Thursday, December 30, 2010

Terima Kasih Teresa Kok

Petang tadi semasa sedang menunggu pemain-pemain Malaysia keluar ke balai ketibaan di KLIA sekumpulan anak-anak muda melayu mengisi lapang tersebut dengan nyanyian, dan lagu-lagu yang dinyanyikan kebanyakan lagu-lagu ciptaan mereka sendiri.

Salah satu lagu yang dinyanyikan berbunyi,

Terima kasih...

Terima kasihhhhh....

K Rajagopallll...

Terima kasih...

Terima kasihhhhh....

K Rajagopallll...

Itu yang mereka nyanyikan.

Sekarang rbf pula nak menyanyi.

Terima kasih...

Terima kasihhhhh....

Teresaaaa Kokkkkkk...

Terima kasih...

Terima kasihhhhh....

Teresaaaa Kokkkkkk...

Mungkin ada yang bertanya kenapa saya bernyanyi begitu ?

Saya bernyanyi begitu kerana rasa gembira dengan kenyataan yang dibuat oleh si pemakan makanan anjing semasa dalam tahanan ISA , Teresa Kok.

Hari ini dia buat kenyataan minta Datuk Seri Najib (DSN) memohon maaf kerana "menyah-kristiankan" pada satu majlis sambutan Krismas yang dihadiri oleh DSN. Sila lihat di sini

Si pemakan makanan anjing tersebut membuat kenyataan begitu dengan tujuan untuk memerangkap DSN supaya penganut kristian menjadi benci kepada beliau.

Kepada rakan-rakan blogger, tolong jangan marahkan kepada si pemakan makanan anjing itu. Jangan marahkan dia kerana dia telah memberi bola tanggung kepada kita.

Kita gunakan balik kenyataan dia untuk perangkap dia supaya orang-orang melayu jadi benci kepadanya dan parti yang sekutu dengannya.

Kenyataan yang dibuat oleh si pemakan makanan anjing tersebut telah membuktikan DSN jauh berbeza dengan pemimpin-pemimpin Pas, PKR dan DAP yang sanggup buat apa sahaja demi undi.

DSN seorang yang berprinsip, tidak timbul soal beliau tidak menghormati agama lain atau menafikan kebebasan beragama bagi rakyat Malaysia. Kalau nak nafi dah lama tiada gereja di Malaysia.

Kalau beliau tidak hormat kepada penganut agama lain, maka beliau tidak akan pergi ke majlis itu.

Saya merasakan tujuan JPM meminta salib diturunkan bertujuan untuk mengelak perangkap puak-puak beruk sebelah sana. Jika salib berada di situ dan nyanyian lagu-lagu pemujaan dinyanyikan, sudah pasti ada anak-anak beruk upahan yang merakam gambar atau video dan kemudiannya pergi edar ke kawasan-kawasan orang melayu kononnya DSN sanggup bersekongkol dengan orang-orang kristian kerana undi.

Sekarang kita semua sudah boleh lihat bagaimana tebalnya sifat kristian Teresa Kok walaupun Pas kata DAP sudah banyak terima hidayah sejak berkawan dengan mereka.

Apabila melihat tebalnya sifat kristian dia sekarang ini, maka sahlah sudah apa yang dikatakan sebelum ini yang beliau meminta supaya azan subuh diperlahankan. Sekarang sudah terbukti siapa dia Theresa Kok.

Kepada orang-orang melayu nak percaya lagikah kepada pemimpin-pemimpin kristian DAP ? Kalau ditakdirkan mereka memerintah kelak hancurlah islam di bumi Malaysia. Sana sini kita pergi semuanya salib dan gereja.

Terima kasih...

Terima kasihhhhh....


Teresaaaa Kokkkkkk...


Terima kasih...


Terima kasihhhhh....


Teresaaaa Kokkkkkk...

Kita tunggu apa reaksi pemimpin Pas.

