Thursday, September 30, 2010

Wajah Calon Pakatan Rakyat Dun Galas

Bandar Gua Musang

Siapa dia calon Pakatan Rakyat untuk Dun Galas ?

Anak Kelantan

Orangnya cukup hebat

Sudah mendapat restu Nik Aziz

Cuba teka siapa ?

Nak tahu ?

Turun bawah








Bawah lagi









Bawah lagi






Bawah sikit lagi







Jeng....jeng...jeng....








Ini orangnya



Sudah mendapat restu Nik Aziz



Ahli Majlis Klang Pukul Orang Dengan Besi Kaki Meja



Dipetik dari Selangor Daily



Saya telah ditumbuk di muka oleh Xavier dan dipukul oleh Azmizam dan Sathia dengan kerusi plastik dan kaki meja besi

Berita lanjut di sini

Wednesday, September 29, 2010

Lagak Lo' Lo' Mengalahkan Sultan

Sekeping gambar boleh membawa seribu makna.

Sekeping gambar juga boleh menunjukkan keperibadian kita

Gambar ini menunjukkan bagaimana lagaknya 'permasuri' Lo' Lo menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak pada majlis rumah terbuka Ahli Parlimen Titiwangsa seperti mana yang disiarkan dalam Sinar Harian hari ini di ms S7.

Itu baru jadi MP, lagak sudah mengalahkan seorang permaisuri, kalau sudah jadi menteri tak tahu nak katalah.

Hidup nak berlagak tetapi otak bebal. Bebal apa ? Klik di sini

Manakala gambar ini menunjukkan bagaimana seorang Sultan menyampaikan bantuan raya kepada kanak-kanak dalam majlis penyampaian bantuan dan berbuka puasa di Ijok dalam bulan Ramadhan yang lepas.

Begitu tingginya keluhuran budi seorang Sultan, sanggup berdiri untuk menyampaikan bantuan walaupun kepada kanak-kanak. Kalau baginda nak duduk, baginda boleh duduk dan tiada siapa yang boleh pertikai. Klik di sini

Air Kelantan:Nak Mandi Junub Pun Tak Boleh


Apabila terbaca tulisan Isac di blog bumiyang hari ini tentang masalah air di Kelantan lantas membuatkan saya teringat satu cerita yang diceritakan oleh seorang kawan yang berada di Kelantan pada Aidilfitri yang lepas.

Kawan saya tinggal di KL dan pulang untuk berhari raya di Kelantan. Katanya sebaik sahaja memasuki sempadan Kelantan dari negeri Pahang hinggalah ke sempadan Golok dan Takbai ratusan kain rentang yang digantung oleh pemimpin-pemimpin Pas yang berbunyi 'Selamat Pulang Anak Kelantan Di Perantauan'.

Katanya apa guna gantung kain rentang keliling negeri hanya untuk mencari glamor, apabila sampai ke kampung nak mandi junub pun tak boleh.

Cerita kawan saya (mr z), katanya dia pulang ke Kelantan untuk berhari raya dua hari sebelum menjelang hari raya. Sehari memandu dari KL ke Kota Bharu,sempat sampai di kampung sebelum berbuka puasa. Katanya, apabila balik ke rumah ibu bapanya dia akan tidur di dalam sebuah bilik yang menjadi biliknya sejak zaman dia sekolah, zaman remaja dan juga bilik malam pertama dia tidur bersama isteri selepas berkahwin 20 tahun lepas. Jadi baginya , bilik itu penuh dengan memori.

Apabila tidur di bilik malam pertama dia mengenali dot...dot...dot, sudah pastilah dia teringat 'keriangannya' dan 'kesusahan' dia pada malam pertamanya 20 tahun lepas. Jadi pada malam tersebut dia tidak melepaskan untuk 'bergumbira' dengan isterinya sambil mengenang memori silam.

Selesai 'bergumbira' dia pun tidur dan berniat untuk mandi junub apabila bangun bersahur pada keesokan harinya (30 Ramadhan). Apabila bangun bersahur, dia mencapai tuala untuk manji junub. Masuk bilik air, buka paip tengok-tengok air tiada.Kelam kabut aku dibuatnya, kata mr z.

Selesai makan sahur jam 5.30 pagi, dia mengajak isterinya keluar. Mak dia bertanya nak kemana ? dia jawab nak pergi mandi kerana terlalu panas . Mak nya berkata "sembahyang subuh dulu lah, kemudian keluarlah mandi". Dia kata haru biru aku dibuatnya, nak sembahyang macamana aku tak manji junub lagi. "Tak mengapalah mak , saya tak boleh nak sembahyang dalam keadaan panas macam ini, nak kena mandi dulu", jawabnya.

Lalu dia dan isterinya keluar dari rumah untuk pergi mandi, sambil disindir oleh iparnya "hai, dua-dua orang panas ke ? pelik nampak". Aku pedulikan saja sindiran ipar aku, hidup kereta aku menuju ke bandar KB cari hotel-hotel murah untuk mandi, katanya.

Cari sana-sini semuanya penuh, kalau ada pun yang mahal-mahal. Jam sudah 6 pagi hotel belum jumpa lagi, akhirnya jam 6.15 dia jumpa satu hotel berharga RM 90.00. Tanpa memikir panjang dia check in sahaja hotel itu kerana dia harus mandi hadas sebelum matahari naik, jika tidak tak subuh dan tak berpuasalah dia suami isteri pada hari itu.

Cuba anda semua bayangkan, untuk mandi junub pun kena bayar RM 90.00. Semuanya kerana apa ? kerana kegagalan Kerajaan Pas Kelantan menyediakan bekalan air yang sempurna untuk rakyatnya.

Saya difahamkan yang masalah bekalan air di Kelantan bukan sahaja timbul masa musim perayaan, di hari-hari biasa pun sama sahaja, cuma lebih parah pada musim perayaan. Ada orang memberitahu saya betapa seksanya hidup mereka. Tidur malam pun tak tenteram, kerana terpaksa bangun pada jam 2-3 pagi untuk simpan air dan cuci pakaian. Ini kerana pada siang hari bekalan air tiada.

Satu perkara lagi ialah, jika ada bekalan air pun airnya tidak bersih. Baju putih jika dibasuh dengan air yang dibekalkan oleh Kerajaan Pas Kelantan ianya akan bertukar menjadi merah.

Air adalah satu keperluan hidup yang amat penting bagi manusia. Jika itu pun tidak dapat diselesaikan oleh Pas, maka tak usahlah nak bercakap besar kononnya mereka lebih baik dari BN.

Ahli Umno Jangan Bikin Malu, Jom Sokong Kempen 111

Sepertimana yang kita ketahui, kehadiran pelbagai teknologi moden akan menyebabkan teknologi lama dipinggirkan. Sama juga dengan segelintir lelaki, jika dapat isteri muda maka isteri lama dipinggirkan.

Kecanggihan dunia masa kini membuatkan semuanya berada di hujung jari kita. Semua boleh dapat dalam internet , tanpa perlu bersusah payah keluar dari rumah atau pejabat. Nak apa , cakap saja semua ada. Nak beli makanan, pakaian, pakaian dalam, tiket kapal terbang, urusan bank, nak cari isteri , nak cari perempuan simpanan dan sebagainya, semuanya boleh dapat di internet. Termasuklah nak baca surat khabar.

Kerana sebab itulah banyak akhbar-akhbar mengalami penurunan jualan sekarang. Bukan sahaja di Malaysia, malah di seluruh dunia. Perkara ini jika dibiarkan berlarutan boleh membunuh industri surat khabar. Sesuatu harus dilakukan dengan segera.

