Tuesday, August 31, 2010

Lim Guan Eng Sembelih Lembu Korban ? Pas Fitnah Umno


Masyaallah apa nak jadi dengan Pemangku Ketua Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan ? dalam bulan Ramadhan begini pun dia sanggup buat fitnah.

Dia buat gambar superimpose lim guan eng kon*t kecil sedang sembelih lembu korban,kemudian dia siar di blognya dan kata cybertrooper umno yang lakukan. Jika benar dilakukan oleh geng-geng umno sudah tentu dia akan letak link atau beritahu dari blog mana gambar itu datang. Tetapi sepatah haram pun dia tak beritahu darimana sumber gambar itu. Setakat letak nama Pas Beruk, aku pun boleh kata gambar itu dari Herman Beruk. Klik sini

Satu lagi bukti yang menunjukkan dia buat sendiri gambar itu ialah apabila gambar asal disebelah kanan yang menunjukkan nizar komunis laknaktullah sedang sembelih lembu dilabelkan atas nama dia sendiri. Lihat sebelah kanan bawah, tertera label Herman SAMSUdeen. Ini menunjukkan gambar asal itu milik dia dan disimpan olehnya sendiri.

Sudahlah Herman, bertaubat dan insaflah. Kalau ya pun nak membodek agar dipilih sebagai calon di Parlimen Titiwangsa dalam pru akan datang, gunalah cara lain. Banyak lagi cara untuk 'up' nama, bukannnya dengan membuat fitnah membabi buta.

Mohon rakan-rakan blogger sebarkan yang fitnah ini adalah ciptaan Pas sendiri.

Cadangan RBF Kepada 'Gomen' Sempena Hari Kemerdekaan

Kita seharusnya mengucapkan terima kasih kepada orang-orang lama di tahun 1957 yang telah menolak memberikan hak sama rata kepada semua kaum. Bermula dari situ yang membawanya kekal hingga ke hari ini. Jika ditakdirlah orang-orang lama kita tidak berfikir panjang pada masa itu dan bersetuju dengan perkara tersebut , saya rasa sudah lama kita jadi lempeng.
Satu suruhanjaya telah dibentuk pada bulan Mac 1956 yang dinamakan Suruhanjaya Reid dan Lord Reid, iaitu seorang Hakim British di Tanah Melayu bertindak sebagai pengerusi. Manakala ahli-ahli Suruhanjaya Reid yang lain terdiri daripada,
* Sir Ivor Jennings (England)
* Sir William McKell (bekas Gabenor Jeneral Australia)
* Tuan B.Malik Hakim(Mahkamah Tinggi India)
* Tuan Abdul Hamid (Pakistan)

Tugas suruhanjaya itu adalah merangka sebuah perlembagaan bagi Persekutuan Tanah Melayu yang akan merdeka.

Untuk merangka perlembagaan tersebut, beberapa isu telah diambil kira supaya ianya tidak menganiaya hak penduduk tempatan.

Antara isu yang dibincangkan ialah

* Pembentukan sebuah kerajaan peresekutuan yang kuat dan pemberian kuasa autonomi kepada negeri dalam bidang tertentu.

* Mengambil kira kedudukan Raja-Raja Melayu agar martabat mereka terpelihara.

* Hak Istimewa orang melayu terpelihara

Lihat yang diboldkan. Dua perkara itu tidak dibincangkan oleh orang-orang melayu (lihat senarai nama ahli-ahli suruhanjaya diatas). Tiada satu pun melayu dalam itu.

Ini menunjukan British di zaman dulu telah mengiktiraf negara ini milik melayu. Bukannya milik kaum pendatang yang miskin dan terpaksa makan tikus di negara sendiri yang kemudiannya merantau ke tanah melayu.
Kaum pendatang
Gambar sekadar hiasan

Salah satu perkara hangat yang turut dibincangkan pada masa itu ialah kerakyatan jus soli. Kerakyatan jus soli yang menjadi tuntutan kaum pendatang pada waktu itu tidak dapat diterima oleh orang melayu kerana jika diberi kerakyatan jus soli bermakna memberikan hak sama rata kepada mereka. Apa kita dapat mereka wajib dapat. Mana boleh begitu....

Walaubagaimanapun, biasalah melayukan baik, melayukan berbudi bahasa, melayukan bersopan santun hingga nak meliwat pun kena tanya dulu "can i fu*k you today". Akhirnya melayu setuju kerakyatan jus soli diberi tetapi dengan syarat orang-orang bukan melayu mengiktiraf kedudukan istimewa orang melayu.

Orang-orang cina di zaman dulu tiada bezanya dengan orang-orang Bangladesh, Nepal, Vietnam dan lain-lain negara yang pekerja asing mereka ada di Malaysia sekarang. Taraf mereka sama sahaja. Mereka ini semua orang susah di negara masing-masing dan terpaksa merantau ke sini bagi mencari rezeki.

Orang-orang cina zaman dulu kala merempat hidup negara china, sampai terpaksa makan tikus. British bawa masuk dan bagi kerja di lombong-lombong bijih. Samalah seperti mat-mat bangla yang masuk sekarang dan bekerja di kilang-kilang.

Saya ada baca dalam buku tulisan mendiang Lim Goh Tong yang bertajuk my story, beliau menceritakan bagaimana susahnya hidup di negara china dulu dan terpaksa merantau ke sini.

Aku yakin keturunan lim kit siang juga begitu. Kalau keturunan dia kaya, sudah pasti dia tak merantau ke Tanah Melayu. Sekarang bila diberi betis nak paha pula.

Oleh yang demikian, mengambil berkat Hari Kemerdekaaan ke 53, saya (rbf) ingin mengemukakan beberapa cadangan kepada kerajaan untuk dipertimbangkan dengan segera.

1) Hanya kaum bumiputra sahaja dibenarkan memilih (mengundi) pemimpin di negara ini. Kelayakan mengundi untuk kaum-kaum lain hendaklah ditarik dengan serta -merta.

2) Mewujudkan kad pengenalan berlainan untuk kaum bumiputra dan bukan bumiputra.

3) Istilah rasmi untuk kaum bukan bumiputra ialah 'kaum dagang' dan hendaklah dicatitkan dalam kad pengenalan mereka.

4) Kaum dagang hendaklah membayar cukai pendapatan lebih tinggi dari kaum bumiputra, sesuai dengan kedudukan mereka yang menumpang di negara ini.

5) Sekolah Jenis Kebangssan China yang juga bertindak pusat pengembangan fahaman cauvinis dan komunis hendaklah ditutup dengan segera.

Mana-mana kaum dagang yang menentang perkara ini hendaklah diusir keluar dari negara ini. Jika nak tinggal di sini kena patuh kepada peraturan yang dikenakan. Jangan percaya kepada kepercayaan karut iaitu, tanpa orang cina , Malaysia akan mundur. Itu semua karut, semua itu dimainkan oleh orang-orang cina sendiri supaya kaum bumiputra takut.

Tanpa cina , kaum bumiputra akan lebih kaya. Apa nak hairan, negara kita ada minyak, negara cantik , ada sawit, ada getah, tiada bencana alam dan sebagainya. Bila orang-orang cina keluar dari negara ini, rakyat makin kurang. Jadi kita semua boleh dapat lebih lagi.

Bila cina tiada, tanah kosong makin banyak dan macam-macam lagi. Jangan risaulah, negara ini tidak akan mundur tanpa cina. Buang mitos itu yang sudah lama tertanam dalam fikiran anda.

Apa macam kawan-kawan sekalian, setuju ke ?







Monday, August 30, 2010

Boikot Celcom , Tidak Boleh Dipercayai Lagi

Selama ini saya sering mendengar rakan-rakan memberitahu saya yang Celcom tidak boleh dipercayai. Dan rakan yang paling kerap memberitahu saya tentang perkara ini ialah blogger Parpukari. Bukan setakat dia sahaja, ada lagi beberapa rakan lain yang memberitahu perkara yang sama.

Kata mereka, celcom suka membocorkan maklumat kita kepada orang lain dan kata mereka juga celcom adalah lubuk kepada puak-puak Pas dan PKR.

Selama ini saya mengambil sikap tidak peduli semua itu dan tidak mahu menulis perkara ini kerana tiada bukti dan juga tidak mahu bisnes mereka terjejas, tambahan pula celcom bernaung di bawah TM yang mana ianya juga sebuah GLC.

Tetapi hari ini , saya sungguh terkejut bila melihat beberapa akhbar melaporkan seorang CEO sebuah kolej swasta menyaman celcom sebanyak RM 20 juta keran mendedahkan sms dan rakaman perbualan telefon beliau. Masyaallah...

Macam ni punya syarikat kita nak percaya lagi ke ? Entah sudah berapa banyak tak tahu lah komunikasi-komunikasi antara pemimpin-pemimpin negara yang didedahkan kepada musuh luar atau juga musuh-musuh politik.

Boikot !

Boikot !

Boikot !

Untuk berita berkenaan sila klik di sini

Syabas kepada Puan Noor Haslina.

Setakat ini rbf nampak hanya syarikat mat saleh yang boleh dipercayai walaupun liputannya ada masalah di luar bandar. Syarikat mat saleh lebih berdisiplin dalam perniagaan dan mereka tiada kepentingan politik di negara ini.

Update: maklumat yang diterima oleh seorang pembaca yang dihantar melalui komen menyatakan celcom bukan lagi berada di bawah TM.

Bro,
Fakta salah tu, Celcom bukan di bawah TM lagi. Celcom adalah anak syarikat Axiata. Takde kena mengena dgn TM lagi. Ni usaha bangang yg dibuat oleh Dato Wahid, ex CEO TM dulu..

Kalau benar bukan lagi dibawah TM, apa nak tunggu lagi, kita pakat-pakat lanyak habis-habisan sajalah.

Nik Aziz & Mahfuz Dicabar, Ada Berani Ke ?

Nik Aziz dan MatPut dicabar

Klik di sini

Ulasan lanjut bakal menyusul petang nanti.

Ayuh rakan-rakan blogger dan facebooker yang sehaluan dengan rbf, jom kita sama-sama cabar mereka.

