Sunday, November 28, 2010

Anwar Anugerah Tuhan


Dipetik dari :http://jeffrydamien09.blogspot.com/

16 comments:

Anonymous said...

hahahahaha tak sangka rbf pun ada seni melawak..

Anonymous said...

HaHaha menarik la bro. tak kering gusi

Anonymous said...

hahahaha betul tuuuuu hahahaha
rbf the best

Anonymous said...

sidang PC penuh kelucuan. muka kak wan penuh selamba. muka peliwat macam kulit khinzir miahahahah

AeminEdia said...

Otak dan minda merupakan anugerah Tuhan yang paling besar dan menakjubkan kepada
manusia. Tiada sesiapa pun boleh menafikan peranan otak dan minda apatah lagi sekiranya
minda dapat diperteguhkan dengan ingatan yang kuat dan segala maklumat yang tersimpan dapat
dimanfaatkan ketika diperlukan. Ini menunjukkan betapa pentingnya kemahiran mengekalkan
daya ingatan dipelajari supaya dapat diamalkan di peringkat mana sekalipun.

JENIS-JENIS INGATAN
Menurut Hilgard dan Atkinson (1979), ingatan manusia boleh digolongkan kepada dua jenis
yang utama iaitu ingatan jangka pendek dan ingatan jangka panjang.

1 Ingatan Jangka Pendek
ingatan jangka pendek merujuk kepada berapa banyak item atau data disimpan dalam satu masasetakat
mana seseorang dapat memberi penumpuan secara sedar dalam masa pendek. Ia
mempunyai kadar lupaan yang cepat tanpa latihan. Biasanya, maklumat-maklumat yang
disimpan di dalamnya boleh hilang dalam masa kurang daripada 30 saat, malah kadang-kala
lebih cepat lagi. Cara yang biasa digunakan untuk mengatasi masalah ini ialah melalui latihan
dengan mengulangi maklumat yang diterima beberapa kali. Dua fungsi utamanya ialah untuk
mengekalkan maklumat dalam ingatan jangka pendek dan membantu manusia memindahkan
maklumat daripada ingatan jangka pendek ke ingatan jangka panjang.

2 Ingatan Jangka Panjang
Ingatan jangka panjang ialah apa yang dimaksudkan oleh orang ramai apabila mereka bercakap
tentang ingatan. Ia sering merupakan sasaran yang memerlukan pambaikian melalui teknikteknik
atau kaedah-kaedah memperbaiki ingatan. Ingatan jangka panjang berbeza daripada
ingatan jangka pendek dalam beberapa cara seperti berikut:
3 Ingatan Ikonik
4 Ingatan Episodik
5 Ingatan Semantik
6 Ingatan Berprosedur
7 Ingatan Kederiaan
Ingatan kederiaan berlaku kerana ramai manusia mempunyai ingatan penglihatan yang kuat.
Mereka berupaya untuk mengingat beberapa ribu muka orang yang dikenali atau dijumpainya.
Selain itu melalui deria dengar, manusia berupaya mengingat bunyi-bunyi yang merupakan lagu
atau muzik kegemarannya. Melalui deria bau pula, manusia dapat mengingat bau-bau yang
tertentu untuk laut atau makanan yang tertentu.
a Kemahiran-kemahiran
a. Ingatan Naluri
10 Ingatan Hayat Lepas
Ingatan hayat lepas berkait dengan kebolehan seseorang individu untuk ‘mengingat’ peristiwaperistiwa
yang berlaku sebelum kelahirannya. Kadang-kala, peristiwa-peristiwa tersebut boleh
merupakan peristiwa yang berlaku beberapa zaman yang dahulu. Melalui hipnosis atau pukau,
fenomena ini boleh diuji dengan lebih lengkap lagi dan selalu didapati bahawa “ingatan-ingatan”
ini adalah berkorelasi dengan peristiwa-peristiwa yang benar-benar berlaku dalam kehidupan
seseorang individu dalam hayat lepasnya walaupun subjek yang menjalani hipnosis

ps:memangpun anugerah tuhan tapi dah disalahgunakan .... nauzubillah ...???
atau pukau
tidak tahu langsung tentang kewujudan individu tersebut.

