Wednesday, April 28, 2010

POLIS TERUS BIARKAN NIZAR MENGHASUT



Setiap kali saya menonton video diatas, darah saya menjadi berderau-derau. Rasa hati mahu terajang dan belasah sampai lembik barua dalam video itu.

Tetapi apa nak dikata. Di Malaysia sekarang ucapan-ucapan menghasut sudah menjadi halal dan tiada masalah lagi.

Sudah berapa lama nizar mengapi-apikan orang cina. Tapi tidak pernah dengar pun yang polis hendak bertindak kepada dia.

Kalau di zaman Tun Dr.M dulu, sudah tentu nizar telah terkurung di Kamunting. Zaman sekarang hanya mampu beri 'amaran' sahaja.

Perkara ini jika tidak dibendung dengan segera sudah tentu akan membawa Malaysia ke kancah rusuhan kaum satu hari nanti. Dalam mana-mana negara sekalipun di dunia ini, masalah rusuhan kaumlah perkara yang paling serius dan boleh meranapkan negara tersebut.

Bila sudah terjadi baru hendak bertindak tidak berguna lagi. Nasi sudah menjadi bubur. Kemakmuran negara rosak sekelip mata. Ekonomi merosot, rakyat merana.

Baik DAP, baik Perkasa, baik Hindraf atau nizar. Semuanya ada agenda masing-masing. Tetapi ada sedikit perbezaan antara mereka. Perkasa dan Hindraf berjuang untuk kaum masing-masing. Tak mengapa , itu hak mereka. DAP pula walaupun parti pelbagai kaum, tetapi lebih memperjuangkan kaum cina. Manakala si kitol dalam video diatas pula menghasut orang-orang cina.

Jangan bila sudah sampai ke tahap pertumpahan darah baru polis hendak bertindak. Tangkap terlebih dahulu batu-batu api. Mencegah lebih baik dari merawat.

RBF sekadar berpesan.

12 comments:

Pemerhati said...

Wahai Menteri Amaran, tolonglah ambil tindakan yg sewajarnya. Sumbatkan pengkhianat negara ini ke Kem Kamunting di bawah ISA. Sebelum terlambat.
Hishamuddin kalau kau tak berani, lepaskan jawatan KDN. Buat malukan Melayu sahaja.

Anonymous said...

hisham tun hussien letak jawatan ler oii...menteri apa cam ni tak guna satu sen...

Anak Lenggong said...

Udah keturunan dia memang darah cina so apa yang hendak dihairankan..cuma pak lobai PAS sahaja yang terhegeh2 mengangkat dia sebagai saorang pemimpin.

Ini lah mentaliti sebenar melayu PAS mereka akan menerima dan mejilat kembali segala ludah yang telah diluahkan.pada mereka cukup sasaorang itu walaupun dahulunya dimusuhi tetapi setelah orang tersebut menyokong puak mereka dan menentang umno..segala kesilapan dan perbuatan yang dilakukan individu tersebut akan dilupakan. Puak Pas ni sanggup bermatia-matian untuk menyokong individu tersebut.

Perkara ini juga membuktikan bahawa pemimpin melayu PAS sanggup menghalalkan perbagai cara sekira perlakuan tersebut dapat meraih undi daripada penyokong. Peduli apa mereka dengan rakyat sebab pada mereka perasaan dengki terluah dan juga mereka mendapat kuasa serta limpahan duit...

P/S: Lepas ni apa pulak kata menteri amaran tu...

siti hajar said...

Tetiba rasa nak dr. Mahathir pgg tampuk pemerintahan semula!! Biarlah gigelar dictator dan kuku besi sekalipun, sekurang-kurangnya dajal maujud ya nizar ni takkan wujud lagi di muka bumi ini... tak macam pemerintahan sekarang, asyik tunduk sahaja pada keadaan... macam mana tak kalah pru... haih, aku pun dah tak reti nak kata apa!!

Anonymous said...

Mana peranan KDN dalam menangani isu ini??? Syabas RBF!!! anda memang berani..BERANI kerana BENAR dan diharap menteri KDN TOLONGLAH!!!!

TOLONG SUMBAT DAJALLLLLL INI KE PENJARA!!!!! JANGAN JADI PENAKUT!!! NAMPAK SANGAT BINATANG INI MENGHASUT KAUM CINA....

Anonymous said...

takut dengan pembangkang kot ... takut nanti hilang undi kalau macam ini jahanamlah negara ini asyik dengan amaran aje

terkenang semasa dulu said...

Negara yg berbilang kaum sememangnya harus diperintah dengan cara sedikit keras seperti yg dilakukan oleh tun dulu.Kebebasan bersuara ala yahudi inilah yg akan menghancurkan negara.

Aku rindu zaman 80an dan 90an dulu,zaman yg tenang dan damai,tak macam sekarang begitu merimaskan.

Abu Garcia said...

Aku nak tunggu menteri mana yang ada teloq utk ambik tindakan.

Anonymous said...

DS NAJIB bukan org yg emosi mcm kau cakap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kau je si bodoh yang x pernah boleh terima QDA dan QDAR padahal cakap dari PAS!!!!!! mcm ni ke org PAS????

laga-lagakan masyarakat..

pernah ke NABI MUHAMMAD laga-lagakan israel madinah dengan muslim ?

sampai mati aku xkan pangkah PR!!!

Anonymous said...

haram jadah nya mamat nizar nie. gila betulla...

Anonymous said...

aku tak paham betulla, apa ada dalam pale otak pembangkang dok buat keja macam nie, apa dia dapat kalau melayu berparang dengan cina, melayu berparang dengan india? apa yang dia suka sangat kalau jadi pergaduhan kaum? stupid pig!!!

Anonymous said...

aku masih baru kat blog nie, tapi ada masa hari hari aku masuk... kelakar... ada menteri amaran, ada menteri besar yang asik tak tau... tapi bila tengok kat TV memang betulla gelaran-gelaran dia orang nie. Yang sorang reti beri amaran aje. yang sorang kalau tanye pape, asik tak tau.