Sunday, August 29, 2010

Masuk Masjid: Pas Putar Belit Keputusan Majlis Fatwa

Selama ini tidak pernah puak-puak Pas mengiktiraf sebarang keputusan Majlis Fatwa dan mereka sering mengaitkan Majlis Fatwa dengan Umno.

Tetapi semalam bila mereka rasa keputusan Majlis Fatwa boleh memberi keuntungan kepada mereka, maka mulalah mereka guna keputusan itu.

Tetapi kita semua kena ingat, perangai iblis dalam diri pemimpin dan ahli-ahli Pas tidak pernah hilang dari dulu lagi. Mereka suka ambil ayat-ayat Quran , hadis atau hukum setengah-setengah sahaja, iaitu mengikut kepentingan politik mereka.

Begitu juga dengan keputusan Majlis Fatwa, mereka hanya ambil bahagian yang menyatakan pelancong bukan islam boleh masuk masjid. Mereka tidak ambil dan hurai semua, kenapa ? Jika ambil dan hurai semua maka mereka akan terkangkang.

Ikuti huraian sahabat kita di sini

Pas Pun Bernafsu Juga (1)


Dalam dunia tiga perkara yang tidak dapat lari daripada diri seseorang manusia samada mereka itu orang UMNO,PAS,PKR atau DAP

1) KUASA

2) DUIT

3) NAFSU SEKS

Jangan bohonglah ,kalau salah satu perkara diatas ini tidak ada dalam diri seseorang itu walaupun serban sebesar buah kelapa di atas kepala atau janggut hingga ke hingga ke paras lutut.

Apa yang saya nak bicarakan disini ialah,walaupun PAS sebagai sebuah parti yang bernama Islam ,tetapi pemimpin-pemimpin dan ahli-ahlinya tidak lari daripada memilik salah satu atau kesemua tiga sifat diatas. Mereka pun manusia maaa......

Kalau orang kata UMNO rakus kuasa,gila jawatan dan sebagainya. Bagaimana pula dengan Nik Aziz ? Semua MB-MB UMNO yang memegang jawatan MB sama-sama dengan Nik Aziz sudah berundur. Yang tinggal hanya NikAziz seorang sahaja.

Kerana apa Nik Aziz tidak lepaskan jawatan MB ? Kerana sedap pegang kuasa ? Kenapa Nizar tergila-gilakan jawatan MB sehingga mencabar Sultan ke Mahkamah ? Kerana syok maaa pegang kuasa. Semuanya kerana kuasa ! Memang syok hidup ini jika kita berkuasa.

Dulu semua orang PAS menuduh Dr.Mahathir gila kuasa kerana pegang Jawatan PM sampai 22 tahun. Sekarang Nik Aziz sudah pegang jawatan di Kelantan 20 tahun. Tinggal lagi 2 tahun untuk menyamai rekod Dr.Mahathir. Dan saya yakin jika ditakdirkan panjang umur Nik Aziz akan terus menjadi MB sehingga ke pru 2012/13. Maknanya Nik Aziz memegang jawatan MB Kelantan lebih lama daripada rekod Dr.Mahathir.

Saya soalan saya nak tanya kepada semua,pernahkah anda mendengar orang-orang UMNO atau media masa milik UMNO menghentam Nik Aziz kerana terlalu lama memegang jawatan MB Kelantan sepertimana orang-orang PAS atau Harakah kah kah kah menghentam Dr.Mahathir dulu. Fikirkan ?

Lagi satu saya minta anda fikirkan,apa yang boleh dibanggakan dengan 20 tahun Nik Aziz memerintah Kelantan berbanding 22 tahun Dr.Mahathir memerintah Malaysia. Tunjukan saya satu kejayaan beliau. Tidak ada ! .

Kalau dikatakan pemerintahan Islam,apa dia ciri pembangunan insan yang berjaya diterapkan di Kelantan. Sepatutnya kalau dikatakan pemerintahan Islam berjaya di Kelantan,sudah tentu tiada lagi kes jenayah di Kelantan.

Lokap-lokap polis pasti sudah kosong di Kelantan. Tiada lagi kes dadah ,pil kuda,ubat batuk,rogol,bunuh,potong kemaluan suami,simbah asid ke muka,liwat kambing biri-biri (jangan gelak ! kes liwat biri-biri memang wujud di sana,cari sendiri di googles) . Ini tidak, kadar jenayah di Kelantan masih tinggi ,malah melebihi sesetengah negeri yang diperintah oleh 'kafir' (umno).

Terbaru adalah rusuhan bolasepak di Kota Bharu,sampai kenderaan Polis pun dibakarnya. Perkara ini tidak pernah terjadi di negeri-negeri yang diperintah oleh 'kafir' (umno),tetapi terjadi di bumi Serambi Mekah yang dipimpin oleh 'ulama'.

Itulah mentaliti PAS. Sebagaimana mereka kalah p/raya atau kes mahkamah maka mereka akan mengamuk atau membuat tuduhan membabi buta kerana sukar menerima kekalahan mereka. Begitulah juga di Stadium Kota Bharu,kerana mereka kalah bermain bolasepak,maka mereka mengamuk.

Sahabat sekalian,ternyata PAS sama sekali gagal di Kelantan selama 20 tahun. 20 tahun ini bukan satu tempoh yang pendek wahai sahabatku sekalian. Panjang,ianya amat panjang. Semasa PAS ambil alih pemerintahan Kelantan pada 1990 dan saya pada waktu itu ambil peperiksaan SPM di tingkatan 5. Sekarang saya sudah mempunyi empat orang anak.

Atau pada masa itu seorang bayi yang baru dilahirkan dan sekarang bayi itu sudah pun dewasa sudah berkahwin dan dia pula yang sudah melahirkan bayi lain. Bermakna ianya satu generasi. Itulah gambarannya yang saya hendak berikan betapa lamanya 20 tahun itu.

Jika dalam tempoh 20 tahun itu,gagal membangun ekonomi atau pembangunan negeri kerana alasan kesempitan wang ,tapi sekurang-kurangnya boleh membangunkan modal insan dan berjaya minitik beratkan rakyat tentang jenayah,keimanan,kebersihan dan lain-lain perkara sesuai dengan slogan MEMBANGUN BERSAMA ISLAM. Tetapi slogan hanya tinggal slogan. Kes anak luar nikah masih lagi berlambak di Kelantan.

Tempoh 22 tahun digunakan sebaik mungkin oleh seorang manusia yang sering digelar kafir,kuku besi,zalim,mahafiraun oleh PAS iaitu Dr.Mahathir untuk membangunkan negara daripada sebuah negara pertanian kepada negara perindustrian,daripada sebuah negara mundur kepada sebuah negara maju,daripada sebuah negara yang tidak dikenali kepada sebuah negara yang dikenali di seantero dunia.

Dulu orang luar negara tidak mengenali Malaysia,tetapi mereka lebih mengenali Singapura. Sekarang ? fikir sendiri. Mat Saleh pun tidak lagi terbelit-belit lidah nak sebut perkataan Malaysia ,Sepang (F1), atau KLCC. Tetapi di negara kita sendiri orang Malaysia masih lagi keras lidah nak sebut 'kelate'. Mungkin nak kena titik budu dulu 2-3 titik atas lidah mereka kot ,barulah boleh sebut dengan sempurna.

Tetapi 20 tahun PAS perintah Kelantan apa yang Nik Aziz berjaya tukar Kelantan. Hanya sekadar papan tanda islamik di tepi jalan,itu pun banyak yang dah hilang. Yang lain hanya ceramah,ceramah,ceramah. Mungkin boleh cipta rekod dunia sebagai tempat berceramah atau tempat orang mendengar ceramah paling ramai dalam dunia ialah di Kelantan.

Kata negeri Islam, berapa ramai pelancong Arab yang melawat Kelantan setiap tahun ? Tak ada pun. Mereka sendiri pun gagal membuat promosi pelancongan di negara-negara Timur Tengah. Negeri Islam kepala otak apa,kalau pelancong daripada negara Islam pun tidak berminat nak melawat. Sebaliknya orang Arab lebih berminat melawat Pulau Pinang dan Langkawi selain daripada KL.

Hanya pelancong-pelancong domestik sahaja yang berminat untuk melawat Kelantan. Itupun kerana tarikan mereka hendak membeli barang-barang siam di Rantau Panjang atau Pengkalan Kubor.

Itulah serba sedikit untuk siri kali ini ,yang mana saya nak gambarkan,walaupun Nik Aziz gagal di Kelantan selama 20 tahun tetapi beliau masih lagi mempunyai nafsu yang besar untuk terus menjadi MB Kelantan.

Bersambung dalam siri akan datang.

Perhatian: Ini adalah tulisan lama saya (mei 2009) yang saya 'naikkan' kembali, mungkin pada masa itu ada orang yang belum mengenali rbf dan tidak pernah membaca tulisan ini. Kepada yang telah membacanya saya ucapkan ribuan terima kasih diatas sokongan anda selama ini.


Saturday, August 28, 2010

DAP Cuba Mencabar Titah Tuanku

Saya rasa amat berbangga dengan ketegasan KDYMM Sultan Selangor berhubung isu Ahli Parlimen Serdang memasuki sebuah surau di Selangor yang heboh diperkatakan sekarang.

Sebaik sahaja isu timbul di muka depan Utusan Malaysia semalam , sepantas kilat Tuanku menitahkan MAIS melakukan siasatan serta mengambil tindakan segera terhadap pengurusan surau terlibat. Itulah buktinya Tuanku amat mengambil berat tentang kesucian Islam selaras dengan kedudukan Baginda sebagai Ketua Agama Islam di Selangor.

Tetapi hari ini laman web yang terkenal dengan sikap anti islam dan melayu iaitu malaysiakini menyiarkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi DAP Selangor, Ean Yong Hian Wah yang turut 'menitahkan' MAIS supaya membuat siasatan dengan lebih terperinci sebelum mengambil tindakan kepada mana-mana pihak.

