Monday, December 27, 2010

Al Fatihah : Nik Aziz Meninggal Dunia


Berita Ringkas


Al Fatihah...

Dari Allah kita datang dan kepadanya kita kembali

Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat telah kembali menemui Allah yang maha pencipta.

Marilah kita sama-sama doakan semoga urusan kuburnya dipermudahkan serta rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Takziah diucapkan kepada ahli keluarganya.

Sumber Berita : Utusan Online, sila klik di sini

31 comments:

Anonymous said...

Bederau darah den. Ingatkan Niki Ajis yang itu tadi. Huh..sabo je la. :)

eM JaY... said...

kah kah kah kah kah...terkejut kawe.kawe ingat nik ajis mb ambo hok matinya.ya allah...huahahahahaha...apapun mantap..!!!,ko jgn gelak...aku dah sakit perut ketawa nih.kelakar weh...!!!

Anonymous said...

Alfatihah, beliau dan keluarga terliabt dalam kemalangan. Semoga roha mereka dicucuri rahamat Allah.

hilbert said...

HAH!!!.. terkejut betul... ingatkan wali selipar yang meninggal..atau ulamak terompah tu..

Anonymous said...

heheheheh
aku terbuat bunyi "huh?"

pastu aku wat bunyi "celaka punya blog..terkena aku.."

hehe

-pengembala kambeng terkejot

-don- said...

babi kau...
aku punya jantung jd laju baca headline..sial..nasib aku ni takda sakit apa2..

HAHAHAHAHA!!

Anonymous said...

aku dah siap bg tau mak aku daaaa...tetiba baca silap org daaaa

UjangRanggi said...

Gempak..gempak...tokojut den...tapi ini berita sah, bukan berita palsu kan??

Tuan RBF, saya minta jasabaik Tuan untuk linkkan blog saya yang tak seberapa ini..janji dapat sama-sama berjuang mempertahankan negara dan bangsa Melayu yang kita cintai ini..Terima kasih..

http://www.ujangranggi.blogspot.com/

Kama Irahsa said...

ceh..ini berita tahun 2009 daa..sempat lagi selit dlm ni. hahaha

wmu350 said...

memang la lu ni rbf...!bikin gempar saja!heehee

Pemuda UMNO Bahagian Tapah said...

Harh haa haa....

Tman harap biar pok nik tu kekal sbgai mursyidul am pas. Secara tak langsung pas akan jadi kucar terkucil dgn fe'el yg suka buat kiasan ngarut dan keluar hukum ikut kepala lututnya. Biar ahli2 tegar pas tergigit lidah satu hari nnti dgn org yg mreka gelar tok guru tu.

takziah buat keluarga yg terlibat dgn kemalangan tersebut.

Tom Hagen said...

melampau lawak nie. sib baik tak salah sebar

Anonymous said...

x guno mu RBF..bangun tido terus bukak blog mu, terus terkejut,terkena aku kali ni..hahahahah

Anonymous said...

Ko ni RBF, tak baik main-main pasal mati ni, tau. Terkejut beruk aku. Tapi memang percaya gak, sebab Nik aziz tu pun memang tak sihat. Bila aku baca jer, cepat-cepat aku beritau bini aku yang sedang tidor. Dia terperanjat dan tanya: Ha? sakit apa? Lum sempat aku jawab, dia dah berdengkor balik. Huh! sekali aku baca Utusan on-line ni baru tau kesah sebenarnya. Melampau ko RBF!

Anonymous said...

siot ko rbf....jgn buat mcm ni lain kali....kerana kita ingat nak melawak mungkin tp kerana benda mcm nie org akan jd meluat pd umno serta nanti org x percaya pd cite ko dah...jgn buat mcm nie dah....

Anonymous said...

Al fatihah buat Nik Aziz Nik Mat dan mangsa2 yang lain.

Kalau Nik Aziz yang satu lagi ... aku derma setandan pisang ke masjid.

Bersyukur dosa dia bertambah kurang

ruang bicara faisal said...

ada beberapa komen yg memarahi saya dan ada juga yg menyumpah.

kenapa mereka lakukan semua itu saya tidak pasti.

saya tidak menipu, saya tidak melaporkan berita palsu dan saya tidak mengada-ngadakan cerita.

semua yg saya tulis adalah benar berdasarkan kpd apa yg dilaporkan oleh utusan online.

jadi , saya tak tahu dimana silap saya, sehingga saya laporkan berita org mati dan saya minta kita semua sedekahkan al fatihah dan berdoa kpd arwah pun ada org yg nak marah kpd saya.

kalau kita susah sgt nak doa kpd org yang telah meninggal dunia dan kedekut sgt nak sedekahkan alfatihah sehingga terpaksa sumpah dan marah kpd org yang melaporkan berita, jgn haraplah org akan doa atau sedekahkan al fatihah kpd kita jika kita meninggal dunia kelak.

