Tuesday, February 2, 2010

MB DAN EXCO BUANG MASA

Kadangkala saya pelik dengan pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang. Sekarang mereka telah dipilih oleh rakyat untuk memerintah negeri-negeri tertentu.

Maknanya mereka telah menjadi kerajaan. Tetapi mentaliti mereka masih belum berubah. Mereka masih berfikiran pembangkang, bukan berfikiran sebagai pemerintah.

Lihat contoh di mahkamah semalam. Dari Selangor sahaja lima orang exco termasuk MB menghabiskan masa di mahkamah. Seolah-olah mereka semua tiada kerja di pejabat.

Masa adalah sesuatu yang amat berharga bagi seseorang ahli politik atau pemimpin. Mereka tidak sepatutnya membuang masa bagi benda-benda yang tidak mendatangkan faedah. Tetapi , tidak bagi pemimpin pakatan pembangkang. Mereka jadi pemimpin bukan untuk berkhidmat, tetapi untuk berlagak.


Exco Selangor ,Yakob Sapari dan mamat yang pernah terkucil dalam seluar

Dua orang exco Selangor, Eli bogel dan Xavier



Menteri Besar boleh membuang masa untuk perkara yang tidak memberi faedah kepada rakyat dan negeri.

Bukan setakat MB, Setpol MB pun turut serta. Pejabat kosong semalam. Lebih baik umum cuti am pada setiap hari perbicaraan Anwar.

Seekor lagi exco Selangor membuang masa di mahkamah


Abu Jahal, perancang dan penyangak ekonomi Kelantan pun hadir. Dari Kota Bharu naik pesawat kelas satu, pakai duit rakyat untuk datang buang masa.

Jeng...jeng...jeng...tepi...tepi..beri laluan...beri laluan...celako dah sampai,celako dah sampai.
Ini seorang lagi MB yang otak udang. Di pejabat kerja menimbun tapi sanggup datang buang masa untuk benda yang tak berfaedah kepada rakyat dan negeri.

33 comments:

Buragas Alam said...

Yaaa.....Betul!!!

Banyak duit rakyat dan masa terbuang pasal kes Anwar. Pakatan seolah2 menganggap kehadiran taiko2 mereka boleh menyemarakkan suara rakyat. Itu kesilapan besar....Rakyat memerhati.....!!!!

Setakat ni aku tak pernah tgk ADUN/MP/Menteri dari BN datang buang masa tengok kes Datuk Norza @ Datuk Ahamad Kuris dll.

matrengganu said...

Tok Nik Ajis.. lebih afdal jika tok pergi melawat Duli Yang Mulia Al Sultan yang sedang gering. Datang bertahlil kat KL, buat apa ?

Anonymous said...

Pak nik aji. Lebeh baik selesaikan masalah di kelatan yang masih terbekalai yang sibuk kemahkamah tu buat apa di suruh kemahkamah untuk tuntut royalti minyak tak mahu.otak tak ada.

tamingsari said...

Tidak boleh kita salahkan sangat kehadiran mereka. Selain dari sokongan moral mungkin juga memberi penghormatan terakhir terhadap ketua pembakang yg bakal melepaskan jawatannya. Benar. Mentality pembakang bukan senang nak dispose. Tupasal sering trjadi mereka berbangkang sesama dia. Zul dgn Nordin, Zaharain dgn LGE , Haron Din dengan Nik Azis. Banyak lagi.

Sebenarnya kerja masing-masing kt opis banyak. Tapi meeka tak tau nak buat keje. Dia tau buat hal je.
Rajin sangat pegi mahkamah silap haribulan ada yg kena tuduh nanti.
Kes kt SPRM tak menentu.

Anonymous said...

nak bg moral support tu bro..tapi xde moral pun mamat tu nak di support.. gappo dio duduk situ buang maso??? bengong..ngular kijo demo..demo perabih pitih rakyat buleh..oghe lain xleh ..demo..demo..jadi pemimpin hak kijo berdemo yo..celako..celako..demo2 hak duk situ samo nyo..XDOK MORAL..NGOYAK BANYAK KIJO XDOK..MACE LEMBU..

