Thursday, April 29, 2010

TAMRIN TUN GHAFFAR YANG SUDAH GILA

Sungguh melucukan bilamana Thamrin Ghafar berkata sudah tiba masanya saya menyokong pakatan kerana penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa berleluasa yang dilakukan oleh pimpinan Umno dan Barisan Nasional selama lebih 50 tahun mentadbir negara. Klik disini

Jika Umno dan BN salah guna kuasa dan seleweng selama 50 tahun maknanya dia dan bapa nya sama terlibat.

Waktu dalam kerajaan dulu, Thamrin lah manusia yang banyak seleweng. Apa saham yang dia tak dapat masa itu ? Semua saham dia dapat. Waktu dia jadi Pengerusi Mara, berapa banyak yang dia sebat ? Saya masih ingat lagi bagaimana dia salahgunakan kuasanya sebagai Pengerusi Mara untuk beli kelab golf di Sungai Buloh yang mana dia ada kepentingan.

Hanya kerana dia dapat kawasan balak di Kelantan, projek sana-sini dengan Ariffahmi dan Takiyuddin , maka Umno dijadikan penyebab dia keluar parti. Semuanya kerana umno tidak dapat memuaskan nafsu dia yang seperti babi.

Manusia seperti ini tak ubah seperti anjing kurap. Sana - sini kerja kau hanya nak menyambar peluang . Manusia yang tak pernah puas dengan apa yang ada. Kerana dia lah nama bapanya menjadi busuk .

Manusia yang bernama Thamrin ini adalah manusia yang tidak pernah cukup duit. Dia sentiasa hendak hidup mewah. Kata orang biar papa asal bergaya. Suatu masa dulu dia pernah ada duit beratus juta. Apa saja saham yang diterbitkan, tidak kira apa form pasti dia akan dapat.

Oleh kerana dia mengamalkan cara hidup mewah, maka sudah tentu dia tidak pernah cukup duit. Habis duit Tun Ghaffar dirobeknya. Sehingga satu tahap Tun Ghaffar hampir kena muflis kerana dia. Nasib baik pada masa itu, jika tidak silap saya Tun Dr.M yang menyelamatkannya.

Kerana perangainya jugalah kesihatan Tun Ghaffar sering terganggu. Pendek kata sepanjang hayatnya Tun Ghaffar banyak memikul masalah Thamrin. Sebab itu Tun Ghaffar tidak meninggalkan harta yang banyak, kerana semuanya telah dirobek oleh Thamrin.

Setelah Tun Ghaffar meninggal dunia, Thamrin jadi mereng seketika. Ini kerana tiada tempat lagi untuk bersandar. Jika tidak dia masih boleh jual nama Tun untuk 'pow' sana-sini. Hidupnya merempat, hutang keliling pinggang. Kehidupan mewah perlu diteruskan.

Setelah Umno gagal memuaskan nafsu dia, maka dia beralih arah kepada Anwar Ibrahim. Anwar memang nak gunakan dia untuk membuktikan kepada masyarakat bahawa dia tidak pernah ada masalah dengan Tun Ghaffar.

Orang seperti Thamrin ini dia sanggup buat apa sahaja janji dia dapat duit. Dia sanggup gadai maruah bapanya hanya kerana duit. Semua orang tahu bagaimana Anwar menjatuhkan Tun Ghaffar.

Dia merapatkan dirinya dengan Anwar untuk tujuan mendapat projek-projek di negeri yang ditadbir oleh kerajaan pakatan. Usahanya berjaya, dia berjaya mendapat beberapa projek di Kelantan yang dianugerahkan oleh Ariffahmi melalui PMBK dan juga Takiyuddin Hassan.

Sebagai penutup , dulu semasa dia kenyang dalam Umno , parti pembangkang yang dikutuknya. Sekarang bila dia kenyang dengan parti pembangkang, Umno pula yang disalahkannya. Tidak ubah seperti seekor anjing kurap yang tiada nilai.



