Monday, August 23, 2010

Perhimpunan Rasis dan Temberang Di Klang

Apabila seorang pengetua melayu menyampaikan yang dikatakan rasis, tak cukup cina dan india membalunnya, melayu pun turut sama balun. Tidak cukup dengan membalun, maka ditubuhkan lagi pula satu pasukan khas untuk menyiasat perkara tersebut.

Tetapi bila bangsa lain rasis, tiada siapa yang berani berkokok atau tubuhkan pasukan khas. Anak sendiri dihidangkan air dalam gelas retak, anak orang dihidangkan dengan gelas emas dan siap berlapik lagi.

Nasir Safar sampai terpaksa letak jawatan kerana dikatakan rasis dan Ahmad Ismail pula digantung jawatan. Begitu juga dengan geng kepala lembu. Cepat dan tangkas tindakan diambil.

Cuba tunjukkan kepada kita mana dia undang-undang yang mengatakan membawa kepala lembu adalah satu kesalahan. Kenapa peniaga-peniaga daging lembu di pasar tidak dikenakan tindakan ? Setiap hari mereka bawa kepala lembu, bukan setakat bawa sahaja, malah mereka membelah-belah kepala lembu tersebut untuk mengeluarkan otaknya, bagi dimakan oleh manusia. Kenapa tidak tangkap dan dakwa mereka ?

Saya berharap kerajaan akan menubuhkan satu pasukan khas untuk menyiasat ucapan rasis yang disampaikan oleh Dr.Ramasamy seperti mana yang saya catitkan dan bold dibawah.

Pada rabu lepas (19.8.10) berlangsung satu majlis meraikan penganugerahan gelaran Datuk kepada dua orang pendaki Gunung Everest iaitu M.Magendran dan N.Mohanadas. Mereka telah mendapat gelaran Datuk daripada TYT Pulau Pinang.

Majlis berlangsung di Dewan Hamzah Klang dan dianjurkan oleh DAP Selangor. Antara yang pemimpin DAP yang datang ialah, lgekk (lim guang eng kon*t kecil) , dr.ramasamy (timb km 2 p.pinang), charles santiago (mp klang), ronnie liu (bapa mafia selangor) dan m.manoharan (adun kota alam shah).

Seperti biasa, dalam majlis apa sekali pun , BN dan Umno akan tetap menjadi sasaran mereka dan maki hamun mereka. Program malam tersebut memang rasis gila. Api perkauman dinyalakan cukup-cukup. Seandailah majlis tersebut dianjurkan oleh Umno atau Perkasa saya rasa tidak cukup tanah mereka kerjakan.
Paria bangsat

Dr.ramasamy dalam ucapannya berkata kejayaan dua pendaki Gunung Everest tersebut membanggakan masyarakat india. Katanya, perkara ini tidak diiktiraf oleh BN kerana BN mengamalkan pemerintahan mengikut perkauman dan sedaya upaya cuba menindas masyarakat india dan cuba menghapuskannya secara perlahan-lahan.

Katanya lagi Tun Dr.M bersikap tidak adil kerana tidak memberi pengiktirafan sedangkan kerajaan P.Pinang boleh beri gelaran Datuk. Beliau juga meminta ronnie liu dan charles santiago memberi tanah di Selangor kepada dua pendaki tersebut.

Selepas itu giliran lim kon*t kecil pula berucap. Katanya Kerajaan P.Pinang tidak memandang warna kulit dan bangsa dalam memberi pengiktirafan. Katanya lagi Kerajaan P.Pinang berjiwa rakyat dan mengamalkan tiga perkara iaitu, mendengar suara rakyat, berkhidmat kepada rakyat dan memberi harapan kepada rakyat tetapi Kerajaan BN sesuka hati menafikan hak rakyat dan menaikan harga barang.

Kepala otak hanglah wahai lidah biawak. Nak kelentong di PP sudah tak laku, datang kelentong di Selangor pula.

Kg india di Buah Pala, apa cerita ?
Kg melayu di Pokok Asam, apa cerita ?
Kg melayu di Kg Binjai, apa cerita ?
Gerai melayu di Batu Feringghi, apa cerita ?
Gerai melayu di Hammerbay, apa cerita ?
Bazar Ramadhan di Komtar, apa cerita ?

Itu yang saya tahu, banyak lagi yang saya tidak tahu kerana saya tidak menetap disana, mungkin rakan-rakan dari PP boleh tolong senaraikan lagi.

Cina kon*t kecil seekor ini, kalau bercakap memang mulut manis, tapi perangai lahanat sama dengan komunis. Tak usahlah orang melayu nak percaya pada mulut manis anak babi seekor ini.

Sebelum kau orang bagi gelaran Datuk kepada dua orang tersebut, sudah beratus bangsa lain selain dari melayu yang dapat gelaran Datuk.

Lee Chong Wei, bangsa apa ?
Nicole David, bangsa apa ?
Dr M Jegathesan,bangsa apa ?
Darshan Singh, bangsa apa ?

