Wednesday, November 24, 2010

Bumi Mekah Tidak Terima Nik Aziz ?

Nik Aziz telah kembali ke tanahair hari ini.

Di Mekah dia sakit, sampai ke Malaysia dia sihat.

Adakah bumi Mekah tidak mahu menerima Nik Aziz ?

Lihat di sini

20 comments:

Anonymous said...

ketulahan sumpahan rakyat pada dia.

Anonymous said...

Saya pun tak berapa suka ngan Nik Aziz, bab pergi ke Mekah kita janganlah berburuk sangka kepada sesaorang. Kita hendaklah berdoa agar mereka yang pergi ke tanah suci mendapat haji yang mabrur. Kesihatan, agar dipermudahkan mengerjakan haji. Segala dugaan adalah hak Allah. Jangan kita permainkan perkara ini kerana satu hari kita akan ke Tanah Suci juga untuk mengerjakan Haji. Kita tidak tahu bagaimana keadaan kita kelak apabila mencecah kaki ke tanah suci nanti. Wallahualam.

enigma.

Anonymous said...

kau memang lahanat la faisal.....mmg dasar umno....buta mata, buta hati, buta akal....cari lah modal lain kot ye pun....

ruang bicara faisal said...

aik, berpuluh tahun pas kafirkan umno tiada masalah pun ?

saya baru tanya dah ada yang melenting.

saya tidak tuduh, saya bertanya

lihat tanda soal tu

melayurayadaily said...

Jika begitu benarlah sebab dia suka kafirkan orang Islam.

Anonymous said...

nampak sgt jahil pasal haji dan umrah bdk2 kat sini .. tawaf 7 keliling, sae 7 pusingan bkn mudah utk org tua .. org muda pon tenat nak habiskan semua tu.. apatah lg di musim haji .. fenomena biasa org tua akan tawaf n sae guna kerusi roda ..

Mohd Ridzuan said...

bab urusan tuhan nie tak berani le saya nak komen, ilmu bukan tinggi sangat sampai dapat berkawan dengan syaitan.

NO KOMEN
:)

Anonymous said...

pasal Mekah ni,saudara faisal jgn la buat persoalan yg bukan2 yer..

hati2 la sikit...

banyak sgt peristiwa @ hikmah yg berlaku di tanah suci...

sila baca kisah2 di mekah untuk tambahkan ilmu saudara faisal...

saudara dah naik haji?

salam....

Anonymous said...

saudara rbf...
teruskan mengganyang pakatan haram laknatullah tu.. nick ajizz harus bertaubat.. anwar harus bertaubat!! tak caya tanya karpal singh.. hehehe.. puak paspispus memang haprak.. eloklah berkawan dengan samseng pkr yang semuanya kena reject dr UMNO... korang pegilah jilat bontot lim kit sial komunis tegar tu.. bodoh bahlol bingai kaldai kambing gurun chameleon punya pencacai pee ar nih sume...

pacat said...

hahahaha.. tabik bro.. tanya pon diorang melenting... bukan nak jawab pakai fakta atau info tapi suruh cari modal lain lak!!???.. memang dasar otak letak kat lutut betul la dan suka cari pasal!!!

apapon Allah maha mengetahui..

nie kalau suruh majalah MUSTIKA korek cerita best nie!! hahaha...
"Cerita dari Mekah"!!

Anonymous said...

memang lahanat pukimak nik ajis ni. depan tuhan pun dia berlakon. nak mintak ehsan org arab plak. agaknya dgn org melayu dia dah benci kot.
moga kau cepat mampos n.ajis.

Anonymous said...

Kalau tengok keadaan berkerusi roda tu memang org tua ni dah tak upaya apa dah, tak tau la lakonan ke betul2 kalau betul kes berat ni tapi kitakan Allah dah bagi akal utk menilai apa yg dibuatnya kat sini yg penting gunakan akal dgn adil dan benar utk dpt penilaian yg wajar, benci dan taksub merosakan penilaian tersebut. Saya rasa RBF buat penilaian yg masih wajar. Tapi cuba Tun Mahathir jadi begitu maka kita dah boleh jangka riaksi setan2 pas akan menjerit2 macam org gila bahawa itulah balasan Allah.
Tapi alhamdulilah Tun terpelihara, begitu pun ketika krisis 98/99 Tun gi haji ok je siap dpt masuk dlm kaabah lagi tapi difitnah pulak tun sakit la di Mekah dan sebagainya tapi alhamdulilah tun terpelihara jugak walaupun beribu2 pengikut nuar dan pas buat sembahyang hajat.