Anonymous said...

alfatihah...
bagus bagus senaman bagi jangan terkejut... maklumlah kalau terlampau terkujut tak boleh buat kerja. bijak..bijak.. siap sedia semua

Anonymous said...

Pak Husin Lempoyang tak boleh cari makan lah lepas nie..

Anonymous said...

niat ko da lain da bro! berita tu tahun 2009, lain la pagi tadi..

byk2 org yg meninggal dunia dek eksiden ke ape ke, apesal ko pilih berita ni?

tp, terkezut beruk aku bro..tetiba ter'flash' back jasa2 Wali selipar kepada politik negara (walaupun susah nak pk satu pon)..

mat said...

kuang hajooooooooooooooo...!!!! kahkahkahkahkahkah...adoiiii ko ni RBF tkejut ambo..Al Fatihah :)

Suram Muram said...

celaka betul...
terkena aq...
RBF kalau bab suspen...
memang PRO...
aq INGTKN Ulamak TersOhOr...
Tanah Air...
Al Fatihah....

Anonymous said...

gempak punya headline...Nak tercopot jantung bila baca.....

Anonymous said...

celaka..

sikit lg aku nk bgtau bos aku yang mmg kaki pas..

nsib2, mjur xmalu aku td..

siot ko rbf..

ape pun, al fatihah kpd arwah.

Anonymous said...

Lawak BoNgok + BiNgai... buat mereka yang BaNgang dan BeNgong!

... typical UMNgOk! mcm ni pun korang percaye! Tu maknenye korang takut bebeno dgn TGNA...

Anonymous said...

Sejak bilo pulok namo Nik Abdul Aziz Nik Mat tuh hak milik exclusive nate beghok tuo Klate nuh???

Anonymous said...

Brader anon December 28, 2010 5:24 PM. Rilek la bro, orang UMNO mana takut bebeno ngan Niki. Masa bila pulak RBF kata yang meninggal tu ulamak tersohor PAS.

Nampak sangat brader anon kita begitu memuja TGNA sampai tak boleh langsung sebut nama dia walhal RBF maksudkan orang lain. Kalau betul TGNA tu meninggal mau koma brader anon kita.

akuantipr.

Anonymous said...

memang artikel kau tu x salah. tapi yang ko nak jugak kluarkan artikel lama di masa MB Kelantan sedang sakit memang la orang boleh salah faham.

Niat untuk bergurau x kena tu bro. Pastu nak bodek dalam artikel baru post. sentiasa doakan tiap2 hari. kalau kau cakap kau wat smbhyg hajat setiap masa pun bukan org nampak. WTF lu bro...

Anonymous said...

WTF tu benda ape anon 8:57pm?? Bahase ahli syorga Najis ke? Al-Fatihah buat ahli syorga tu...

Anonymous said...

RBF,

tuan memang melampau dalam hal ini. Walaupun mulut saudara berkata utk mendoakan kesejahteraan si arwah tetapi saya percaya saudara memang berniat utk mempermain2kan PAS dgn artikel ini. Bayangkanlah kalau arwah tu saudara terdekat tuan, dan bayangkanlah perasaan keluarga arwah tu. Cukup sadis dan menyedihkan, bukan?. Tuan rasa keluarga arwah tu ketawa terbahak2 ke? Be more sensitive la bro kalau menyentuh perkara2 sebegini.

Jangan kata tuan sendiri pun tertipu dgn artikel utusan-online. Tuan lebih bijak daripada ini.. seelok2nya utk mengelakkan fitnah dan amarah, lebih baik tuan menyiasat dan menyatakan perkara sebenar siapa si arwah tu dan insya-Allah kita pun bersangka baik dengan tuan malah mendoakan jua kesejahteraan tuan dan arwah sekeluarga.

Bagaimanapun, saya menyedekahkan Al-Fatihah kepada arwah dan keluarganya yg meninggal sebab yg pasti syurga dan neraka Allah itu amat benar.

Insya-Allah

Ikhlas tanpa prejudis..

Abdul Aziz Julkarnain

Anonymous said...

Saya sakit2 perut membaca komen2 orang2 yang terkejut. Penat juga bila tergelak besar.

Al Fatihah kpd aruah.

Siput Merah