Dia juga bukan sahaja 'menitahkan' malah turut berasa kesal atas tindakan Mais yang mengeluarkan amaran kepada Teo Nie Ching, ahli parlimen Serdang dan mengantung jawatankuasa Surau Al-Huda dengan serta-merta kerana Teo telah berucap di surau tersebut dua hari yang lalu.Klik di sini

Anda semua lihatlah bagaimana kurang ajarnya mereka. Mereka cuba nak tunjuk lagak kononnya mereka lebih berkuasa dari Sultan. Mereka cuba untuk mengajar orang-orang Islam tentang Islam.

Harus diingat kuasa terhadap MAIS terletak dibawah Sultan Selangor, bukannya dibawah maharaja DAP. Sebagai seorang exco dia bukannya tidak tahu perkara ini, saya yakin dia tahu. Tetapi kerana sikap besar kepalanya, dia sengaja membuat provokasi tersebut supaya keadaan menjadi lebih panas dan juga hendak menunjukkan kepada kaumnya bahawa dia boleh lawan titah Tuanku. Begitulah kurang ajar dan mereka berani kurang ajar kerana apa ? kerana mereka tahu Pas dan PKR akan melindungi mereka.

Saya perhatikan, sepanjang dua tahun lebih mereka memerintah Selangor, tidak pernah terdengar atau nampak sebarang tindak-tanduk Tuanku atau Istana cuba mencampuri urusan pentadbiran negeri. Malah Tuanku sering menasihati rakyat Selangor tanpa mengira agama, bangsa, keturunan dan fahaman politik agar hidup bersatu padu dan bekerjasama antara satu sama lain.

Begitu juga selepas keputusan pilihanraya yang lepas. Tuanku boleh menggunakan kuasanya untuk tidak membenarkan PKR, DAP dan Pas membentuk kerajaan. Ini kerana tidak ada satu parti pun dikalangan mereka yang mendapat majoriti dan ditambah pula pada masa itu mereka tidak bergabung secara rasmi. Tetapi Tuanku tidak melakukan semua itu kerana Baginda bersifat adil dan hormat pada pilihan rakyat. Disini kita boleh melihat dengan jelas sikap tidak memihak kepada mana-mana pihak dan bebas politik seorang Sultan.

Tuanku tidak pernah menghalang mana-mana wakil rakyat dari mana-mana parti hatta dari DAP sekalipun walaupun terkenal dengan sikap cauvinis untuk memasuki Istana. Jika Tuanku nak halang, Baginda boleh halang. Tetapi tidak, ini menunjukkan sikap adil Baginda. Jika seorang Sultan boleh hormat dan patuh pada sistem dan undang-undang yang ada pada hari ini, mengapa orang-orang politik tidak boleh hormat dan patuh pada titah Sultan yang berpaksikan sistem, undang-undang dan hukum yang ada.

Saya nampak dan saya dapat rasakan yang Tuanku tidak gembira dengan apa yang ada sekarang. Saya dapatkan rasa juga yang Tuanku rasa pemerintahan Baginda sejak dua tahun lepas dan sehingga pru akan datang adalah satu pembaziran. Ini kerana Baginda tidak dapat menumpukan tugas Baginda dengan sempurna dan terpaksa membuang masa kerana melayan kes-kes politik melampau yang semakin hari semakin menjadi.

Seorang rakan wartawan ada memberitahu saya, sepanjang bulan Ramadhan Tuanku menghabiskan tiga minggu untuk berbuka puasa dan bertarawih bersama rakyat di seluruh pelusuk Selangor. Ini menunjukkan Baginda seorang Raja yang prihatin kepada rakyat tanpa mengira fahaman politik.

Tetapi mengikut rakan wartawan tersebut yang boleh dikatakan hadir semua majlis berbuka puasa Tuanku untuk membuat liputan, beliau perhatikan sikap-sikap orang politik tidak kira apa parti sekalipun termasuk Umno yang tidak menghormati Tuanku.

Seperti yang kita maklum, ada sesetengah daerah di Selangor dimana wakil-wakil rakyat mereka bercampur. Ada adun dari BN dan MP dari pakatan atau sebaliknya. Rakan saya memberitahu kebanyakan tempat bukan semua wakil rakyat ada untuk menyambut dan berbuka puasa bersama Tuanku. Jika ada wakil BN, tiada wakil pakatan dan sebaliknya. Inilah menunjukan sikap permusuhan politik antara mereka tidak pernah habis dan tiada penyelesaiannya.

Ahli-ahli politik Umno atau BN pun kenalah beringat sikit. Jangan bila ada masalah sahaja mulalah berarak ke Istana sambil menjerit DAULAT TUANKU, DAULAT TUANKU sampai nak terkeluar anak tekak, tetapi bila Tuanku turun tempat anda batang hidung pun tak nampak.

Kepada sahabatku sekalian, ingatlah kekuatan bangsa dan negara ini terletak pada Raja. Raja adalah payung kepada rakyat. Maknanya tempat rakyat berteduh, jika koyak payung itu dimana lagi rakyat nak berteduh ? Sebab itu kita kena jaga payung tersebut jangan sampai koyak atau diterbangkan angin.

Saya bagi satu contoh, semasa orang tua kita masih hidup, kita tidak menghormati atau menghargai mereka,bila mereka sudah meninggal dunia maka mulalah kita bersedih atau menyesal. Ada masanya kita akan keluar perkataan begini "kalau ada ayah atau ada mak tidaklah jadi begini". Ayat 'kalaulah' sudah tidak putus-putus dari mulut. Menyesal kemudian tidak berguna lagi.

Begitu jugalah dalam kita menjaga kedudukan Raja-Raja Melayu. Jaga dan hormatilah intitusi ini seadanya. Jangan sampai ianya musnah atau hilang. Jangan sampai satu hari nanti keluar dari mulut kita atau anak cucu kita "kalaulah ada Raja, tentulah kita tidak jadi begini". Menyesal kemudian tidak berguna...

Daulat Tuanku

Daulat Tuanku

Daulat Tuanku


Satu Lagi Kes Bukan Islam Masuk Masjid Di Selangor



Selepas kejadian di sebuah surau di Kajang, kini giliran di sebuah masjid di Selayang pula.

Blog Selangor Daily ada mendedahkan perkara tersebut di sini

Blog Medan Info Kita juga ada melaporkan di sini

Semakin punah ranah jadinya...

Harap MAIS dapat ambil tindakan yang sama seperti di Kajang terhadap Masjid at-Taqwa di Selayang.

Rbf pernah juga menulis kisah yang sama tahun lepas. Klik sini

Friday, August 27, 2010

Hangpa Semua Perasan Tak ?

Cuba perhatikan betul-betul bahasa badan Nasaruddin Mat Isa (sebelah kiri Anwar). Pas hanya mampu duduk di sebelah kiri sahaja, sebelah kanan DAP yang punyaaaa.....

Daripada pengamatan saya, kelihatan jelas Nasaruddin tidak selesa berada di sebelah Anwar. Badannya seolah-olah keras dan dia kelihatan seperti terpaksa duduk.

Mungkin beliau terasa jijik dan hina untuk berada di sebelah bapa Nurul Izzah.

Jangan kata dia, kalau saya sendiri pun saya jijik. Taraf Anwar sama sahaja dengan taraf pondan. Hanya pondan yang tutuh belakang.

Gambar asal ada di sini

Yes ! Yes ! Yes ! Bola Tanggung Sudah Mari

Dapatkan naskah Utusan Malaysia anda hari ini dengan segera.
Potong dan simpan gambar tersebut kemudian bawa balik tunjuk kepada orang-orang kampung anda apabila anda pulang berhari raya nanti.

Bola tanggung sudah mari, jom kita pakat-pakat smash wahai kawan-kawan ku sekelian...

Ngia ing singggg mata kaji sema ngi senggggg...

Apa yang saya kata telah disahkan oleh JAIS sendiri

Ia kerana katanya, orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki dalam masjid dan surau apatah lagi di ruang solat utama kerana mereka dikategorikan seperti wanita yang didatangi haid.

“Orang bukan Islam adalah dilarang memasuki ruang solat kerana mereka ini dalam berkeadaan hadas besar apatah lagi berada di bahagian imam dan menyampaikan ucapan kepada umat Islam di dalamnya.

Adakah Hassan Ali nak nafi lagi sebagaimana MuTahit Yusof Rawa nafikan khatib berdoa untuk lgekk (lim guan eng kon*t kecil) di Penang ?

Adakah Anwar nak kata lagi ini semua fitnah Umno ?

Kita sama-sama tunggu Khalid Samad Gila 'belasah' Pengarah JAIS pula esok.

Tarikh dan jam di dinding surau mengesahkan segalanya.

Blog tuan punya badan sendiri pun juga mengesahkan segalanya. Klik di sini

Terima kasih Utusan Malaysia, biar satu dunia dapat lihat di Utusan Online dan biar satu negara dapat lihat dalam akhbar versi cetak tentang kebaculan Pas dalam bermain politik.

Tq Utusan
Tq Utusan
Tq Utusan
Love U Utusan

Klik di sini



Thursday, August 26, 2010

Masuk Surau : Komen 'menarik' Dari Pembaca

Komen ini dikirim oleh seorang pembaca hantu (anon) berhubung artikel yang saya tulis sebelum ini iaitu mengenai MP Serdang memasuki Surau.

assalamualaikum saudara penulis....
saya buka pengikut mana2 parti politik... sebelum tuan nak bercakap mengenai hukum agama... belajar dan tanyalah mereka2 yang arif.. selalu2 lah sertai majlis2 ilmu agama... orang kafir boleh masuk dalam surau cuma perlu berpakaian sopan dan bersih... wallahua`lam
August 26, 2010 2:52 PM

Komen yang dihantarnya menunjukkan saya ini seorang yang jahil dan tak tahu apa pasal hukum-hakam.

Wahai saudara/ri hantu penghantar komen berkenaan,

Apa yang saya belajar dan apa yang saya dengar di majlis-majlis ilmu menyatakan seseorang perempuan ISLAM dalam keadaan haid atau telah kering darah haidnya, selagi dia tidak mandi wajib maka hukumnya haram bagi mereka (perempuan haid) memasuki surau atau masjid. Saya rasa semua orang yang pernah belajar agama di sekolah dulu pun tahu hukum ini.