... said...

tanya ada makbna tuuu....hahahah...

Anonymous said...

hang jangan coba-coba untuk membuat provokasi..hahahha... kalau lah Najib ka M'din ka..tak pun menteri2 ka..depa akan buat macam-macam..akan di letak di wall-wall FB.. berleret2 blogger post isu tu..komen sampai beratus... kena tang "Yang Maha Mulia al-Maksum Dato' seri tuan Haji Nik Aziz" tak boleh kata la. tak boleh tuduh la. Hina ulamark la...

Anonymous said...

Foto2 SEBELUM ke Makkah, Niki nampak sihat & bertenaga lagi walaupun usia dah lanjut dah.

Foto2 KETIKA di Makkah, Niki nampak lemah longlai tak berdaya mcm nak mampos.

Foto2 BALIK dari Makkah, Niki nampak segar bugar sama mcm SEBELUM gak.

Adakah Niki tak sesuai jadik tetamu di Baitullah?

Bukankah Niki yg kata Allah MENCARUT dlm AL-Quran?

Bukankah Niki umpamakan Allah pun ada anak nama Jesus?

Bukankah Niki kata Muhammad tuh masa kecil sama ja ngan budak2 kg yg lain?

Bukankah Niki kata Muhammad tuh berebut kuasa pemerintahan Makkah ngan Abu Jahal & Abu Lahab dll?

Anonymous said...

memang la kita paham org tua tak larat nak tawaf seme..tp kalau da tau tua nak mampus sedo la sikit diri 2 tua ..jangan lah dok kejanye nak memfitnah,mengkafirkan org n mempergunakan agama utk kepentingan politik..!!!

Anonymous said...

salam rbf

kpd geng2 paspispus....
aku dah tulis dulu..
apabila sampai ketika dan masanya

ALLAH AKAN MENTERBALIKKAN SEGALA FITNAH DAN TUDUHAN JAHAT KEPADA SESAMA ISLAM KEPADA DIRI SENDIRI..

Masaalahnya ramai yang tak menyedari BALAsan ALLAH ini.
Lantas mereka masih merasa diri masih berpaksi kepada kebenaran.

Umpamanya kalau dok tuduh orang yang kita tahu berugama ISLAM itu kafir sedangkan orang itu MENAFIKAN dengn keras,maknanya nun jauh disudut hatinya dia MASIH menyimpan kecintaan kepada ALLAH DAN RASULNYA dan ALLAH bersifat MAHA MENGETAHUI DAN MAHA MENGASIHANI.

Dengan menuduh secara PUKAL orang yang bernaung dibawah parti UMNO adalah kafir dengan kata2 kiasan ( ALLAH MAHA MENGETAHUI )sebenarnya telah menguris hati beberapa orang yang anda tidak kenal secara peribadi dari beratus ribu orang yang juga anda tidak kenal.

Apakah akibatnya?Akibatnya ialah apa yng anda dapat saksikan ketika dan saat ini.BALA ALLAH datang tanpa jangkamasa tertentu.Dan adakalanya ia datang tanpa kita sedari dan kita terus leka dengan tabiat yang sama yaitu tetap mengamalkan perbuatan yang sama,bahkan kita tambah lagi tuduhan kita kepada sesama Islam dan apabila sampai ketikanya kita nak mati,kita lupa nak minta maaf dan bertaubat.Jadilah ia penutup BALA ALLAH semasa kita masih bernafas dalam dunia ini.

Anda bolih saksikan sekarang ini,bagaimana berserabutnya parti paspispus ni dengan kerenah para pimpinannya.Umpamanya....

