Thursday, June 17, 2010

Adakah Komen Ini Dihantar Oleh Suhaimi Sendiri ?

Komen yang saya siarkan di bawah ini diterima dua hari lalu. Saya rasa macam tak percaya bila membacanya. Inilah kali pertama saya lihat ada orang puji yang Suhaimi bagus. Sungguh sukar untuk saya percayai.

Bukan sekali saya baca komen ini tetapi lebih dari 14 kali, kerana takut mata saya kelabu dan saya tersalah baca. Tetapi selepas mencuci mata dengan optrex saya dapati tulisannya masih sama, maka sahlah mata saya tak kelabu.

Selepas itu kepala pula terfikir, siapa dia orang yang sanggup puji Suhaimi ? Sebab jika kita tanya rakyat Selangor bermula dari sempadan Perak, sempadan Pahang, sempadan WPKL, sempadan N.Sembilan hingga lah ke sempadan Indonesia saya yakin tiada yang akan jawab Suhaimi itu bagus. Jawapan yang paling banyak diterima 'tak kenal', 'tak kenal' 'tak kenal'.

Setelah puas berfikir saya pun mendapat jawapannya, jeng...jeng...jeng...mungkin juga komen di bawah ini dihantar oleh Suhaimi sendiri.... Mungkin, saya ulang sekali lagi 'mungkin'.

Bro Faisal,

Sebagai pemuda yg duduk di Dengkil, kami sepakat utk tidak bersetuju dgn kenyataan yang bro keluarkan mengenai Ketua Pemuda kami. Sepanjang menjadi ADUN khususnya, YB Dato, telah menunjukkan satu komitmen yang cukup tinggi dan akhirnya, dikecewakan oleh mantan MB. Apa punya turr daa.

Namun jiwa yg tebal dengan kesetiaan kepada parti, beliau bangkit utk terus menabur bakti kepada UMNO bersama-sama barisan exco yang tidak kurang hebatnya. Sokongan dari ketua-ketua pemuda cawangan di bhgn Sepang adalah tidak berbelah bagi. Adalah lebih baik saudara jaga tepi kain di negeri saudara sendiri dari sibuk2 di negeri orang yang mana saya yakin saudara sendiri tidak buat homework dgn apa yang saudara tulis. Setakat dapat maklumat dari sumber2 yg tah apa2 dan dimasukkan kedalam blog ni, ternyata telahan saudara seperti kera kena belacan.

Apa yang kami lakukan tak perlulah utk dipertontonkan kerana bukan itu matlamat kami. Pada hemat kami, blogger2 seperti saudara inilah yang semakin menambah parah pada UMNO.

-Pemuda UMNO Dun Dengkil-

June 15, 2010 1:13 PM

Seterusnya saya pulangkan kepada pembaca pula untuk memberi ulasan, saya sudah tidak boleh menulis lagi kerana perut saya terasa amat-amat senak bila membaca ayat yang saya merahkan. Nanti selepas ini saya sambung pula kisah pasir Suhaimi dan Mr.Green

Hancur Umno, jika orang seperti Suhaimi dikategori sebagai bagus.

Hancur !

Hancur !

Hancur !

Hancur !

Hancur !


11 comments:

Medan Info Kita said...

kalau bukan dia sendiri yg komen, gerenti dia ARAHkan budak2 dia komen laaa...

malulah Suhaimi sbb artikel kita semua nie membuatkan Perhubungan UMNO Sgor panggil meeting...

Anonymous said...

menabur bakti ke menabur pasir?

sampai runtuh jambatan akibat hakisan kerana suhaimi curi pasir begitu banyak.

sebelum alam semesta, suhaimi lah raja pasir selangor.

cuma tak sebanyak alam semesta samun dengan gangster

Anonymous said...

mengikut pendapat dan pengalaman saya [bahagian jenayah ] tulisan ini dibuat oleh tertuduh sendiri , ayat2 yg digunakan , susunan ayat dan arah tuju ayat adalah merujuk pada diri sendiri ,

kalau salah tolong perbetulkan ...

