Wednesday, December 29, 2010

Astagfirullah....Siapa Yang Buat Kerja Pelik-Pelik Tu ?

Kekadang saya pun tak faham juga dengan perangai manusia, soal orang mati pun dibuat main-main. Kalau kita nak bergurau pun carilah cara lain. Jangan pula orang yang masih hidup dan sihat, kita pergi sebar khabar angin dia telah meninggal dunia.

Utusan Online hari melaporkan, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu mereka yang menyebarkan berita memfitnah kononnya beliau meninggal dunia agar memohon maaf kepadanya. Sini

Astagfirullah, siapalah yang sanggup menyebarkan khabar angin tok guru kesayanganku Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meninggal dunia. Haram jadah mana yang buat kerja itu ? Kepada sesiapa yang menyebarkan khabar angin itu tolong minta maaf dengan MB Kelantan.

Dia dah kata yang dia tidak akan ampun dan orang itu akan menanggung dosa di akhirat kelak selagi tidak minta maaf dengannya.

Oleh yang demikian, sekali lagi saya nak ulang, kepada sesiapa yang menyebar berita fitnah kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, MB Kelantan kononnya dia telah meninggal dunia tolonglah pergi minta maaf dengan dia.

Saya tidak tahu siapa orangnya, saya tidak buat. Saya mengaku saya ada menulis berita Nik Aziz meninggal dunia dalam blog celako ini pada isnin malam selasa. Tetapi saya tidak maksudkan kepada Datuk Nik Aziz ,MB Kelantan. Anda boleh lihat dengan jelas apa yang saya tulis di sini.

Saya sudah selamat dan saya tidak perlu meminta maaf kepadanya. Kepada orang yang buat, kamu pergilah minta maaf.

Jika rakan-rakan semua nak tahu, sayalah antara orang yang sayang kepada MB Kelantan. Setiap hari saya berdoa supaya beliau dipanjangkan umur sekurang-kurangnya sehingga p/raya ke 13.

Kasih sayang saya kepadanya bukan setakat berdoa sahaja. Kalau saya tidak mendengar berita tok guru Nik Aziz dalam masa 2-3 hari maka saya akan mula gelabah. Saya tertanya-tanya kemana perginya beliau, sakitkah.

Saya paling runsing kalau beliau mendiamkan diri. Saya cukup suka apabila beliau bercakap atau membuat kenyataan-kenyataan media kerana ianya membawa rahmat kepada saya.

Lihatlah betapa kasih dan sayangnya saya kepada beliau. Malah saya merasakan kasih dan sayang saya kepada beliau melebihi dari orang-orang Pas.

Kenapa saya begitu ? kerana dalam Pas sekarang kebanyakan orang minta supaya dia berhenti. Itulah buktinya mereka tak sayang beliau. Manakala saya pula tidak minta dia berhenti kerana dengan adanya beliau ianya membawa rahmat.

Kepada tok guru Nik Aziz, MB Kelantan, teruskan perjuangan. Saya sentiasa berdiri teguh belakang tok guru. Satu perkara lagi, kalau boleh tok guru kerap-keraplah sikit bercakap dengan wartawan. Saya rindu kepada kenyataan-kenyataan tok guru.

24 comments:

PRP said...

Dia tak baca surat khabar Utusan nak wat camner bro.. dok dengar cakap Mat Sabun jer...hihihihi celako Celako celako!

Gerakan Timur said...

kehkehkehkeh...

makan dalam tu bro...

Anonymous said...

"Saya rindu kepada kenyataan-kenyataan tok guru."~RBF

Ayat power diatas tuh kalu dipadatkan lagik, jadik:

"Saya rindu tok guru."

Aihhh..lain macam je bunyiknya RBF?

Sy tak rindu langsung pd Nikki maupun kenyataan2 Nikki!

Yang sangat2 saya rindukan adalah Rasulullah S.A.W., rahmat & anugerah Allah Ta'ala yg sebenar-benarnya.

Anonymous said...

Ade org beritahu ade satu je Nik Aziz Bin Nik Mat didunia ni !!!

Tukang cakap ni pun nak kenakan TGNA kut sebab dah bosan agaknya.

Anonymous said...

biso poknik paka spek reben nah !!

Anonymous said...


TOK GURU CELAKO TU TAKNAK MOHON AMPON DAN MAAF TERLEBIH DAHULU KE?

NAJIB BERSUSAH PAYAH MELAWAT SEMASA TOK GURU CELAKO TU SAKIT DAN BERI PERTOLONGAN SUPAYA DIA DAPAT KEMUDAHAN LUAR BIASA RAWATAN KAT KL, KEMUDIAN DIA DOAKAN SUPAYA NAJIB PECAH PERUT!

HOI TOK GURU CELAKO YG TAK SEDAR DIRI NI, KAMU DULU MOHON MAAF PADA NAJIB TAU?

BONGOK BETOI MB KELANTAN NIH!

Anak Lenggong said...

