Sunday, May 16, 2010

KEPUTUSAN: DAH KALAH ! JANGAN MENGHARAP LAGI

UNDI AWAM

BN - 16124
DAP - 18775

UNDI POS

BN - 2323
DAP - 70

Undi kaum bumiputra Sarawak solid untuk BN

Undi kaum pendatang solid untuk DAP

Apa yang perlu kita lakukan ? Tunggu sehari dua lagi saya akan bagi pendapat saya.

8 comments:

pakteh adam said...

Harap Najib tambah lagi peruntukan ke kaum pendatang minority pada PRK yang akan datang.

Mahyuddin, jika ada apa apa cadangan nak perkuatkan Malaysia, contoh nya Sistem Satu Sekolah, jangan fikir panjang, tolak mentah mentah. Banyak kan lagi sekolah ikut kaum. Sekolah Jenis Kebangsaan Kaum Iban, Kaum Singh dan lain lain.

TAhniah 1 Malaysia.

KAPAKTAJAM said...

KAPAKTAJAM, dh bilang banyak kali, kaum cina memang dh mula nak tunjuk kekuatan sebenar dan sudah hilang punca dan tidak akan menyokong BN, jadi semua orang Melayu dan Kaum Lain selain CINA, buka mata dan gunakan pemikiran waras, Kaum Cina sudah tidak tau berterima kasih atas pengorbanan Kaum Melayu dan toleransi terhadao mereka selama ini. Pada PM, jutaan wang ringgit di tabur TIDAK menjamin sokongan UNDI kerana mereka sudah terlampau yakin bahawa EKONOMI Negra berada ditangan mereka. So, jutaan ringgit yg diberi baru2 ini lebih elok diberi pada fakir miskin kaum bumiputra serawak yg selayaknya menerima imbuhan BUKAN Kaum CINA. Jika ini berterusan, ingat pesanan Tun Mahathir dan KAPATAJAM amat bersetuju yg bahang ini akan membawa kepada 13hb. Mei, berulang disebabkan KAUM BUMIPUTRA sudah tidak mau lagi untuk bertoleransi dan akhirnya bahang akan pecah terbakar. Awas jika ini berlaku Malaysia akan terkebelakang 50 tahun dari Negara2 lain. Ingat KAUM CINA jika ini berterusan, BN tidak perlu kaum CINA MCA, GERAKAN kerana kehadiran mereka TIDAK menambahpun dan yg pasti ia AMAT MERUGIKAN!!!!. Post Mortem wajib dilakukan dan disiarkan secara terperinci, siapa dan dipehak mana?... Terima kasih.

Anonymous said...

tepat skali akronim tuh.. UNDI KAUM PENDATANG!!!

Anonymous said...

walaupun hak istimewa melayu dihapuskan sekalipun untuk memanccing undi kaum cina,jangan harap bn akan dapat undi cina..yg mereka mau hanya kuasa politik..ape nak heran org cina sume dah ada..bn teruskan lah bg golongan yang membangkang berjuta-juta..golongan penyokong sendiri dapat la kain batik dan disuruh bersabar..x mustahil bn lingkup pru 13 nnt..hargai lah penyokong anda sendiri bn..tanpa orang melayu siapalah umno..tanpa umno bn pasti lingkup..kasihan org melayu nak harapkan umno, umno sayangkan undi cina, bg berjuta2 utk pembangkang..nak undi Pas lg x bleh harap..nk harapkan pkr, hmm lagi la.

p/s : hargai lah penyokong anda umno..jgn lupakan kubu kuat anda di johor, ns, pahang..kalo duk tumpu negeri pembangkang je silap2 negeri ni pun akan hilang..realiti sekarang sapa sokong pembangkang die untung..tgk la kat kelantan..kasi duit ambo amik..pangkah tetap pas.

-orang awam yang cuma mampu berdoa yang terbaik buat bangsa dan negaranya-

Anonymous said...

SHABBAS...Ada DAP/CINA cakap pasal kemewahan dan kesejahteraan untuk Melayu atau Islam...Jauh.Kaum ini pernah cuba mengambilalih kuasa selepas jatuhnya pemerentahan Jepun ..Sebelum dan selepas Merdeka. tahun 1969 mereka cuba.. dan mereka bersatu demi bangsa mereka... SEBETULNYA MEREKA MENIPU MELAYU SEBELUM MERDEKA HINGGA KINI.. UMNO jangan biarkan agensi kerajaan curah begitu banyak wang pada pada Kelantan, Selangor, Penang dan Kedah. Biarkan Nik Aziz, Guan Eng Khalid dan Ustas Tak Tau merasa nikmat memerintah tanpa iksan dan belas kasihan UMNO. Umno harus biarkan MCA, GERAKAN, SUPP fikir dan merancang bagaimana hendak tackle orang Cina..dan UMNO perhatikan kerana mereka membiarkan UMNO lintang pukang bekerja dan mereka kaut untung. Biar PAS dan PKR bertengkar dengan DAP pasal pembangunan dan kesejahterraan orang Melayu dinegeri yg mereka perintah. KAN ORANG ISLAM BOLIH PEGANG BABI ASALKAN SAMAK...

Anonymous said...

mai sini aku nak cerita sikit kat hang...

anak menakan aku ada kerja petronas. Adalah depa selalu jugak buat kajian masyarakat malaysia ni sebab depa nak jual minyak.

depa tengok cina hak sekolah cina ni perangai depa lain sikit banding cina sekolah kebangsaan. Pada cina hak sekolah cina ni, semua kerajaan buat tak betoi. Sampai minyak petronas pun tak berapa nak beli sebab petronas tu kerajaan dan melayu. Apa harap nak undi kerajaan?!!

Habis tu yang bagi perabih kat sekolah cina tu buat apa? Hulu Selangor RM3 juta, Sibu RM 18 juta!!

Duit itulah jugak nanti bagi pandai orang hak bantai kerajaan!

Udahlah tu Najib... Takkanlah hang pun sama tidoq macam hak dulu jugak kut??

Mengabihkan beghaih aje...

joe said...

cukuplah, sudah sampai masanya pm kena tegas dengan cina malaysia. jangan lagi beri muka.tak payah lagi tolong sekolah cina, membazir aja. harap2 dapat undi cina di pru ke13? mustahil!
isteri pm sudah sampai masanya tak payah dibawak berkempen sama. mangkin menghancurkan lagi keadaan.

Anonymous said...

MCA/Gerakan hnya menjauhkan pengundi cina dari bn. selain masalah dalaman parti, byk isu khususnya yg berkaitan agama islam dan melayu yg disokong kerajaan mereka tentang terang-terang!!!
jd, pada aku satu sj, singkirkan Gerakan dan MCA dari bn atau UMNO yg keluar dan jadi parti tunggal.
sudah terlalu byk umno bertoleransi...cukuplah tu..

-wau