Anonymous said...

Otak dan minda merupakan anugerah Tuhan yang paling besar dan menakjubkan kepada
manusia. Tiada sesiapa pun boleh menafikan peranan otak dan minda apatah lagi sekiranya
minda dapat diperteguhkan dengan ingatan yang kuat dan segala maklumat yang tersimpan dapat
dimanfaatkan ketika diperlukan. Ini menunjukkan betapa pentingnya kemahiran mengekalkan
daya ingatan dipelajari supaya dapat diamalkan di peringkat mana sekalipun.

kesimpulannya jangan salah guna ANUGERAH TUHAN KELAK BINASA ....
kasihannnnnn kat penyokong PKR ... muhahahahahah ..take out la woiii

AMENO ChaCha Marba said...

Cuba pikir..!! Mana ada pemimpin dulu2 dan skrg yg BOLEH memberikan TENTANGAN HEBAT pada BN/UMNO???

Hingga teruk BN,terhakis majoriti 2/3..!!!pada PRU 12 tahun 2008.

#Dato Onn Jaffar(atuk Hishamuddin) terpaksa "give up" bila cadangan nya nak meMALAYSIANkan UMNO,tak diterima.Langsung dia tubuh parti baru,lawan UMNO 1955,tapi KALAH..!

#Tun Dr.M,pun keluar UMNO(1969,1st time,2009;2nd time)tapi tak berani tubuh parti sendiri..!!! Ada bertanding atas tiket PAS 1974,KALAH..!!

#Tengku Razaleigh,tubuh Parti Semangat 46 (S46)selepas tak ngam dengan Dr.M pada tahun 1988,tapi tetap KALAH PRU 1999...!!! Selepas itu S46 dibubarkan, Ku Li masuk UMNO tapi kena SIDE-LINE sampai 2010,walaupun menang DUN Galas..!!

#ZAID,keluar UMNO,tahun 2009,masuk PKR tahun 2010. Skrg nak tubuh parti sendiri(2011). Boleh kah dia berjaya macam ANWAR..??Sama2 kita ambil perhatian..!!!

$$$: TETAPI ANWAR pula, diPECAT dari UMNO pd tahun 1998,diPENJARA atas tuduhan LIWAT 1,selama 6 tahun hingga 2005.Berjaya menyatukan PAKATAN 3 parti Alternatif PAS,DAP dan PSRM,PK menjadi PAKATAN RAKYAT!

menentang BN/UMNO pd 2008(PRU12),dan hampir2 menang,dgn 49% undi RAKYAT MALAYSIA..!!!

dan TIDAK HAIRANlah,maka BN/UMNO akan berhabis2an nak LANYAK Anwar,jika tidak BN/UMNO akan HABIS diLANYAK nanti pada PRU13
(2011/2012)..!!!!

....jadi bukan ke ketahanan, ketrampilan Anwar lebih menyerlah sebagai ANCAMAN kepada HIDUP,MATI
nya UMNO...???Lu PIKIR lah SENDIRI!

Pada UMNO,Anwar perlu diKORBANkan dengan apa cara sekali pun....!!!!
Tetapi,pd PAKATAN;LAWAN TETAP LAWAN......!!!!

P/s : Artikel ini adalah komen pembaca Neutral Daily

Jebat derhaka said...

Anwar Al Juburi dengan cara berkempen menghina ketuanan Melayu dan cuba menghakis kuasa bangsa Melayu dan berjanji memberi kuasa yg berlebih2an kpd bangsa pendatang kapir harbi cina dan india dengan menghapus apa jua keistemewaan bangsa melayu yg sudah termaktub dlm Perlembagaan Negara, sudah tentulah mendapat Sokongan yg kuat drpd kaum cina dan india wahai BAHALUL si Ameno Chachar Marba penjilat tegar PKR. Bukan sahaja Anwar pemimpin melayu lain pun kalau mainkan isu ini akan disokong oleh kaum pendatang itu. Sebab ini menguntungkan bangsa mereka.