Di Malaysia, akhbar yang banyak berjasa kepada negara kita yang wujud sebelum merdeka lagi iaitu Utusan Malaysia juga mengalami masalah kemerosotan jualan. Khabarnya sejak beberapa tahun kebelakangan ini jualannya merosot lebih 20 peratus. Jika sesuatu tidak dilakukan dengan segera angka itu pasti bertambah menjelang tahun-tahun akan datang.

Sepertimana yang kita tahu, Umno adalah pemegang saham utama dalam Utusan Malaysia. Jatuhnya UM bermakna jatuhlah Umno. Hancurnya UM bermakna hancurnya Umno. Adakah ahli-ahli Umno mahu melihat perkara itu berlaku ? sudah tentu tidak. Kalau ada ahli Umno mahu melihat UM runtuh, maknanya ahli Umno itu juga mahu melihat bangunan PWTC yang tersergam di tengah-tengah KL itu runtuh.

Oleh yang demikian, tanggungjawab memelihara UM bukan sahaja perlu dipikul oleh pemimpin-pemimpin Umno, ianya tanggungjawab bersama ahli-ahli Umno. Semasa Tunku hendak berangkat ke London bagi menuntut kemerdekaan negara beliau tidak ada wang. Tetapi oleh kerana jiwa besar yang dimiliki oleh pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli Umno pada masa itu , mereka sanggup berkorban apa sahaja yang ada bagi diberikan kepada Tunku untuk ke London. Ada yang pecat gelang di tangan dan berikan kepada Tunku. Sampai begitu sekali pengorbanan mereka.

Ahli-ahli Umno pada masa itu bukan sahaja sanggup berkorban untuk Tunku pergi menuntut kemerdekaan negara, banyak lagi pengorbanan-pengorbanan lain yang mereka lakukan termasuklah untuk Umno. Pada masa itu mereka-mereka yang berkorban ini bukan dapat tender dari kerajaan bernilai jutaan ringgit pun. Tetapi oleh kerana semangat , mereka sanggup berkorban.

Oleh yang demikian saya mencadangkan mulai hari ini setiap ahli Umno harus membeli satu akhbar UM setiap hari. Bukan mahal sangat pun, RM 1.50 sahaja. Umno ada tiga juta ahli, jika seorang beli satu bermakna tiga juta naskah UM terjual di pasaran setiap hari. Wow ! ini sudah boleh dicatatkan dalam rekod dunia.
Kebiasaannya orang Malaysia suka buat perkara-perkara pelik untuk dicatatkan dalam rekod dunia atau Malaysia, seperti buat pulut kuning terpanjang, buat bendera terbesar dan sebagainya. Jadi, apa kata kali ini ahli-ahli Umno pula catat rekod dunia bagi Malaysia, iaitu jualan akhbar UM tiga juta naskah sehari.

Perkara ini tidak mustahil boleh dilakukan. Dimana ada kemahuan disitu ada kejayaan. Gandingan ahli-ahli dan pemimpin Umno boleh melonjakkan kembali UM. Mana-mana ahli perniagaan hasil dari DEB yang sudah mendapat nikmat dari kerajaan tolong-tolonglah sikit beli UM dan hantar ke sekolah-sekolah atau kawasan pendalaman. Kalau dah dapat duit janganlah perap untuk diri sendiri.

Saya juga ingin mencadangkan agar setiap bahagian Umno di seluruh negara melancarkan kempen 111 di tempat anda. Kalau ahli Umno semua dapat berpadu dan bersatu dalam hal ini, saya yakin Umno akan mencapai kejayaan yang gemilang dalam pru akan datang. Yang penting adalah semangat.

Sematkan difikiran anda niat ini setiap hari 'sahaja aku beli UM pada hari ini demi kasih dan sayangnya aku pada Umno'. Apabila setiap ahli Umno tiap-tiap hari niat begitu lama kelamaan perasaan kasih sayang kepada parti akan tersemat dalam diri anda. Apabila diri sudah ada perasaan kasih dan sayang pada parti, semangat akan kuat. Apabila semangat kuat, kerja pun rajin. Dicampur dengan semangat kuat dan rajin kerja, hasilnya Umno akan mendapat kejayaan gemilang dalam pru akan datang.

Harap perkara ini dapat dibincangkan dalam Perhimpunan Agung Umno bulan depan.

Sekian

Wasallam....






Tuesday, September 28, 2010

Masya Allah, Solat Orang Mati Pun Nak Bohong


Harakahdaily hari ini melaporkan kononnya 3000 orang hadir solat jenazah Adun Galas yang diimani oleh Nik Aziz sebaik sahaja jenazah tiba di Masjid Tengku Faiz Gua Musang malam tadi. Klik sini

Saya sungguh terkejut melihat berita tersebut. Ini kerana pada jam 3.30 pagi tadi saya melihat satu-satu blog untuk mengetahui berita pengkebumian Adun Galas.

Blog yang paling awal melaporkan berita tersebut dan menyiarkan gambar adalah blog Guano Manik Urai. Klik sini

Malam ini apabila saya buka harakahdaily, saya sungguh terkejut apabila melihat mereka melaporkan 3000 orang yang hadir solat jenazah.

Gambar dibawah saya petik dari blog tersebut.

Adakah ada 3000 orang jemaah dalam gambar itu ?

Kalau benar 3000 orang sudah pasti harakahdaily akan menyiarkan gambar tersebut, bukannya menyiarkan gambar jenazah dalam van.

Soal solat pun mereka nak menipu. Apa faedahnya ?

Pembohongan dan harakah sudah tidak dapat dipisah lagi walaupun serban sebesar bakul atas kepala.

Ingat harakah, ingat bohong dan ingat fitnah.



Wajib Baca Tulisan Ini

Saya ingin menyeru semua pembaca blog ini agar membaca sepenuhnya apa yang ditulis oleh saudara Zulkefli Hamzah dalam kolum Nurani di Utusan Malaysia ms 8 hari ini.

Tulisannya cukup mantap, cukup rasa dan segala hujahnya mantap. Apa yang ditulis oleh beliau memang kena dengan selera saya dan mungkin juga selera anda.

Kepada Awang Selamat, saya minta izin untuk ambil tulisan tersebut ke blog ini.

Kenapa saya minta izin dari Awang Selamat terlebih dahulu ? Sesiapa yang baca kolum Awang Selamat dalam Mingguan Malaysia ahad lepas akan tahu jawapannya.

Dipetik dari Utusan Online

Politikus parti ini, Parti Keadilan Rakyat (PKR) paling banyak menghentam proses pemilihan UMNO yang lalu. Jika menurut ukuran mereka, tiada pemimpin UMNO yang layak bergelar pemimpin. Mereka mudah dilabel sebagai perasuah, mengutamakan sanak-saudara dan kenalan sahaja.

Tapi lihatlah sekarang, sungguh waktu telah menentukan kebenaran. Dalam kegopohan menjadi parti paling demokratik, PKR terperangkap dengan tingkah laku dan wajah sebenar pemimpin serta ahlinya. Kini semuanya seperti terpercik ke muka mereka.

Dalam keghairahan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail mahu mencatat sejarah politik negara sebagai pelopor pemilihan satu ahli satu undi, tembelang mereka terdedah kepada umum.

Kepincangan parti dan aib pemimpin bukan sahaja didedahkan oleh bekas pemimpin berpengaruh parti itu tetapi juga calon-calon yang bertanding. Tentu sekali mereka tidak bergurau tetapi inilah wajah sebenar parti milik Anwar Ibrahim ini.

Mereka tidaklah setelus yang digambarkan. Demokrasi yang mereka banggakan tidak lebih hanya mainan lidah pemimpinnya. Keadilan hanya slogan kosong. Di peringkat pemilihan cabang dan pencalonan inipun, banyak cacat cela yang diperlihatkan.