Anonymous said...

betoi cakap hang matrengganu, apa laa bodoh sangat depa ni pi buangmasa kat mahkamah..nasib baik si tua kutuk tu takmasuk ICU...dah ler sakit nak dtg lagi..baik dia lawat mangsa banjir yang miskin dan tak cukup makan..

Osman said...

Geng Erdogan Pas je dtg...Geng Selangor logik la coz dewa liwat depa...but takkan semua g kot...buang masa/duit betul..

antipkrsarawak said...

nk bagi sokongan biarlah berpada2.. borang permohonan rumah terpaksa ditangguh lagi kerana dok sibuk jilat bontot anwar. lepas ni anwar masuk rumah baru di sungai buluh, dah takda masa lagi.. pork nik ajis ulama selipar jepon mb otak udang???? hhhm, bukan udang jer tp otak lembu!!!

fS-86 said...

Berdosa orang yang menghina Tok Guru dengan ucapan begitu sekali

Anonymous said...

tula sokongan tak berbelah bagi PR kat "ketua" dia..lagipun da tentu suma wartawan/pemberita ade kat situ..yg da lame menyelam leh glamer balik..

tp satu hari je bro diorg makan2 angin kat KL ni..ni la tanda terima kasih mereka kat ANwar sbb tanpa Anwar diorg tak berkuase mcm skrg ni..

menda kecik je ni bagi aku kalu diorg sibuk2 datang mahkamah..

Dr Butiq said...

udah xde koje ke deme ni semua.memamng ciloko,cilako,cilako penyokong perlakuan liwat,issss kaum nabi lut tu ,tp tak pe sbb N.ajis dah gerenti leh masuk syurga

Dr Butiq said...

udah xde koje ke deme ni semua.memamng ciloko,cilako,cilako penyokong perlakuan liwat,issss kaum nabi lut tu ,tp tak pe sbb N.ajis dah gerenti leh masuk syurga

Anonymous said...

diaorg bagi perhormatan terakhir laaa....lps ni x blh nk jumpa Anuwar lagi dah....

Anonymous said...

Nak bagi moral support kepada orang yang tak bermoral yang melakukan perkara diluar moral???

Anonymous said...

Allah sentiasa bersama org yg benar. Tengok sekarang dr ulamak , exco , MB & rakyat jelata bersatu-padu memberi sokongan moral kepada bakal PM, DS Anwar Ibrahim. Kepada anti Anwar, anda semakin terketar-ketar melihat sokongan rakyat kebanyakan terhadap Anwar semakin meningkat. Ulamak dunia berdiri teguh menentang anwar. UMNO sekarang hanya bercakap utk sedap hati semata-mata. Itu tanda-tanda zaman kehancuran UMNO & pemimpin-pemimpinnya semakin hancur. REFORMASI

Anonymous said...

biarlah diorg datang...mana tau diorg nak amik pre-order makanan untuk anuar kat sg buloh nanti...kan senang...u nak apa DSAI...nanti kitorg hantarkan...kat penjara sg buloh tu nanti makan bukannye sedap mana pon...

aliffnajmi said...

Hahahaha... sakit perut aku baca lawak anon 2:20
Satu jer soklan aku pada ko... knp ANU-war masih tak putus2 carik jalan nak tangguhkan bicara kes ni?
Berani kerana benar!!

aliffnajmi said...

satu lagi soklan tambahan pada anon 2:20... ULAMAK tu merujuk pada NIK AJIS ke?
Layak ke N.ajis dpt gelaran tu?

Anonymous said...

inilah yang d tegur tuanku sultan selangor dulu...politik je lebih...

pakngah santan said...

nak bagi sokongan moral kepala hotak apa. bukan boleh buat apa2 pun. semuanya terpulang kepada apa yang dibicarakan.

mungkin depa nak dengar cara anwar lakukan. boleh praktikkan selepas ni.
lesson no. 1 - ayat kena mengancam iaitu (sebut betul2 dgn nada bersopan) 'can i f**k u?'

Anonymous said...