Kalau nak bagi pingat, bagilah . Tidak perlulah benda itu pun nak dipolitikkan dan nak dijadikan bahan perkauman. Kalau benar bangsa melayu nak menindas bangsa lain, jangan haraplah Raja-Raja Melayu atau TYT nak beri pingat atau apa-apa gelaran kepada bangsa lain.

Jangan ingat kuasa bagi pingat itu kuasa kamu semua. Kerajaan negeri hanya boleh mencadangkan sahaja, keputusan untuk memberi atau tidak adalah kuasa Raja-Raja atau TYT.

Lihat video temberang di sini





13 comments:

Anonymous said...

mereka dah semakin desperate tu. tangkap je sumbat dalam ISA. kasi makan nasi itik 8 tahun.

hangkedee said...

Ini lah hasil daripada pendidikan dahulu kebanyakan mengejar sains lupa sejarah.Dari mana kaum kaum pendatang asalnya ,apakah yang telah berlaku dahulu.Kenapa melayu amat amat baik dan amat senang memberi kerakyatan kepada mereka tanpa apa syarat.Sehingga sekarang masih menjadi rakyat Malaysia sejak 50 tahun lebih masih tidak boleh bebahasa malaysia.Nasi separuh bubur.Di tambah sekarang dengan Politik carca merba.Orang melayu yang sudah hilang pedoman akibat.......tanya lah diri sendiri?

Anonymous said...

jika benar kita perlu "tape" ceramah tersebut dan satu laporan perlu di buat.

Mari kita sama sama hantar satu memorandum kdn dgn kementerian pendidikan agar namawee diambil tindakan, serta pertahankan pengetua ..

Anonymous said...

tangkap lah dok tunggu apa lagi pasai apa time melayu semua laju giler .... pukimak ler ...

Anonymous said...

DAP..cina..india..klu setakat nak api2kan buat apa..jgn jadi bacul..startlah dulu perang..kami org Melayu tgh menanti..jgn jadi pengecut wahai org2 pendatang..mulalah dulu..asik nak api2kan wat pe..kami org melayu sedang menanti...

Pak Tam said...

Rumah kos rendah tidak dibina lagi di bahagian pulau, Pulau Pinang. Tanah dibuat masjid dulunya dibeli oleh kerajaan negeri diwakafkan kepada MAIPP tapi sekarang di bawah SSI(State Secretary Incorporated) yg dipengerusikan oleh Guan Eng. Tapak surah di taman perumahan sudah tidak wujud lagi. Ada kes tanah kubur dalam proses pengambilan semasa BN telah dilengah-lengahkan masa PR akhirnya dibangunkan oleh pemaju. Tiada kuota untuk bumiputera seperti dulu, yg ada sama rata sama rasa sama sahaja. Exco Perumahan kerajaan negeri PP bukan orang Melayu. Oleh itu buatlah apa yg dia suka.

Anonymous said...

Kes namewee mcmana? Tak kan diam saja kot. Tapi kalau melayu yang buat mcm tu dah lama dah kena.PERKASA dan PEMUDA UMNO tolong ungkit balik kes namewee ni.Semua di bantai dari negara, bangsa melayu sampai ke Islam.

Anonymous said...

ALJUBURI
lo orang kecoh-kecoh ni pehal???
KDN tak de kisah pon, menteri KDN : ada aku kisah???
Jgn slaah kan oran glain bro, sapa yg memerintah kat M'sia nie, benda2 macam ni takan terjadi masa PM TDM dulu, ni Najib??? lebih kurang sama jerk ngn sepupu sepapat dia tuuu...amaran trussssss..takde apa2 tindakan..kalo jatuhkan hukuman untuk melayu laju...gua rasa menteri2 melayu ni da penat kerja..dia orang nak rilek kot..apa kata next PRU kita rehatkan dia orang nie.

Anonymous said...

itu sebenarnya kebodohan semulajadi dr. ramasamy yang sanagt kaki temberang dan bodoh nak mampos..
kalau kerajaan mengamalkan rasis spt apa yg die ckp...
kenapa kerajaan benarkan,menaja,semuanya utk dua org itu ke everest??
what the F Dr.??
bukankah itu pon mmg satu pengiktirafan kpd kaum india?
i think u buy ur doctorate from pasar malam or pasar gelap or sumthing dr.
talking rubbish,bullsh*t.

Anonymous said...

menteri KDN ...bapok siam cap ayam taik candu...asyik2 bg amaran...takut nak ambil tindakan kepada puak2 celaka tu....

apabila orang melayu sudah tidak dpt lagi bersuara mengenai hak2 nya...maka tinggal lah melayu menjadi hamba di tanah melayu yg sudah lama hilang di peta dunia.

Empayar Pemuda said...

http://empayar-pemuda.blogspot.com/2010/08/konspirasi-perpecahan-orang-melayu-oleh.html

Anonymous said...

dia tu ka yang pakai kalung dan hantar balik negeri

Anonymous said...

cadangan:ISA kan jer lahanat2x kapir harbi termasuk juak2x melayu penjilat tegar kapir harbi ni.. bahalol sial..(lupa lak.. Menteri dalam negeri xde telur...dah jadi pondan so cadangan ditolak)