Ambo nak dengar sangat komen Khalid John Samad, dan Nizar Tony Jamaluddin.

Harun Din dan ahli-ahli dewan ulama Pas serta Ketua Pemuda Pas pasti puji tindakan yang diambil oleh DSN.

24 comments:

Anselmo said...

Sama-sama kita tgk komen orang yg mengaku beragama Islam dalam PAS dan PKR. Kalu mengeji Najib, sah lah mereka ni pengamal assabiah yg Nabi SAW tak mengaku umat. Kalu mereka ni membenarkan kaedah DSN, mereka akan hilang sokong Teresa Kok.Kalu mereka berdiam bermakna mereka ulamak bisu bimbingan iblis. Yang benar adalah kaedah DSN, hadir majlis orang kristian bukan meraikan agama mereka tetapi menghormati sesama manusia dan sebagai rakyat beliau. Sama-sama kita tunggu.

Double Y said...

Saya kagum dengan tulisan bro RBF. Jika tidak keberatan harap RBF dapat paut blog saya di blog bro.

http://yuseriyusoff.blogspot.com/

Anonymous said...

apabila undi diutamakan ..ulamak menjadi ular dalam semak..makin lama akan berubah fulamak(publisiti pelacur murahan) kemudian menjadi pu*#*mak(dunia diutamakn agama dilacurkan).

JoeZuax said...

Terima Kasih Boss!

CFM takdo donga bising-bising pon, dio lak nyalak lelobih..keh keh keh

Anonymous said...

DSN JAUH LEBIH ISLAMIK DARI SELURUH PENGANUT DAN UMAT GILA PAS.....PAS ADALAH PARTI DAJAL AKHIR ZAMAN PARTI YANG PAKAR DALAM MENABUR FITNAH....PARTI YANG JAHAT DAN PENUH DENDAM KESUMAT....TINDAKAN DSN ADALAH TEPAT DAN BIJAK...BELIAU TIDAK MENCAMPUR ADUK ANTARA AKIDAH DAN PERJUANGAN ...BERBEZA DENGAN PAS ....SEGALANYA SESAT DAN MENYESATKAN...PARTI TERJAHAT YANG SEBESAR KUMAN PUN TIDAK BERMANFAAT UNTUK BANGSA DAN AGAMA....

Anonymous said...

sedap nyer mulut KAU...
AKu rase KAU ni suka sangat komen dan TAKSUB sangat kat parti ni.
Kau tahu ker apa yg nabi mula2 buat bila hijrah ker Madinah?
cuba cerita sikit sbb KAU ni aku tgk calang2 Ustaz...
Aku nak KAU cerita b'gaimana cara2 Rasul SAW membina satu ummah di Madinah.
Sebelum KAU cerita tuh, Kau tahu ker apa makna Madinah?
kan Kau nih pendebat yg hebat...mesti tajam kalam KAU.

Wake UP! said...

PAS for all ni akan melebihkan agama Kristian dari agama sendiri.

Memang sah ajaran sesat.

Anonymous said...

tAPI kalau KAU tak publish komen aku...
mmg KAU suka Kencing berdiri ler...
apa makna ni? makna nya kau MENZALIMI orang lain DAN juga DIRI kau sendiri
Yg bab Menzalimi kau dgn Allah itu Wallohua'laam aku tak tahu apa motif kau buat blog nih...
maybe NIAT kau suci tapi tak suci pun aku tgk drp ayat2 kau. itu pandangan pribadi aku ler. tp maybe org lain kata kau nih macam budak yg bijak banyak akal...

Anonymous said...

aku still tunggu approval komen2 aku.
mane dia? camna nak jadi pemimpin kalau tak efisien? apa lagi kalau tak dengar rintihan org bawahan macam aku nih.
Kau nih bab memburukkan org lain cepat ajer update blog2 kau tapi bab nak approve komen yg tak seberapa aku tuh yg tak tahu lagi akan kau approve ker tak...takkan kena pikir dulu. nak jadi pemimpin kena adil lah..bagi la chance kat aku ...

