Tuesday, July 13, 2010

Hidup Dr Lo' Lo' !!!

Seronok betul saya bila melihat apa yang dikatakan oleh ahli parlimen Pas Titiwangsa dalam Buletin Utama TV3 sebentar tadi.

Dalam Dewan Rakyat hari ini Dr Lo' Lo' mempertikaikan kenapa PGA (pasukan gerak am) tidak lakukan penguatkuasaan terhadap lombong-lombong pasir haram.

Mengikut undang-undang yang sedia ada di mana-mana negeri dalam negara kita kuasa untuk melakukan penguatkuasaan terhadap lombong pasir haram terletak di bawah kuasa kerajaan negeri melalui pejabat tanah dan daerah.

Manakala PGA pula terletak di bawah PDRM, maknanya di bawah kerajaan pusat.

Alang-alang dia sudah berkata demikian maka saya rasa perkara ini patut di kaji balik. Bagi kuasa kepada PDRM untuk membenteras kegiatan lombong pasir haram.

Saya setuju 100 % dengan apa yang dikatakan oleh beliau hari ini. Kerajaan negeri Selangor sudah tidak dapat mengatasi masalah ini, biar polis pula yang uruskan.

Apa macam kerajaan Selangor, setuju ke bagi kerajaan pusat uruskan pula ? Lo' Lo' dah setuju. Khalid dan Ronnie apa macam ?

Apa-apa pun 'tahniah' kepada Dr Lo' Lo' kerana melontarkan idea tu.

Love u Lo' Lo'

Love u Lo' Lo'

Love u Lo' Lo'

Love u Lo' Lo'

Love u Lo' Lo'

26 comments:

My Longest Yard said...

bro...hati-hati. Nanti lu dituduh melakukan gangguan seksual kepada Lo Lo. keh keh keh..

agbr47 said...

Tak cerdik juga dia ni rupanya. Doktor dan berkecimpung dalam politik dah jadi dewasa. Dia ni lah yang selalu pergi balai polis buat report.

Kalau undang-undang kecik macam tu tak tahu, macam mana nak gubal undang-undang di Parlimen?. Patutlah cerdik dia tu di perbodohkan si nuar.

Maaf tabek cakap. Memang jelas kebodohannya. Percaya juga dia dengan anggota keselamatan yek?

Harap-harap yang dia cakap bukan satu fitnah dari TV3.

agbr47: Nampak pandai kadang-kadang juga bebal.

Anonymous said...

Lok Laq ada la.

Semut Hitam said...

Bagi saya, soalan dia tanya mula - mula sebelum dipotong tadi bodoh gila...

tapi ada baiknya juga. Mari pakat ramai - ramai desak agar PDRM dan SPRM ambik tindakan sekali.

Kita tengok nak ke tidak diorang ambik tindakan.

Atau tak berani? amacam?

Anonymous said...

Hari tu kemain lagi MP pakatan dok tya pasai saMada KDN x nk bubarkn PGA ker? Aleh2x hari nie mitak PGA gak benteras lombong pasir haram!!! Rupenya ader udang di sebalik mee beria sgt mitak KDN bubar PGA. Memang terer la MP2 lagu nie. Kepala dah tesumbat taik mulala panaih bontot x senang duduk.

Anonymous said...

dalam bijak ada bangang , dalam bangang ada bijak Dr lo lo ni ...adakah tanya apa peranan PDRM dalam isu pasir ? dia tak tahu ke situasi dan senario yg sedang dan telah berlaku dalam isu pasir tu ? atau sengaja kasi pusing cerita salahkan kerajaan ?

nak gelak pun ada , rasa nak menangis pun ada masa dengar si Lo Lo cakap dalam dewan masa berita Tv3 tadi , ..

Anonymous said...

Apa punya lalok, cakap macam tarak akai punya Dr. tak sekolah, sampai siapa yang jadi penguatkuasa tanah pun tak tau, dia nak cuba salahkan PGA, polis, tentera, JPJ tak buat keje kot.

akhirnya memalukan diri sendiri.

isk isk isk, kena nyanyi lagu

MALU.... Malu semalu-malunya....

Anonymous said...

tapi masa dia tanya dalam dewan tadi nadanya 'accusory'. asal usulnya dia nak bela khalid gagap dan salahkan polis kerana tak pantau. bila pak menteri dah pintas dan explain bahawa ini urusan dalaman dan kuasa hanya ada pada tangan selangor, jelaS nampak kebongokannya. dari lo'lo' teruih jadi loqlaQ.

PakSulung said...

Assalammualaikum wmt,

Ape yg bagusnya pasal Laklok ni. Nampak sangat dia MP yg tak tahu peraturan dan pentadbiran. Dah tak tahu ape nak cakap.... merapu semacam. Nak kondem kjn Selangor takut kat Ronnie Liu. Maka carilah salah orang lain. Dan sasarannya pihak polis pulak.
Inilah contoh MP pembangkang yg jadi biul kerana takutkan sekutu rapatnya - DAP.
Kalau dah tak tahu ape nak cakap dok diam aje le.... jangan dedahkan kebodohan MP Melayu pembangkang yg sesat dalam angan-angan akibat janji manis Anwar dan wang ringgit DAP.
HamPas punya MP....

