Sunday, December 26, 2010

Lidah Nik Aziz Bercabang - Cabang

Nik Aziz telah tahu apa nasib yang bakal menimpa Pas dalam prk Dun Tenang, semalam sekali lagi dia mempersoalkan sistem pilihan raya yang dijalankan di negara ini dan berkata seperti di bawah.
"Saya tidak percaya kepada pilihan raya, nama saja pilihan raya tetapi penuh dengan penipuan. "Kita boleh lihat apa yang berlaku di Galas, duit berguni-guni dibawa untuk membeli undi bagi memastikan calon Barisan Nasional (BN) menang,"
Sumber : Utusan Online

Dia sudah tahu apa nasibnya dalam prk itu, itu pasallah cepat-cepat dia buat persepsi begitu dan mengharapkan persepsi itu berlanjutan sehingga keputusan pilihanraya diumumkan. Sesudah keputusan diumumkan dia atau beruk-beruk peliharaannya akan buat kenyataan lagi "kito tahu doh kita akan kalah, kerana spr menipu". Maka terselamatlah dia dan Pas dari menjadi sebab kekalahan dan kesalahan diletakkan ke atas bahu spr. Rakyat buta hati pula akan percaya bulat-bulat kepada cakap Nik Aziz.

Lihat fakta di bawah ini kemudian sila fikirkan benar atau tidak sistem pilihanraya kita penuh dengan penipuan.

Dalam pru 2008 buat pertama kalinya dalam sejarah BN hilang majoriti 2/3 dalam Dewan Rakyat.

Kenapa BN hilang 2/3 ?

Kerana Pembangkang menang dan rampas banyak kerusi BN.

Kenapa pembangkang menang ?

Kerana rakyat yang pilih mereka dalam p/raya.

Kalau sistem p/raya kita penuh dengan penipuan macamana mereka boleh menang banyak kerusi sehingga BN hilang 2/3 ?

Itu satu bab, sekarang kita masuk bab ke dua pula.

Selain kehilangan 2/3 di Dewan Rakyat, BN juga mencipta satu lagi sejarah, iaitu tewas di empat negeri yang diperintah mereka. Kedah, P.Pinang, Perak dan Selangor.

Kalau sistem pilihanraya kita penuh dengan penipuan bagaimana mereka boleh bentuk kerajaan di empat negeri berkenaan ?

Itu bab kedua, sekarang mari kita masuk bab ke tiga pula.

Daripada 26.8.08 hingga 4.11.10 SPR telah mengendalikan 13 pilihanraya kecil.

1) P.Pauh - 26.8.08-PKR menang.

2) K.Trengganu - 17.1.09-PAS menang

3) B.Gantang - 7.4.09-PAS menang

4) B.Selambau - 7.4.09-PKR menang

5) Batang Ai - 7.4.09-BN menang

6) Penanti - 31.5.09-PKR menang

7) M.Urai - 14.7.09-PAS menang

8) Pmtg Pasir - 25.8.09-PAS menang

9) Bgn Pinang - 11.10.09-BN menang

10) Hulu Selangor - 25.4.10-BN menang

11) Sibu - 16.5.10-DAP menang

12) Galas - 4.11.10-BN menang

13) Batu Sapi - 4.11.10 - BN menang

Daripada 13 prk, Pas dan rakan-rakan seliwatnya telah menang sebanyak 8 kerusi, manakala BN hanya memenangi 5 kerusi.

Kalau sistem p/raya kita penuh dengan penipuan jangan haraplah kau orang nak menang 8 kali, semua BN sapu bersihlah beb.

Itu bab ketiga, sekarang kita masuk bab keempat dan yang terakhir.

Mung dengar molek aku ghoyat ko mu ni wahai pok nik ngok ngek.

Kalau sistem pilihanraya kita penuh dengan penipuan jangan haraplah Pas dapat menang dalam pilihanraya di Kelantan selama 5 kali p/raya berturut-turut (1990, 1995, 1999, 2004 dan 2008).

Tak rasalah mung nak duduk kerusi MB sampai hari ini kalau SPR menipu. Menantu dan anak betino mu pun tak rasa mewahlah hidup mereka hari ini.

Kawan-kawan sekalian itulah sikap Pas. Mereka kata mereka memperjuangkan islam, tapi perangai mengalahkan iblis. Mereka tidak dapat menerima ketetapan Qada dan Qadar.

Kalah sahaja pilihanraya , ada sahaja onar yang mereka buat. Waktu mereka menang bukan main ek lagi. Macam-macam kenyataan sombong yang mereka keluarkan.

