Thursday, August 26, 2010

Sedih : Tiada Tajuk....

Update@12.40pm : Kepada para pembaca yang tidak bersetuju dengan hal ini, harap dapat cetak gambar ini serta fotokopi banyak-banyak dan balik tunjuk kepada orang kampung masing-masing semasa Aidilfitri nanti. Biar orang kampung tahu betapa jijiknya Pas menggadai agama kerana undi.

Semua ini demi politik.

Dalam mengejar cita-cita politik mereka sanggup buat apa saja, hinggakan kesucian tempat ibadat pun digadaikan.

Gambar diatas menunjuk ahli parlimen DAP Serdang Teoh Nie Ching sedang menyampaikan ucapan di saf paling depan di Surau Al Huda, Kajang pada 22 Ogos 2010, jam 9.30 malam iaitu mungkin selepas solat terawih dan disaat sejadah masih terbentang.

Adakah pengerusi surau atau wakilnya bertanya kepada ahli parlimen berkenaan samada dia datang bulan atau tidak sebelum membenarkan dia masuk ke dalam surau tersebut ? Tidak mustahil jika pada hari itu dia berada dalam keadaan datang bulan.
Hukum Islam, seseorang perempuan muslim yang berada dalam keadaan haid atau haid sudah kering, selagi dia tidak mandi wajib hukumnya adalah haram bagi mereka memasuki dalam masjid atau surau.

Adakah ahli parlimen Serdang mandi wajib setiap kali selepas selepas datang bulan ? atau pun dia jenis wanita yang tidak pernah datang bulan.

Inilah padahnya bila kepentingan politik diutamakan.

Di Masjid Negara atau Masjid Putrajaya, setiap hari ribuan pelancong datang melawat. Bagi pelancong bukan islam , mereka tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan sembahyang. Hanya sekadar di perkarangan sahaja.

Mereka juga wajib memakai pakaian menutup aurat yang disediakan di pintu masuk. Tetapi dalam gambar diatas adakah ah moi itu memakai tudung ?

Fikir-fikirlah wahai kaum muslimin dan muslimat di Malaysia. Lihatlah bagaimana agama dilacurkan secukup-cukupnya oleh puak-puak tersebut demi meraih undi.

Baru ada sedikit kuasa pun mereka sudah boleh buat begitu , termasuklah mendoakan untuk lim guan eng dalam khutbah jumaat. Habis rosak dan punah ranah agama, adat dan budaya semuanya kerana undi.

Seandailah mereka berkuasa penuh kelak , saya rasa tidak mustahil masjid dan surau pun si kitol-si kitol ini sanggup serahkan kepada kaum lain untuk dijadikan tokong.

Termenung sejenak memikirkan nasib agama, bangsa dan tanahair kita, tidak mustahil ianya akan tergadai satu hari kelak kerana kebodohan orang-orang kita. Jika agama pun mereka sanggup gadaikan,apatah lagi negara.

25 comments:

hangkedee said...

Fatwa Pas suara perempuan aurat?Hampas betul

joecharlie said...

Datang haid pun bole masuk surau YANG BUAT SOLAT JUMAAT?

Anonymous said...

Apa dah jadi dengan PAS. Sanggup membiarkan tempat kesucian di cemar semata-mata ingin kuasa politik. Tidak lah hairan PAS membiarkan Islam bukan lagi agamarasmi kerana hal politik

Anonymous said...

wajah sebenar PAS yg selalu masuk bakul angkat sendiri, yg sering melaung2 parti PAS je yg paling islam yg lain tak umno dikafir2 je, pemimpin umno dibuatkan sembahyang hajat utk kebinasaan, org kafir yg memusuhi islam dan tak dak jasa pun didoa2kan pulak, tu la balasan kehinaan pada pas, bahkan aku tengok lambang pas aku rasa jijik lebih jijik dari aku melihat pelacur di chow kit

Anonymous said...

Salam,
Mungkin amoi tu baru lepas mandikan anjing dia dan makan bah kut teh, masyaallah teruknya penyokong Pas

Anonymous said...

ingatkan cik pramugari bagi safety breafing dalam kapal terbang... maqam dorang ni lagi tinggi dari taraf org PAS... but its ok... amoi tu nak bagi tiket pi syurga...

shonzu said...

Kerana undi, puak hamPAS sanggup menjual agama. Kerana kuasa, mereka sanggup pula bersekongkol dengan kafir laknat mencemar surau2 & masjid tempat orang Islam beribadat.

Namun begitu, dah tahu apa alasan penganut2 hamPAS mengenai isu kali ini. Mereka akan kata, kehadiran MP DAPig tu ke surau Al-Huda, Kajang supaya MP DAPig tu dapat menerima hidayah supaya memeluk Islam bila melihat apa aktiviti yang sering dilakukan oleh penganut hamPAS di surau2 dan masjid2 seluruh Malaysia.

Itu semua alasan TAIK KUCING!!!!!

Anonymous said...

ooo.. ni le salah sorang yg dah terbuka hati dgn doa kesejahteraan oztad Z tu kot, tak lama lagi masuk Isle le.. eh dah berapa ramai ahli DAP di isle kan puak2 PIS

Anonymous said...