Soalan saya untuk awak,

*adakah cina yang masuk surau tersebut mandi hadas setiap kali darah haidnya kering ?

Dari satu sudut pula awak kata orang kafir boleh masuk surau cuma berpakaian sopan dan bersih.

Soalan saya untuk awak,

*adakah awak tahu dia dalam keadaan bersih semasa dia memasuki surau tempohari ? awak tahukah jika dia didatangi haid pada masa itu ?

Jika awak berpegang pada alasan awak yang itu, maka saya berpegang pada alasan saya yang diatas.

Orang Islam sendiri dalam keadaan tidak suci tidak boleh masuk surau, tetapi orang bukan islam yang sudah tentu tidak suci boleh pula masuk surau. Adakah ada dua versi islam ala pas sebagaimana Pas memomokkan Islam Hadhari satu masa dulu.

Pengalaman untuk dikongsi, peristiwa ini masih baru lagi.

Baru-baru ini saya menghadiri majlis akad nikah seorang saudara lelaki saya. Majlis berlangsung di masjid. Akad nikah dilakukan dalam dewan sembahyang. Kebetulan pada masa itu pengantin perempuan datang bulan. Pengantin perempuan tersebut tidak dibenarkan masuk dalam masjid, hanya sekadar di anjung sahaja. Sampai begitu orang-orang Islam jaga hukum-hakam Islam.

Saya harap penghantar komen hantu tersebut pakai otak sikit, orang yang nak mendirikan masjid (rumahtangga) pun tidak dibenarkan masuk dalam masjid kerana tidak suci.

Setakat ahli parlimen DAP kafir harbi itu datang nak bagi sumbangan apalah sangat berbanding dengan orang nak bernikah.

Saya berharap si penghantar komen ini sudi menjawab soalan yang saya tanyakan kepadanya diatas.

Saya juga berharap awak tidak kembali dengan jawapan 'perempuan belum mandi hadas boleh masuk surau asalkan bersih,wangi dan berpakaian sopan'.



Sedih : Tiada Tajuk....

Update@12.40pm : Kepada para pembaca yang tidak bersetuju dengan hal ini, harap dapat cetak gambar ini serta fotokopi banyak-banyak dan balik tunjuk kepada orang kampung masing-masing semasa Aidilfitri nanti. Biar orang kampung tahu betapa jijiknya Pas menggadai agama kerana undi.

Semua ini demi politik.

Dalam mengejar cita-cita politik mereka sanggup buat apa saja, hinggakan kesucian tempat ibadat pun digadaikan.

Gambar diatas menunjuk ahli parlimen DAP Serdang Teoh Nie Ching sedang menyampaikan ucapan di saf paling depan di Surau Al Huda, Kajang pada 22 Ogos 2010, jam 9.30 malam iaitu mungkin selepas solat terawih dan disaat sejadah masih terbentang.

Adakah pengerusi surau atau wakilnya bertanya kepada ahli parlimen berkenaan samada dia datang bulan atau tidak sebelum membenarkan dia masuk ke dalam surau tersebut ? Tidak mustahil jika pada hari itu dia berada dalam keadaan datang bulan.
Hukum Islam, seseorang perempuan muslim yang berada dalam keadaan haid atau haid sudah kering, selagi dia tidak mandi wajib hukumnya adalah haram bagi mereka memasuki dalam masjid atau surau.

Adakah ahli parlimen Serdang mandi wajib setiap kali selepas selepas datang bulan ? atau pun dia jenis wanita yang tidak pernah datang bulan.

Inilah padahnya bila kepentingan politik diutamakan.

Di Masjid Negara atau Masjid Putrajaya, setiap hari ribuan pelancong datang melawat. Bagi pelancong bukan islam , mereka tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan sembahyang. Hanya sekadar di perkarangan sahaja.

Mereka juga wajib memakai pakaian menutup aurat yang disediakan di pintu masuk. Tetapi dalam gambar diatas adakah ah moi itu memakai tudung ?

Fikir-fikirlah wahai kaum muslimin dan muslimat di Malaysia. Lihatlah bagaimana agama dilacurkan secukup-cukupnya oleh puak-puak tersebut demi meraih undi.

Baru ada sedikit kuasa pun mereka sudah boleh buat begitu , termasuklah mendoakan untuk lim guan eng dalam khutbah jumaat. Habis rosak dan punah ranah agama, adat dan budaya semuanya kerana undi.

Seandailah mereka berkuasa penuh kelak , saya rasa tidak mustahil masjid dan surau pun si kitol-si kitol ini sanggup serahkan kepada kaum lain untuk dijadikan tokong.

Termenung sejenak memikirkan nasib agama, bangsa dan tanahair kita, tidak mustahil ianya akan tergadai satu hari kelak kerana kebodohan orang-orang kita. Jika agama pun mereka sanggup gadaikan,apatah lagi negara.

Wednesday, August 25, 2010

Zaki Zahid Seharusnya Malu Dengan Samy Vellu dan Khalid Yunus

Konfrantasi Indonesia-Malaysia bermula dari 1962 hingga 1966. Puncanya kerana Presiden Indonesia pada masa itu iaitu Sukarno (bapa kepada bekas presiden Megawati) bercita-cita tinggi untuk menubuhkan Malaysia Raya yang mencantumkan Indonesia dan Tanah Melayu (semenanjung).

Indonesia menentang keras usaha menubuhkan Malaysia iaitu mencantumkan Sabah,Sarawak dengan Tanah Melayu. Suruhanjaya khusus PBB yang ditubuhkan pada masa itu bagi mengambil pendapat rakyat dan mendapati rakyat Sabah dan Sarawak setuju dengan pembentukan Malaysia. Begitu juga dengan rakyat Tanah Melayu. Itulah sebabnya Tunku mengambil keputusan untuk membentuk Malaysia dan ini menimbulkan kemarahan Indonesia.

Kemuncaknya ialah pada 16.September.1963, iaitu hari pembentukan Malaysia yang mana menyaksikan pemuda-pemuda Indonesia di Medan menunjuk perasaan dan menawan Konsul Malaysia di Medan.

Peristiwa penawanan Konsul Malaysia di Medan telah menimbulkan kemarahan rakyat Malaysia.Maka pada 17.September.1963 sekumpulan anak muda Malaysia telah pergi membuat tunjuk perasaan di Kedutaan Indonesia di KL sebagai tindakan membalas dendam.

Antara anak muda Malaysia yang turut serta dalam tunjuk perasaan tersebut adalah Presiden MIC sekarang iaitu Datuk Seri Samy Vellu dan Dato'Mohd Khalid Yunus (bekas timbalan menteri dan ahli parlimen). Khalid pada masa itu adalah seorang pemberita Utusan Melayu yang ditugaskan untuk membuat liputan tentang tunjuk perasaan tersebut.
Tetapi mungkin kerana bersemangat, Khalid telah bertukar dari pemberita menjadi penunjuk perasaan pula. Beliau bersama Samy Vellu adalah orang yang menurunkan simbol pancasila dari anjung bangunan kedutaan dan menggantikannya dengan bendera Malaysia.

Ketua pemberita Utusan Melayu pada masa itu Datuk Zainuddin Maidin yang turut hadir pada perhimpunan tersebut terpaksa mengambil alih tugas Khalid membuat liputan dan menulis berita mengenainya kerana beliau tidak lagi menjalankan tugasnya sebaliknya berada di barisan depan pemuda-pemuda yang berarak dari suatu perhimpunan ramai yang bermula dari Padang Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru. Haru biru Datuk Zam kena pengangan Khalid, tetapi tak mengapalah, itu semua demi negara.

Setelah menurunkan simbol pancasila dan menaikkan bendera Malaysia di Kedutaan Indonesia, penunjuk perasaan telah mengheret simbol berkenaan dengan skuter dari Jalan Ampang ke kediaman PM (Tunku) di Jalan Dato Onn.

Setibanya disana mereka memanggil Tunku keluar dan mengusung Tunku kemudian mereka menyuruh Tunku pijak simbol berkenaan dan Tunku enggan pijak. Melihat Tunku enggan pijak, lalu mereka mengangkat Tunku dan meletakkannya di atas simbol berkenaan. Fuhhh...hebat...hebat,anak-anak muda ini memang hebat. Tiba-tiba Tunku berkata,"awatlah hampa buat aku macam ni" sambil air matanya bergenang keluar.

Soekarno yang berang akibat tindakan itu mengutuk perbuatan Tunku yang memijak-mijak lambang negara Indonesia dan beliau ingin membalas dendam dengan melancarkan gerakan yang terkenal dengan nama Ganyang Malaysia. Tunku menafikan beliau memijak-mijak, malah beliau sendiri mempersoalkan tindakan segelintir penunjuk perasaan memijak-mijak lambang tersebut.

Apa yang saya nak beritahu ialah tentang keberanian anak-anak muda pada tahun 1963 dulu. Orang Indonesia tawan Konsul kita, mereka pergi tawan Kedutaan Indonesia.

Hari ini, orang baling najis ke kedutaan kita , Pemuda Umno yang diketuai tokoh keparat Zaki Zahid hanya berani pergi hulur kertas di pagar Kedutaan Indonesia sahaja.

Potong telur dan bagi anjing makan sahajalah...

Kalau tak tahu malu dengan Khalid Yunus pun, malulah sikit dengan Samy Vellu.

Untuk mengetahui cerita penuh berhubung dengan Konfrantasi Inonesia-Malaysia sila klik link dibawah. Sumber itu juga yang menjadi rujukan saya dalam menulis artikel ini.

Arkib Utusan Malaysia

Wikipedia

Noh Ludah Tepat Atas Muka Malaysiakini dan Pas Selangor


Kalau anda semua masih ingat, sewaktu SSDE tengah hangat di Selangor sebelum bulan puasa baru-baru ini,macam-macam yang dikatakan oleh Pas, PKR dan DAP kepada Umno Selangor.