Orang tua nyanyuk tu sebenarnya dah rabun..dan tak baca pun apa yang orang tulis..bukan ke didlam blog ni ari tu dah disertakan dengan link untuk maklumat berita sebenarnya...ni laa akibatnya bila sesuatu hal ..orang tua ni cuma mendengar berita yang disampaikan oleh pacacai dia..kalau pacacai nipu ..dia pun percaya apa yang disampaikan..tu laa orang suruh duk rumah buat amal dan jaga cucu masih nak mengatal nak jaga negeri..Tok Nik ooii..udah lama dah..dulu suruh Tun Mahadhir berenti ..so ngape sekarang nak bawak jawatan tu sampai lubang kubur

Anonymous said...

dia mati pun apa lak salahnya?
dia doa najin pecah perut cepat mati, tak pe la. tak mintak maaf pun?
nape bila dia buat, semua boleh? dia ckp ngan allah pun boleh, takkan kene kutuk mati takut dan marah?
ulama yg sentiasa beribadat dan penuh iman dan takwa sentiasa merindui kematian. malah org kata mati pun, dia patut jawab allahamdulillah.

Anonymous said...

RBF selamat dari dosa fitnah kerana RBF tidak spesifik Tuan Guru. Macam la dalam dunia ni ada sorang je nama dan bin macam tu.

Kepada pencacai dan pemuja TGNA, rasional la sikit. Takkan tak boleh buat santai2 sikit.

Seperti yang saya katakan sebelum ini, mau pencacai dan pemuja ni koma kalau betul TGNA meninggal.

akuantipr.

Anonymous said...

Bila Tok guru cepat sgt buat conclusion... menampakkan bhw dia MALAS nak baca sampai abis n selidik sesuatu berita. Tak per lahh... Allah sudah maafkan. :)

Anonymous said...

Kalo jus tok guru....poknik x terasa ke?

Anonymous said...

bro, dlm banyak hal aku sokong lu bro..

tp bab ni jgn buat main2...kalau Allah angkat doa dia, naya bro..dunia khirat tu..

p/s: berita org yg nama nik aziz tu berita lama dah..apasel lu taruk jugak...haha..alahai..

Anonymous said...

salam..
anon 1:13pm.. sensitip lak.. kalau nk kata berita lama.. byk lagi pkra2 lama..yg terjadi dulu2,yg sampai skrg nikki ajis dan parti sesatnya dok ungkit sampai la nih.. w/pun aku dah tau pun itu berita lama,tp sedap gak bila baca semula..bertambah sedap bila dok repeat baca.. haha.. org kata,sesuatu tu kalau ulang 40x jadik doa. aminnn.

Anonymous said...

walaupun berita tu berita lame, tp nampaknye, mmg sah nicky ajis ni masih meluangkan masa utk baca blog esp RBF..

Anonymous said...

wali nie baca haramkah je psl tu xtau apa berita sebenar,. nk tgk apa dia nk kata bla dh tau cerita yg sebenar. malu wei..

marilyn said...

salam bro...
Terbaik la bro...terbukti jgk blog RBF ni jadi tumpuan sama ada pro kerajaan @ pro pembangkang.
er...artikel tu saja nak test market ke bro?
hahahaha...

Anonymous said...

nak tunggu sehingga penghujung cerita ...ni baru tiga suku, baki suku tu yg penting nak tengok fatwa apa pulak nak TGNA bawa kali ni.

cengdol said...

aikkkkk...???? tak nak maaf????
nabi pun maafkan umat tau???

Nik Aji said...

Bro RBF lu mmg bestlah bro!...terangkat semua telor juak juak Pas kahkahkah...Betul bro Pok Nik takde x bestlah,tak dpt kita dengar 'fatwa ajaib' dr dia lagi...Kepada yg rindu sngt Pok Nik, beli JUS TOK GURU 8 atau 30 botol insyaallah khasiat rindu itu akan bertambah dng kehendak Pok Nik...beli yg ori ekekek.

Anonymous said...

@chengdol: dol, nabi mahapkan umat. tapi PopePastPissPuss Nikki Najis nih lagi hebat dari nabi wor. you dont play2. dia doa najib pecah perut konon, najib kembong dia pulak pergi hospital kena usong. baghal punya Nikki Najis.

dia mana baca benda2 nih semua. mata pun dah tak nampak dah. dia dengar tangkap muat apa yang mat sabun ghoyark ke dia jah.

LanChiauSan

Anonymous said...

Bro RBF, mintak tolong siarkan semula berita pasal Islam Plastik aka Islam Palestin. Sebb saya nak tau crita sebenarnya.

Anonymous said...

harap saudara dpt muhasabah diri selagi ada kesempatan, mmg yg meninggal bukan TGNA, tapi namanya (walaupun tidak ditujukan secara khusus) digunakan dlm blog saudara, apa tujuannya ???, saudara sengaja mensensasikannya bg tujuan politik

mmg kita boleh bergurau, tapi ada hadnya, mmg sifat dendam saudara terhdpnya tiada kesudahannya, sehingga melupakan kebaikannya, sbb TGNA bukan maksum, ada juga cacat celanya

Anonymous said...

Anjingan ini blog....

Anonymous said...

Anon 9:29
Salam. Klu takutkan ombak, jgn berumah ditepi pantai.

Benar sgt mcm bro tulis tu, kita manusia, bukan maksum. Oleh tu diharap TGNA juga dpt bermuhasabah diri, jgn takabur n tinggi diri bila merasakan diri kita lebih Islam dari org Islam yg lain.
Jgn begitu mudah mengkafirkan Muslim yg lain. Jgn begitu kejam berdoa pecah pecah perut.

Imam Al Ghazali berkata ; "Orang yang takabur itu ialah orang yang apabila ditegur, ia marah dan benci, sedangkan kalau ia menegur orang lain ditegurnya dengan keras dan kasar."