Kes-kes 'tidak tertib' yang digambarkan oleh Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution seperti dipetik portal berita propembangkang Malaysiakini tentu sekali tidak menggambarkan situasi sebenar. Ternampak sangat insiden pukul, rampas dan koyak undi selain dakwaan calon dan pengundi hantu mahu ditutupi.

Bayangkan jika insiden yang dianggap 'tidak tertib' ini berlaku kepada UMNO mahu pun parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain. Mereka akan mudah dilabel sebagai parti samseng dengan pemimpinnya diejek gagal mendidik ahlinya erti demokrasi.

Sebagai parti 'pelopor demokrasi', PKR seharusnya menerima kekalutan yang berlaku sepanjang tempoh pemilihan ini sebagai satu proses pendidikan politik. Mereka harus berani berdepan dengan sebarang kemungkinan kerana itulah risiko pemilihan terbuka.

Tetapi sekali lagi, seperti dalam kebanyakan isu lain, insiden yang hanya digambarkan sebagai 'tidak tertib' itu dikaitkan pula dengan anasir luar. Menurut Saifuddin, kepimpinan parti mempercayai kemungkinan ada anasir yang mahu mensabotaj bagi mencemarkan imej parti. Beliau menamakan anasir itu sebagai orang luar PKR.

Cuba kita telah siapakah anasir yang dimaksudkan oleh kepimpinan PKR itu?

Mesyuarat dan pemilihan PKR yang dikawal sepenuhnya oleh mekanisme parti itu tidak mungkin dengan mudah diceroboh oleh orang luar. Jadi telahan paling hampir anasir pengacau itu ialah orang PKR sendiri. Mungkin sikap agresif itu murni sebagai reaksi tidak puas hati dan protes ahli-ahli terhadap proses pemilihan. Insiden seperti ini bukan pertama kali berlaku melibatkan ahli-ahli parti ini.

Mungkin juga mereka daripada kelompok penyokong calon tertentu yang tidak berpuas hati lantaran merasakan calon yang disokong bakal kalah. Atau ada ahli yang merasakan hak mereka diabaikan.

Siapa pula kemungkinan anasir luar yang dianggap oleh kepimpinan PKR mahu mencemarkan imej parti? Ia mungkin orang upahan yang mempunyai kaitan dengan pimpinan PKR di cabang berkenaan. Mereka sengaja menimbulkan kekecohan sehingga memungkinkan mesyuarat ditangguhkan kerana peluang untuk menang yang tipis.

Atau mungkin maksud anasir luar itu ialah orang upahan daripada parti lain? Manakah parti lain yang berminat dengan urusan dalaman PKR yang semakin ditinggalkan oleh ahli dan pemimpinnya?

Atau ia hanya ilusi atau satu lagi teori konspirasi yang selalu ditiupkan oleh pemimpin tertinggi parti ini? Begitu sekali terdesaknya kepimpinan PKR untuk menonjolkan imej pelopor demokrasi yang serba bersih itu.

Ingat lagi penemuan kamera video amatur oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim. Gempar yang dicetuskan oleh Khalid sehingga kini belum diketahui hujung pangkalnya. Beliau terus meninggalkan misteri apabila enggan melaporkan penemuan itu kepada polis.

Sebagai parti yang selalu berbangga dengan demokrasi dijunjungnya, PKR seharusnya berani mengakui kelemahan dan masalah yang timbul. Bukan berpura-pura dan menyembunyikannya seolah-olah sistem demokrasi itu tiada cacat-celanya

Jika takutkan ombak janganlah berumah di tepi pantai. Jika takutkan anarki, janganlah buat pemilihan terbuka. Lagipun ini adalah pengalaman pertama. Apa salahnya mengakui kelemahan. Tetapi itulah mereka.

Kekalutan yang dicetuskan sendiri oleh kepimpinan PKR ini merupakan rentetan daripada banyak kelemahan dan ketempangan dalam proses yang mereka laungkan terbuka itu.

Seperti yang dinyatakan oleh calon Timbalan Presiden, Datuk Zaid Ibrahim sendiri bahawa parti itu sebenarnya belum matang dalam mengamalkan ideologi yang didukungnya.

Kata pemilihan terbuka tetapi hakikatnya ada kumpulan yang bergabung untuk menentang calon lain. Bukan rahsia lagi Azmin Ali, pencabar Zaid bergabung dalam kumpulan yang dikatakan rapat dengan Anwar. Sepatutnya, seperti yang mereka laungkan, tidak seharusnya dibentuk kumpulan seperti itu.

Cabang juga ditekan untuk mencalonkan orang tertentu. Laungan PKR parti progresif tidak tercermin apabila barisan kepimpinan sebenarnya telah ditentukan terlebih dahulu.

Hanya pemimpin tertentu dalam kelas tertentu 'dibenarkan' bertanding. Zaid tokoh PKR yang disanjung tetapi dikategorikan sebagai orang baru pun mengalami kepayahan untuk berhadapan dengan kumpulan yang dikatakan dekat dengan Anwar.

Malah Anwar sendiri tidak mahu bertanding jawatan Presiden walaupun realitinya beliau menguasai sepenuhnya PKR dan menjadi Ketua Pembangkang. Namun ramai pihak percaya Anwar yang turut mendapat pencalonan mencukupi akhirnya akan bertanding jawatan Presiden.

Bagaimana pula dengan pemegang jawatan dalam kerajaan yang tumbang dalam pemilihan ini? Jika mengikut prinsip moral dan amalan demokrasi, Exco Selangor, Elizabeth Wong yang tewas dalam perebutan jawatan Ketua Cabang PKR Petaling Jaya Utara (PJU) seharusnya meletakkan jawatan.

Walaupun Elizabeth membuat bantahan atas alasan teknikal tetapi hakikatnya kepimpinannya telah ditolak. Beliau dikalahkan oleh Lee Chin Cheh melalui sistem yang didakwa paling demokrasi itu.

Dakwaannya bahawa Chin Cheh tidak layak bertanding kerana baru berpindah ke cabang itu tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai pemimpin. Walaupun mungkin dakwaannya nanti dibuktikan benar, ia tidak dapat menolak fakta bahawa beliau bukan pemimpin pilihan majoriti ahli.

Inilah juga nasib yang menimpa jaguh-jaguh PKR seperti Ketua PKR Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abas dan Naib Presiden, Mustaffa Kamil Ayub. Bersediakah mereka untuk menolak pencalonan untuk jawatan tertinggi setelah kalah di cabang sendiri?

Memang soal yang berkisar sekarang ialah sejauhmana keberanian kepimpinan PKR sebagaimana mereka berani membuat pemilihan terbuka?

Mak Tam Mulut Pantat Ayam Akan Dicabar

Mak Tam mulut pantat ayam pasti menggelabah beruk apabila mendengar berita yang dia akan dicabar.

Padan muka kau !

Padan muka !

Klik di sini

Monday, September 27, 2010

DS Najib Tiada Kuasa, Yang Berkuasa Adalah Saiful


Sepertimana yang kita tahu, Richard Branson dalam satu forum di KL hari ini berkata perbicaraan liwat Anwar Ibrahim boleh memberi kesan kepada pelaburan asing di Malaysia.

Malaysia Insider pula melaporkan yang Branson berkata PM perlu mengelakkan hal-hal seperti ini kerana ianya boleh mencalarkan reputasi DS Najib.

Walaupun Branson tidak bercakap secara terus terang, kita boleh membuat kesimpulan yang cara dia bercakap adalah supaya DS Najib menggugurkan kes liwat Anwar.

Jawapan saya senang sahaja, Branson adalah kawan kepada bos Air Asia, Tony Fernandez. Oleh yang demikian saya berharap Tony dapat mengaturkan satu pertemuan antara Branson dengan Ketua Hakim Negara.