Anak Lenggong said...

Dah banyak keluar ulasan daripada penyokong bangang PAS mengatakan Najib tak mengikut toleransi ugama diMalaysia..tetapi sebenarnya Najib lebih bijak dengan mengarah perkara sedemikian ..maka modal puak PAS dan PKR untuk mengutuk nya tiada tetapi kalau dah nama melayu PAS yang dungu mereka akan membelitkan isu ni dengan mengatakan tiada kekebasan berugama di Malaysia ni...sebab tu lah sekarang ni PAS mengamalkan politing liberal..membolehkan sikapiaq berbuat sesuka hati dikawasan solat orang islam ..so aku syorkan supa pemimpin PAS buat ceramah, masabaqah kat dlm kawasan kuil hindu, gereja ataupun kat tok kong cina pulak...adakah sikapiaq ni benarkan..

Anonymous said...

saudara RBF,inilah wajah sebenar para pemimpin DAP yang tidak langsung mahu menghormati dan memahami orang lain kecuali dari pihaknya sahaja.Adakah mereka menghormati Perdana Menteri kita yang sememangnya berugama Islam dan seorang melayu?dari tindak tanduk Teresa Kok ini jawapannya sudah tentu TIDAK.Begitu juga dengan larangan logo 1Malaysia di negeri Selangor yang di buat oleh Ronnie liu.
Nampak sangat para pemimpin PKR dan PAS terpaksa menikus sebab sejak akhir2 ini banyak tindakan yang sebegini dipelopori oleh DAP.Tujuannnya apa?Tidak bukan untuk menidakkan dan memperlekehkan orang-orang melayu sendiri.Ini tidak termasuk lagi dengan tindakan tindakan kiasu mereka di Pulau Pinang.Saya amat sedih sekali melihat orang-orang melayu dalam PKR dan PAS sendiri sanggup menjadi pak turut kepada mereka2 ini.Sedarlah wahai bangsaku!

Anonymous said...

Good one bro. Tajam sungguh pemerhatian anda. Saya sokong anda dan blog anda.

akuantipr.

Anonymous said...

pesal... dia ni dulu awek kau kan? kau tinggal kan dia masa kat Pantai Lido dulu.. sampai sekarang dia begini kau tau tak...

Anonymous said...

kalau teresa cock melenting dgn najib, itu perkara biasa sbb dia mmg kristian..tapi yg melayu islam pulak melenting mcm org giler, apa citer pulak bai?

Anonymous said...

salam RBF

sebenarnya kita tak bolih salahkan Teresa dalam soal ini.

Apa yang kita lihat ialah beliau tidak memahami mengenai selok belok hukum Islam mengenai adab2 yang digariskan Islam mengenai apa yang bolih dan apa yang tak bolih dalam bab menghadiri majlis keagamaan penganut lain.

Kita juga mungkin tidak memahami hukum hakam pengunut agama lain mengenai soal2 ini.Umpamanya bolihkah mereka mengaminkan doa yang dibaca olih orang Islam,seperti didalam majlis rasmi atau didalam parlimen.

DS Najib mungkin sudah diberi info olih bahagian ugama Islam JPM mengenai adab2 yang perlu diikuti bila menghadiri majlis yang sedemikian

Samada nasihat itu bernas atau tidak adalah menjadi tanggungjawab ulamak untuk "endorse" samada tindakkan Najib itu betul atau salah.

Kita sebagai rakyat "awam" nak juga tahu tafsiran yang sebenarnya mengenai perkara ini

Jangan tanya Nik Aziz,kerana dia akan beri jawapan yang menguntungkan parti politik yang diwakilinya.Rekod dia dalam bab2 fatwa dan hukum hakam dah tercemar.