Depan kita mereka kata tak takut pun, kita pun ingatkan betul mereka tak takut. Rupa-rupanya mereka takut beb, sehingga mereka panggil Ketua Polis Negeri datang dalam mesyuarat exco dan bertanya kenapa beri permit untuk ceramah SSDE.

Podahhhhhh, mulut saja berani, tetapi penakut rupanya. Hebat juga mereka-mereka ini ya, Ketua Polis Negeri pun mereka boleh panggil. Tetapi bila atas pentas ceramah, dibalunnya polis cukup-cukup. Yang polis beri kerjasama kepada mereka, itu tak diceritakan.

Bukan setakat kata-mengata, malah mereka turut melaga-lagakan antara DS Noh Omar, DS Khir Toyo dan Ezam.
Selepas puas mereka melaga-lagakan, akhirnya ketiga-tiga orang yang dilagakan digandingkan bersama dalam satu ceramah penutup SSDE di Klang pada 8.Ogos.2010. Klik di sini

Terkejut dengan peristiwa tersebut, pemimpin-pemimpin Pas,PKR dan malaysiakini sendiri seolah-olah tertelan biji nangka, sehingga ke hari ini mereka tidak bersuara langsung menyentuh atau melaga-lagakan ketiga-tiga pemimpin tersebut.

Semalam malaysiakini cuba buat baik dengan DS Noh, mereka nak buat wawancara dengan DS Noh dan DS Noh melayan mereka dengan baik.

Ditanya kembali soalan tentang tuduhan pergeseran antara tiga pemimpin tersebut. Disinilah bijaknya DS Noh menjawab dan saya yakin wartawan malaysiakini terkedu dengan jawapan tersebut yang seolah-olah Noh meludah tepat keatas muka malaysiakini dan Pas Selangor.

Ini jawapan Noh

Dia tuduh saya dengan Khir Toyo tak sehaluan. Kemudian masuk pula Ezam menenggelamkan saya, Ezam lebih popular. Oh, itu bagus. saya suka kenyataan macam ini. Biarlah, itu kerja dia. Dia hendak lagakan saya dengan Khir Toyo ke, nak lagakan saya dengan Ezam ke, nak laga, lagalah.

Tak jadi masalah, saya lebih suka begitu.
Kalau saya ada kepentingan diri, takkan saya nak suruh Khir Toyo jadi penceramah dalam program saya. Takkan saya nak jemput Ezam jadi penceramah program saya. Tentu saya boleh ketepikan dia seperti PAS buat. Khalid Samad buat lain, (Datuk) Hasan Ali buat lain, bukan?

Lain kali sebelum sibuk nak jaga dalam kain orang, jaga yang dalam kain sendiri dulu.

Tuesday, August 24, 2010

Pemuda Umno Pondan, Samy Vellu Lebih Berani

Sebagai seorang ahli Pemuda Umno saya merasa amat malu bila melihat cara Pemuda Umno membuat bantahan di Kedutaan Indonesia hari ini.

Orang pijak bendera kita dan baling najis ke kedutaan kita, tetapi pemuda kita pergi bawa kertas dan hulur di pagar sahaja.

Pondan, Pemuda Umno memang pondan. Kurang-kurangnya bakarlah sekeping bendera Indonesia di depan kedutaannya.

Sewaktu kemuncak konfrontasi Malaysia-Indonesia, sekumpulan anak muda pada 17 September 1963 telah pergi ke bangunan Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang dan menurunkan simbol Pancasila negara Indonesia lalu menggantikannya dengan bendera Malaysia.

Siapakah anak muda yang berani itu ? mereka ialah Samy Vellu dan Khalid Yunus.

Gambar diatas menunjukkan Samy Vellu dan Khalid Yunus berjaya 'menawan' Kedutaan Indonesia di Jalan Ampang KL.

Tetapi hari ini jangan kata nak turunkan bendera Indonesia, nak bakar sekeping bendera pun Zaki Zahid tak berani.

Sekarang terbukti sudahlah yang Samy Vellu lebih sayangkan negara ini berbanding dengan Pemuda Umno yang ada pada hari ini.

Keberanian dan semangat cintakan negara mu tetap ku kenang wahai Datuk Seri Samy Vellu dan Datuk Khalid Yunus.


Buffet Ramadhan: Hotel Istana Ada sijil Halal

Adalah menjadi tanggungjawab saya untuk memperbetulkan balik perkara ini.

Pada 11.8.2010 saya ada menyenaraikan nama-nama hotel yang tidak ada sijil halal untuk menyediakan buffet Ramadhan. Saya senaraikan bergantung kepada senarai nama hotel yang telah mendapat sijil halal yang dikeluarkan oleh Jakim.

Pada masa itu saya turut menyenaraikan Hotel Istana antara salah satu hotel yang tidak mendapat sijil halal. Ini kerana nama hotel berkenaan tiada dalam senarai yang dikeluarkan Jakim sepertimana yang ada dibawah.

Sebenarnya, Hotel Istana telah mendapat sijil halal dari Jakim semenjak Mei 2010, diatas nama Tradewinds Hotel & Resort Sdn Bhd.

Ok, ingat kawan-kawan semua, Hotel Istana ada sijil halal. Sesiapa nak berbuka puasa disana, silakan. Halal, jangan bimbang, halalnya dijamin oleh Jakim.
Dilaporkan oleh Utusan Malaysia Hari ini (24.8.10)
Hotel Istana termasuk dalam senarai no 22


Opssss.....bila Hotel Istana nak panggil rbf dan rakan-rakan blogger lain berbuka puasa di sana ? apa-apa hal e mel sahaja ke rbf_501@yahoo.com

Bulan Mengambang, Khalid Samad Mula Buat Hal

Sebelum ini saya pernah tulis tentang perangai pelik Khalid Samad setiap kali musim bulan mengambang. Klik di sini.

Sekarang bulan sedang mengambang, dia buat hal lagi.

Kali ini tiba-tiba sahaja dia menuduh Umno menabur fitnah terhadapnya. Klik sini
Sepertimana yang kita tahu, minggu lepas satu kejadian pembunuhan ngeri telah berlaku di Perak dimana seorang suami yang kurang siuman telah menetak isterinya.

Saya rasa semenjak dari hari itu, isteri Khalid Samad juga sudah tidak senang duduk lagi. Maklumlah beliau juga mempunyai seorang suami yang putus wayar, bimbanglah juga dibuatnya dia mengamuk tengah malam habis ditetak isteri dan anak-anaknya.

Kepada isteri Khalid Samad, tolong tengok-tengokkan ubat suami, jangan sampai kehabisan ubat. Padah jadinya kelak...

Jom Kita Belasah Orang Indonesia

Disaat hanya tinggal beberapa hari lagi kita akan menyambut Hari Kemerdekaan, sedih dan pilu rasanya bila melihat bendera kita diperlakukan hingga begitu sekali oleh rakyat-rakyat babi dari indonesia.

Apabila mereka memijak bendera kita, maknanya sama seperti mereka memijak-mijak kita. Tak mungkin kita nak biarkan sahaja mereka pijak-pijak kita.

Oleh itu bertindaklah segera, jom kita pakat-pakat belasah orang-orang indonesia yang ada di negara kita. 1 rakyat Malaysia lelaki, wajib belasah 1 rakyat indonesia lelaki. Manakala bagi wanita pula, pakat-pakat sekeh kepala maid di rumah masing-masing.

Kepada rakyat Malaysia yang ada di sana pula, pandai-pandai jaga diri. Dan jika perlu pulang, maka pulanglah ke sini dengan segera.

Jom belasah indon...

Jom Kita Nyahkan Rakyat Indonesia Dari Bumi Malaysia

Mereka sudah melampau

Semakin banyak kita tolak ansur, mereka makin menjadi.

Ingat, kita negara yang bermaruah dan kita ada harga diri.

Mulakan tindak balas kita saat ini juga.

Jangan tunggu dan jangan tangguh lagi.

Jom kita nyahkan rakyat Indonesia dari bumi Malaysia.

Kita nyah mereka habis-habisan.

Jangan beri muka dan beri peluang lagi kepada mereka.

NYAH INDONESIA ...

JOM NYAH INDONESIA...

Monday, August 23, 2010

Perhimpunan Rasis dan Temberang Di Klang

Apabila seorang pengetua melayu menyampaikan yang dikatakan rasis, tak cukup cina dan india membalunnya, melayu pun turut sama balun. Tidak cukup dengan membalun, maka ditubuhkan lagi pula satu pasukan khas untuk menyiasat perkara tersebut.

Tetapi bila bangsa lain rasis, tiada siapa yang berani berkokok atau tubuhkan pasukan khas. Anak sendiri dihidangkan air dalam gelas retak, anak orang dihidangkan dengan gelas emas dan siap berlapik lagi.

Nasir Safar sampai terpaksa letak jawatan kerana dikatakan rasis dan Ahmad Ismail pula digantung jawatan. Begitu juga dengan geng kepala lembu. Cepat dan tangkas tindakan diambil.

Cuba tunjukkan kepada kita mana dia undang-undang yang mengatakan membawa kepala lembu adalah satu kesalahan. Kenapa peniaga-peniaga daging lembu di pasar tidak dikenakan tindakan ? Setiap hari mereka bawa kepala lembu, bukan setakat bawa sahaja, malah mereka membelah-belah kepala lembu tersebut untuk mengeluarkan otaknya, bagi dimakan oleh manusia. Kenapa tidak tangkap dan dakwa mereka ?

Saya berharap kerajaan akan menubuhkan satu pasukan khas untuk menyiasat ucapan rasis yang disampaikan oleh Dr.Ramasamy seperti mana yang saya catitkan dan bold dibawah.

Pada rabu lepas (19.8.10) berlangsung satu majlis meraikan penganugerahan gelaran Datuk kepada dua orang pendaki Gunung Everest iaitu M.Magendran dan N.Mohanadas. Mereka telah mendapat gelaran Datuk daripada TYT Pulau Pinang.