'Allah sentiasa bersama org yg benar'
Allah yg mane nih. Kalo Allah dlm keprcayaan Anwar bole share2. Xperla jgn Allah s.w.t yg maha Esa yg satu sudahla.

Huiyo Ulama dunia berdiri di belakang peliwat tegar gerun aku. Ulama mane agaknye Ulama CIA kot xpun ulamak yahudi. Tp aku rase ulamak 'cilako meme cilako' sure masuk syurge tu kot.

'Kepada anti Anwar, anda semakin terketar-ketar melihat sokongan rakyat kebanyakan terhadap Anwar semakin meningkat'
Mmg btol ckp ko nak teketar2 kitorg dgr bile pemimpin pujaan ko ckp 'Can i fuck you today'. Sape xteketar beb bila liwat tu da beser da ari2 buat gamaknyer.
Setakat pnyokong yg datang tu xsmp 100org bek xpyh nak bangge sgt. Baik lg yg dtg tu pegi keja bole menyumbang ekonomi negara.

'Itu tanda-tanda zaman kehancuran UMNO & pemimpin-pemimpinnya semakin hancur. '
Eh..kantoi liwat pun salahkn UMNO? heran aku. Ko ckp jerla papepun pasal UMNO kitorg bukan hadap sgt pun dgn UMNO tuh. Kitorg ni org2 yg benci dgn PEMIMPIN HIPOKRIT mcm Anwar tuh. Kalo ko nak kutuk UMNO kutukla. Najib bukannya amek pot pun haha..

Tasek said...

xhabis2 reformasi.. naik muak aku.. reformasi utk ape entah..

normin said...

bro, dah byk ari tak update ni. mana cerita pasal hal kt kelantan tu?? tak sabar nak baca ni

mrakunman said...

salam Bro. Blog Apa Yang Tersirat mengucapkan takziah atas perginya Ayahanda tersayang. Semoga Rohnya ditempat bersama-sama mereka yang beriman. ALFATIAH.

Pak Tam said...

Minta YB Zulkifli Nordin ahli parlimen Kulim tarbiah kpd kawan2nya. YB Zul tak akan ada sebab ini bukan perjuangannya. Sabar YB Zul nak buat macam kwn2 dah jadi tak tentu arah.

Ezad said...

depa ni ada kerja ke?

rakyat pilih mereka, hanya untuk makan gaji buta.

tak boleh salahkan mereka. dah rakyat yg pilih mereka mampu nak bayar gaji mereka, walaupun sang rakyat tu tak mampu beli susu anak pun.

tak perlu bela nasib rakyat. rakyat dah cerdik, semua boleh buat sendiri, walaupun kadangkala longkang depan rumah tersumbat pun pi komplen kat majlis tempatan...

rakyat apa ada hal....

Anonymous said...

lama bebenor hang tak update ....???

Anonymous said...

pemimpin pembakang ni bukan apa, mereka hadir sebab mereka nak glemer. mereka bukan nak support anu war al liwati ibnu syed juburi tu. mereka sebenar nya nak pergi tempat award anugerah juara lagu pada sebelah malam, siang siang tu tunjuk lah muka ada juga reporter amik gambar jadi dapat lah glemer juga sebab memberikan sokongan kepada peliwat tegar andrew abraham aka al jubrain. Antara yang hadir nampak nya Nicky Ajis, Abu Lahab aka masam kesam tapi tak nampak pulak mr bean hampas ye.

Anonymous said...

hangpa semua tali barut umno kutuk la sampai bernanah,hang ingat najibumno tu boleh tongkatkuasa lama2 mlm2 hantutuya tu dok mengekek atas rumah dia nasib baik ada tokmohrosmah boleh gak nyorok bwh kain

Anonymous said...

'celako??'...

uhh..sunggh sopn yer kamu nie..
thniah la sebb pndai tulis/sebut
'celako'...org trpilih jer tue pndai sebut..

Anonymous said...

bro jangan tido........

Anonymous said...

napa lama tk update?

asma said...

hai RBF, lama tak kemaskini blog, kenapa, dah patah hati ke?