Ini bagi membolehkan Ketua Hakim Negara menerangkan kepadanya tentang sistem kehakiman di Malaysia.

Hanya Saiful sahaja yang boleh menarik balik dan seterusnya kes digugurkan dari perbicaraan. DS Najib atau sesiapa sahaja tiada kuasa ke atas perkara itu. Ini kerana bukan DS Najib yang diliwat oleh Anwar, mangsanya adalah Saiful.

Soal kes berlarutan terlalu lama di mahkamah pula bukannya salah DS Najib, ianya kerana permainan Anwar.

Jika Tony seorang warganegara yang bertanggungjawab, beliau harus terangkan semua ini kepada rakannya.

Tolong Anak Bangsa...

Saya menerima satu e mel dari seorang pembaca yang bernama Pijut. Apa fahaman politik dia saya tak tahu dan saya tak akan ambil tahu. Saya juga tidak kenal dia dan dia tidak kenal saya.

Dia hantar e mel, katanya dia ingin mencari pendapatan lebih dan menjalankan perniagaan Chicken Wing. Katanya jika ada sesiapa pembaca blog atau kawan-kawan anda semua nak buat majlis rumah terbuka hari raya bolehlah mendapatkan Chicken Wings dari beliau. Boleh lihat blognya di sini.

Saya mengambil keputusan tolong promo perniagaan dia disini atas beberapa sebab.

1) Kerana dia minta tolong dengan cara yang bersopan

2) Saya nak tolong orang-orang kita yang nak berniaga dan saya cuba tolong setakat mampu.

3) Sebagai dorongan dan sokongan kepada usahawan kecil-kecilan.

Ada masanya kita asyik mengutuk kerajaan kerana tidak menolong atau sukar menolong usahawan kecil, tetapi dalam masa yang sama kita juga harus menolong sekadar yang kita mampu.

Jadi, jika ada mana-mana pembaca atau pemimpin-pemimpin politik atau tidak kira sesiapa sahaja yang terbaca entri ini, pakat-pakat tolonglah anak bangsa kita yang nak berniaga ini.

Kita harus berbangga dan bersyukur kerana masih ada lagi anak bangsa kita yang berusaha sendiri untuk menambah pendapatan tanpa menyusah atau menyalahkan kerajaan atau pun dia buat kerja mengarut.

Kepada Pijut pula, jangan buat malu RBF, saya dah tolong promo perniagaan anda disini secara percuma, jadi tolong-tolonglah jaga kualiti makanan dan servis anda kepada pelanggan. Sentiasa beri yang terbaik untuk pelanggan dan pegang kepada kata-kata 'pelanggan semuanya betul'.

Selamat maju jaya kepada Pijut. Moga-moga murah rezeki.

Promosi diatas adalah percuma dan saya juga ingin memaklumkan yang saya tidak mempunyai sebarang kepentingan dengan perniagaan tersebut. Hanya sekadar menolong saudara sebangsa dan segama mengikut kemampuan saya.

Mohon Rakan-Rakan Blogger Hormati Keluarga Orang Mati

Saudara kita iaitu Adun Galas, Che Hashim telah meninggal dunia jam 4.30 petang tadi di Hospital Pakar Kampung Baru KL kerana penyakit kanser usus.

Akhirnya beliau pergi mengadap maha pencipta pada usia yang masih muda setelah sekian lama bertarung dengan penyakit.

Sama-sama kita doakan agar segala urusannya dipermudahkan, rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. Takziah diucapkan kepada keluarga mangsa.

Kepada rakan-rakan blogger yang sealiran pula, saya mencadangkan agar kita tidak berbicara mengenai pilihanraya kecil Dun Galas untuk tiga hari di laman-lama blog kita, demi menjaga hati dan perasaan keluarga Allahyarham yang masih bersedih dengan pemergian orang yang tersayang.

Jangan kita bergembira disaat orang lain sedang bersedih. Tidak kiralah orang yang bersedih itu adalah musuh politik.Politik hanya mainan dunia,persaudaraan sesama Islam kekal abadi. Pegang pada satu prinsip sahaja, tidak kira apa fahaman politik tetapi kita tetap mengadap tuhan dan kiblat yang sama.

Tiga hari bukan lama, kalau rasa gian sangat sabar seketika. Khamis boleh menulis pasal prk.



Al-Fatihah, Adun Galas Meninggal Dunia

Berita baru diterima mengatakan Adun Galas dalam parlimen Gua Musang telah meninggal dunia sebentar sebentar tadi.

Akan dikemaskini kemudian

Mari Lihat Kekecohan PKR

Gambar dipetik dari blog Papa Gomo

Saya sengaja memilih untuk memasukan semua berita berkenaan kekecohan pemilihan PKR di Selangor semalam yang disiarkan oleh Sinar Harian edisi sentral (KL dan Selangor). Mungkin untuk Sinar edisi negeri-negeri lain tidak melaporkan berita ini.

Tujuannya untuk membolehkan rakan-rakan kita atau rakyat yang tinggal di negeri-negeri lain melihat apa yang terjadi dalam PKR di Selangor dan pengajaran kepada mereka supaya jangan memilih PKR di negeri anda dalam PRU akan datang.

Jangan hanya percayakan kepada badut-badut sarkas di atas pentas ceramah di tempat anda. Cerita mereka hanya indah khabar dari rupa. Anggaplah badut-badut yang datang berceramah itu hanya untuk hiburan anda semata-mata dan mereka tidak ubah seperti pemuzik-pemuzik jalanan di sekitar Central Market dan Jalan TAR.

Pemuzik jalanan akan menadah kain selepas menyanyi di tepi jalan, begitu juga dengan pemimpin-pemimpin Pas dan PKR. Semasa ceramah berjalan, kantung-kantung akan bergerak menadah wang dari poket anda. Habis ceramah sebahagian wang tersebut masuk poket penceramah sebagai bayaran untuk menghiburkan anda.

Apa yang terjadi di Selangor semalam, sudah cukup untuk membuktikan betapa orang-orang PKR pelahap kuasa. Selama ini mereka sering mengata kepada Umno kononnya gila kuasa. Kuasa Allah maha kaya, sekarang telah terbukti siapa yang lebih gila.

Suasana di dewan-dewan tempat pemilihan semalam tidak ubah seperti di pusat pengundian pilihanraya. Siap dengan pondok panas, perayu undi dan kenderaan mengangkut pengundi.

Semua orang berebut nak jadi pemimpin PKR di Selangor, kerana apa ? Kerana semua nak jadi wakil rakyat dan exco dalam pru akan datang. Kononnya mereka masih yakin yang mereka akan mengusai Selangor dalam pru akan datang.

Saya pernah kata sebelum ini, sebelum pru 2008 beruk pun tak nak pegang jawatan dalam PKR. Puas memujuk dan berkejar untuk beri jawatan. Sekarang ? yang tak lulus SRP seperti Mahfuz Omar pun berebut-rebut nak pegang jawatan.

Lihat dan bacalah satu persatu apa yang dilaporkan oleh Sinar Harian di bawah. Saya ulang sekali lagi, ianya dilaporkan oleh Sinar Harian iaitu akhbar kesayangan juak-juak PKR dan Pas. Bukannya dilaporkan oleh Utusan Malaysia. Kalau Utusan yang lapor nanti ada pula yang kata itu semua permainan jahat Umno.

Sila double klik pada imej untuk membacanya dengan jelas.



Ikuti juga laporan yang disediakan oleh rakan blogger MIK di sini

Hah ! Apa ? Elizabeth Wong Dirogol ?

Dipetik dari Selangor Daily

Elizabeth Wong berkenalan dengan seorang lelaki. Selepas berkenalan dan berbual mesra mereka mula terasa ghairah dan bersetuju untuk melakukan hubungan seks.