Jeffry said...

TPAT SKALI..THIS TAIM AKU HARUS LURVEEE LO LO WLU PUN SBLUM NI DIA SLALU 'KELOLO' DLM BYK HAL HUHUHU

syazanial said...

nampak sgt cam ahli parlimen cap ayam

Anonymous said...

Dr Lolo dah Dr Laloq....lallalal

Anonymous said...

ala, Lo Lo kata macam tu sebab dia tak dapat apa! Kalau dia ada bahagian jugak, dia diam je.. memang dasar PR camtu..

so, dok me lo lo ng je la...

-art-

gado said...

Dr pun nak buat lawak jugak skali-skala...hik..hik..hik..

Anonymous said...

Bukan kastam ke yang kena jaga

Anonymous said...

bukan pga..bukan polis..bukan kastam..tp guard 'Semesta' yg jaga..gerenti takde pasir yg hilang..cayalah pak guard semesta..pakai kopiah putih..pakai logo pkr..

Anonymous said...

Biasalah puok2 PR nih,
apa2 taik dia wat dia akan cuba palitkan pd Pusat.
Tapi dia ingat dia cerdik sgt & org lain semua bodoh belaka(gitulah pemikiran CIFUT BABI Al-Jewburi).

Spt yg pernah dinyatakan dulu:

"you can lie to all people sometimes,you can lie to some people all the time; but, you cannot lie to all people all the time"

CIFUT BABI Al-Jewburi, your time is nigh!

Anonymous said...

Aiya! Ini Dr. LO..LO.. manyak laloq ooOhh.. ttalak tahu ulang-ulang Malaysiaa.. jadi ahli MP lali oh.. haiya.. pusing kapala...

Itu.. puak-puak anjing PAS talak mau demo ka!! curi pasirr banyak ohh.. boleh balik tongsan maa..

Anonymous said...

pepek dr lo lo dh makin luas sekarang ni kena terjah dek khalid gagap and the geng. Tapi disalahkan penguatkuasa jais ,,kenapa tak marah khalid yang dok terjah lubang pepek beliau... ada ka patut macm tu,,,, bila dah sedap pepek kena terjah,,, tup tup orang lain dipersalahkan,,,,

kicap masin said...

Aku jarang tengok muka si Lo' Lo' ni....tak minat...tapi tgk gambar dia kat atas tu nampak comey plak.... wakakakaka....tapi sayang, otak sempit sebab sokong Anwar....

Anonymous said...

nasib baiklah jugak dia tak kata bomba patut pantau lombong tuh klu2 ade malaun2 yg tengah korek pasik tuh ditimpa malapetaka, dan kementerian kesihatan pun patut stanby doctor pakar dan jururawat yg 'seksi don't touch me' manalah tau klu2 perlu rawatan kecemasan

hanizam said...

kalau ye pun nak salahkan kerajaan pusat, Dr. lok lak ni tak buat kajian kot...

dah terang-terang menteri tu bagitau, semua kuasa terletak dibawah kerajaan negeri atau lebih tepat lagi kerajaan PEROMBAK HARTA RAKYAT...saje je nak promote diri tu...nak bagi nampak kebodohan mengenai kuasa negeri & pusat...

kalau nak kuatkusakan pulak, apesal nak libatkan POLIS???

Polis akan bertindak kalau kerajaan PEROMPAK HARTA RAKYAT yang buat laporan supaya aktiviti ni dibendung...ni buat lapuran pun tidak, lagi nak salahkan kerajaan pusat...

OPPPsss, lupalah...sebab tengah sibuk dok balun tanah kat selangor, tu yang tak buat report tu...

hanizam said...

kalaulah BAGINDA SULTAN SELANGOR tengok ape yang kerajaan PAKATAN rompak ni dah buat kat selangor, mesti baginda murka....

berlubang sana, berlubang sini...tutupnya tak pulak...

ni adalah peninggalan paling Menyedihkan oleh KERAJAAN PAKATAN ROMPAK kepada pengundi kat selangor yang memilih mereka dulu...

PADAN MUKA SEMUA...

kepada UMNO & BN sebab PRU 11, lepas menang besar, ADUN ada yang tak buat kerja...tu yang kena tukar..

kepada PAKATAN ROMPAK...rompaklah selagi mau, koreklah lubang banyak-banyak supaya PRU 13, senang nak kuburkan...

Anonymous said...

Dr laklok ni ada sindrom menyalahkan orang lain jer. Dalam dewan rakyat dia sebenarnya nak menyalahkan kerajaan BN, tapi dek kebodohannya, ludah yang diluahkan terpalik kat muka dia.....

Enigma.

Anonymous said...

nasib baik dia tak kata ngapa bomba tak jaga.

Anonymous said...

memang suma kena jaga tuuu..bomba, kastam dan yg paling berkuasa ditugaskan jaga pasir kat s'gor ni ialah bebudak PLKN, ada paham?