Majlis berlangsung di Dewan Hamzah Klang dan dianjurkan oleh DAP Selangor. Antara yang pemimpin DAP yang datang ialah, lgekk (lim guang eng kon*t kecil) , dr.ramasamy (timb km 2 p.pinang), charles santiago (mp klang), ronnie liu (bapa mafia selangor) dan m.manoharan (adun kota alam shah).

Seperti biasa, dalam majlis apa sekali pun , BN dan Umno akan tetap menjadi sasaran mereka dan maki hamun mereka. Program malam tersebut memang rasis gila. Api perkauman dinyalakan cukup-cukup. Seandailah majlis tersebut dianjurkan oleh Umno atau Perkasa saya rasa tidak cukup tanah mereka kerjakan.
Paria bangsat

Dr.ramasamy dalam ucapannya berkata kejayaan dua pendaki Gunung Everest tersebut membanggakan masyarakat india. Katanya, perkara ini tidak diiktiraf oleh BN kerana BN mengamalkan pemerintahan mengikut perkauman dan sedaya upaya cuba menindas masyarakat india dan cuba menghapuskannya secara perlahan-lahan.

Katanya lagi Tun Dr.M bersikap tidak adil kerana tidak memberi pengiktirafan sedangkan kerajaan P.Pinang boleh beri gelaran Datuk. Beliau juga meminta ronnie liu dan charles santiago memberi tanah di Selangor kepada dua pendaki tersebut.

Selepas itu giliran lim kon*t kecil pula berucap. Katanya Kerajaan P.Pinang tidak memandang warna kulit dan bangsa dalam memberi pengiktirafan. Katanya lagi Kerajaan P.Pinang berjiwa rakyat dan mengamalkan tiga perkara iaitu, mendengar suara rakyat, berkhidmat kepada rakyat dan memberi harapan kepada rakyat tetapi Kerajaan BN sesuka hati menafikan hak rakyat dan menaikan harga barang.

Kepala otak hanglah wahai lidah biawak. Nak kelentong di PP sudah tak laku, datang kelentong di Selangor pula.

Kg india di Buah Pala, apa cerita ?
Kg melayu di Pokok Asam, apa cerita ?
Kg melayu di Kg Binjai, apa cerita ?
Gerai melayu di Batu Feringghi, apa cerita ?
Gerai melayu di Hammerbay, apa cerita ?
Bazar Ramadhan di Komtar, apa cerita ?

Itu yang saya tahu, banyak lagi yang saya tidak tahu kerana saya tidak menetap disana, mungkin rakan-rakan dari PP boleh tolong senaraikan lagi.

Cina kon*t kecil seekor ini, kalau bercakap memang mulut manis, tapi perangai lahanat sama dengan komunis. Tak usahlah orang melayu nak percaya pada mulut manis anak babi seekor ini.

Sebelum kau orang bagi gelaran Datuk kepada dua orang tersebut, sudah beratus bangsa lain selain dari melayu yang dapat gelaran Datuk.

Lee Chong Wei, bangsa apa ?
Nicole David, bangsa apa ?
Dr M Jegathesan,bangsa apa ?
Darshan Singh, bangsa apa ?

Kalau nak bagi pingat, bagilah . Tidak perlulah benda itu pun nak dipolitikkan dan nak dijadikan bahan perkauman. Kalau benar bangsa melayu nak menindas bangsa lain, jangan haraplah Raja-Raja Melayu atau TYT nak beri pingat atau apa-apa gelaran kepada bangsa lain.

Jangan ingat kuasa bagi pingat itu kuasa kamu semua. Kerajaan negeri hanya boleh mencadangkan sahaja, keputusan untuk memberi atau tidak adalah kuasa Raja-Raja atau TYT.

Lihat video temberang di sini





Sunday, August 22, 2010

Saturday, August 21, 2010

Haramkah Daily Sudah Bangkrap ?

Disaat mereka duduk mencanang kononnya Felda bangkrap, sekarang ini mungkin mereka pula yang sudah bangkrap.

Sudah 48 jam domain haramkah daily tamat tempoh, sehingga kini mereka masih belum mampu perbaharui.
Sungguh memalukan...

malu....

malu....

malu....

Dah bangkrap oiii....nak bayar domain pun dah tak mampu.

Klik sini

Pas Buat 'Kunjungan Muhibbah' Ke Asia Cafe ?

Berita yang saya terima

Difahamkan pada malam ini (sabtu 21.08.2010) Pas Shah Alam dan Pas Kelana Jaya akan melakukan 'Kunjungan Muhibbah' ke Asia Cafe SS 15 Subang Jaya bagi melihat pemberian arak percuma.

Mana-mana ahli Pas atau orang ramai yang ingin turut serta diminta berkumpul di Masjid Subang Jaya selepas solat terawih.

Mengikut sms yang diterima, mengatakan sms tersebut dipanjangkan (forward) dari Khalid Samad.

Wah ! nampaknya Khalid Samad semakin hebat, selepas melakukan lawatan ke kilang arak, sekarang hendak melawat tempat hidangan arak pula. Baguslah....

Daripada apa yang saya tahu, berita mengenai pemberian arak percuma di Asia Cafe mula dibangkitkan oleh blogger Parpukari. Klik di sini

Harap-harap selepas melakukan 'Kunjungan Muhibbah' , Khalid tidak menawarkan tapak hidangan arak yang lebih besar kepada Asia Cafe di tempat-tempat lain dalam Selangor sebagaimana dia menawarkan tapak kilang yang lebih besar kepada Carlsberg selepas melawat kilang tersebut.


Wednesday, August 18, 2010

Gempar ! Bufet Ramadhan Campur Arak


Kalau ada orang ajak nak pi buka puasa, jangan pi sembarangan.

Periksa dulu hotel itu ada sijil halal atau tidak.

Minggu lepas saya dah senaraikan di sini dan juga di sini

Apa yang didedahkan oleh Utusan Malaysia hari ini juga sungguh mengejutkan.

Seorang rakan yang bekerja sebagai chef pernah memberitahu saya, arak putih adalah antara bahan penyedap makanan yang paling baik.

Klik sini

Saman Anwar RM 200 Juta

Tulisan di bawah ini adalah kiriman seorang pembaca yang bernama Amin Al-Amin yang dihantar kepada saya melalui e mel.

DS ANUAR IBRAHIM MUNAFIK…
SAMAN RM200 JUTA

1. Bila berlakunya kes video Datuk VK Lingam dahulu..seluruh jentera pembangkang digunakan sepenuhnya. Dilanyak, dibalun dan sumpah seranah secukup rasa dan sesedap hati sehingga Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menegakkan keadilan.

2. Pengarah Siasatan BPR (SPRM), Datuk Shukri Abdull ketika itu telah membuka kertas siasatan berkaitan klip video mengandungi perbualan seorang peguam dengan hakim kanan bagi mengatur pelantikan hakim.

3. Antara tokoh-tokoh yang dilibatkan seperti bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; tokoh korporat, Tan Sri Vincent Tan; bekas Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim dan Mohd Eusoff serta bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

4. Dalam Laporan Suruhanjaya Diraja itu, siasatan khususnya mengenai percutian antara bekas Ketua Hakim Negara, Tun Mohd Eusoff Chin dan Lingam bersama keluarga masing-masing ke New Zealand pada 1994 dan turut menyiasat beberapa hakim yang dikatakan pernah menerima hadiah daripada Lingam serta hubungan baiknya dengan bekas Peguam Negara, Tan Sri Mohtar Abdullah.

5. Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) menjadi jaguh pembela keadilan kes video Datuk VK Lingam. Telah memberi pandangan bahawa pendengaran kes ttelah dibuat secara terbuka dan pendengaran awam serta berpendapat Suruhanjaya Diraja hendaklah mengumumkan laporan kepada awam. Begitu hebatnya Shakam ketika itu.

6. Hairan..bagaimana kes begitu boleh menjadi huru hara..VK Lingam bercakap macam stail broker berlagak dan kununnya sedang bercakap dengan VVIP nak menunjukkan kehebatanya. Aku pun boleh buat camtu..kunun bercakap dengan Tuk Guru Wali Selipar..depan pengikut PAS bingai..tentu lepas tu..sudah tentu lutut aku dicium..

7. TETAPI..Bila video DS Anuar Ibrahim di paparkan di kebanyakan web blogers menunjukkan pembohongan sakitnya ketika melawat kubur arwah ibunya dan ketika perbicaraan kesnya..sayangnya tiada siapa pun bersuara.

8. KENAPA..tiada tindakan macam kes video VK Lingam..ini isu negara..kerajaan pemerintah diburukkan kerana menzalimi seorang banduan..Perdana menteri ketika itu ditipu bulat-bulat. Kununnya kesakitan boleh membawa maut..

9. KENAPA..bila pembongkaran dibuat oleh blogers..tiada seorang pun yang berjawatan tinggi dalam UMNO....mana PEMUDA UMNO??? bertindak membuat laporan polis dan mendesak Suhakam dan Suruhanjaya Diraja ditubuhkan. Balun dan hentam macam UMNO Selangor belasah isu pasir di Selangor...buat sampai Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat.

10. Blogers-blogers dah beri bola lambung..tapi ahli UMNO yang duduk di atas tidak menyambut lambungan itu. Dalam video tersebut lengkap dengan saksi-saksi yang TIDAK BOLEH DISANGKAL PERSONALITInya dan sukar diragui seperti PEGAWAI-PEGAWAI POLIS (bukan seorang), jururawat serta attendan hospital pun ada..Nak BUKTI MACAMANA LAGI!!!!! Ini bukan ’HEAR SAY’..diulangi..bukan ’HEAR SAY’ lengkap dengan BUKTI KUKUH.

11. KALAU LAH..perkara ini terjadi kepada pemerintah kerajaan yang ada sekarang..comfirm tidak tidur malam sampai bertahun-tahun dikerjakan pembangkang siang dan malam..pagi dan petang..semua blogers pembangkang memainkan isu ini secukupnya..tapi bila UMNO mendapat peluang begini..zzzzzzzzzzzz.....krrorrggghhhhhhhhhh....