Apabila sudah suka sama suka maka mereka bergerak menuju kesebuah hotel untuk melakukan seks.

Eilzabeth Wong seorang yang bernafsu besar dan sukar dipuaskan, manakala lelaki tersebut bernafsu biasa sahaja. Selepas 10 minit ‘berdayung’ lelaki tersebut telah mencapai klimaknya manakala Elizabeth belum klimaks, maklumlah dia bernafsu besar.

Bersambung di sini

Kalah Pemilihan : MP Teluk Kemang Letak Jawatan ?

Dalam ramai-ramai pemimpin PKR yang kalah dalam pemilihan setakat ini hanya Datuk Kamarul Baharin Abbas sahaja yang dilihat dapat menerima kekalahan tersebut dengan hati yang terbuka. Tidak seperti sesetengah yang lain yang sibuk memprotes kemenangan lawan mereka dan sukar menerima kekalahan.

Tetapi dalam kita nampak yang Datuk Kamarul dapat menerima kekalahan dengan hati yang terbuka lain pula kenyataan yang dikeluarkannya. Nampak seperti kecewa dan sudah berpatah arang berkerat rotan.

Datuk Kamarul dalam kenyataan di facebooknya semalam dan sepertimana yang dilaporkan oleh sebuah media anti melayu dan Islam semalam berkata seperti dibawah.

"PKR Telok Kemang telah memberi isyarat kepada pengundi Telok Kemang bahawa anggota parti menolak kewibawaan saya sebagai wakil mereka di Parlimen Telok Kemang. Saya menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka dan akan memikirkan tindakan mengikut hakikatnya bahawa saya perlu memberi laluan kepada sesiapa yang mereka berkenaan secepat mungkin."

Sumber dari sini

Jika kita amati betul-betul kenyataannya itu menggambarkan beliau kecewa kerana ahli-ahli partinya yang ingin memberitahu kepada pengundi Telok Kemang bahawa mereka sebagai ahli-ahli parti menolak Datuk Kamarul sebagai wakil rakyat.

Ayat yang dimerahkan itu, dia cuba memberitahu yang dia akan berundur dan akan memberikan laluan kepada sesiapa secepat mungkin. Dia menggambarkan yang dia akan meletak jawatan sebagai MP secepat mungkin dan ingin beri laluan kepada orang lain.

Mungkin kita akan menghadapi sekali lagi pilihanraya kecil di Negeri Sembilan selepas Bagan Pinang. Jika benar kerusi itu dikosongkan, saya merasakan yang BN tidak akan bertanding kerana mereka telah membuat ketetapan sebelum ini yang BN tidak akan bertanding dimana-mana kerusi yang sengaja dikosongkan sepertimana yang berlaku di Dun Penanti tahun lepas.

Apa-apa pun kita tunggu perkembangan selanjutnya, mungkin juga Datuk Kamarul acah-acah sahaja untuk menarik perhatian pemimpin atasan PKR agar memberikan jawatan di peringkat pusat kepadanya kelak. Atau mungkin juga dia ada hajat terselindung yang lain yang tidak diketahui oleh kita semua.

Exco Tumbang Di Tangan Exco Di Shah Alam

Seorang exco perempuan kerajaan negeri yang pernah dikaitkan dengan penyelewengan dana sebanyak RM 375 ribu tahun lepas iaitu Rodziah Ismail tewas di tangan seorang lagi exco iaitu Yaakop Sapari dalam pemilihan di Cabang Shah Alam.

Sungguh malang nasib wanita ini, dia adalah penduduk di Shah Alam dan antara pengasas awal PKR di Shah Alam, tetapi dia tewas kepada seorang pendatang dari Serdang.
Sabtu malam ahad, exco wanita mengadakan majlis hari raya besar-besaran di Seksyen 23 Shah Alam. Nama saja majlis hari raya, tetapi sebenarnya majlis kempen untuknya. Tetapi sayang seribu kali sayang, majlis anjurannya malam tersebut tidak mendapat sambutan.
Lebih malang lagi dia turut ditolak oleh orang-orang ditempat tinggalnya sendiri iaitu di Seksyen 18 Shah Alam yang mana menyaksikan PKR Ranting Sek 18 memberi sokongan padu kepada Yaakob.

Punca utama orang menolaknya adalah kerana kes kuil di Seksyen 23 yang hangat diperkatakan dalam bulan puasa tahun lepas. Dia manusia durjana yang bersungguh mahukan kuil tersebut dibina di kawasan melayu dan banyak menipu penduduk disitu.

Secara rasmi sudah dua orang exco Selangor tumbang minggu ini.,iaitu Rodziah dan Eli Bogel. Kita sama-sama tunggu minggu hadapan pula dan yang paling menarik perhatian pada minggu depan adalah pemilihan Cabang Kuala Selangor yang menyaksikan MB Selangor dicabar oleh dua calon lain.

Ada ura-ura mengatakan yang Khalid sedang 'deal' dengan dua calon tersebut agar menarik diri dan memberi kemenangan percuma kepadanya. Ini kerana Khalid tahu dia akan kalah jika pertandingan diadakan, tambahan pula apabila dia melihat banyak kejutan dalam keputusan pemilihan minggu ini.



Siapa nak bayar overtime chet ni oiiii ?




Kekecohan di Kota Raja

Rakan saya yang ke Kota Raja sebentar tadi bagi melihat kekecohan yang berlaku memaklumkan sewaktu dia tiba keadaan di pusat pemilihan sudah tenang.

Dikatakan akibat ketegangan dan kekecohan berlarutan, proses pengiraan undi dihentikan dan peti-peti undi dibawa ke Ibu Pejabat PKR di Tropicana untuk dikira disana.

Beberapa rakan blogger kita berada di Tropicana sekarang, dan mereka memaklumkan penyokong kepada kedua-dua calon bertanding juga berada disana sekarang. Menurut mereka keadaan juga sama seperti yang berlaku di dewan di Kota Raja.

Untuk pengetahuan anda pertandingan di Kota Raja adalah pertembungan antara india kristian dan india hindu, iaitu exco Selangor Xavier Jayakumar dan seorang ahli biasa KS Kotapan.

Berita awal mengatakan Xavier telah tumpas di tangan Kotapan, dan ini telah menimbulkan rasa tidak senang Xavier dan dia dikatakan menggunakan rangkaian orang-orang atasan PKR agar melakukan 'magic' supaya keputusan memihak kepadanya.

Manakala pasukan lawan tidak berpuashati dengan keadaan tersebut dan itulah punca yang menjadikan ianya kecoh. Ada pihak mengatakan Xavier telah ditumbuk, tetapi sehingga kini saya tidak dapat memastikan kesahihannya.

Sunday, September 26, 2010

Pergaduhan Lagi. Wakil RBF Ke Lokasi

Berita yang baru diterima...

Satu pergaduhan besar dikatakan berlaku di sebuah cabang PKR sekarang

Difahamkan peti undi di cabang berkenaan telah dibawa ke HQ PKR di Tropicana.

Wakil RBF dalam perjalanan ke lokasi pergaduhan.

Saya akan update setelah menerima laporan.

Nurul Izzah Menipu ? Kecoh Di L.Pantai, Polis Dipanggil

Pemilihan PKR Lembah Pantai kecoh apabila tercetusnya pergaduhan yang berpunca daripada pihak yang mencabar anak puaka iaitu Nurul Izzah membuat bantahan kerana dipercayai pasukan anak puaka cuba menipu proses pemilihan yang berlangsung hari ini.

Mereka membantah kerana jumlah kertas undi yang di keluarkan dengan pengundi yang berdaftar untuk mengundi tidak sama.

Sekumpulan lelaki yang dikatakan pengawal anak puaka bertindak menyerang kumpulan yang membuat bantahan tersebut.