Isu kalimah ALLAH dimana ulamak dikalangan mereka sendiri melebelkan "menghampiri kekufuran"kepada penyokong isu kalimah ALLAH ini.

Apakah bezanya orang yang berdiri depan tugu pahlawan yang puak2 ini kata kafir dengan pimpinan paspispus yang bertafakkur depan gambar TBH sambil pegang lilin.

Mereka tuduh UMNO kafir kerana bersabat dengan MCA dan MIC sautu masa dahulu,takkala mereka tidak bersabat dengan yang bukan Islam.
Tapi anda lihat sekarang ini.Mereka lebih teruk,bersAhabat dengan DAP yang secara terang2 menghina Islam.Bahkan lebih teruk dari itu,mereka jadi BALAci dan tukang canang "kebaikan" kepada
DAP.Anda nampak apa yang saya nampak?.

ALLAH SEDANG MENTERBALIKKAN

KEADAAN.

Dalam isu haji nik ajis ni,walaupun aku tak suka nak buat "asumption" namun anda perlu menyelusuri kata2 dan tindakkan nik ajis ni dalam bab2 menghina peribadi orang,mendoakan musibah kepada seorang pemimpin Islam yang pernah berbuat baik kepadanya ( mungkin satu kali,ketika menziarahi beliau di hospital ),memfitnah pemimpin UMNO seperti Tun Mahthir yang banyak membantu melepaskan masaalah kewangan Kelantan diera pentadbirannya.

Siapakah yang mula memperkenalkan istilah MAHAFIRAUN" kepada Tun Mahathir?.Pemimpin paspispus dan ia terus jadi popular hingga sekarang.Kenapa nik ajis senyap dan tak membantah gelaran itu.Sebagai ketua ulamak paspispus dia bertanggungjawap,kalau diam maknanya "menyokong".

Dan yang terkini nik ajis "didedahkan" dengan "peristiwa tangan syaitan" ketika PRK Galas.Sedangkan syaitan adalah "ketua" kepada orang2 kafir.

Ini belum lagi kita berbicara mengenai isu rasuah yang libatkan menantu beliau dan isu taja haji.

Olih itu aku suka melihat nik ajis tak sihat masa di Mekah ini dari sudut "KALAU TAK NAK ALLAH MENTERBALIKKAN KEADAAN ORANG YANG KITA HINA TANPA HAK LEBIH BAIK KITA BERHATI HATI DENGAN LIDAH KITA"

Nik ajis tidak pernah dihina dan diserang begini teruk dalam 10 ke 15 tahun yang lampau kerana orang UMNO hormat kepada kewarakanya dan ketinggian ilmunya.

Tetapi sekarang anda lihat,bloger2 dan pengomen2 dalam internet sudah berani menghina dan mengherdiknya.

Puak2 paspispus mungkin kata ini cobaan kepada keimanan tok guru,tetapi aku melihat ia sebagai

"KEADAAN YANG DITERBALIKKAN".

Haji Hadi macamana?

Beliau sudah insaf..tetapi belum minta maaf lagi..buktinya?

"Kita perlukan sokongan orang Islam UMNO jika nak ke Putra Jaya"

Anonymous said...

Tajuk silap ni bro patutnya Nik Aziz yang tak terima bumi Mekah

Razak Penang said...

Bumi Mekah? Bumi Kelantan? Pada mulanya Allah telah tutup kan pintu hati Nicky MB pada pilihanraya kecil Galas, sehingga sanggup keluar kan zakat (rasuah)kepada pengundi-2 disana.Keduanya balik saja Nicky MB Kelantan mula dilanda bencana (Banjir). Renung-2 kan lah.

Anonymous said...

kenapa la bebal dungu sangat puak2 ni...

keldai pun tak mcm ni punya otak..

kesian mak nko lahirkan nko...

ingatkan jadi manusia sempurna...

tapi ada cacat kekal kat otak...

hushh...hushh....

mintak2 la utusan malaysia, tv3, rtm, berita harian keluarkan isu ini besar-besaran...kalau bole sampai pru-13 nanti, tiap2 hari, sejam sekali.

MEKAH TAK TERIMA NIK AZIZ"