Anonymous said...

Salam bro. O hai yo gozaimasu!

Sapa ada baca komen aku ni, dan ada member UMNO Sepang. Tolong la, aku merayu kat sini tolong la...suruh member UMNO sepang tersebut ceritakan hal yang sebenar ttg KP UMNO Selangor. Apebende yang dia buat....muka KP UMNO Shah Alam ada la jgak masuk paper.....

peace!

akubukanPemudaUmnoShahAlam!

Anonymous said...

PADA AKU , SIAPA SAHAJA YANG SOKONG KJ, WALAU MANA BAIK SEKALIPUN ORANG ITU, IA TETAP BARUAH .....

whiteorange

Anonymous said...

Salam Bro rbf,

Warkah untuk Suhaimi Doraemon.

Alhamdullillah, akhirnya suara sepang berkumandang. Untuk tidak berlaku bias, saya mengaku bahawa saya tidak mengikuti perkembangan UMNO bahagian sepang.

Klu tak silap saya, dalam sekitar 1 tahun yang lepas, terdapat 1 cwgn DAP yang baru dibuka yang dianggotai oleh orang-orang muda melayu di kwsn sepang(berita TV3). Jika memori saya ini tepat, saya ucapkan tahniah kerana sdr "cukup komited" dan mengambil berat hal ehwal pemuda sehingga mereka berjaya membuka cwgn DAPig disana.

Mlm semalam ada duduk minum dgn org kuat pemuda bahagian, bila saya tanya tentang Sdr je, mereka tunduk, geleng kepala sambil mengiyakan soalan saya.

Bagi saya, setakat ini, UMNO Selangor khususnya pemuda GAGAL dalam misi tawan semula Selangor. Perkara ini telah saya utarakan kepada ketua cwgn UMNO di tempat saya, walaupun saya bukan ahli UMNO. Dia pun pening, mana hilangnya suara pemuda. lena di ulit mimpi. Kesian pejuang tulen yang memerlukan semangat pemuda untuk kembali menawan Selangor. Nampaknya, kita kene ubah misi... Selangor Bangkit: khusus untuk bangkitkan pemuda umno selangor yang layu. Dalam keadaan semangat melayu menjulang tinggi, pemuda selangor langsung tidak mengambil peluang ini. Isu di negeriku tercinta Selangor Darul Ehsan (tukar jadi Darul Maksiat) sgt byk. Pasir, rumah urut, ybk dll. Kemana hilangnya mereka? Inilah punca utamanya, ketua pemuda ber iq kambing pandai skit dalam perjuangan.

Aku pun tak kenal ko saper. Melalui bloggers lah, baru dapat tau. baru dapat tgk muka ko yang ala-ala doraemon itu. Tetiba menyalak mintak KJ jadi menteri. Eh!! ko tak pernah bersuara untuk misi menawan selangor atau pun selangor bangkit, tetiba muncul? nak jadi hero pada kj ke? jaga selangor dulu, boleh jaga, baru pegi kat persekutuan. Ko mmg mangkuk ayun tahap gaban. Wat perhimpunan untuk protes ingkar sultan oleh zahid al koholik wal lumbakuda pun ko cume bleh dapat 8 orang jeee... aku up skit la... 10 orang. nasib baik Arman Perkasa tau wat keje... Ketua Pemuda UMNO Selangor, ko katner time tu? belakang...nyorok ke? blum aku hantar ko kat misi kemanusiaan tajaan Tun M ke Gaza, kat negeri sendiri pun takut... ini nak mimpin orang muda melayu selangor?

Senator Ezam ke tempat kami kerana program ceramah. Apa respons ibu-ibu dan otai-otai melayu? "kenapa dari dulu tak buat camni?", "ala, tak puaslah dgr ezam berucap", "singkatnya masa..". "Bila nak buat lagi program camni?". Tu blum termasuk yang muda-muda tanya camna nak daftar mengundi dsb lagi.