Polis terpaksa dipanggil untuk menyuraikan keadaan yang masih tegang sehingga kini.

Semenjak bila pula puak-puak puaka ini percayakan polis ?


Kejutan Demi Kejutan, Sivarasa Tumbang Di Subang

Hari ini saya terasa seperti malam 8.Mac.2008 pula, iaitu malam keputusan pru yang lepas. Dimana pada malam itu kita menerima berita bertalu-talu , baik melalui panggilan telefon atau sms yang mengatakan orang itu kalah, orang ini menang dan sebagainya.

Pada hari ini pula, saya juga menerima panggilan dan sms bertalu tentang keputusan-keputusan dan perjalanan mesyuarat pemilihan PKR peringkat cabang-cabang, terutamanya di Selangor.

Setakat jam ini tiga nama besar PKR telah kalah.

Datuk Kamarul kalah di Teluk Kemang

Eli Bogel kalah di PJU

Manakala yang agak mengejutkan ialah kekalahan peguam kesayangan Anwar Ibrahim di Subang. Dia kalah di tangan Ketua AMK Subang dan paling menyedihkan ialah, dia hanya mampu dapat 5 undi sahaja.

Difahamkan MPT PKR yang bermesyuarat malam ini akan membatalkan mesyuarat Cabang Subang atas alasan-alasan teknikal. Ini adalah untuk menyelamatkan Sivarasa, kerana dia orang kesayangan Anwar.

Di Shah Alam dan Kota Raja belum ada keputusan lagi setakat ini. Ianya berlarutan hingga ke malam kerana protes demi protes dilakukan akibat pihak yang bertanding cuba menipu sesama sendiri.

Di Klang dan Kuala Langat juga difahamkan berlaku kekecohan hari ini.

PKR sedang menuju kehancuran. Hu...hu...hu...


Saturday, September 25, 2010

Laaa....Kata Kuat, Tak Kan Itu Ja....

Kalau dengar pada sembang pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli PKR, kita rasa macam BN dah runtuh esok atau lusa.

Tapi itu semua sembang saja....

Buktinya lihat di bawah

Ini saja ahli yang mampu dikumpul semasa perasmian Mesyuarat Agung Cabang Wangsa Maju, saya ulang sekali lagi, mesyuarat cabang (mesyuarat bahagian), bukannya mesyuarat ranting (cawangan).

Mesyuarat dirasmikan oleh calon Timbalan Presiden PKR yang juga , yang juga ketua perhubungan PKR Wilayah Persekutuan, yang juga penyelaras pakatan rakyat, yang juga bekas menteri, yang juga bekas calon parlimen Hulu Selangor, yang juga seorang yang pernah mengaku dia kaki botol , yang juga seorang kaki lumba kuda yang juga seorang lelaki yang berambut putih dan yang juga, hangpa sambung pula....


Lagi gambar dan berita ada di sini

Mak Oiiii....Bapak Punya Chai...

Pembentukan pasukan dalam mana-mana pemilihan atau pertandingan adalah perkara biasa. Kebiasaannya benda ini dipanggil chai. Biasanya saiz chai tak besar, sebesar tapak tangan atau kotak rokok.

Tapi bila lihat chai yang gambar dibawah ini di blog Selangor Daily terkejut besar saya dibuatnya. Tu dia, nallare'kuk punya chai. Rasanya mungkin bersaiz 20 kaki, dan boleh catat dalam rekod dunia sebagai chai paling besar dalam sejarah.

Dey mamu, nana, anney, macha, ayoyo apa mau jadi sama pkr oooooo ?

Dalam pemilihan sebelum PRU 2008, beruk pun tak mahu pegang jawatan dalam PKR. Sekarang ?

Selepas PRU 2008 dan memerintah Selangor, beruk sudah tiada tempat dalam PKR.

Perempuan ini pernah dituduh menyeleweng duit peruntukan Dun di Sementa, dia pun bertanding. Dia berkempen berselindung di sebalik majlis hari raya. Dia yakin yang dia akan menang, sebab itu dia letak perkataan 'Bakal Ketua Cabang Shah Alam' di bahagian bawah banner itu.

Seksyen 18 adalah tempat tinggal calon perempuan dalam gambar diatas, Rodziah Ismail. Dia juga ahli PKR di ranting Sek 18. Tetapi nampaknya dia ditolak di kawasannya sendiri. PKR rantingnya dan jiran-jirannya menyokong penuh Yaakob Safari yang datang dari Serdang sebagai Ketua Cabang Shah Alam.

Gambar dipetik dari Selangor Daily.Com

Friday, September 24, 2010

Terkini: Johari Abdul Kalah Di Sungai Petani

Berita yang baru diterima...

Pemilihan PKR Cabang Sungai Petani baru sahaja selesai dan keputusannya menyaksikan ahli parlimen Sungai Petani, Johari Abdul yang juga merupakan calon pilihan Anwar dan juga Azmin tewas kepada seorang tukang besi di pekan Sungai Petani iaitu En Kumar.

Johari Abdul adalah salah seorang MP yang buat pengumuman secara terbuka menyokong Azmin Ali sebagai timbalan presiden dalam satu sidang media khas beberapa minggu lepas.

Kekalahan Johari Abdul ini sudah tentu membuatkan calon-calon kem Azmin yang belum memasuki gelanggang pertandingan setakat ini tidak lena tidur.

PKR Cabang Sungai Petani juga kini berhadapan dengan risiko digantung kerana calon pilihan Anwar dan Azmin tewas.

Difahamkan juga mesyuarat PKR Cabang Merbuk Kedah hari ini ada berlaku kekecohan. Dikatakan ada berlaku insiden tumbuk menumbuk dan beberapa pemimpin sedang berada di Balai Polis sekarang.

Saya akan cuba dapatkan perkembangan selanjutnya. Sama-samalah kita 'merakyatkan' pemilihan PKR ini, iaitu sebuah parti yang bebas rasuah dan tidak gila kuasa.

Setpol MB S'Gor Buat Lawak Menjelang Hari Raya

Dipetik dari Selangor Daily.Com

RM 100,000 ditolak, RM 20,000 dibalunnya.

Sebelum wak menulis lanjut tentang perkara ini , wak nak berpesan kepada Andartu Faekah ‘dont insult people intellegent’.

Kalau nak bodek bos kamu, bodek setakat kamu sahaja dan tidak perlu nak hebahkan kepada rakyat. Jangan ingat rakyat bodoh, kamu yang lebih bodoh dari rakyat kerana membuat kenyataan bodoh. Kata orang jawa kelakar paras gonjol.

Baca seterusnya di sini

Siapa Dia Mamat Ni ? Pegawai Penyiasat Ke ?

Sila double klik pada imej untuk membacanya dengan jelas

Saya sebenarnya sudah meluat dengan ahli parlimen PKR , S.Manivasagam. Sebelum ini jika timbul sebarang kes yang melibatkan polis dialah orang yang selalu cuba nak jadi hero kepada penjenayah-penjenayah dan juga kumpulan kongsi gelap.

Terbaru, dalam kes kehilangan seorang ahli perniagaan warga India yang dikaitkan dengan suspek pembunuhan Sosilawati dan tiga yang lain, dia juga cuba nak jadi hero.

Lagaknya mengalahkan seorang pegawai tinggi polis, pegawai penyiasat atau pegawai KDN .Dari mula isteri mangsa tiba di KLIA dia sambut, kemudian dibawa ke ladang tempat pembunuhan, ke balai polis, dengar rakaman perbualan antara isteri mangsa dengan suspek dan seterusnya akan menyerahkan rakaman tersebut kepada Ketua Polis Negara di Bukit Aman hari ini.

