Friday, January 29, 2010

TOK PA 'PENGAMPU'

Beberapa teman menelefon dan sms kepada saya bertanya apa yang terjadi di Stadium Kota Bharu malam tadi. Ada juga yang minta saya hentam Ku Li kerana sudah lebih katanya.

Kita tak perlu hentam Ku Li, kita kena hormat dia sebagai pemimpin Umno peringkat bahagian dan sebagai ahli politik veteran.

Tentang dakwaaan Ku Li kononnya Datuk Seri Mustafa Mohamad seorang pengampu dan Utusan Malaysia sebagai akhbar dongeng, biarlah dia nak kata. Biar dia kata. Tok Pa dan Utusan pun tak terjejas mana-mana bila dia kata begitu.

Cuma sikit saja saya nak beritahu. PRU 1999, BN Kelantan diketuai oleh Ku Li, keputusannya , BN hanya menang dua kerusi Dun dan 1 kerusi Parlimen.

PRU 2004, BN Kelantan diketuai oleh Tok Pa, keputusannya membuatkan Nik Aziz berpeluh jantan dari serban sampai ke seluar dalam. Pas hanya menang dengan 2 kerusi yang kemudiannya menjadi satu kerusi, selepas hilang kerusi Pengkalan Pasir dalam PRK.

Hebat tak 'pengampu' ?

Tentang dakwaan Utusan sebagai dongeng. Ku Li pun dongeng juga. Dulu dia berceramah di Kota Bharu kononnya Pas sebuah parti yang penipu. Malam tadi dia naik pentas penipu, dan diapit kiri kanan oleh bapak penipu.

Pada saya kita tidak perlu risau dan tak perlu takut dengan Ku Li, biarkan dia dengan agendanya. Dia bukan sesiapa sekarang ini. Dia hanya Ketua Bahagian Umno Gua Musang. Hebatnya hanya di Gua Musang.

Dulu dia hebatlah, sebab dia Menteri Kewangan, dia yang luluskan peruntukan yang dipohon oleh wakil-wakil rakyat. Sekarang ini , kalau dia nak buat titi kayu, dia sendiri pun kena mohon dengan orang lain.

Biarkan Ku Li dengan agendanya untuk menjadi PM. Insyaallah, ada rezekinya dia akan jadi PM jua satu hari nanti. Marilah kita sama-sama doa.



13 comments:

matrengganu said...

Semangat 46 sekarang kat mana ya ??? Lupa lah pulok !

Anonymous said...

buang saja orang macam tu dari UMNO takda pekdah satu sen pun...andai kata keputusan tahun 2004 berulang kembali pada pru akan datang tetapi diterbalikkan dengan UMNo menang majority satu kerusi...agak2 sapa yang akan lompat masuk PAS dulu? ada jaminan ke ku li ni stay bersama UMNO...dasar penjilat ludah sendiri mana boleh pakai...baik bro siarkan apa yang ku li tu cakap smlm....biar satu malaya ni tahu...tak nak lak plak saya pie cari n baca kat blog2 cilako,cilako,cilako tu takut saya pun tercelaka jugak nanti...

Anti PAS,PKR
Sokong DAP >> berkubur...

add said...

Ku Li ni sebenarnya mencerminkan perkatan KULI. Kalau dah nama Ku Li kuli lah jugak. Kalau parah lagi kita panggil "kuli batak". Saya tak sedikit pun terkejut dengan dakwaan kuli batak ni, sebab kalau kuli batak boleh joint kerajaan negeri dalam penerangan berkaitan duit minyak, kita boleh duga apa yang akan di ucapkan kepada rakyat kelantan.

Kenapa "kuli batak" bercakap demikian? kerana;

1. Nak jadi MB kelantan selepas nik aziz, sebabnya selepas nik aziz tiada calon yang boleh diterima oleh semua rakyat kelantan.

2. Nak kena kan balik musuh tradisi beliau iaitu TDM.

3. Kalau dapat duit minyak ni, maka habuannya sudah tentu kawasan parlimen gua musang tempat jin bertendang tu akan maju dan lebih maju dari pulau melaka.

4. Kuli Batak!!! kau tak payah lah nak dengki dengan Tok Pa. Kerana zaman kau menjadi menteri kewangan, apa projek pembangunan kau bawa ke kelantan? aku rasa kalau ada orang kudung jari pun belum cukup untuk membilannya projek yang kau bawa. Wahai Kuli Batak! engkau lihatlah pembangunan penduduk jeli sekarang ni , apa yang Tok Pa beri kepada penduduk Jeli tak kira fahaman politik. tempat kau apa yang kau bagi masa kau jadi menteri? Pil Viagra je lah kau boleh beri sebab kau pun jenis pengguna setia pil berkenaan.

Anonymous said...

ai nape tak publish saya punya penulisan?
add.

Anonymous said...

Hantar jer ke rumah org2 tua nyanyuk.....dah ada tanda2 Alzheimer tu... mara bahaya nie...

akuumnobangang said...

aku penyokong setia anti melayu/UMNO berharap agar ALLAH melaknat dari dulu kini dan selamaNYA puak puak pelampau perkauman ini......pergi mampos dan jahanam parti perkauman ini..moga moga beroleh mereka dan pemimpin mereka LAKNAT LAKNAT DAN LAKNAT SAMPAI KIAMAT

AMEEENNNNNN

akuumnobangang said...

aku penyokong setia anti melayu/UMNO berharap agar ALLAH melaknat dari dulu kini dan selamaNYA puak puak pelampau perkauman ini......pergi mampos dan jahanam parti perkauman ini..moga moga beroleh mereka dan pemimpin mereka LAKNAT LAKNAT DAN LAKNAT SAMPAI KIAMAT

AMEEENNNNNN

Anonymous said...

Akuumanobangang...sedara, inikah metaliti hasil dari tok guru wali selipar ajar.benci sesama islam..kafir dijulang dan gay diagungkan.Propaganda ala syiah yg diterapkan oleh PAS PIS PUS mmg dah berjaya contohnya seperti sedara.Untuk pengetahuan sedara, semua pengikut wali selipar yang berdoa bersama pecah perut sedang menerima balik doa mereka..

Anonymous said...

AMIN bai bukan AMENNNNN

Anonymous said...

perkataan akuumnobangang pun dah membangangkan saudara.

tak baik laknatkan orang. takut laknat tu jatuh kat saudara.

kuli tu poltician. he has nothing to lose.

yang banyak lose kita rakyat.

kalau boleh kita memohon kepada ALLAH memberikan rahmat dan kesejahteraan pada kita semua...amin.

btw, malu pada anak-anak kalau kita berkelakuan sebegini.

Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhan kami jauhi lah kami semua dari kemarahan mu..ampuni lah dosa2 kami semua.tunjuki lah kami jalan yang lurus,berikan lah kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat nanti..jauhi lah kami dari azab api neraka ...AMIN

akuumnobangang said...

ape ape ajelah...

rbf

u deserve it

cam blogger lain gak

when u fucking with the other guy

well..... the orther guys will fuck u up

shit with all your posting.....

sad but truth

Anonymous said...

helo akuumnobangang..ceh aku ingat lu penyokong wali selipar..rupanya mangkok dari malaysia kini dan sekutunya..aiyaaaa...