiba-tiba lelaki india yang melanggar kereta beliau turun dan menikam beliau di bahagian tengkok menggunakan sebilah pisau rambo.

Kejadian itu disedari oleh pengguna jalan raya yang lain dan lantas mereka berhenti untuk menolong Hj.Zainuddin. Menyedari ada orang yang ingin membantu,maka si penjenayah pun lari tanpa sempat mencabut pisau rambo yang masih melekat di tengkok mangsa.

Lantas mangsa dibawa ke Hospital Putrajaya oleh orang awam dengan pisau masih di tengkok. Jika pisau itu dicabut saya rasa mungkin mangsa tidak panjang umur. Setibanya di Hospital,Doktor terpaksa melakukan beberapa kali X-Ray dahulu sebelum mencabut pisau tersebut.

Akhirnya dengan kepakaran para Doktor dan dengan izin Allah pisau itu dapat dicabut dari tengkok Hj.Zainuddin dengan selamat. Panjang tikaman pisau tersebut di tengkok mangsa adalah 3.5 cm. Hj. Zainuddin masih ditempatkan di ICU Hospital Putrajaya. Keadaan beliau kini stabil.

Sama-sama kita lihat samada MP Kapar yang paria itu akan membela atau tidak nasib Hj.Zainuddin.

Mungkin akan ada yang berkata saya cuba membawa isu perkauman bila bercerita tentang perkara ini. Tetapi harus diingat tindakan MP Kapar selama ini lebih perkauman lagi. Hanya mangsa-mangsa india saja yang dibela olehnya.

Saya pun tak faham sekarang ini. Kita orang melayu sebagai tuan tanah bumi ini tidak boleh lagi bercakap pasal kaum kita di bumi sendiri. Lihat saja contoh apa yang berlaku kepada Awang Selamat dari Utusan Malaysia. Beliau bercakap pasal hak pribumi. Tetapi ditegur juga pun oleh pribumi sendiri . Dan pendatang pun turut sama menyahut langkah yang dimulakan oleh pribumi.

Kita tidak tahu apa yang dikatakan oleh pendatang terhadap kita dalam akhbar milik mereka,kerana kita tidak memahami bahasa mereka. Mungkin ianya lebih teruk daripada Awang Selamat.

Dikesempatan ini saya juga ingin mencadangkan kepada Kerajaan agar semua pendatang-pendatang yang berada di Malaysia daripada Bangladesh, Nepal, Vietnam, Indonesia Selatan Thailand dan daripada negara-negara lain juga diberi kerakyatan negara ini.

Beri juga peluang kepada mereka menubuhkan parti politik mereka dan hak mengundi. Beri lagi peluang kepada mereka menerbitkan akhbar mereka sendiri serta sekolah sendiri. Jangan lupa, mereka-mereka ini juga menyumbang kepada pembangunan ekonomi Malaysia,sebagaimana yang kerajaan selalu kata orang-orang cina di Malaysia juga menyumbang kepada ekonomi negara ini. Awas ! tanpa mereka-mereka ini mungkin ladang sawit tidak berbuah,bangunan tinggi tidak dapat dibina, dll. Maknanya mereka menyumbang kepada pembangunan negara kita. Tidak salah kita beri kan ? Betul tak ?

Alang-alang nak adil,biar sama adil kepada semua. Alang-alang tuan tanah tidak boleh bersuara dibumi sendiri,biarkan negara ini menjadi Fiji,minoriti mengusai majoriti. Saya rasa tidak salah untuk kita memberi semua itu kepada mereka seperti yang saya nyatakan diatas kerana 'melayu kan pemurah'. Pemurah dari segala sudut. Pemurah memberi dan pemurah menegur orang sendiri.

Berbalik kepada cerita asal...

Inilah padahnya bila orang tepi jalan diangkat menjadi pemimpin. Sehinggakan skop tugas sendiri pun tidak tahu dan antara penjenayah atau hero pun tidak dapat dikenali.

Selama ini saya sangkakan hanya Ahli Parlimen Ampang ,Pokok Sena dan Padang Serai sahaja yang bodoh. Rupanya ada lagi MP yang tergolong dalam golongan MP-MP bodoh di Malaysia. Iaitu MP Kapar.

Saya sarankan kepada MP Kapar,tak payahlah nak menunjuk lagak atau hero tamil tidak tentu pasal di merata tempat. Masalah penduduk di kawasan anda sendiri pun banyak lagi,jadi tak payahlah nak sibuk di kawasan lain. Jaga kawasan anda betul-betul. Jaga kumpulan-kumpulan samseng india di Kapar dulu. Didik mereka dulu supaya tak samseng lagi,barulah anda boleh masuk kawasan orang lain. Kalau anak sendiri pun tak terjaga,bagaimana nak jaga anak orang lain.

Harus diingat P.109 Kapar adalah kawasan Parlimen yang terbesar dalam Malaysia. Sudah tentu disana berlamabak masalah rakyat. Bila masalah rakyat nak selesai kalau MPnya sibuk menjadi hero kepada penjenayah di merata tempat.

Tidak salah, jika ada benarnya 3-4 ekor penjenayah mati dalam tahanan Polis. Kerana mereka telah atau bakal mematikan ramai orang yang tidak berdosa. Tak payahlah nak bangkit kononnya isu hak asasi manusia. Apakah orang-orang yang mati dibunuh oleh penjenayah tiada hak asasi ? Tolong jawab wahai MP Kapar yang paria.

Kepada Polis,teruskan usaha murni anda dalam menjaga keselamatan dan keamanan negara serta rakyat. Jutaan lagi rakyat Malaysia berdiri teguh di belakang Pasukan Polis,walaupun ada beberapa ekor 'binatang-binatang' yang sering memperlekehkan Polis. Jangan patah semangat wahai anggota-anggota PDRM. Jasa dan budi kalian tetap dikenang dan dihormati oleh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian.

Kepada MP Kapar.

Sesungguhnya anda memang seorang Ahli Parlimen yang bodoh dan bangang !