Ko masih tak paham2 lagi? akar umbi dah bersedia untuk memberi kerjasama. tapi klu ko dok sibuk bodek si kj je..... camna akar umbi nak kuat, camna nak menang undi? jadi, BUAT KERJA LAH ....... tak paham jugak? tak perasan? dah macam kalid gagagagagap dah ko nih... di DUN tempat aku, ketua cwgn berkata klu nak menang, kene cari undi baru/muda 10,000, baru ada harapan nak menang. Ko ingat senang ke? byk amaun tuh. kesian aku tgk pejuang-pejuang tulen umno kat tempat aku tuh....

apa ko buat? bodek kj... eh, ko ingat dgn camtu leh dapat ke target undi baru tuh?.... mana gerakan tersusun pemuda selangor? yang kita lawan, yahudi. diorang ada planning, organising dan implementing... bukan bodek....

LEBIH BAIK KO RESIGN!!!

Dan dalam perjuangan ini, orang melayu Selangor tidak memerlukan pimpinan pemuda UMNO seperti kamu, wahai suhaimi ghazali, ketua pemuda umno selangor, ikon kegagalan tanpa sempadan, yang akan menggagalkan perjuangan orang melayu.

aku mahu UMNO dan BN kembali, walaupun ada kelemahan. Asal jgn agama, bangsa dan negara ku dilacurkan oleh anuar al juburi wal yahudi pasdapig dan kambing-kambing DAPASnya.

Dan ini janji yang ku pegang, sumpah yang ku genggam, menjadi TUAN di bumi merdeka.

Allahuakbarrrr!!!

-Melayu Bangkit!!!-

Yuseri said...

Hahahaha,

Dia cakap blogger macam RBF menambahkan lagi parah UMNO. Walhal sikap diri mereka sendiri yang membuat UMNO itu parah dan tidak diterima rakyat Selangor.

Apa yang blogger macam RBF lakukan sehingga Selangor jatuh ke tangan pembangkang?

Jawapannya mudah, Selangor jatuh ke tangan pembangkang sebab rakyat Selangor muak dgn pemimpin UMNO Selangor.

Jadi pemimpin UMNO Selangor yang membuat UMNO parah bukan blogger. Ada banyak kemungkinan untuk mengatakan komen itu ditaip oleh Suhaimi sendiri, jika merujuk ayat "jaga tepi kain sendiri". Ni macam diri sendiri je taip. huhuhu

Hahahaha... ada kemungkinan dia sendiri taip komen tu.

Anyway Suhaimi, cuba tanya pemuda kat Selangor, berapa ramai yang kenal Suhaimi, tak percaya boleh buat poll kat akhbar Sinar Harian. Hahahahahaha

Aku yakin undian tu akan HANCUR..HANCUR..HANCUR..

Anonymous said...

Salam Bro,

Saya nak umumkan disini awal-awal lagi seperti mana najib nak umum pr13 iaitu saya tak akan undi umno lagi.

Sekian dimaklumkan, terima kasih

Anonymous said...

aku pun nak buatkan pengumuman awal jugak.. aku x akan undi PR dan menjadi barua kpd dapigs sepertimana pkr dan pas

sekian makluman, terima kasih

Anonymous said...

uhaimi and KJ are morherfucker and son of the bitch. pullstop.

ReentryCapsule said...

Salah satu punca aku masih tak masuk UMMNO sebab Kutu Jamban@KJ masih ada dalam Pemuda Ummno.

Tiba-tiba pulak keluar cerita Mamat Suhaimi Ronggeng ni.Lagi menambahkan minat aku untuk tidak masuk UMMNO.

Pemuda UMMNO perlukan suntikan yang baru dan segar dari orang muda diluar sana.Kalau nak harapkan yang berkarat ni memang susah.ChaiiiTT..!!