Cuma pemimpin Melayu lain yg berkhemah, kuat jati diri, ada peganggan agama Islam yg teguh tak sanggup melakukan perbuatan spt Anwar pelacur bangsa lakukan, kerana dia keturunan mamak kut... Fikir2lah masa depan bangsa sendiri lihat apa yg terjadi di Singapura contoh yg terdekat sekiranya bangsa sepet ini telah memegang kuat Negara.

Anonymous said...

AMENO ChaCha Marba said...Tetapi,pd PAKATAN;LAWAN TETAP LAWAN......!!!!November 29, 2010 12:29 AM

BULLSHIT/PIGSHIT/HORSESHIT!

Leewat tetap leewat
Tunda tetap tunda
Tipu tetap tipu
Kroni tetap kroni
ANUSwar tetap ANUSwar

That's the hole truth & nothing but THE TRUTH!

ahbiza said...

Marilah kita sama-sama berdoa semoga PR tidak memerintah negara ini. AMIN! AMIN! AMIN!

Wong Pencen said...

Anugerah TUHAN, tetap anugerah TUHAN. Dan tiada apa yang ada dalam dunia malah alam ini sekalipun yang bukan anugerah TUHAN.

Mungkin benar sebagaimana ulasan pengunjung laman blog ini bahawa Anwar menyalahgunakan anugerah yang ada padanya.

Namun yang pasti pengendali laman blog ini, Faisal, menggunakan anugerah ALLAH (kebolehan menulis dan membaca, menggunakan internet, komputer yang digunakan dan sebagainya) untuk memanjangkan FITNAH yang dibuat oleh Jeffry.

Dan yang lebih malang, ramai pula yang bertepuk tangan memberikan galakan sedangkan pada hakikatnya FITNAH itu bukanlah satu perkara yang lucu dan ianya WAJIB dibenteras.

Anonymous said...

kua kua kua aku ketawa sampai keluar ayag mata..caya la RBF lu mmg power...

anti bohmau said...

salam rbf,

'P/s : Artikel ini adalah komen pembaca Neutral Daily

...12:29 AM'

kah! kah! kah!

komen hentam umno sampai ketulang sumsum tapi taruk dlm Neutral...???
hotak la...

kapal PGayR dah berlubang2, layar dah koyak rabak, masih lagi nak berlagak..lawanla lawan sampai tinggal cawat! tu pun kalau masih ada cawat!!

jgn ingat momentum pru12 2008 sama dgn sekarang! masa tu ramai pengundi marah dgn paklah & menantu hantunya. sekarang ada sikit lagi sentimen ke menantunya tu tapi tak lama lagi kelautla dia...siapa mau kekalkan lagi ketua pehantu?

Anonymous said...

azienmat said...
Anwar Ibrahim adalah anugerah tuhan...Beliau pemimpin hebat yang dijanjikan memimpin kita...Beliau sememangnya dijanjikan Allah untuk umat akhir zaman...Seperti mana firman tuhan...Seperti mana biasa orang tua selalu kita sebut-sebutkan..Seperti sabda baginda Rasulullah S.A.W (mafhumnya);
bahawasanya akan muncul di akhir zaman DAJJAL L.A.A yang membawa fitnah dan penipuan, dan ia akan merosakkan dunia ini dengan sejahanamnya.
Beliaulah, seluruh umat manusia seolah2 'sedia' menunggu ketibaannya...Beliaulah Anwar Ibrahim Dajjal Laknatullahialaik.
Tahniah Kak Wan!

Anonymous said...

ingat segala ciptaan allah adalah anugerah terpulang bagaimana kita hendak bersyukur dengan angugerah ini.Anwar jgn nak perasaan lebih
cicak,katak pun anugerah pe

Anonymous said...

semua yang ada dimuka bumi milik Allah adalah anugerah termasuk cicak dan katak anwar jgn perasan,nik aziz satu tua tak boleh harap