Cara yang dia lakukan sama seperti mana yang dia lakukan setiap kali timbul isu penjenayah atau kumpulan kongsi gelap dengan polis. Apa kejadahnya nak serah pita tersebut kepada Ketua Polis Negara ? Kes ini disiasat oleh Polis Selangor, serahlah kepada mereka atau Ketua Polis Selangor.

Tindakan beliau mengganggu saksi penting dan bukti penting kes tersebut adalah satu kesalahan serius. Perkara ini boleh menjejaskan siasatan polis dan seterusnya merosakkan kes.

Saya rasa pihak polis harus segera bertindak dan jangan membiarkan ahli parlimen berkenaan terus mengusung isteri mangsa ke sana-sini dan seterusnya boleh merosakkan pemikiran isteri mangsa kerana diracun olehnya.

Kes ini satu kes rumit dan besar dan jika tidak dikendalikan dengan sempurna boleh merosakkan hubungan Malaysia dengan India. Kita tak tahu apa yang diracun oleh ahli parlimen Kapar terhadap pemikiran isteri mangsa. Selepas balik ke India kelak, tidak mustahil isteri mangsa akan membuat cerita-cerita buruk tentang polis Malaysia.

Oleh yang demikian saya merasakan, KDN perlu memandang serius perkara ini. Ambil isteri mangsa dan minta pihak Suruhanjaya Tinggi India di Malaysia menjaganya sepanjang siasatan berlangsung. Jangan terus menerus biarkan hantu-hantu atau jembalang-jembalang politik PKR menganggunya.

Soal isteri mangsa tidak boleh berbahasa inggeris juga tidak timbul, ahli parlimen Kapar bukannya seorang jurubahasa yang bertauliah, kerana dia sendiri pun tidak betul menggunakan Bahasa Malaysia. Silap-silap lain dicakap oleh isteri mangsa kepada beliau, lain pula yang diterjemahkan oleh beliau kepada polis. Serah sahaja segalanya kepada pihak Suruhanjaya Tinggi India di Malaysia.

Thursday, September 23, 2010

Bukti Terkini Salahuddin Ayub Lidah Biawak

Semalam Salahuddin Ayub berkata seperti dibawah berhubung sumbangan RM 4 bilion dari I'Da World kepada Pas.

"Setelah menyemak dengan PAS Kelantan, saya juga mendapati PAS dan kerajaan negeri Kelantan tidak pernah menerima permohonan dari syarikat ini untuk membuat sebarang projek pembangunan di sana," Klik di sini

Allah maha kaya, bangkai gajah tidak dapat ditutup dengan daun pisang, sepandai-sepandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Sehebat-hebat Pas menipu, berbelit dan memfitnah selama ini akhirnya ia terbongkar jua.

Selain dari dua bukti yang saya post dalam dua entri terakhir sebelum ini, kini muncul pula satu lagi bukti yang membuktikan apa yang Salahuddin kata adalah bohong belaka.

Surat permohonan I'Da Wolrd yang dibawah ini saya petik dari laman web http://www.idaworldgroup.com.my bagi membuktikan mereka pernah memohon projek-projek pembangunan di Kelantan. Dengan bukti yang ada semua ini sudah cukup untuk kita mengatakan Pas telah lama menjalinkan 'hubungan sulit' dengan I'Da World. Tidak timbul soal Umno mempesarkan kes ini sepertimana yang dilaporkan oleh harakahdaily semalam.


Gambar ini pula menunjukkan Timbalan Menteri Besar Kelantan berkunjung ke pejabat I'Da World. Saya ulang balik sekali lagi, TMB BERKUNJUNG KE PEJABAT I'DA WORLD, bukannya I'Da Wolrd berkunjung ke pejabat TMB.

Sekarang bila segalanya sudah terdedah, Pas berpura-pura tidak kenal dengan syarikat tersebut.

Memang begitulah perangai mereka, kalau keputusan pilihanraya memihak kepada mereka maka mereka akan berkata rakyat pilih mereka serta rakyat lebih percayakan mereka, dan bila kalah, mereka kata BN menipu dan guna SPR. Begitu juga dengan keputusan mahkamah, jika memihak kepada mereka, mereka kata mahkamah dan hakim adil. Bila tidak memihak kepada mereka, mereka kata BN atau Umno pengaruhi keputusan mahkamah.

Samalah dengan kes sumbangan RM 4 bilion ini, selama ini mereka cium mulut dengan syarikat tersebut. Bila pembohongan terbongkar, mereka berpura-pura tidak kenal pula.

Lagi Bukti Salahuddin Ayub Penipu

Berhubung dengan sumbangan RM 4 bilion oleh I'Da World kepada Pas.

Semalam Salahuddin Ayub mengeluarkan kenyataan yang berbunyi seperti di bawah

"Setelah menyemak dengan PAS Kelantan, saya juga mendapati PAS dan kerajaan negeri Kelantan tidak pernah menerima permohonan dari syarikat ini untuk membuat sebarang projek pembangunan di sana," Klik di sini

Semalam saya telah buktikan apa yang dicakapkan oleh Salahuddin adalah pembohongan semata-mata bagi melepaskan tengkok Pas. Klik di sini

Hari ini ada lagi bukti yang menunjukkan apa yang dikatakan oleh Salahuddin semalam adalah pembohongan .

Sila double klik pada imej untuk membacanya dengan jelas
Yang itu apa wahai Salahuddin ?
Adakah kepala surat diatas tertera perkataan Unit Perancang Ekonomi Wilayah Narathiwat ?

Sila double klik pada imej untuk melihatnya dengan jelas
Yang ini apa pula wahai Salahuddin Ibni Ayub ?
Bulan julai 2010 datang ambil berkat, bulan september 2010 nak kata tak kenal pula ke ?


Kepada mana-mana penyokong Pas yang masih taksub kononnya Pas sebuah parti Islam , lupakan sahaja. Pas adalah sebuah parti pembohong dan parti pembuat fitnah. Bukti diatas adalah sebahagian siri-siri pembohongan yang telah dibuat oleh Pas .

Ketahuilah oleh anda bahawasanya Islam yang dilaung-laungkan oleh Pas hanya sekadar bibir mulut sahaja bagi mendapatkan undi. Tidak kira siapa mereka, tok guru, ustaz, ustazah, pak haji, pak lebai dan sebagainya, apabila mereka bersama Pas maka mereka semua adalah 'binatang politik' (political animal), bukannya ikhlas berjuang untuk agama.

Wednesday, September 22, 2010

Masyaallah ! Pemimpin Parti Islam Pun Berbohong Juga

Apabila sudah berak tengah jalan siapa yang nak mengaku najis itu dia yang dia punya. Begitulah juga kisah antara Pas dan syarikat I'DA World Group Sdn Bhd.

Waktu baik main lagi I love u dan u love me. Bila sudah bergaduh tak mengaku pula pernah bercinta.

Salahuddin Ayub dalam kenyataan medianya hari ini berkata,

"Setelah menyemak dengan PAS Kelantan, saya juga mendapati PAS dan kerajaan negeri Kelantan tidak pernah menerima permohonan dari syarikat ini untuk membuat sebarang projek pembangunan di sana," klik di sini
Ternyata Salahuddin Ayub berbohong, dia cuba berlagak yang Pas atau kerajaan negeri tidak kenal syarikat itu, sedangkan surat di bawah itu sudah jelas menunjukkan yang PMBK meminta syarikat berkenaan menyediakan kertas kerja dan sedia memberi sokongan.
Saya berharap selepas ini tidak ada pemimpin-pemimpin Pas yang akan buat-buat tidak kenal dengan surat tersebut. Jangan pula selepas ini ada lagi badut-badut Pas muncul dan mengatakan kepala surat tersebut tertulis perkataan Perbadanan Gabenor Sungai Golok.

