Saturday, November 27, 2010

Presiden NUJ Orang Gila ?

Berita yang sampai kepada saya mengatakan Presiden NUJ sekarang, Hatta Wahari adalah seorang yang pernah menjalani rawatan psikatri dan saya difahamkan sehingga kini dia masih lagi memakan ubat penenang.

Kesempatan inilah yang diambil oleh golongan-golongan wartawan anti kerajaan untuk memilihnya sebagai Presiden NUJ yang baru bagi digunakan sebagai alat bagi menghentam kerajaan. Tambahan pula Hatta adalah wartawan yang bekerja dengan Utusan Melayu (M) Berhad.

 
Sebaik sahaja dipilih menjadi Presiden NUJ yang baru Hatta terus mendapat liputan yang luar biasa dari media dajal malaysiakini yang memang terkenal dengan sikap memusuhi kerajaan dan dikawal oleh DAP serta PKR.

Saban hari ada sahaja berita Hatta Wahari menghentam Utusan Malaysia, Umno dan kerajaan serta memuji malaysiakini. Itulah sebabnya golongan-golongan wartawan yang anti kerajaan  memilih orang gila sebagai presiden mereka kerana mahu menggunakan orang gila tersebut sebagai alat kerana mereka tahu yang kerajaan tidak akan mengambil tindakan kepada orang gila.

Beberapa hari lepas , Hatta Wahari membuktikan kepada kita semua bahawa dia memang gila. Dalam mengulas untung rugi perniagaan Utusan Melayu (M) Berhad , tiba-tiba Hatta memuji malaysiakini kerana berjaya bertahan selama 11 tahun dan mengeji majikannya.Sini

Memang sahlah dia orang gila. Majikannya (Utusan) yang berjaya bertahan selama 72 tahun (1938-2010) dia keji, manakala malaysiakini yang baru bertahan selama 11 tahun dia puji. Tak ke gila namanya itu ?

Kalau rasa yang 11 tahun itu lebih bagus, sila letak jawatan di Utusan dan pergi kerja dengan malaysiakini. buat apa nak bertahan lagi dengan majikan yang tak bagus ? Tak ke gila namanya itu apabila yang bagus tak diambil, yang tak bagus dia ambil ?

Saya pun tak tahulah apa nak jadi dengan Utusan, ada saja musuh dalam selimut berada dalam kumpulan mereka. Dulu mereka berperang dengan Amran Ahmad. Hilang Amran sekarang muncul pula Hatta Gila Wahari.

Percayalah cakap saya, Hatta Wahari tidak akan sesekali meninggalkan Utusan Malaysia. Dia adalah si kitol gila yang telah dipasang dan diupah oleh orang-orang tertentu untuk menghancurkan Utusan dari dalam, apatah lagi sekarang ini dengan jawatan yang dia ada.Semua ini adalah perancangan rapi yang telah diatur oleh pihak musuh untuk menghancurkan Utusan.

Utusan harus melakukan sesuatu dengan segera sebelum nasi menjadi bubur.

Bekas wartawan, saudara Hambali Abdul Latiff adam mengulas panjang lebar tentang kenyataan yang dikeluarkan oleh Hatta Gila Wahari. Klik di sini dan juga di sini


6 comments:

Anonymous said...

tu namanya gila babi wakakakaka

Anonymous said...

gila babi takpe lagi bro.. jgn gila jubor menjubor sudah... mampuih... hah apa lgi.. pi la makan obat tu... hehehehe..

Anonymous said...

bukan la

gila populariti
mcm suhaimi

Anonymous said...

Hata Wahari adalah insan yang gagal dalam kerjayanya.. orang macam ini tak lebih macam tong kosong.. apa sumbangan terbesar Hata Wahari dalam dalam dunia media? Namanya tidak pernah pun sebelum ini kedengaran. Semoga hata wahari dapat bertanding mana-mana kawasan sebagai calon PKR pada PRU13.

Anonymous said...

salam bro rbf. ini maklumat mengenai hata.statusnya sulit untuk pengetahuan rbf sahaja.saya harap tuan berpegang pada etika kerahsiaan dalam bidang kewartawanan.

saya dalah wartawan di utusan, segala maklumat yang disalurkan adalah benar. tuan boleh mengesahkannya dengan mana mana wartawan atau editor yg ada hubungan dengan saudara.

tahniah atas recognition awang selamat.semoga ia membakar semnagat perjuangan tuan.

untuk makluman, rbf online adalah satu laman web yang popular di kalangan warga utusan dan sentiasa dijadikan bahan gossip masa ber teh tarik.

salute,
wartawan utusan
-----------------------------
ya betul hata adalah orang yang gagal dalam kerjaya:

1-dia memang orang lama utusan, sebab lama dia bukan good team player, dia besaq kapla!
2-buktinya, dia suka sergah orang yg guna desktop pc dia. padahl di utusan, semua desktop adalah public, kecuali milik boss2
3-akhir-akhir ini selalu sebut 'ko ingat aku da kena buang kerja ke?' mcm dah tau nasib jer.wakakakaka...
4-dakwaan makan pil saya x pernah tgk depan mata.tp memang ada orang sebut dia ada makan pil. yg tu kena tanya dia la..
5-dia menipu bila kata pernah terima executiveship tetapi decide ukt jadi reporter biasa sebab rasa x terbela kalau jadi apa2. versi sebenar: hata memang pernah dilantik sebagai penolong ketua biro ipoh. tp dia cuba mengganas disana.kejam dengan anak buah, wakil KOSMO! akhbar adik beradik utusan dimusuhi.reporter ipoh boleh sahkan insiden hata tendang ointu tandas sampai pecah.dengan ketua biro dia bergaduh. akhirnya hq tau dan hantar wakil menyiasat. dan hasilnya executiveship hata yg masih dalam probation ditarik balik. dia gagal. wakakakakaka....
6: hata pernah dihadapkan ke lembaga disiplin keran keslahan tipu mc. lama dah. dia terselamat sebab masa itu ada boss yg perthankan dia.
7: hata sebanrnya ada dendam peribadi dengan individu tertentu dalam utusan.sebab itu dia tak sabar2 attack orang tertentu dalam utusan bila dapat jadi pengerusi nuj pusat.
8:dia menang dengan sokongan kuat wartawan bukan melayu. dia dapat banyak undi dari nstp. siap ada manifesto dalam bahasa cina.hakikatnya di utusan undi dia ciput.masa buang undi dalam musim raya.budak melayu islam ramai x mengundi.
9:demi meraih undi, dalam kempen memperkenlkan diri, dia menyebut akan adukan kepada KDN mengenai utusan yang racist.
10: majoriti wartawan d utusan tidak senang dengan hata. dia tidak mewakili utusan
11:NUJ pusat sebanrya tak ada apa apa pengaruh. dan hata bercakap atas kapasiti peribadinya.
12: hata pernah melakukan kesilapan laporan mengenai junlah ex gratia yng diterima bekas hakim yg dibuang tun M. tp dia mempersalkahkan editor yang menyunting beritanya.padahal ia keslahan hata dan takkanlah boss nak kena cek figure tu betul atau tak.

Anonymous said...

hata wahari hero wartawan ooo... kerana berani bercakap macam orang gila...