Sunday, January 31, 2010

ROYALTI MINYAK TUTUP CERITA MENANTU

Seperti mana yang pernah saya katakan minggu lepas. Isu royalti minyak sengaja dipanaskan untuk menutup penyelewengan-penyelewengan yang dilakukan oleh mereka. Sekarang seluruh Kelantan, rakyat sedang hangat membicarakan pasal royalti minyak hingga membuatkan rakyat terlupa al-menantunya yang bernama Abdul Ariffahmi.

Kesempatan ini diguna sebaik mungkin oleh mereka anak beranak. Mereka ingat kita bodoh. Mungkin orang lain tak nampak, tetapi saya nampak.

Abdul Ariffahmi sepatutnya meletak jawatan pada penghujung Mac 2010. Walaupun pernah beberapa kali didesak sebelum ini, 'keluarga Islam' Pulau Melaka tetap berkeras akan berundur pada bulan Mac.

Rupa-rupannya itu taktik sahaja. Mereka dah pasang hajat lain. Ketika keseluruhan rakyat Kelantan sedang sibuk berbicara tentang ceramah Ku Li di Kota Bharu, dalam diam-diam, tanpa disangka-sangka, tiada hujan tiada ribut, tiba-tiba al-menantunya meletak jawatan pada hari yang sama Ku Li akan berceramah pada malamnya.

Itulah taktik mereka. Mereka mengambil kesempatan dalam kesibukan rakyat membicarakan hal royalti, untuk menutup cerita al-menantunya.

Perangai mereka tidak ubah sebiji seperti pencuri yang mengambil kesempatan mencuri ketika orang sedang sibuk menolong dan memadam rumah terbakar.




5 comments:

Anonymous said...

Ku Li nak jadi PM?Biar betul,kawan-kawan sezaman dengannya dah lama berundur,dia nak aktif semula?Bohhla..!!

akuumnobangang said...

nak kata cerdik..bodoh macam babi kena campak tempuh hari..nak kata cerdik,,cerdik lagi si kicidefella petualang melayu,,jauh sekali nak kaitkan cerdik kau umpama si KJ tu

kau merepek aper ngan citer bangang ni melayu..bodoh jugak otak kau ni macam lain2 blogger

Cencaluk said...

To akumnobangan kalau kau ni bukan melayu so aku nak ingatkan yang kau tu menumpang so buat cara menunpang. Sedar sikit diri tu, kalau nak banyak cakap pergi balik TONGSAN. Disini Malaysia so jaga sikit bahasa kau tu jangan nak jadi kaduk naik junjung. Ingat sikit Malaysia ni Melayu yang punya kau tu diberikan kerakyatan supaya kau tak merempat kat tepi jalan minta sedekah. Orang dah kasi kesenangan dan kemakmuran ada hati nak jadi tuan lak. Dah dasar muka tak tau malu (KOMUNIS PIG)

Kalau kau tu Melayu so aku nak ingatkan kau sikit, melayu jenis apa kau ni. baik kau mati kecik-kecik dulu jangan menyusahkan orang. Inilah kitol versi modean

Anonymous said...

banyak lah kau punyer perkauman....kepala hatok kau

syabas melayu kerana berjaya dalam perjuangan

kat dalam ruang yg terhad esok...akan ditanya kot soalan,,,hai orang melayu??????

lu pikir lahsendiri masa tu

kepala hotak kau

cencaluk..laysknya aku tenyeh kau bersama ulam je

Anonymous said...

Ku Li nie Opportunist...

Beliau nampak peluang jadi PM tu cerah kot.. paling lekeh jadi MB Kelantan kot.

Alasan2:

Peluang jadi PM,
1. Bang Nuar nak tertonggeng dah..
2. Zaid Ibrahim tak laku dalam pkr & pas tak suka..
3. Cina dap jgn harap Melayu suka diaorang jadi PM.
4. Hj Hadi... dap & cina2 taknak..
5. Melayu pas senang dipancing...

Peluang jadi MB Kelantan,
1. Nik Ajis dah tua & sakit2 sgt.
2. Pengganti dr pas tak ada yang wibawa & cah keting...
3. Melayu pas boleh sokong beliau jika guna isu royalti minyak..

Din.