Wednesday, December 22, 2010

Sila Boikot Resort Ini

Selangor Daily hari melaporkan tentang sikap rasis seorang pemilik resort di Serendah , Hulu Selangor. Sila baca di sini terlebih dahulu.

Saya turut mendapat berita perkara berkenaan melalui e mel yang dikirimkan oleh seorang pembaca.

Resort yang dimaksudkan itu adalah Sekeping Serendah Retreat. Sini

Dibawah ini adalah e mel yang dijawab oleh tauke cina yang menguruskan resort terbabit kepada wartawan Utusan Malaysia yang meminta dengannya untuk membuat liputan tentang resort berkenaan.

sorry i have a very bad impression of utusan malaysia.it is a newpaper that spread racial hatred.unfortunately i cannot allow sekeping serendah to be associated with that. apologise i have to give this a miss for the meantime

thank u

cheers
Dia kata Utusan Malaysia menyebarkan kebencian perkauman atau pun rasis.

Di sini kita boleh lihat betapa bodohnya tauke cina tersebut kerana termakan hasutan pak-khatan rakyat.

Jika Utusan Malaysia sebuah akhbar yang rasis , mereka tidak akan meminta untuk membuat liputan tentang resort berkenaan kerana ianya milik syarikat cina.

Buat apa nak promo yang cina punya jika mereka benar-benar rasis. Lagi pun liputan yang diberikan percuma. Bukannya kena bayar apa-apa pun. Siapa yang untung apabila cerita mengenai resort berkenaan keluar di surat khabar ?

Sekarang terbukti sudah siapa yang rasis dan siapa yang menyemai kebencian perkauman.

Jika ada mana-mana agensi kerajaan, badan berkanun, GLC atau sebagainya yang sering menggunakan resort tersebut sebagai pusat latihan, anda hendaklah berhenti serta merta menggunakan resort tersebut.

Sila boikot mereka habis-habisan sehingga pihak pengurusan resort berkenaan bangkit dan memohon maaf secara terbuka.

Kepada rakan-rakan blogger pula, harap dapat kita bersatu dalam hal ini dan sebarkan cerita ini di blog masing-masing sehingga ianya diketahui umum. Gunakan kuasa yang ada pada kita sebaik mungkin.

Kepada yang hendak menyatakan bantahan kepada resort terbabit , nombor telefon , e mel dan alamatnya ada di sini.

17 comments:

Anonymous said...

Satu kemenangan bagi pihak DAP. Mereka telah berjaya di dlam kerja hasut menghasut ni.

Anonymous said...

Saya akan pastikan kelab sukan saya tidak pergi ke resort ini.

akuantipr.

Anonymous said...

Jangan boikot cuma kerana ia diuruskan oleh pengurus bukan Melayu tetapi ayuh boikot kerana ia adalah Racist Pig Resort!

he he

zethro said...

Kalau nak tgk akhbar Bahasa Melayu pupus kat Malaysia sila undi Pakatan Rakus pd PRU-13 nanti. DAPig chauvinis dgn agenda oriental(mencinakan budaya org lain) akan berkuasa dan berleluasa dgn memperkudakan PAS dan PKR.

Nik Aziz wajib bertaubat!!!
Anwar harus bertaubat!!!
Lim Kit Sial mesti ditaubatkan!!!

Anonymous said...

Tarik balik lesen...abis cite!... pedulikan org nak cakap ape... tak pun perketatkan pemeriksaan dan lakukan mingguan..biar dia gelabah... jika berlaku kemalangan atau ape2 yg buruk..keluarkan notis penutupan sepenuhnya... abis cite!

Anonymous said...

staff yg amat bodoh...elok terminate je sbb x reti buat keja

igt senang nak dpt cover dr utusan? compeni besar sanggup bayar utk dpt page, tp tetap x dpt...

staff yg sangat bodoh....

Anonymous said...

boikot resort je tak ada kesan langsung,saya menyeru rakyat malaysia boikot semua makanan kilang aka junk food aka pewarna tiruan aka makanan punca hospital tumbuh macam cendawan aka perosak sistem tubuh badan.makanlah ayam yg confirm disembelih org islam dekat pasar yg busuk busuk tu dah tentu halal.sayur yg tak pakai baja tahi lembu pendek.fikirlah sikit.

Anonymous said...

ini website pemilik tempat tu.

www.seksan.com

Dia ni landscape arkitek. Nama dia Ng Sek San. Memang berlagak liberal. Macam budak2 lain yang 'liberal' dia orang ingat diaaa jek yang betul.....

pooorahhhhh!!!Boleh blaaaa.

Anonymous said...

saudara RBF,saya berpendapat bahawa kita semua harus tegas dalam isu ini.Mulai dari sekarang ini mana-mana resort,retreat mahupun hotel yang cuba untuk berlagak besar kepala kita boikot dan hentam habis-habisan.jangan diberi muka kerana selama ini kita jugalah yang menaikkan perniagaan mereka,kerajaan BN jugalah yang banyak membantu dan membawa banyak pelancong datang ke negara ini.
Jangan nak berlagak seolah-olah kita orang-orang melayu mudah di kotak katikkkan dan di buat seperti peminta sedekah.Sudah masanya kerajaan perlu bertegas terhadap mereka ini supaya bersikap lebih profesional dan tidak menangguk di air keruh.Ajar sikit mereka yang semakin angkuh ini!!

Anonymous said...

PASTIKAN KITA SEMUA BOIKOT,JANGAN JADI HANGAT-HANGAT TAIK AYAM,HARI INI BOIKOT,BESOK PI GUNA.JANGAN JADI MELAYU MUDAH LUPA TERUTAMA ORANG UMNO DAN BN.

Anonymous said...

mamat nie memang penyokong kuat DSAI..

anti bohmau said...

dah cerita kata cina punya, anjing pun banyak berkeliaran, apa ka jadahnya nak pergi lagi ke resort tu? bila cina bela anjing banyak2, maka melayu Islam mesti dah tak masuk dekat. cina tu pun memang tak bagi melayu Islam pi. sbb tu dia takmo publisiti...lantak diala. tak abih pun duit aku!

Anonymous said...

Salam. Sudah sampai masanya kita bersatu. Kita perlu lakukan lebih dari boikot. Mulai dari hari ini kepada Melayu-melayu semua saya seru...

BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU.

resort for dog said...

http://herothesharpei.blogspot.com/2010/06/sekeping-serendah-retreat.html

aduhai...fikir sendiri..tengok dgn mata..fikir dgn akal

Anonymous said...

saya akan sebarkan berita ini kepada rakan2 saya dalam jabatan kerajaan dan sektor swasta

hangkedee said...

Melayu mudah lupa,melayu suka jadi petualang bangsa,mereka akan sedar setelah semua nya hilang.tak percya tanya melayu singapork?

Anonymous said...

ak dah lame boikot kedai2 or pusat perniagaan yg rasist cmni..nnti aku sebarkan kepada kawan2 supaya boikot resort rasis ni...