Tuesday, November 16, 2010

Pas Sedia Ganti Umno ?

Pertama sekali saya nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Pas kerana sudi letak nama Umno sebesar-besarnya dalam program mereka.

Mengikut kata blogger GAP yang berjaya menyusup masuk ke program tersebut tempohari perkataan Umno lebih besar dari perkataan Pas.

Pas nak ganti Umno ke ?

Boleh ke ?

Betul ke ?

Tak percayalah saya.

Kenapa kau tak percaya rbf ?

Bagaimana nak percaya jika kerusi Pas di Galas pun Umno dah ganti, lebih malang pula di negeri yang diperintah oleh Pas dan lebih malang lagi ketua pemerintahnya pemimpin nombor satu dalam hairaki Pas.

Lagi PAS nak bercakap nak ganti Umno ke ?

Wa !

Kah !

Kah !

Kah !

Kah !

Kah !

Klik sini



6 comments:

santauangin said...

Sebelum ayat ini keluar, cuba p tanya pemimpin pas dulu. Sudah berapa lamakah mereka memerintah Kelantan. Apa yg telah di buat bagi menaikkan nama negeri itu di mata dunia, khusus nya dunia ISLAM.

Bagaimana pulak dari sudut ekonomi. Dah berapa banyak pelabur yg depa bawa masuk untuk menaikkan negeri itu. Berapa banyak peluang pekerjaan yg dah diberikan kepada rakyat negeri itu khususnya pengundi tegar mereka. Yg aku nampak org yg bertukar jadi berada adalah kroni dan kuncu kuncu mereka.

Apa hal pulak dgn fasiliti atau kemudahan awam yg telah disediakan kpd rakyat kelantan. Usah p jauh, ambil sahaja keperluan harian iaitu air. Masakan kena tunggu lagi 17 tahun baru nak rasa air bersih kot sedangkan waktu itu negara MALAYSIA yg kita CINTAI ini telah berapa tahun MERDEKA.

Last but not least. Dgn sapa depa nak berkrompromi utk memerintah MALAYSIA ini. Sedangkan sekarang ini dalam PR pun mereka tak boleh nak angkat muka cuma jadi KELADI AKAK boleh lah.

Cukuplah dgn fakta ini dulu buat PAS nak kaji sapa mereka nak ambil alih pemerintahan dari UMNO. Ni Sheik, aku rasa hangpa pemimpin PAS ini p ramai ramai cari cermin besak besak dan tengok muka hangpa dlm cermin tu. Dah tu hangpad jawaplah sendiri samada hangpa layak atau tidak utk mengeluarkan STATEMENT tersebut. Lahabou punya mangkok aayun.

Anonymous said...

Aku akan setuju kalau dia dapat makmurkan kelantan dan jadikan kelantan negeri contoh lebih baik dari Melaka... Tapi satu negeri je meemerintah dah lebih 20 tahun pun tak kemana... Masjid sebiji pun tak boleh nak bina. Rakyat minum air lumpur je sampai hari ni... Ada hati nak memerintah Negara... Boleh beri undi ke... tak sanggup aku... Macam karpal singh kata le "LANGKAH MAYAT AKU DULU". Biarlah aku merana dalam kesedapan dari merana dalam kesengsaraan. Biarlah anak aku kehausan tapi dapat nikmat minum air bersih dari tersedak mati dek minum air lumpur yang terdapat macam di kota serambi mekah....

Anonymous said...

rbf, mereka nak islamkan UMNO pulak kot ? setelah berjaya meng'isle' kan DAP dgn meroketkan Guan Eng Kom menjadi kalipah agung Juak PAS.

Anonymous said...

Aku cadang, kat backdrop tu perkataan 'sedia' patut ganti dgn perkataan 'di' baru molek kan? Ada brani ka Ostat Derih? kan GALAS pun dah kena ganti dgn UMNO

Al Amin said...

20 tahun Pas rintah Kelantan, apa pas buat?. Asyik keluar fatwa, semua orang tak betul, dia yang betul. Balak habis kena tebang, siapa tebang?. Kroni Nik Aziz, kaya raya. Dulu pakai motosikal vespa, kini wira. Tok Guru bersalam dengan orang tak tengok ke muka, jujurnya dia. Orang betina kg. Pulau Melaka, dapat kawasan balak, dia kerja balak?. Dak. Jual ke cina, dapat wang, yang miskin tetap miskin, tak cara ke rakyat tinggal dalam bangsal lembu. Cukuplah, orang pas Bachok kata, duduk kata ke kerajaan pusat tak buat apa, yg kita perintah 20 tahun buat apa?. Siapa yang dapat kawasan balak 2300 ekar di sekitar Pos Broke?. Hai, buat-buat tak tahu pula. Kalau jual rm3000/ekar berapa dapat masuk poket. Macam ini nak perintah?. Cukuplah. Cakap tak seperti bikin. Banyak lagi modal ni. Nak baham habis-habis. Al Amin.

Anonymous said...

Saudara,saya rasa biarlah PAS dengan angan-angan mat jenin nya.maklum saja lah,rakan sekutu mereka dalam pakatan rakyat iaitu PKR semakin parah di mamah dari dalam...tambahan pula setelah kehilangan Galas tempoh hari,mereka cuba untuk menutup kepincangan dalam parti itu sendiri.Biarlah parti PAS ni lena dibuai mimpi...biarkan lah saja mereka syok sendiri..