18 comments:

Anonymous said...

Ada manusia boleh berubah kerana pengaruh wang.

Tun Ghaffar Baba adalah seorang pejuang. Kesetian dia pada dasar perjuangan UMNO diteruskannya sehingga sehingga beliau meninggal dunia.

Alfatihah.

Anonymous said...

mcm cerita 3 Abdul..last-last dia kena lelong! he he!

Anonymous said...

bangsat pya tamrin!!!!

Anak Lenggong said...

Biar lah tamrin tu terjun dengan labu-labunya sebab tiada satu jasa yang dilakukan diwaktu dia didalam umno cuma apa yang orang kenang dia merupakan anak kepada Tun Ghafar Baba sahaja..tu je yang orang ingat..kalau ditanya kepada orang umno sendiri pun puas untuk mengingati nama ni...

siti hajar said...

patutnya kerat je kemaluan dia and give it to the dog... bukannya berguna org macam ni!! kalau ye pun ada kepincangan, patutnya sama2 selesaikan, bukannya dgn cara tikam belakang... bahalul punya tamrin!

CodeNameSomaliPirate said...

Sdr RBF

Waktu jadi Pengerusi MARA dulu dia sebat duit simpanan MARA jutaan ringgit hasil usaha Ketua Pengarah MARA masa tu Dato' Ridzuan Abdul Halim. Kerana dihalang oleh Dato' Ridzuan dia fitnahkan kawan tu dengan mengadu kepada Anwar Ibrahim sehingga memaksa Dato Ridzuan meletak jawatan.

Manusia macam ini sesuailah dengan PR @ Parti Reject

pejuang/// said...

La.., nafsu babikah dia. Nasib baik ayah nyer dah meninggal. Kalau tak mau mati krn anak derhaka bernama Thamrin.

Anonymous said...

buat malu tun ghaffar jer..sanggup bersekongkol dengan orang yang menjatuhkan ayahnya dengan cara paling hina sekali...

Chairman Kaga said...

MUHAHHAHAHAHA
TERBACA PERANGAI ANAK TUN GHAFFAR TERINGAT JUGA PADA PERANGAI SORANG BLOGGERS PENCACAI YG SANGGUP MENGETEPIKAN PERSENGKETAANYA DGN MEREKA2 YG TERTENTU KALAU DIBAYAR SERATUH RIBU.

APA BEZA SANGAT.

DUA KALI LIMA,
APKO SAMA JE

MUAHHHAHAHAHAHA
HE HE HE HE

Anonymous said...

Dulu dgn bangga mamat ni park ferrari dia kat foyer bangunan MARA tu..kaya la katakan..pada yg kenal mangkuk ni memang spesis sanggup makan taik dan gadai jiwa kat setan demi kehidupan mewah..tak silap aku dia ni join arqam bila harta dah tak berapa banyak...(bagi golongan mcm ni bila duit tinggal 1/2 juta dah kira rasa miskin papa dah...kena la minta bantuan pimpinan PAS yg banyak songlap duit rakyat atas nama agama....

Anonymous said...

Yang saya tahu ialah Tamrin biasa makan daging babi... itu je yang saya jijik tengok muka beliau.

Orang Islam biasanya dua perkara yang mereka amat sukar untuk lakukan iaitu minum arak dan makan babi.... tapi tamrin ni tak tahu lah jenis ape?


add

zahari1950 said...

Tak silap aku Arawah Tun Ghafar pernah menjawab satu soalan yang mempertikaikan kerakusan Tamrin rembat duit ni. Arwah kata nak buat macam mana. Bapa Tamrin asalnya susah tapi Tamrin anak orang kaya.

Aku teringatkan satu masa dulu adik Tamrin bernama Rosman selalu tunggu Tun Dr Mahathir di masjid negara untuk bersembahyang Jumaat di sebelah Tun.

