Sunday, December 26, 2010

RBF Online Sedia Bersihkan Nama Adun Selising Daripada Tuduhan Jahat

Gambar sekadar hiasan

Dakwaan yang dibuat oleh Ustaz Saidi terhadap Adun Selising sepertimana video di sini.

"Dia ambik hok tino ni seminggu tak balik. Ambo cari-cari dhey atas keretapi di bilik vip 1. Ambo buko pintu, Ustaz Saiful Bahari pakai seluar dalam, hok tino pakai tuala merah. Hok dia buat benda tak molek ambo malas kata, tapi hok tino tu bini orghe". Lihat pada minit 1.24

Terjemahannya.

Dia ambil perempuan ini seminggu tidak balik. Saya cari-cari dapat atas keretapi di bilik vip 1. Saya buka pintu, Ustaz Saiful Bahari pakai seluar dalam , yang perempuan pakai tuala merah. Hak dia buat benda tak elok, saya malas kata, tapi yang perempuan itu bini orang.

Jika anda teliti bait-bait kata ucapan Ustaz Saidi , tiada sepatah haram pun keluar dari mulutnya yang menuduh Adun Selising berzina. Dalam ucapannya itu beliau hanya memberi gambaran Ustaz Saiful Bahari berdua-duaan dengan isteri orang. Hak dia buat benda tak elok Ustaz Saidi tak mahu tuduh, kerana mungkin beliau tak nampak. Yang beliau nampak Ustaz Saiful Bahari pakai seluar dalam dan yang perempuan pakai tuala merah.

Ustaz Saidi tidak pernah menuduh dia nampak Adun Selising melakukan seks (zina) dengan bini orang.

Tetapi, Adun Selising dalam kenyataan balasnya menafikan dia berzina. Sedangkan ustaz Saidi tidak pernah tuduh dia berzina. Ustaz Saidi memberi gambaran dia berkhalwat. Sampai hari ini pun Adun Selising tidak pernah menafikan dia berkhalwat. Dia hanya nafikan dia berzina. Tuduhan yang tidak dilemparkan oleh Ustaz Saidi. Sini

Zina dan khalwat membawa maksud berbeza.

Berzina bermaksud, lelaki dan perempuan yang tiada ikatan suami isteri melakukan hubungan seks.

Berkhalwat pula bermaksud berdua-duaan di tempat sunyi antara lelaki dan perempuan yang bukan muhrim sepertimana Mat Sabu dan Normah yang pernah ditangkap dalam bilik di Hotel Perdana Kota Bharu pada tahun 90an.

Meliwat pula bermaksud, seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur lelaki lain.

Dalam kes ini, sepertimana yang saya katakan diatas, Adun Selising hanya menafikan dia berzina tetapi dia tidak menafikan dia berkhalwat sepertimana yang dituduh oleh Ustaz Saidi. Sini

Kenapa dia pusing cerita, menafikan benda yang orang tak tuduh ?

Jika Adun Selising merasakan dia tidak bersalah, tidak berzina dan tidak berkhalwat dia harus bangkit dan nafikan semua itu.

Saya tak tuduh dan saya tak kata dia buat semua itu, tetapi caranya meragukan saya. Kalau saya berada ditempatnya, perkara yang kita tak buat, kemudian orang main tuduh-tuduh saya bangkit dan nafikan semua itu dengan penuh keyakinan dan kemudian saya buat laporan polis.

Itu saya, Adun Selising pula patut buat lebih daripada itu lagi kerana dia seorang wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat, lebih-lebih lagi dia seorang wakil rakyat yang mewakili parti islam.

Jangan biarkan orang terus bercakap benda yang tak elok pasal diri kita, itu soal maruah. Bukan sekadar maruah kita, maruah keluarga dan maruah parti yang diwakilinya. Kasihanlah pada isteri dan anak-anak, mana mereka nak letak muka jika orang bercakap benda yang tak elok tentang suami dan ayah mereka.

Tolonglah yb....tolonglah..... tolong bersihkan nama yb. Saya cadangkan yb lakukan sumpah cara islam untuk nafikan semua itu.

