Wednesday, December 29, 2010

Sungguh Melucukan, Anwar Termakan Provokasi Rakyat

Terlalu jarang rbf membuat posting tengah-tengah malam begini. Tetapi hari ini terpaksa buat juga. Kalau tak buat , tak boleh tidur.

Bendanya sungguh melucukan. Sebab itu saya kata, kalau tak tulis saya tak boleh tidur. Dah setengah jam saya duduk ketawa sendirian, sampai sakit kepala.

Lucu apabila mengenangkan sikap Anwar Ibrahim. Macam perangai Nik Aziz juga.

Seseorang yang bernama Haji Shukri Suratman tweet Anwar, katanya,

Cameraman tak patut, ambil gambar safee sali sedang tonggeng...

Yang membuatkan saya tak boleh tahan adalah kerana Anwar jawab apa yang ditweet oleh Shukri. Cara jawapannya pula macam orang yang angin satu badan.

Kata Anwar,

Nama haji kaki fitnah,fasiq

Itulah yang membuatkan saya ketawa sampai sakit kepala.

Sungguh tak saya sangka, orang yang digambarkan hebat macam Anwar boleh termakan provokasi rakyat biasa. Sudahlah dia termakan provokasi, jawapannya pula macam budak-budak.

Wa kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anwar oh Anwar, kau lebih kurang Nik Aziz juga.

Boleh lihat di sini dan di sini

Tahniah kepada Haji Shukri Suratman, kerana berjaya membikinkan Anwar Ibrahim naik angin.

9 comments:

wmu350 said...

kah..kah..kah...gelak guling-guling aku..!

Anonymous said...

cantik ar..
tq haji sbb buat kami terhibur. haji ada keinginan nk masuk raja lawak x? LOL! hahaha.. tq,rbf.

Anonymous said...

wakakakaakak..termakan cili mamat ni...Hj tu cuma bagitau jeee....

Anonymous said...

kah kah kah...itu ghupenya oghang yang nak jadi PM tuh? keh keh keh...otak macma budak tadika tehhehehehhe...

Anonymous said...

haji yang coool

JoN said...

keh..keh..keh.. rsnya ANUwar mmg tngh bengkak btol2 time tu hehe...

Anonymous said...

"Cameraman tak patut, ambil gambar safee sali sedang tonggeng... Nasib baik Anwar kat Istanbul... Tak tenguk bola... Kalau tak, terlioq dia.."

full sentence haji tu.. :p

Anonymous said...

"Lucu apabila mengenangkan sikap Anwar Ibrahim. Macam perangai Nik Aziz juga."~RBF

Memang lucu pun.
Tapi spt ayat dlm Al-Quran bermaksud: "tidak jatuh sehelai daun pun tanpa pengetahuan Allah.."

Apa yg Nikki & AlJub tak katakan yg menghina Allah Ta'ala pd org2 Islam biasa mcm sy?

Allah Maha Berkuasa sedang menunjukkan apa yg 2 handalan nih buat & cakap.

dzimba MMIM said...

salam bro.. ulasan yang menarik. mohon dipautkan : http://pantausblog.blogspot.com

salam perjuangan