Tuesday, June 8, 2010

PKR Merancang Musnahkan Selangor

Jika kita berkata negara ini akan musnah sekiranya Anwar Ibrahim menjadi PM, orang-orang PKR akan marah.

Sekarang bukti dah depan mata, apa lagi nak marah ?

Baru diberi kuasa di negeri sahaja mereka sudah ingin memusnahkan negeri tersebut dengan cara mengorek keluar pasir secara besar-besaran dari bumi Selangor.

Selepas tiga bulan membentuk kerajaan di Selangor mereka sudah merancang untuk musnahkan Selangor. Sebanyak 66 juta tan pasir mereka nak korek keluar setahun. Jika lima tahun mereka menjadi kerajaan, maknanya 330 juta tan pasir yang dikorek keluar.

Habis ranap bumi Selangor. Sana lombong, sini lombong. Alam sekitar rosak habis. Rumah tak boleh bina, jalan tak boleh bina, sekolah tak boleh bina, klinik tak boleh bina,nak buat kubur pun tiada tanah.



Sebelum bos KSSB berkenaan membuat kenyataan itu saya lebih awal lagi telah menulis perkara tersebut di sini. Dalam artikel berkenaan juga saya berkata kalau anak cucu kita tidak ada tanah lagi nak buat rumah kerana semua tanah kerajaan sudah jadi lombong, maka pada masa itu minta anak cucu kita pergi kencing atas kubur Khalid Ibrahim dan Yakob SaFari.

Cuba anda semuanya bayangkan, kerana nak kejar duit senang dan mereka malas nak berusaha cara lain, maka mereka sanggup untuk menghancurkan bumi Selangor ini dengan cara mengorek keluar pasir sebanyak 330 juta tan pasir.

Orang jadi kerajaan dia pun nak jadi kerajaan. Orang jadi MB dia pun nak jadi MB. Orang jadi exco dia pun nak jadi exco. Tapi otak lembab, tak tahu macamana nak cari duit untuk memajukan negeri.

Jika hanya dengan cara mengorek pasir untuk dijadikan hasil negeri tak perlu Khalid Ibrahim, Nabil raja lawak pun boleh jadi MB.

Di zaman BN mereka tidak menjadikan pasir sebagai hasil utama negeri. Mereka tumpu pada perindustrian dan pelancongan.

Sekarang apa jadi, perlombongan dan pelacuran yang menjadi hasil negeri. Perindustrian sunyi sepi. Teresa Kok nak cari pelaburan untuk Selangor pergi ke China. Secara logik akal kita pun boleh berfikir, mana mungkin pelabur China nak datang melabur di Selangor. Di negara mereka segala kos lebih murah berbanding di Malaysia, buat apa nak datang melabur di Selangor. Lebih baik mereka buat kilang di negara mereka dan eksport barang ke sini.

Begitu juga dengan pelancongan. Tidak nampak usaha baru yang dibuat oleh Elizabeth Wong untuk menarik pelancong ke Selangor. Semuanya hasil peninggalan BN.

Ambil sahaja Elizabeth Wong letak dalam almari kaca dalam keadaan bogel, kemudian buat pameran di Dataran Shah Alam. Setiap pengunjung yang datang dikenakan tiket RM 10,untuk melihatnya. Jika nak pegang-pegang tambah lagi RM 20.00. Gerenti Shah Alam akan dipenuhi pelancong setiap hari.





6 comments:

Anonymous said...

bro,

aku pinjam posting ko yer..

farez

Anonymous said...

Bro.. lu jgn la main2... nk buat pameran pun cari la yang lawa sikit.. gebu.. mantap n montok... takat yang berhutan simpan tu buat ape... bdk bujang nk buat modal tembak cicak pun tak lalu... si gagap jgn kira la.. mau ari2 g tgk pameran... mau bertumbuk gan si batu...

ruang bicara faisal said...

farez

roger....

Anonymous said...

Di Selangor memang dah banyak tempat korek mengorek ni itu lah saja Kahlid gagap tahu satu hari nanti selangor jadi macam Thailand hasil dalam negeri nya ada lah pelacuran tiada lain lagi semua exco nya dan MB kaki cipap.

Wake UP! said...

Lepas dah buat taik di Selangor, mesti UMNO Selangor juga kena cuci taik yang ditinggalkan Pakatan Rakyat.

It's a miracle that non of the Israeli commandos was killed by the so called terrorists.

Anonymous said...

Teresa pegi ke china cari peluang pelaburan utk selangor?? hihi.. dpt ke tidak pelaburan tuh?? ke cari sanak-saudara??hihi..

tgk saje johor bahru x payah susah2.
CEO pergi trus kesana mencari pelabur dari china & dgn senang syarikat china dtg nak melabur.... x perlukan org mcm teresa menyibuk pergi ke china konon nak cari pelabur... hampeh...

from boyesen...