Kalau yb berani lakukan sumpah cara islam untuk menafikan segala tuduhan yang dilemparkan oleh Ustaz Saidi saya sendiri akan bermati-matian membersihkan nama yb di blog ini dan saya akan ganyang Ustaz Saidi habis-habisan.

Itu janji saya yb dan disaksikan oleh ribuan pembaca blog ini.

12 comments:

usin said...

akupun. kalau brani bertindak utk jaga maruah. buat laporan polis dan bersumpah cara Islam. kalau masih terkemut2 mcm ni, seolah2 mcm ada benda tak kena. camane ostat, ada brani?

jelie said...

Konar jangan tak konar...kalu taik tu mesti sokong taik nyer !!!

matrengganu said...

Ambo tak rabo tapi ambo cuek jah...

Anonymous said...

boleh sumpah ke...?

sorang hanye pakai suar dalam..
sorang bekemban tuala merah..
nak buat ape ...kalau tak main...


lawak...lawak..
kalau dia boleh bersumpah tak berzina...kamu kena tutup blog ni...

Anonymous said...

Dia ken abersumpah tak berkhalwat dan berzina sbb dua2 tuh pun dah salah dan berdosa....kalau tak buat apa nak takut kan YB kan kan?

Jgn jadi macam peliwat no satu negara, keliling msia turun naik buat roadshow kata dia dikonspirasi bla bla bla tapi bersumpah muhabalah utk menafikan tak mau...thus to YB Selinsing, plz lah, jgn duk kona sana sini, kalau tak buat nape nak takut right??

Anonymous said...

kah...kah...kah...kelakar la kau RBF, difinasi liwat pun kau henjut sekali...padahal tak berkaitan langsung...tergelak sakan aku dan family....

malik said...

'undi pas islam jahanam'

Anonymous said...

hahahaha....apa yg bezanya berzina,berkhalwat n meliwat...mcm adik beradik jugak tu..adik beradik anjing la katakan...bapak sama cuma maknya aje yg lain...

Anonymous said...

aik.....sudah tukar cerita ka?...kahkahkah

Anonymous said...

aku jamin depa xkan sumpah punya...sbb depa ni macm nuar jugak...konar sana konar sini,cakap bukti xde,saksi x cukup 4 org,konspirasi BN dan mcm2 la....
dan last sekali kata, org2 PAS xpa berzina sbb ahli syorga...

kah...kah..kah..

wudi

PoLiTiK IsLaM SeBeNaR said...

Salam..xpayah la kita nak explain panjang2, penyokong tegar fanatik PAS xkan caye punya...

Mat Sabu ngan Norma khalwat pun Nik Aziz kata xkhalwat..(sebab org dia)..
Dia pandai guna mantik dia kata duk tengah padang berdua-duaan pun kira khalwat, xnanti tempat sunyi..

Pasal liwat, masuk zakar dubur sape2 pun kira liwat, bini ke, laki ke, pompuan ke...xsemestinya zakar DAP masuk dubur PAS je kira liwat...

Zina ni, melakukan seks dengan bukan wanita mahram (bg lelaki) dan lelaki ajnabi (bg pompuan)..bilakita guna mantik dan kaedah nik aziz, zina ni banyak, zina mata, zina hati, zina telinga dan lain2...kaedah asa yang sengaja disebut supaya org keliru..nanti dia akan kuarkan keadah syariat, kalo zakar masuk faraj xlepas 'takuk', xkira zina lagi..mapos la wei..mana ada org zina ajak org tgok, penzina bermaharajalela la...ajiz oh ajis..xingat mati ke wei...

Anonymous said...

org pas pis pus..kalo kna batang idung sdiri, sibuk mintak tunjuk bukti walapun dh ad 6 org saksi yg sggup dibawa ke mhkmh..kalau kena pd org umno, sibuk dok canang sluruh dunia, tkde la plak nk mntak tunjuk bukti dlu ke..

org pas ni, kalo suruh bersumpah laknat bukan men ckp Islam x suruh..tp surat akuan sumpah yg dibuat tu boleh plak diorg prcaya mcm nk mmpus..

heran..heran..