Beranikah Nik Aziz menghukum Najib tidak bersifat Islamik berbanding Nizar yang juga hadir pada majlis keagamaan menghormati TBH.

jIKA Nik Aziz bolih MENGHALALKAN tindakkan Khalid Samad masuk gereja beliau juga patut menghalalkan DS Najib masuk gereja dalam keadaan salib tidak dialihkan dan upacara nyanyian tidak dihalang.

Olih itu lagi sekali,jangan tanya Nik Aziz.Dia tidak bolih diharapkan untuk berkata benar mengenai soal hukum hakam.

Kalau nak tanya juga ulamak PAS,kita cadangkan tanya pada Ust Harun Din,Ustaz Taib Azamudin atau Ustaz Harun Taib.

pandangan mata said...

tiadalah ada manfaat kecuali kamu membuatkan org rasa benci membenci.. tulis pakai aqal yg dianugerahkan Allah taala bukan pakai ikut rasa..

To Live Again said...

Kagum btl aku dgn tindakan Najib ni..Dia btl2 tetliti dlm hal2 yg blh merosakan akidah dia..

Najib x terdesak smpai nk tunduk dpn gambr cina mampus smbl pegang lilin..X terdesak smpai ke buat road show menjelajah ke gereja2 menarik undi..

Tp hal2 yg blh memberi kredit cm ni pasti x disebarkan oleh org pas kn..

Aku sndiri pon kalau si teresa cock ni x kecoh2 aku pon xtau yg najib buat cm 2..Ternyata dia buat dgn ikhlas kerana Allah dn x mengheboh2kan untuk menunjukkan yg kononnya LEBIH ISLAM DR ORG LAIN..

Syabas Dato Seri Najib!

Anonymous said...

pantek la teresa nie...mulut mengalahkan cibai ayam....
ketua paderi/pope pon xde komen/cakap ape2...dea pulak yg lebih2....dea nie lagi alim ulamak dari ketua paderi ke?

Anonymous said...

satu tindakan yang amat bijak dari DSN..ini yg dikatakan berpandangan jauh selaras dengan tuntutan agama..PAS takde pulak berbunyi pasal benda ni sb memang nya ia tindakan yg betul dan tak termampu dibuat oleh mereka sb telur dah dipegang oleh DAP..

Anonymous said...

nak hairan buek apo...
kat kelantan tu yg kata serambi mekah tp ada patung buddha besar..
kalau kat tgk bebetul kat mekah.. mana ada benda alah seperti tu..

bukan kerk dulu ada kisah nabi yang suruh x masuk ke dlm kaabah sebab kaabah masa tu dikelilingi patung-patung berhala?
jadi x salah rasanya DSN buek mcm tu..

Anonymous said...

teresa kok ingat ini negara kristian...pohrah..ustaz bangang Pas bolehlah ko nak tipu..

MALAYSIA ISLAM

Anonymous said...

pesal.. selagi nko tak nikahi dia, dia akan buat macam-macam lagi perkara pelik untuk mikat kau..

Anonymous said...

TAK USAH TANYA NIK AZIZ WALAU SEPOTONG AYAT...KERANA JAWAPAN DIA MESTI MEMIHAK KEPADA GOLONGANNYA...HAMBA ALLAH INI TELAH DIMATIKAN ALLAH HATINYA UNTUK MENERIMA KEBENARAN DAN TERKIAI-KIA LAH IA DENGAN DUNIA JAHAT DIA.....CELAKA...CELAKA ORANG TUA KUTUK INI...PENJAHANAM BANGSA DAN AGAMA....yang benar AKU BUDAK JELI, KELANTAN

Anonymous said...

kakakaka bola tanggung ni....buat post besar2an dikalangan blogger dengan tajuk, Najib arah turunkan salib, Nizar+Khalid Samad bagaimana? heheheeheh edarkan ke seluruh pelusuk kampung....