Wednesday, December 29, 2010

Ahli Parlimen Serdang Buat Hal Di Masjid Pula

Saya nak sambung apa yang ditulis oleh blogger GAP semalam.

Selepas menimbulkan kontrovesi kerana menyampaikan tazkirah di dalam surau di Kajang pada bulan Ramadhan yang lepas, sekarang di bulan Muharram sekali lagi Ahli Parlimen Serdang dari parti DAP membuat hal.

Jika dulu , dia masuk ke dalam surau, sekarang dia masuk ke dalam perkarangan masjid pula dengan memakai baju ketat yang menonjolkan susuk buah dada dan bersenamrobik bersama-sama lelaki di dalam pagar masjid. Kejadian kali ini berlaku di Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong.
Menurut catatan di blognya acara senamrobik tersebut adalah program pertama Karnival Maal Hijrah anjuran masjid berkenaan.
The 1st programme of Karnival Maal Hijrah at Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong this morning was aerobic exercise. This is definately a good start for the day. Regular exercise makes one healthier and happier. ;-)
Klik di sini

Sepertimana yang umum ketahui , di negeri Selangor exco yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal agama islam termasuklah masjid dan surau adalah Datuk Dr Hassan Ali daripada parti Pas.

Apakah islam yang diperjuangkan Pas berbeza di setiap negeri ?

Di Kelantan, kaunter bayaran di pasaraya diasingkan antara wanita dan lelaki. Tidak cukup dengan itu , tempat duduk lelaki dan wanita juga di asingkan dalam majlis-majlis rasmi. Manakala sukan pula diadakan sukan khas untuk wanita. Tidak cukup lagi dengan itu, konsert atau persembahan artis wanita pula, hanya kaum wanita sahaja yang boleh menontonnya.

Akan tetapi 'fatwa' Pas di Selangor berbeza. Lelaki dan wanita dibenarkan bersenamrobik bersama dalam kawasan masjid tanpa sebarang pengasingan.

Lebih 'manis' lagi acara senamrobik bercampur gaul antara lelaki dan perempuan dan wakil rakyatnya memakai baju yang ketat sehingga menampakkan susuk buah dada adalah sebahagian daripada acara sambutan Maal Hijrah.
Baguslah kalau begitu, tahun depan mungkin masjid berkenaan boleh anjurkan pesta tari menari pula dalam kawasan masjid sebagai sebahagian daripada acara sambutan Maal Hijrah. Jangan lupa jemput yb datang dan pakai skirt pendek untuk menari.

Kalau beginilah caranya tidak mustahil satu hari nanti acara sambutan Maulidul Rasul pun disambut dengan memotong kek dan meniup lilin sambil diiringi dengan lagu happy birthday. Nauzubillah...

Semuanya kerana undi, Pas nak kejar undi kaum cina, manakala DAP nak dapatkan undi kaum melayu. Sejarah telah membuktikan Pas dan DAP sanggup buat apa saja demi untuk mendapatkan undi. Kalimah Allah pun Pas sanggup jual demi kerana undi. Manakala DAP pula belajar hafal ayat-ayat Quran untuk dibacakan di atas pentas ceramah dan masuk ke masjid-masjid serta surau. Semuanya kerana satu niat, mengejar undi.








Disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 30.Dec.2010

20 comments:

Anonymous said...

Kerana undi.

Anonymous said...

model PAP kat Singapura da ada...sekarang cawangan kat Malaysia plak ikut...DAP:

1)lebih 'melayu' daipada melayu...
2)jadi 'Islam'...hanya dgn berpakaian 'sopan'....pakai selendang....masuk surau...masuk masjid...baca ayat2 Al-Quran...

sedangkan PAS yang kononnya parti Islam ni...:

1)bukan je tak pertahankan kalimah Allah daripada digunakan oleh agama selain agama Islam (YANG BENAR...akidah tu) malah kuarkan kenyataan yang keliru dan mengelirukan...
2)sumpah laknat dipertikai...akuan sumpah yang memihak kepentingan mereka dipertahan...

dan mereka (PAS) buat 'pakatan' plak :

1)dengan DAP yang tidak sesekali akan mempertahankan perlembagaan yang antara nya ISLAM itu adalah agama rasmi (yang membolehkan dakwah Islam diperkembangkan tanpa sekatan...dan juga membolehkan tindakan diambil......)
2)PKR yang bercelaru daripada pimpinan sampai lah ke bawah..serba serbi tak konsisten...

wallahu'alam...

Nik Aji said...

Kenapa Pas kasta paling rendah dlm Fuckkatan tak buat senamrobik kat dlm kawasan temple buddha,buatlah kalu ada telur....juak Pas mesti seronok dpt tngk buah dada yg baekkk punyeeerrr kan kan kan....

pssstt...bab BUAH nyammm nyammm sukar di lepaskan,kopiah putih buruk atas kepala pun bleh jatuh kahkahkah.

Anonymous said...

salam bro..
pada pendapatan saya yang tak seberapa ni, kalau nak bersenam dalam kawasan masjid, tak salah rasanya..lagi bagus, sekurang-kurangnya bukan lembu dan kambing aje yang mengimarahkan masjid..
yang jadi isu-pakaian si polan tu! saya rasa masih ada lagi ajk masjid yang tak faham bahasa dengan tidah kdymm tuanku sultan selangor..kena cakap bahasa siam kot!