Apakah tindakan Mais..... kerana saya ada terbaca pekeliling Mais bahawa orng bukan Islam dilarang dibawa masuk dalam Masjid hanya diluar kawasan.......... Kalau RBF dapat menunjukkan surat pekeliling yang mais keluarkan... biar padan muka.

Anonymous said...

bro..tak baiklah..tu tgh karoke lagu nasyid la..yg serban tu ahli panel..psl dia sorang je..menang akhirnya..rasanya ada kesilapan sikit dlm nasyid td tp t/kasih atas teguran ahli panel...

Anonymous said...

kiamat .... kiamat .... kiamat ....

Anonymous said...

whoa.. wait... ahli DAP 2 bkn agama islam dh tentu2 dia x mandi wajib kot.. per cite bro... mne tau org bkn agama islam mandi wajib?? pelik2...

buat hangkedee.. bro anda x tau ek suara perempuan itu aurat?? anda x pernah tau ker??? atau buat2 x tau???

Anonymous said...

Parents of teens apologise over 'surau' incident

apa komen brader..

tengok kalau bangsa dia yg hina ISLAM cepat je diorang cover.. MEnteri Amaran pun hilang teloq..

kalau umat ISLAM nak harap PEMUDA UMNO yg takde teloq tu memang hampeh...

dinklang said...

mgkin ini hikmah Allah beri mereka peluang utk mentadbir negeri...supaya kita nmpk bgaimana sbnrnya "wajah" mrk...dlu mrk yg cepat melalak bila UMNO buat salah...skrg??? ape jd ngan isu kilang arak? akhirnya mrk hnya mampu pindahkan kilang shj!! bkn tutup!!! dlu ckp bdegar!!!

Anonymous said...

assalamualaikum saudara penulis....
saya buka pengikut mana2 parti politik... sebelum tuan nak bercakap mengenai hukum agama... belajar dan tanyalah mereka2 yang arif.. selalu2 lah sertai majlis2 ilmu agama... orang kafir boleh masuk dalam surau cuma perlu berpakaian sopan dan bersih... wallahua`lam

Anonymous said...

Matlamat menghalalkan cara -- itulah orang-orang Pas. Orang yang mereka suka semua tidak APA, walaupun HARAM. Kurang ajar juga wakil rakyat itu, TUDUNG pun tak pakai masuk ke rumah ALLAH! SEkurang-kurang hormatlah sikit. Itu tandanya DIA ni tak tahu langsung adat budaya dan tatasusila agama kita. Itulah masalahnya jika DIA hanya dibesarkan dalam LINGKUNGAN DIA sahaja!
Wakil rakyat macam itukah pilihan orang KITA! Astagfirullah....

Anonymous said...

PAS mmg parti sialan..

Anonymous said...

Maka tidak salahlah apa yang dikatakan oleh Tun Dr. Mahathir bahawa PAS memperalatkan agama Islam yang maha suci.

Sedarlah wahai penyokong2 PAS.

zeks

ProudMalaysian said...

terlalu taksub dgn ideologi >> nk tarik kaper masuk islam<<< last2 kaper mangkok ni yang masuk islam, pijak agama kita..sambil org islam senyum lebar.

nauzubillah.. ni semua mengundang bala..

antara tanda kiamat:> apabila org yang bukan pakar diberi tanggungjawab yang luar dari kepakarannya.

senyum lebar pak2 serban tgok amoi dlm surau. ini bulan ramadhan al mubarak.. mana tuntutan terhadap kawalan nafsu ????

Anonymous said...

kenapalah ada orang di dunia ni yang jadi kaki hasut, buruk perangai, batu api dan suka mencarut?

Anonymous said...

sekarang ni,respect aku terhadap parti PAS dah merudum teruk semenjak mereka menjual agama untuk mendapat kuasa politik...parti penjual agama ni mmg tidak sewajarnya disokong..kalau disokong makin sesat...

Anonymous said...

Nauzubillah minzalik...apa la nak jadi dengan PAS nih..ada kuasa habis hukum hakam dilanggarnya..SETAHU AKU TAKAT LUAR SURAU @ MASJID JE BOLEH TU PUN KENA PAKAIAN YANG SOPAN..ni bleh jadi isu besar ni..rbf kena war2 kan hinggan ke media massa.bior kita tgk ape lak komen2 tok guru nt..

Anonymous said...

perkara ini elok diwar-warkan didalam akhbar biar orang islam semua tahu apa yang puak PAS ni dah rosakkan agama islam kalu tak orang kampung mane tahu kalu kita cerita pun mereka tak caya...bro tolong sebarkan diakhbar

Anonymous said...

N.Ajis mana? Bagilah komen. Apa pulak alasan orang tua nie nanti.

Anonymous said...

salam,
daripada kes yg berlaku, kite rakyat malaysia perlu mengambil iktibar...
Mufti harus menetapkan bahawa bantuan kewangan dari bukan islam tidak dibenarkan... kerana mungkin ia punca utama kenapa MP tersebut berada didalam surau tersebut...
bantuan kewangan dari pihak bukan muslim apatah lagi jika ia dari parti POLITIK, pasti ada agenda tersembunyi... kite perlu berhati2... baik ada makna....

* bagi sy x manis MP tersebut dibawa ke dlm surau tersebut...cukuplah sekadar di perkarangan surau tersebut...hanya memberikan pendapat...

from boyesen....