Adiknya itu kurang upaya sikit. Aku bimbang Tamrin ni pun ada sikit-sikit kerana kekadangtu apa yang dibuat tak masuk akal kepada orang siuman. Aku setuju memang Arwah Tun Ghafar sangat susah hati dengan perangai anaknya yang sorang ni. Kalau bukan kerana anak Tun Ghafar, kerja jaga pun orang tak terima.

apat said...

Terima kasih codenameSomalipirate, kerana menceritakan pengalaman pahit bapa saya dengan kerja gila Tamrin merampas harta MARA berbelas tahun dahulu. Dear codenameSomalipirate, mind if you email me at bionicanthem@yahoo.com? I'm Md Ridzuan's son, Afat. Maybe we could know each other better...

naDim'IQ said...

kesian Arwah Tun Ghaffar, pernah diKHIANAT oleh ANU BERAHIm dan kini ANAKnya.. Arwah seorang yg cukup penyabar, istiqamah dengan apa yg berlaku.. Arwah pernah HIDUP susah, bukan seperti Thamrin yg ASYIK PERABIH duit bapak!!! kena ar tu ANU & THAM.. bila TERSEPIT mula ar menyalak bukit!! ISLAM & MELAYU no 100.. harapan utama dapat jadi PM & dapat TENDER dari PASpin KELANTAN.. TGN Anu tengah tunggu masa je nak kena INTERVIEW ngan SPRM.. apa agaknya fitnah JUAK PASpin untuk SPRM & GOV?? ( Nik ANU Ajiz MAKSUM, DIA ada kerajaan langit.. mana boleh DAKWA ULAMA!!! )

p/s: Siapa yg pandai2 bagi TITLE ulam pada TGNA ni.. DOSA aw!!!
AL-FATIHAH untuk ALLAHYARHAM TUN GHAFFAR BABA.. pejuang ISLAM & MELAYU yang cukup KENTAL!!!

Anonymous said...

Masa dia dalam UMNO dulu mengapa kamu senyap je.... kalau dia bahan duit... nak masuk PKR semua kejahatan nampak.... neraca apa yang kamu guna.... ke dacing kamu dah senget....

Anonymous said...

Abg tiri saya ni memang saja.. dia kena black list kat UMNO tak de orang nak pandang atau tak caya dia.. sebab tu dia buat politic stunt macam ni..kat pakatan diorang masih pandang dia sebab dia ada nama.. pakatan buat apasaja untuk menoleh padandan masyarakat ke arah keadilan. memang patut dia kena maki.. apa dia tau perah orang duit. sekarang bapak kiteorang dah meningal apa pun tak de.

Anonymous said...

Tamrin yg tidak pernah mensyukuri nikmat Allah. Hidup senang diatas hutang demi hutang,mendabik dada ke sana ke sini dgn ego yg tdk pernah padam.Tamrin lupa yg hidup ini spt roda,yg b'putar-putar meskipun jatuh dan muflis,masih tdk ada kekesalan diatas kesilapan besar yg yang dia telah lakukkan. Tamrin tidak pernah sama sekali dikenali sbg manusia yg penuh kebaikan spt bapanya Tun Ghafar. Dia seorang penjuang yg menjatuhkan kaum melayu, pemeras ugut duit Melayu untuk kepentingan peribadi dan juga keluarganya. Sayang sekali, manusia seperti ini hidup dimuka bumi Allah.

Anonymous said...

Tamrin yg tidak pernah mensyukuri nikmat.Hidup senang diatas hutang demi hutang & mendabik dada kesana ke sini dgn egonya.Tamrin lupa yg hidup ini spt roda,yg b'putar-putar.meskipun jatuh dan muflis,masih tdk ada kekesalan diatas kesilapan besar yg dia lakukkan.Tamrin tdk pernah dikenali sbg manusia yg penuh kebaikan spt bapanya Tun Ghafar.Penjuang murahan serta pemeras ugut duit org melayu demi kepentingan diri sendiri dan keluarganya.