Anonymous said...

Utusan dah pickup artikel RBF ni. Tahniah!!

Anonymous said...

crite lu masuk muka depan utusan ler bro..tahniah2..hu2

Melayu Pasir Gudang said...

Pening kepala.Inilah akibatnya bila Islam di lacurkan demi Politik. Aerobik tak salah tapi penganjurannya melanggar adat dan budaya Melayu Islam, maal hijrah bukan bermakna kena berhijrah semuanya,budaya,adat,adap yang baik tak perlu di hijrahkan.Perbuatan tersebut menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam dan bab kekeliruan inilah yang sepatutnya di hijrahkan, PAS jangan lagilah mengelirukan rakyat.

Anonymous said...

PASBODO mana tahu hukum Islam...

Anonymous said...

La siap bergmbr dgn si kafir baju ketat lg...x maluuuu...ni yg aku benci sesangat kat PASBODO ni...nak tunggu komen org PASBODO kata ape pulak..mesti dia kluarkan fatwa dari Kitab PASBODO dia...

Anonymous said...

Kamu ni semua memang sakit otak!

Anonymous said...

Eeeee.....teruknya.

Anonymous said...

Salam semua, AKu tak tau tuanpunya blog ini, tp dah nama blog so sape2 boleh kasi komen.
Engkau nih kuat ker didikan agama sejak kecil lagi?
engkau cakap macam engkau ni ALIM ULAMA melebihi para nabi yg MAKSUM.
ENgkau nih takkan boleh maju dalam hidup kau.
Engkau nih suka cari kesalahan org lain.
Engkau nih...engkau ni bahasa lagi manis. baik aku tukar pd kau.
Kau nih masih tak matang dan segala tulisan kau nih hanya untuk tujuan apa? kalau tidak untuk memburukkan org lain.
Ada ker sifat2 sahabat Rasul hatta jauh sekali sifat2 nabi yg KAU ada nih.
Kau nih boleh boleh ker jadi Pemimpin masa depan?
oooohhh jauh sekali....

Anonymous said...

To anun 10:57

gua tak tau nak describe cam ne tentang lu ni

tapi yang pasti lu ni memang bahlol, bebal, bangang, bongok, sundal, celako .... tak leh nak layan

B.B.A.I. Lu.......

Anonymous said...

Apasal tetek dia besar ke semua tak ada minat ke

Anonymous said...

ai...sume ckp dh x igat akhlak diri sbg muslim masing2....camni k akhlak korg nk tnjuk kt org....tnjukkn dakwah korg sbnr klu pndi sgt nk mengomen....nk ckp non muslim x tutup aurat....bek korg bising org islam sndri x tutp aurat....

Anonymous said...

salam..
terkjut ble tgk sesame muslim tls yg bkn2..jgn jd xadil n tgk 'one side' jer.try kaji dl n dgr sume phak..then, br gn aqal utk judge.jgn sbb kate2 kter ni, jd 'saham' sesame muslim berpecah belah

maaf sgala slah slap

Anonymous said...

Sebenarnya, DAP memang mencari peluang untuk berbuat begini. Setiap kali dia masuk ke surau atau ke masjid, orang Melayu akan berbalah. PAS telah memberikan ruang kepada pihak DAP untuk memecahbelahkan orang Melayu. Kepada pemimpin PAS tolong renungkan. Politik politik juga, tapi jangan sampai anak cucu menyumpah di kemudian hari kerana kebodohan sendiri.

Anonymous said...

orag melayu berbalah sebaba orang melayu bodoh..50 thun umno perintah melayu tetap miskin..undi lg umno..orang melayu bodoh undi umno..50 tahun umno perintah harga barang keperluan terus naik..undi lagi umno..orang melayu bodoh undi umno..paling miskin orang melayu..xde tanah pon orang melayu..ha undilh lg umno klu nk tgok orang melayu merempat d tanah sendiri..orang melayu bodoh undi umno

Anonymous said...

~hmm... hebat2 perbahasan yang di utarakan... sampai menyumpah2... saya suka pd win-win situation.. saya percaya para komen2 di atas beragama Islam semuanya.. terima kasih kerana masih ada yang sayang pada agama kita nie.. beberapa persoalan saya ingin utarakan buat renungan bersama=)

1) dalam ajaran yang dibawa rasulullah S.A.W.. pernahkah rasulullah megajar umatnya menyumpah seranah dan mengumpat2 jika x berpuas hati dgn sesuatu?
2) jika mendapat satu2 isu, atau berita... apa Rasullullah buat dahulu? terus memaki hamunkah?

sepatutnya kite fanatik pada ajaran agama Islam, bukan pada politik.. sesiapa yang mengeluarkan komen tidak sopan.. sila istighfar banyak2.. Allah tgh perhati tu.. malu je pada Allah.

Anonymous said...

bile ingat umno. ingat lah lucah. tengok para2 komen umngok pn da thu perangai macam mana. duk sibuk cakap aurat tu aurat nim. knape xtegur org islam yang berlambak2 kt luar tuh ttup aurat? senang cite pelakon2 tuh. cakap bukan main. julang keris sana sini. tp yang menjahanamkan melayu. yang tindas org melayu. yang ambik harta org melayu. sape? kalu bukan melayu umngok sendiri. bosan. ZzzZ