Rakan-rakan sekalian, saya kalau bercakap saya tidak akan bercakap kosong, saya selalu kemukakan bukti bersama bagi menangkis dakwaan-dakwaan jahat mereka.

Dibawah ini adalah bukti-buktinya.

Kenyataan Nik Aziz sewaktu hendak menghadapi prk Permatang Pasir
Entah apalah rahsia yang tersimpan dalam lipatan perbendaharaan ilmu Allah yang Maha Luas itu sehingga berlaku 8 pilihan raya kecil sejak Pilihan Raya Umum Ke-12, tiada siapa jua yang mampu menekanya. Apa yang hanya boleh kita baca dari 7 pilihan raya kecil yang telah berlalu, parti yang bertanding dari Pakatan Rakyat (PR) telah menang sebanyak 6 kali berturut-turut. BN cuma menang 1 kali; itupun di Batang Ai,Serawak. Ini realiti dan ini kenyataan.
Sumber: Blog Nik Aziz

Selepas kemenangan Pas dan PKR dalam prk Bukit Gantang dan Bukit Selambau
Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kemenangan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam dua pilihan raya kecil semalam meletakkan pakatan pembangkang cuma 'selangkah' lagi untuk menerajui negara.
Sumber: Utusan Online

Selepas kemenangan DAP dalam prk Sibu
Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan calon Pakatan Rakyat yang menang dalam pilihan raya kecil Parlimen Sibu semalam sebagai isyarat jelas rakyat telah menolak Umno dan Barisan Nasional (BN).
Sumber : Harakah...kah...kah...kah daily

Kenyataan Nik Aziz selepas Pas kalah di Galas
"Saya rasa ragu, kerananya keesokan hari nak mengundi tu, malam tu saya tengok di televisyen seorang menteri cakap dah BN akan menang banyak. Dia tahu mari mana BN akan menang banyak, sedangkan esok baru nak mengundi. Makna ada benda dia buat. Bagaimana dia boleh berkata demikian, jika perancangan tidak dibuat. Itu yang meragukan"
Sumber : Gelombang Merah

Anda telah baca apa yang kemukakan, sekarang masa untuk berfikir dan nilai yang mana lebih teruk antara perangai Pas dengan perangai iblis ?

9 comments:

Anonymous said...

Rakyat malaysia yg berakal dpt menilai kata2 merapu nik aziz ni melainkan pemuja2 dia yg sanggup minum air rebusan selipar wali...
Ni la manusia yg benar2 wat kerosakan pada umat islam..

Anonymous said...

hidup kalo dah dok main taik ... taik laa jadi nya .... ???

Anonymous said...

nak cerita pasai nik ajis ni sampai kiamat pun tak habih..

CucuAtok said...

Salam.... biasalah tu kalu dah menang semuanya bersih dan menjalankan tugas tapi kalu kalah berbagai 'fatwa' yang di keluarkan untuk menutup malu.

Tambah lagi pula kat johor yang terkenal dengan kubu kuat BN tetapi awas! silap langkah tegai maruah.

Anonymous said...

Kalau dah tak tahu nak kalah bertanding buat apa? Buat buang pitih aje. Lebih baik simpan pitih itu untuk dirikan masjid yang satu pun dia tak buat di Kelantan selama lebih 20 tahun.

Lebih baik jangan bertanding langsung di PRU13 nanti sebab SPR semuanya tak boleh diharap. Nanti yang dipegang oleh PR akan habis di telan oleh BN sebab akan diatur oleh SPR.

Apa le punyi pemikiran Tok Guru kita ni. Sah tok guru ni dah tak berapa betul. Inilah akibat keluar fatwa yang bercanggah dengan hukum Islam sebenar.

Kalau dah rasa tak boleh pi, lepaskanlah jawatan tu. Dulu boleh suruh Tun Dr. Mahathir letak jawatan sedangkan dia masih disayangi rakyat. Ini rakyat Kelantan dan pemimpin2 PAS pun ada yang dah tak berapa harap kat Tok Guru. Mereka pun dah mula meny.....

Penyokong Harun Din

Peminat KFC said...

Bro story sikit pasal KFC Holding nak kene lelong boleh?ape kes ni?

Uthaman said...

Ungkapan seorg pemimpin wali selipar pas LANGAU hijau seperti budak baru masuk tadika....bersaralah pok nik anak beranak daah MaSYuKKKKkk tak cukupp lagi ke? bagilah pemimpin pas yg lain MasYUKKkkk pula ekekek....'UNDI PAS ISLAM JAHANAM'

Anonymous said...

bodoh punya ni ajis.otak letak kt dubur.

Anonymous said...

lepah baco posting demo, kawe makin conpius, nik aziz ni ulamak ko, ular dalam semok....