Thursday, December 23, 2010

Pas Takut Nyatakan Sokongan Kepada Tuanku Secara Terbuka

Beberapa hari lepas Selangor Daily melaporkan rombongan Pas Selangor telah mengadap KDYMM Sultan Selangor dan mungkin tujuannya untuk menyatakan sokongan kepada Raja-Raja Melayu serta isu ketuanan melayu. Sini

Malam tadi saya mendapat info dari orang yang rapat dengan salah seorang pemimpin Pas negeri yang turut sama dalam rombongan itu.

Memang benar seperti yang didakwa oleh Selangor Daily. Tujuan Pas mengadap Sultan Selangor adalah bagi memaklumkan sokongan secara tertutup mereka kepada Raja-Raja Melayu dan ketuanan melayu.

Yang tidak sedap di dengar adalah apabila rombongan berkenaan memberitahu Sultan Selangor yang mereka tidak boleh menyatakan sokongan itu secara terbuka kerana bimbang akan hilang sokongan bangsa lain.

Masyaallah , cuba anda semua lihat. Lihatlah betapa baculnya Pas, nak nyatakan sokongan terbuka kepada Raja-Raja Melayu dan ketuanan melayu pun mereka takut kerana bimbang akan hilang undi.

Dimana maruah kau wahai Pas ? di mana pendirian kau ? semuanya kau lacurkan demi kerana undi.

Seandainya diberi kepercayaan memerintah negara kelak, pasti negara dan rakyat pun kau sanggup lacurkan.

Haram jadah punya parti.

Wahai Roslan SMS, kau berani nafikan apa yang saya tulis ini tidak betul ?

13 comments:

Anonymous said...

Dah nama sebenarnya amPAS, perangai mmg ampaslah udahnya.

DAPigs dok pegang telor amPAS
PK-Al dok cucuk dubor amPAS.

hangkedee said...

Hasan.... Aliiii......bila nak tutup kilang arak...jangan cakap begegar2 atau cakap pandai habuk pun talak.Takut kepada big bro Dapig ke?

Mohd Ridzuan said...

Celaka punya parti.

Anonymous said...

Melayu Singapura,
Rasulullah bila di ajak oleh org quresh utk meyembah tuhan mereka 1hari dan mereka meyembah Allah pada hari esok dgn tegas menolak org quresh berdasarkan ayay KAFIRUN.Bro belum apa2 da kowtou dgn dap.Melayu yg menegak kan islam di malaysia jadi kalau takut dgn laut jgn angan2 nak buat rumah di tepi pantai.Bro,saya agak2 banyak pengikut pas ini yg ikut fahaman syiah kerana mereka ini pandai bertakiah.Saya amat sedih dgn cara pas berpolitik dan berharap agar Melayu Malaysia bangun dan berikan sepenuh sokongan kepada UMNO.Jika sekira nya PAS tok tok ikut serta membentuk kerajaan dlm PR saya pasti bkn saja melayu di jual bahkan islam pun di liberalkan.

Anonymous said...

PAS NI memang parti org2 gampang je dgn melayu dan islam bukan main ganas lagi sanggup kafir mengkafir org yg dah terang islam yg tak nak joint kegampangan mereka bahkan sanggup juga tumpang nikmat perjuangan org yg mereka kafirkan itu.
Semata2 krn nak undi org kafir mereka takut nak nyatakan sokongan kpd sultan yg jadi penaung islam di negeri dan negara kita secara terbuka.mereka takut nak berdemostrasi dgn isu liwat,isu nama Allah,org kafir ceramah dan masuk dlm masjid,org kafir ceramah guna ayat suci Al Quran mereka bertakbir wal hal kafir2 tu langsung tak beriman kpd Allah dan rasul. dan sebagainya krn takut hilang undi org kafir, jadi adakah sembahyang,puasa,haji,sedekah org2 pas gampang ini hanya utk dpt undi org2 kafir kat malaysia ni je ka.PAS memang parti sesat.

Anonymous said...

tuan, Nik aziz dah celakakan tuan sebab fitnah dia kata rumah menantu dia diserbu sprm dan anak dia memaki sprm. elok tuan lawan balik dan beri bukti

Anonymous said...

saudara RBF,saya sudah menjangka kan yang PAS amat takut dengan DAP,sebab itulah di negeri Selangor ni DAP buat seolah-olah negeri ini kepunyaan suku sakat diorang,ditambah pulak portfolio kerajaan tempatan diketuai oleh pihak mereka.
Sememangnya kuasa PAS dalam kerajaan negeri samalah seperti 'melukut di tepi gantang',ada pun seperti tiada je.Macamana hendak menjaga kepentingan orang melayu apatah lagi agama Islam?
jangan pandai cakap sahaja dan melebelkan UMNO kafir dan tidak islamik sedangkan suara PAS sendiri di negeri Selangor ni pun tidak laku dikalangan pakatan rakyat.

ruang bicara faisal said...

kpd anon 12.57

dimana dan bila dia celaka saya ?