12. KALAU orang atas dalam UMNO tidak reti buat kerja..disini saya bagi cadangan kepada bekas ahli PKR dan ahli UMNO yang rasa dirinya tertipu oleh auta DS Anuar Ibrahim..saman je rm200 juta..saman kerana menipu pengundi yang menyebabkan haru biru kestabilan politik dan ekonomi rakyat.


Tuesday, August 17, 2010

Sungguh Melucukan Apabila Khalid Menasihati Azmin

Saya merasa berminat untuk berbicara pasal kes Khalid perlecehkan Azmin sebagaimana yang dilaporkan di sini.

Benarlah seperti mana yang dikatakan oleh DS Khir Toyo (DSKT) bahawa Khalid adalah jenis manusia yang syok sendiri, masuk bakul angkat sendiri dan bercakap merapu seperti orang nyanyuk.

Apabila saya menulis artikel ini, saya tidak meletakkan diri saya sebagai seorang ahli Umno. Saya letakkan diri saya sebagai seorang rakyat biasa yang tidak berparti dan sedang melihat permainan politik.

Saya merasa amat lucu dan kelakar sekali apabila Khalid kata Azmin perlu belajar lagi. Apabila dia berkata begitu maknanya dia merasakan dia lebih hebat lagi daripada Azmin. Samalah sepertimana yang dia katakan kepada DSKT.

Belum pernah saya jumpa seorang pemimpin politik sebingai ini disaat kedudukannya sendiri berada di hujung tanduk. Di sana dia bermusuh, disini dia cipta musuh, sengaja nak bunuh diri sendiri.

Terus terang saya katakan, antara Khalid dengan Azmin bagai langit dengan bumi perbezaan mereka dalam politik. Azmin jauh ke depan meninggalkan Khalid dalam bab politik. Saya rasa anda semua juga bersependapat dengan saya dalam bab ini. Bukan niat saya hendak memuji Azmin, yang benar kita kena kata benar,bab politik kita lawan cara politik dan Azmin tetap musuh saya dalam politik.

Azmin mula bercampur dengan politik sebaik sahaja beliau menamatkan pengajian dan beliau bekerja dengan Anwar Ibrahim. Harus diingat dalam negara kita ini, raja politik yang paling hebat dan sukar ditandingi ialah Anwar Ibrahim. Sesiapa pun tidak boleh nafikan perkara ini.

Setakat ini sejarah pernah membuktikan, orang yang boleh perebah Anwar dalam politik hanyalah Tun Dr M sahaja,yang lain-lain belum nampak lagi setakat ini. Saya tidak kata Anwar bagus, tetapi saya kata dia hebat dan bijak berpolitik. Kena ingat, itu dua perkara yang berbeza, jangan pula ada yang memandang serong terhadap saya.

Azmin terlalu rapat dengan Anwar dan telah dididik serta dilatih oleh raja politik, dan sebab itulah sehingga kini kita boleh lihat dalam PKR hanya Azmin sahaja yang nampak ada gaya politik seiras-iras Anwar.

Azmin ada kelebihan dalam berhujah, berpidato dan juga memerangkap mangsa. Jika tidak sama seratus peratus dengan Anwar pun, sekurang-kurangnya tujuh puluh peratus ada persamaan antara mereka dalam permainan politik.

Khalid nak berhujah pun tak boleh bagaimana dia nak kata dirinya bagus. Satu masa dulu, saya pernah mengikuti sidang dun di bangunan Dun Selangor. Apabila dia diserang bertalu-talu oleh pembangkang dan dia bangun untuk menjawabnya.

Lalu dia pun berkata "kita akan cari satu pe..pe...pe..penye..nye..nye..." . Melihat kepada kesukaran dia menyebut perkataan itu maka bangunlah adun BN dari Kuang dan membantunya menyebut "penyelesaian". Selepas itulah baru dia boleh sebut secara lancar 'penyelesaian' dan disambut dengan gelak ketawa oleh ahli-ahli dewan termasuk di blok kerajaan. Macam ini hebatkah ?
Wajah serabut seorang MB
Untuk kita menilai seseorang, dari raut wajah dan gaya penampilan sudah cukup untuk menggambarkan bagaimana orang itu dan bagaimana hasil kerjanya. Jika rambut sendiri pun tak terurus, bagaimana nak uruskan sebuah negeri maju ? Kalau rambut pun tak boleh urus tidak tahulah jika beliau buang air besar , samada dicuci bersih atau tidak.
Cuba bandingkan penampilan Khalid dengan penampilan Azmin. Siapa lebih kemas ?


Sepertimana yang kita tahu, Azmin ada bekas setiausaha sulit TPM satu masa dulu. Maknanya Azmin sudah ada pengalaman dalam bidang pentadbiran dan dicampur pula dengan pengalaman politik. Ianya jauh sekali berbeza dengan Khalid Ibrahim.

Bagaimana Khalid nak kata dia lebih baik dari Azmin, semasa dalam Umno dulu Khalid pernah bertanding jawatan peringkat bahagian (Kuala Selangor) dan MT Umno, tetapi Khalid tewas dalam kedua-dua pertandingan tersebut. Hebatkah begitu ?

Saya tidak merasa pelik atau lucu, jika orang yang berkata begitu kepada Azmin adalah Anwar Ibrahim atau Zaid Ibrahim atau juga Chua Jui Meng. Tetapi sungguh melucukan apabila orang yang masuk politik secara bidan terjun dan tiba-tiba jadi MB juga bidan terjun menasihati Azmin supaya perlu belajar lagi. Yang lebih lucu lagi, cabang PKR dia sendiri di Kuala Selangor pun dia tidak mampu nak jaga.

Pesanan Khalid kepada Azmin seolah-olah seorang pegawai perubatan (doktor biasa) cuba menasihati seorang doktor pakar bedah, dan menyuruh doktor pakar tersebut belajar lagi bagaimana nak buat pembedahan. Tidakkah gila namanya itu ?

Modal untuk Khalid menjaja dirinya hebat kerana dia pernah berada di PNB dan Guthrie, tetapi dia lupa memberitahu rakyat yang 'kehebatan' dia berhutang sehingga RM 66 juta dan dilarang masuk satu mesyuarat Guthrie suatu masa dulu.

Nampaknya DSKT tidak keseorangan dalam menghadapi kenyataan-kenyataan bodoh Khalid, ini kerana Azmin juga perlu berdepan dengan perkara sedemikian. Ternyata Khalid bukan manusia yang bercakap dengan menggunakan kepala otak, tetapi menggunakan kepala lutut.

Dua kenyataan bodoh yang dikeluarkan oleh Khalid dalam masa dua hari sudah cukup untuk membuktikan dia seorang yang bodoh. Sebab itulah orang-orang PKR tidak berani berpesta apabila Khalid Ibrahim perlecehkan DSKT , kerana orang mereka pun kena perleceh juga dengan Khalid.

Ya Allah Ya Tuhanku, engkau kekallah hamba mu yang bernama Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor sehingga pru akan datang kerana dengan beradanya dia disana ianya memudahkan kerja-kerja kami (BN) menawan balik negeri Selangor yang kami cintai ini. Amin....


Sunday, August 15, 2010

Amuk Sahur Di Perak, Kenapa Polis Lewat Tiba ?

Perhatian : Saya menulis perkara berdasarkan berita yang dilapor oleh Mingguan Malaysia 15.Ogos.2010 di ms 1 dan 4.
Apabila saya menulis perkara ini bukan niat saya untuk menyalahkan pihak polis. Selama ini saya adalah antara penulis-penulis blog yang sering mempertahankan polis jika ada sesuatu isu timbul berhubung dengan polis . Yang betul saya pertahankan, yang tidak betul saya kena kritik. Berkata benar walaupun pahit.

Sebagai contoh, dalam kes seorang pelajar yang mati ditembak polis di Shah Alam beberapa bulan lepas, saya pertahankan polis habis-habisan. Saya nampak polis tidak bersalah dalam hal tersebut. Ini kerana kecuaian datang dari keluarga mereka sendiri.

Sebelum anda terus membaca apa yang saya tulis ini, marilah kita sama-sama mensedekahkan Ummul Kitab Al Fatihah kepada En.Natri Shaharudin dan Puan Khairul Bariah yang telah kembali ke Rahmatullah dalam peristiwa berdarah pada pagi 4 Ramadhan 1431.

Al-Fatihah.......

Setelah membaca apa yang dilaporkan oleh MM hari ini, timbul persoalan dalam benak fikiran saya.

Kejadian si suami mengamuk dan menetak isterinya berlaku pada jam 5.15 pagi. Manakala mengikut Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang, polis tiba di tempat kejadian pada jam 8.30 pagi dan si suami juga mati ditembak pada jam 8.30 pagi.

Sila baca keratan akhbar ini terlebih dahulu sebelum anda terus membaca apa yang saya catitkan dibawah, supaya anda senang faham persoalan yang saya bangkitkan di bawah
[klik pada imej untuk membacanya dengan jelas]

Persoalan yang bermain di benak fikiran saya...

1) Adakah apabila polis tiba ditempat kejadian pada jam 8.30 pagi dan proses pujuk-memujuk berjalan sekejap sahaja, apabila tidak berhasil maka polis terus mengambil keputusan menembak mangsa ?

2) Kejadian berlaku pada jam 5.15 pagi , manakala polis pula tiba di tempat kejadian pada jam 8.30 pagi. Tiga jam lima belas minit dari masa kejadian berlaku. Mengapa sampai tiga jam ? Adakah kerana jiran-jiran lewat melaporkan kepada polis atau Polis Daerah Hilir Perak mengambil rehat untuk bersahur dari jam 5 pagi hingga 8 pagi atau mungkin juga polis daerah tersebut tidak cukup anggota ?

3) Adakah polis sudah tidak ada cara lain lagi untuk menenangkan pesakit mental sehingga terpaksa menembak mereka ?

4) Kenapa polis tidak tembak mangsa di anggota badan yang tidak boleh mendatang kematian seperti di bahagian kaki. Atau anggota polis yang menembak itu bukan penembak yang boleh menembak dengan tepat di tempat yang disasarkan.

