Tuesday, May 18, 2010

SURAT PEMBACA

Dibawah ini adalah surat pembaca yang saya terima melalui e mail. Ianya dihantar oleh Saudara Jimi's.

Assalamualaikum,

Tahniah atas kewujudan blog RBF yang menyuntik semangat kebangsaan. saya terpanggil untuk memberikan sedikit pendapat mungkin peribadi mahupun terbuka. melihat kepada trend prk kecil akhir2 ini, jelas lagi berspotlight pemilih2 kaum cina semakin cenderung dan tidak lagi menyokong kerajaan barisan nasional. di hulu selangor kita dapat lihat peti2 undi kaum cina jelas memberikan undi kepada KPR, di sibu pula, lagi terang benderang keputusan pemilih2 kaum cina.

Orang cina biar di mana pun kebanyakannya sudah tidak peduli lagi, kenapa perlu melayu, mereka secara terangan menguasai pelbagai bidang dalam ekonomi kita pada hari ini, dimana silapnya? lihat la dari sektor pertanian, pembuatan, industri kecil apatah lagi besaran, semuanya depa sapu, yang melayu boleh kira.. so mengapa harus mereka mengundi barisan/umno(ketuanya),

Bab parti... pkr,pas,dap bukan gabungan. pakatan rakyat bukan satu parti. barisan nasional perlu memikirkan cara baru iaitu tidak meletakkan lagi UMNO, MIC,MCA dan parti2 lain dibawah satu simbol dacing, biarlah jika calon umno kita gunakan lambang umno dalam kempen, begitu juga lain2 parti dalam barisan nasional menggunakan lambang parti masing2, kertas undi juga perlu mengikut parti calon bertanding. yang pentingnya, mic ka, mca ka, umno ka, supp ka, PPP ka, kita sedar semua parti komponen Barisan NASIONAL tetap satu.. bila pilihanraya kalau nak bertanding umno, mca, mic dalam satu kawasan pun bagi saya biarlah, kalau pangkah umno makna pangkah BN, pangkah mic pun BN, pangkah mca pun BN, kalau menangnya Umno, menang bn, kalau MIC tetap BN juga.

Ini kerana ada sesetengah pemikiran dan prinsip terutamanya orang islam mahukan pemimpin islam, jika diletakkan calon mic lawan pas, pastinya kawasan majoriti islam akan memilih pas. begitu juga kawasan2 lain mengikut mejoriti kaum. melayu semahunya memangkah kaum melayu dan begitu juga kaum2 lain, biar dia pangkah umno ka, mic ka, mca ka, tak pa janji satu payung iaitu BARISAN NASIONAL. mungkin jika berkesampatan dibincangkan hal ini dari akar umbi sehingga pucuk pimpinan secara positif, maka barisan nasional akan sentiasa TEGUH di Tanah Melayu. Bayangkan jika dibiarkan BN hancur rebah, adakah PAS mampu mentadbir negara? DAP?PKR??? Semakin terjajah lah Tanah Melayu ini.. Melayu kan mengemis dinegara sendiri, Melayu semakin meLAYU..

Sekian..

7 comments:

Zam Penang said...

Ya betul.. Saya sokong, saya masih tak paham kenapa kerajaan yang ada skrg terlalu memberi muka kepada kaum cina yang sememangnya anti melayu dan ingin merampas tanah melayu ini.
Jika UMNO masih berfikiran seperti dahulu, nescaya PM kita yang akan datang dari DAP atau darurat akan diishtiharkan sekali lagi di tanah air kita. Para menteri dan pemimpin BN sekarang perlu buka mata seluas luasnya dan berfikir sebagai seorang melayu...bukan seorang rakyat Malaysia. kami anak melayu sudah terpinggir....jgn sampai kami pinggirkan BN pula. 1Malaysia adalah sesuatu yang mengarut kecuali disokong dgn sesuatu yg menjamin kedaulatan orang melayu ditanah airnya sendiri. Untuk pengetahuan menteri yang tak pernah turun padang dan lihat sendiri respon saya nak habaq. org melayu tidak menerima 1Malaysia.