Anonymous said...

dlm utusan hari ni la bro m/s 25 nik aziz bengang kat bolgger yg cerita pasal menantu kena tahan sprm dan anaknya maki sprm

Anonymous said...

Kalau betul bagai dikata, alangkah malangnya Melayu. Mereka dah tak yakin kepada Qada dan Qadar Allah. Mereka lagi takut pada tak dapat undi bangsa lain sedangkan semuanya adalah KETENTUAN ALLAH SUBHANA WA TA'ALA. Ini ke orang yang kata memperjuangkan ISLAM?

Anonymous said...

betul ke berita ni, kalau betul mmg hampeh la pas ni, kalau xbetul lagi hampeh la penulis riwayat ni, mcm mana kes anak nik aziz maki hamun penguatkuasa SPRM ye, SPRM xserbu pun rumah menantu nik aziz, tapi mcm mana plak boleh maki hamun,,, xkan anak nik aziz mengigau kot...heran2 dan ajaib lebih ajaib dari sudin ajaib....

Anonymous said...

Tuan RBF. sorry bukan celaka tapi bukan kah tuan ada tulis berkaitan dengan kes sprm ke rumah menantu dia tgh malam siap kata anak dia memaki

dalam utusan hari ini.

"Kerja orang blog ini tak reti dosa pahala," demikian kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai pendedahan sebuah blog berhubung dakwaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas Selising, Drs. Saipul Bahrin Mohamad ditangkap kerana berzina dengan isteri seorang guru di atas kereta api.

Beliau berkata, blog juga yang telah membuat laporan tidak betul dan mengarut bahawa rumah menantunya, Abdul Ariffhami Ab. Rahman diserbu oleh anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada waktu malam dan anak perempuannya pula bertindak memaki-hamun anggota suruhanjaya berkenaan.

Katanya, SPRM kemudiannya membuat keputusan menutup fail kes berkenaan setelah mendapati tiada kes untuk pertuduhan membabitkan Nik Abdul Aziz dan menantunya itu yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

"Malaysia ini suasana dia, suasana tak reti dosa pahala. Inilah yang menyebabkan hakim syarie ditangkap rasuah.

"Hakim syarie ini belajar syariah dan dia bertugas di mahkamah syariah, adakah masuk akal orang macam ini ditangkap rasuah.

"Inilah suasana Malaysia, macam tak ada agama, baik sikit daripada komunis, komunis tak ada tuhan langsung, tapi kita ada tuhan, buat apa," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di sini hari ini.

Anonymous said...

MACAMANA NAK JADI PEJUANG AGAMA TULIN.....SEDANGKAN KALIAN SEMUA MAHA DAYUS,PENAKUT,PONDAN SERTA LEMAH...ALLAH TIDAK SUKA ORANG YANG LEMAH SAPERTI KALIAN....APA NAK TAKUTKAN DAP BAGI NYATAKAN SOKONGAN TERBUKA ANDA KEPADA SULTAN.....ANDA NI MACAM SAMPAH LAH TIADA NILAI SATU SEN PUN...BAHKAN SAMPAH LAGI BERHARGA DARI KALIAN....ANDA SEMUA BACOL,DAYUS DAN YANG PALING TEPAT KALIAN NI TIDAK CERDIK.....MENGAPALAH KALIAN DICIPTA ALLAH SEDEMIKIAN HINA DAN PENAKUT......MUNGKIN KALIAN TAKUT HILANG KUASA,TAKUT HILANG HARTA,HILANG GAJI,HILANG PENGARUH DAN HILNAG PELBAGAI LAGI BENDA YANGA ANDA SAYANG....DULU KALIAN KATA PERJAUNAGAN ANDA UNTUK MENEGAKA AGAMA ALLAH....ITU BARU SIKIT SANGAT CUBAAN NYA...DAH TEWAS.......MAIN SEMBUNYI-SEMBUNYI PULAK DI SEBALIK SERBAN AJAIB.....KITA SEMUA TAK PERLU LAH PEMIMPIN SEBEGINI DALAM MASYARAKAT...APA YANG KITA NAK PEMIMPIN YANG TEGAS DAN BERANI.....BUKANNYA PEMIMPIN DAYUS DAN BACOL MACAM KALIAN.....