Rakyat Malaysia masih ingat bagaimana seorang remaja yang mengamuk di Perlis beberapa bulan lepas juga mati ditembak oleh polis semasa usaha menenangkan mangsa dilakukan. Apakah polis tidak ambil iktibar dari peristiwa tersebut supaya pisang tidak berbuah dua kali ?

Setahu saya polis di negara kita adalah antara salah satu pasukan polis yang cekap dalam dunia. Tetapi sayang seribu kali sayang kerana tidak berapa cekap dalam mengendalikan orang mengamuk, sehingga terpaksa ditembak. Lebih malang lagi orang yang mengamuk itu adalah pesakit mental.

Dengan berlakunya peristiwa begini, sedikit sebanyak boleh menjatuhkan standard pasukan polis kita. Seolah-olah polis tidak mampu berdepan dengan pesakit mental dan mereka terpaksa ditembak.

Apakah dalam pasukan polis kita tidak ada anggota-anggota polis yang terlatih untuk berdepan perkara sebegini dan menggunakan psikologi apabila berdepan dengan pesakit mental ? Atau tidak adakah alat-alat lain yang tidak boleh mendatangkan kematian kepada pesakit mental dalam usaha menangkap mereka.

Selain 'taser gun' , mengapa polis tidak menggunakan bom asap (pemedih mata) atau semburan air yang sering digunakan semasa menyuraikan demontrasi haram ? Ini sekadar pandangan saya , polis mungkin ada alasannya untuk tidak menggunakan benda-benda itu.

Mungkin ada orang yang berkata, "orang yang menulis di depan komputer senanglah menulis, polis di padang bukan main susah dia tak tahu". Saya tidak bermaksud begitu , saya tahu tentang susahnya anggota polis yang bekerja di bawah, saya tahu penat lelah mereka, apatah lagi ada kalanya penat lelah mereka tidak berbaloi dengan gaji yang diterima.

Tetapi dalam kes ini kita juga kena fikirkan sifat kemanusiaan. Anak-anak menjadi yatim piatu dalam sekelip mata, apatah lagi disaat hari lebaran yang bakal menjelma. Ibu mati dibunuh ayah, manakala ayah mati ditembak polis. Cuba letakkan diri kita ditempat mereka, apa perasaan kita ?

Jika ayah mereka dapat ditangkap, kemudian dibawa ke hospital bahagia, sekurang-kurang anak-anak itu masih ada ayah walaupun ayahnya sakit mental. Kejadian ini mungkin tidak akan berlaku jika ayah mereka tidak kehabisan ubat dan sudah tentu si suami juga tidak berniat membunuh isterinya sesuka hati jika beliau tidak berpenyakit. Peristiwa ini akan meninggalkan kesan sehingga ke tulang hitam kepada anak-anak mereka.

Oleh yang demikian saya berharaplah agar polis dapat menjawab persoalan-persoalan yang saya timbulkan di atas. Buat masa ini saya secara peribadi tidak menyalahkan polis 100 % lagi dalam kes ini dan saya berharap orang ramai juga begitu. Kita sama-sama tunggu penjelasan dari pihak polis. Mungkin juga ada cerita lain yang kita semua masih belum tahu lagi. Wallahualam...








Saturday, August 14, 2010

RM 1.34 Juta Wang Pasir Untuk JKKK Lesap


Selagi dua orang dalam gambar diatas tidak keluar dari KSSB maka selagi itulah penyalagunaan kuasa dan penyelewengan akan berterusan dalam industri pasir Selangor.

Duit yang dijanjikan dan sepatutnya disalurkan kepada JKKK lesap di tengah jalan.

Bukan 10 % yang lesap

Bukan 30 % yang lesap

Bukan juga 50 % yang lesap

1.34 juta duit untuk JKKK lesap.

Dasyat...dasyat.....

Mereka-mereka ini kalau nak merompak bukan sikit-sikit wahai adik kakak sekalian.

Juta-jutaan sekali rompak.

Klik sini

Friday, August 13, 2010

Concorde S.Alam Tiada Sijil Halal ? Concorde KL Pula ?

Sungguh mengejutkan...

Sungguh tak ku sangka, ku ingatkan halal ,rupa-rupanya haram.

Kepada sesiapa yang pernah makan di Hotel Concorde baik di KL atau di Shah Alam selama ini saya harap anda semua beristighfar banyak-banyak.

Mengikut senarai hotel-hotel yang mempunyai sijil halal yang dikeluarkan oleh JAIS sepertimana disiarkan Utusan Malaysia semalam dan hari ini, jelas menunjukan Hotel Concorde Shah Alam tidak mempunyai pengiktirafan halal oleh JAIS.

Astaghfirullah! sejak Concorde Shah Alam dibuka hingga kini sudah berapa belas kali Ramadhan berlalu dan sudah beribu-ribu orang islam berbuka puasa di sana, baru kini diketahui bahawa hotel berkenaan tidak mempunyai pengiktirafan halal.

Ayam apakah yang kita makan selama ini di Concorde, adakah ayam yang disembelih atau ayam yang dicucuk ? Wallahualam...

Itu cerita bab Concorde Shah Alam...

Sekarang mari kita cerita bab Concorde KL pula.

Yang ini lagi dasyat, sudah terang lagi bersuluh.

Anda lihat promosi di bawah.

Pada saya ini satu penghinaan kepada orang-orang Islam. Kesucian dan kemurnian Ramadhan diletak sebaris dengan babi.
Klik sini

Lebih hina lagi apabila seorang perempuan Islam yang diberi tugasan untuk menguruskan tempahan hidangan babi.

Klik sini

Saya tidak mahu mengulas panjang lebar lagi tentang perkara ini, dah tak larat nak menulis. Sama-samalah kita fikirkan dan sama-samalah kita sebarkan kepada saudara-saudara kita.

Terima kasih kepada seorang pembaca yang menghantar komen kepada saya untuk memberitahu tentang kisah daging babi diatas.


Kamera Pengintip Dijumpai Di Rumah RBF

Saya telah menemui sebuah kamera tersembunyi di dalam rumah saya pagi tadi. Adalah dipercayai peralatan itu digunakan untuk mengintip aktiviti seharian RBF.

Ketika bangun untuk bersahur jam 4 pagi ini saya terdengar bunyi dan sebaik mencari di seluruh bilik , saya menemui alat perakam video itu yang disorok di belakang langsir bilik saya.

Saya sudah teliti rakaman berkenaan, tiada apa-apa yang berjaya dirakamkan oleh perakam berkenaan melainkan gambar kain langsir rumah saya sahaja.

Ini kerana perakam itu diletak dibelakang langsir, maka sudah tentu langsir itu menjadi penghalang untuk perakam tersebut merakamkan gambar-gambar lain.

Saya tidak akan membuat laporan polis dan hanya akan melakukan siasatan sendiri. Saya juga telah berpesan kepada anak dan isteri saya agar meningkatkan kawalan keselamatan di rumah saya sewaktu saya tiada di rumah.

Persoalannya di sini:

Kenapa si pengintip ini terlalu ngok sangat ?

Apa ke jadahnya kalau nak mengintip letak perakam di belakang langsir, apa yang nak dirakamnya ? Nak rakam aktiviti orang atau nak rakam aktiviti langsir ?

Lain kali kalau nak mengintip letaklah perakam yang kecil sikit, janganlah letak perakam yang saiznya sebesar tapak tangan orang dewasa.

Tolong pastikan juga bunyi amaran bateri lemah disetkan kepada 'silent mode'.

Tamat


Percayakah anda pada cerita saya di atas ?


Percayakah anda pada cerita ini ? Klik sini

Ha ! Ha ! Ha !

Wa...kah...kah...kah...kah..

Semuanya nak divert isu sahaja. Sudah tak tahan dengan serangan bertalu-talu dan pembohongan demi pembohongan yang didedahkan. Akhirnya kamera pengintip yang menjadi mangsa untuk tutup pembohongan.

Kalau berani buatlah laporan polis. Pencerobohan pejabat ketua kerajaan negeri bukan benda main-main,ianya satu perkara serius.

Dalam kes curi pasir bukan main lagi salahkan polis kerana tidak membantu. Apabila pejabat sendiri diceroboh, tak mahu pula minta bantuan polis. Pelik !

Saya menyeru kepada rakyat negeri Selangor yang prihatin dan sayangkan kepada MB Selangor agar membuat satu laporan polis tentang perkara ini.

Rakyat Selangor tidak boleh pandang enteng perkara ini. Ianya satu perkara yang serius dan perlu diberi perhatian serta tindakan tegas mesti diambil terhadap penceroboh.

Ini soal keselamatan seorang MB, apatah lagi ianya MB kita semua. Sayangilah MB anda, dan tolonglah buat laporan polis sebagai tanda kasih dan sayangnya anda pada beliau dan juga tanda keprihatinan anda terhadap keselamatan MB anda.

Jika hari ini ada orang boleh ceroboh pejabatnya dan letak perakam video, tidak mustahil satu satu hari nanti pejabatnya diceroboh lagi dan diletak bom pula. Jika ditakdirkan bom itu berbunyi terlebih dahulu sebelum meletup dan dapat dikesan oleh MB bom itu berada di belakang langsir, tidak mengapalah. Buatnya bom itu terus meletup tanpa sebarang amaran atau tanpa sempat dikesan oleh MB, apa nak dikata. Waktu itu, nasi sudah menjadi bubur.

Sebagai rakyat Selangor yang prihatin, sudah tentu anda semua tidak mahu pisang berbuah dua kali. Bertindaklah sekarang, tolonglah buat laporan polis sekarang bagi pihak MB anda. Biar polis siasat, tangkap dan dakwa penceroboh berkenaan secepat mungkin.

Mana dia Pemuda Pas yang pernah buat laporan polis tak masuk akal terhadap blog RBF satu masa dulu ? Nah ! sekarang pergilah buat laporan polis terhadap kes ini. Ini kes penting, kes pencerobohan pejabat MB dan keselamatan seorang MB, pergilah buat laporan polis. Klik sini