Anonymous said...

Saudara RBF,

Kita mesti dan wajib terima realiti politik semasa.Senario politik telah berubah daripada "gula-gula" kepada "keperluan". Apakh keperluanan terkini?
1. Sebuah kerajaan yag bersih dan kelihatan bersih.
2. Sebuah kerajaan yang melaksanakan janji sepanjang masa bukan berjanji apabila ada PRK.
3. Parti komponen BN hendaklah dibubarkan dan wujud hannya sebuah parti politik yang benar-benar memperjuangkan prinsip 1Malaysia.
4. Pemimpin-pemimpin BN mesti sanggup menerima teguran dan pandangan akar umbi.



1Rakyat

shonzu said...

Bukannya BN tak kuat, cuma MCA dan GERAKAN yang tak bersungguh2 untuk memenangi hati bangsa Tionghua. Mereka hanya pentingkan jawatan dan kerusi empuk dalam parti mereka sahaja, apakah penerangan halatuju BN telah sampai ke pihak akar umbi?? Sejauh mana mereka mendokong gagasan 1 Malaysia seperti yang dilaung2kan oleh pemimpin BN yang lain??

Mungkin mereka merasakan perjuangan mereka dalam BN dah sampai penghujungnya sebelum boleh bersatu dengan DAPig dibawah satu payung yang sama.... kalau begitu tak perlu tunggu lama, MCA dan GERAKAN boleh buat permohonan keluar dari BN secepat mungkin. Lagi cepat lagi bagus.....

Anonymous said...

justru' itu kita sebagai rakyat malaysia teramat sangat kalau ada seorang lagi pemimpin saperti tun dr mahathir .... tetapi hingga kehari ini belum ada

Anonymous said...

saya setuju sangat dengan penulis surat diatas..ya memang orang melayu selalu beralah dengan bangsa cina.. mereka dah kaya raya mereka tak perlu lagi orang melayu perintah mereka tetapi bangsa ini mahukan kuasa memerintah tengok singapura apa dah jadi orang melayu dan agama islam hancur..ikut apa mereka nak kata lepas ini kita tengok semua papan tanda ditukar kebahasa cina apa dah jadi itukah 1 Malaysia.??? mereka memang tak sedar diri sebenarnaya. So eloklah umno singkirkan aje MCA dalam BN tu so senang semua kawasan untuk PRU13 nanti calon melayu 1 pati 1 umno. kita tengok sapa yang akan tumbang

Anonymous said...

MCA dan Gerakan tak perlu kerja sebab kawasan selamat dah tersedia utk pemimpin2 mereka.UMNO yg dok senantiasa bagi kawasan selamat kat depa.Patut depa kena tanding kat kawasan yg depa majoriti.
Politik kompromi UMNO yg merosakan MCA dan Gerakan.Dulu lagi org dah kata yg MCA,DAP dan Gerakan tidak ada bezanya.
Saya harap PERKASA akan jadi parti politik utk menjaga kepentingan orang Melayu dan UMNO wajar dikuborkan kerana telah mengkhianati perjuangan dgn politik komprominya.
UMNO yg menambah kekuatan ekonomi Cina dan India tanpa rasa curiga tapi ternyata telah terperangkap olih sikap terlalu berbaik sangka.
Mereka lain bangsa,ugama,budaya,citarasa kehidupan saperti binatang buas yg mau dijinakan yg realitinya akan memakan tuan.
Hakikatnya UMNO hidup atas sokongan orang Melayu maka UMNO perlu insaf dan BERTAUBAT.

Anonymous said...

kalau najib tak sedar lagi tak tahulah. Orang duk perati langkah dia. Penyokong jati mula sangsi.

Bak kata orang tua-tua, jangan nanti 'yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'.

Tapi yang lebih menghairankan, SIAPA YANG DUK NASIHAT DIA PAKAI STRATEGI MACAM NI?