Seperti Biasa, Umno Juga Yang Kena

Setiap kali timbul isu yang boleh mencemarkan Pas atau pun rakan-rakannya, bagi melepaskan tengkok mereka atau tidak tahu apa lagi nak jawab, maka Umno atau BN yang akan menjadi sasaran mereka.

Terbaru ialah berkenaan dengan sumbangan sebanyak RM 4 bilion oleh sebuah syarikat kepada Pas, Umno juga yang kena. Klik di sini

Fuyoooo...Empat Bilion Beb !

Berita Harian semalam melaporkan tentang sebuah syarikat memberi sumbangan sebanyak RM 4 bilion kepada Pas untuk memajukan Kelantan. Klik di sini

Empat bilion kawan-kawan sekalian, bukan sikit tu. Boleh hancur BN di seluruh negara dibuatnya.

Saya tidak bercadang nak ulas panjang-panjang tentang isu ini.

Cuma saya nak beritahu, bila saya lihat gambar di atas , saya terus teringat satu peristiwa yang hampir sama berlaku di negara kita pada tahun 2006.

Apa dia peristiwa itu ?.

Turun bawah






Bawah lagi







Bawah lagi








Bawahhhhhhhhh













Masih ingatkah anda kepada si gila ini ?

Kepada yang tak tahu cerita ini sila klik di bawah

Klik di sini

Klik di sini

Tuesday, September 21, 2010

Penjelasan dan Permohonan Maaf

Kadangkala kerana sebab beginilah yang menyebabkan saya merasa malas untuk menyiarkan e mel masalah orang ramai yang dikirimkan kepada saya.

Ini kerana ada e mel yang saya terima setelah diteliti ianya tidak logik atau sengaja direka-reka. Kalau saya tidak siar, ada orang kata saya sombong dan tidak tolong masyarakat. Bila siar , kena cerita tak betul, saya pula yang menanggung.

Dalam saya mengambil sikap berhati-hati saya tetap kena juga. Terbaru ialah berhubung satu e mel yang dihantar oleh seorang pembaca yang bernama Dze Jan berhubung masalah di sebuah apartment yang didudukinya.
Hari ini seorang penduduk apartment berkenaan menghubungi saya dan memberi penjelasan tentang perkara sebenar. Tidak puas hati dengan perkara tersebut, saya berusaha dari tengahari hingga ke malam menghubungi beberapa orang lagi untuk bertanyakan perkara sebenar, akhirnya saya menemui jawapan yang sama.

Menurut mereka, tidak pernah sesekali pun pegawai COB dari MPK, En.Ari mengaitkan dengan politik dalam mesyuarat tahun lepas. Sebaliknya penduduk di situ yang membangkitkan isu politik . Saya difahamkan segalanya ada tercatit dalam minit mesyuarat.

Oleh yang demikian, atas sikap bertanggungjawab saya ingin memohon maaf kepada En.Ari,iaitu pegawai COB dari MPK diatas apa yang terjadi. Saya sedar perkara ini boleh menjejaskan nama baik dan imej beliau serta keluarga dan juga MPK. Atas sebab itulah saya memohon maaf kepada beliau.

Saya juga berharap si penghantar e mel berkenaan turut sama memohon maaf kepada En Ari. Saya juga akan lebih berhati-hati untuk menyiarkan sebarang e mel dari pembaca selepas ini.

Pengajaran yang saya dapat dari peristiwa ini,

Apabila seseorang itu berada dalam landasan yang benar dan betul, tetapi dia difitnah atau ditohmah dengan tuduhan-tuduhan yang tidak betul, satu hari nanti kebenaran tetap akan hadir untuknya.

Itulah yang terjadi dalam kes ini, Allah memudahkan orang yang tahu cerita sebenar mencari saya dan menjelaskan keadaan sebenar. Saya tidak kenal dia dan dia tidak kenal saya, tetapi urusan dimudahkan. Selain daripada dia, Allah juga juga menemukan saya dengan beberapa orang lagi yang tahu cerita sebenar sehingga saya menemui segala jawapannya.

Saya merasa bersalah atas apa yang terjadi, sebab itu saya memohon maaf kepada En Ari. Jika saya seorang manusia yang ego , saya tidak perlu melakukan semua ini. Saya pun bukan kenal En Ari dan En Ari pun tidak kenal saya. Tetapi tidak bagi saya ,kenal atau tidak kenal bukan menjadi persoalan, ini soal maruah dan air muka orang yang tidak bersalah. Jika kita bersalah, maka kita kena mengaku kesalahan kita.

Sekali lagi, di bulan Syawal yang mulia ini, dari jauh ku hulur tangan memohon ampun dan maaf kepada En Ari dan seluruh ahli keluarganya serta kepada MPK.






Ketua Pemuda Umno Selangor Perlu 'Disembelih' Hayat Politiknya

Saya tak tahu nak kata apa lagi dengan manusia dalam gambar seperti diatas. Peluang demi peluang yang diberikan kepadanya tetapi tidak pernah berubah.

Tempohari saya difahamkan dia telah dipaksa meletak jawatan oleh orang atasan, kemudian dia buat surat dan serah kepada KJ.

Selepas hantar surat kepada KJ, dia pergi jumpa orang itu dan orang ini, merayu-rayu sampai nak menangis meminta supaya beri peluang sekali lagi kepadanya dan dia akan buat kerja sungguh-sungguh.

Rayuannya diterima dan dia diberi peluang lagi. Lalu surat perletakan jawatannya dipulangkan kembali oleh KJ kepadanya.

Dua bulan berlalu, tiada apa yang dilakukan olehnya. Malam tadi sekali lagi dia menunjukkan sikap biadabnya. Klik di sini.

Bukan sahaja setakat dia yang tidak hadir, ada lagi beberapa ketua pemuda bahagian juga yang tidak hadir. Klik di sini

Kalau begini caranya, saya BN Selangor boleh lupakan sahaja hasrat mereka untuk menawan balik Selangor. Kalau rasa nak tawan juga, maka BN harus bertindak sekarang. Bersihkan manusia-manusia api dalam sekam atau gunting dalam lipatan seperti Suhaimi.


Bila Lim Kit Siang Nak Melawat ?

Wan Azizah sudah melawat

Nik Aziz juga sudah melawat

Ramai yang sudah melawat baik dari BN, Pas dan PKR

DAP bila nak melawat ?

Lim Kit Siang bila nak melawat ?

Kenapa sehingga kini mereka tidak melawat ?

Sunday, September 19, 2010

Utusan Malaysia Terus Gah, Harakah Daily Pembohong

Walaupun sering dihentam, dihina, dikutuk dan sebagainya, Utusan Malaysia terus gah dan menjadi penyampai berita yang benar kepada rakyat. Utusan Malaysia juga adalah akhbar kesayangan keluarga saya sejak turun temurun.

Arwah bapa saya dulu adalah pelanggan dan pembaca tetap akhbar jawi Utusan Melayu dan Utusan Zaman. Arwah pernah melahirkan kekecewaan kepada saya kerana akhbar harian versi jawi Utusan dihentikan pengeluarannya. Mulai dari itu beliau tidak lagi membaca akhbar sehingga meninggal dunia kerana arwah agak perlahan untuk membaca tulisan rumi. Pada masa itu dia banyak bergantung mendengar berita melalui saluran rasmi kerajaan iaitu berita-berita RTM baik di radio atau televisyen.

Kredibiliti dan kesahihan berita yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia tidak boleh dipertikaikan lagi. Atas sebab itulah Utusan Malaysia amat digeruni dan ditakuti oleh juak-juak parti pembangkang sehingga mereka melemparkan pelbagai tuduhan jahat terhadap Utusan. Mereka cukup-cukup bimbang dengan berita yang dilaporkan oleh Utusan.

Mereka tidak suka berita-berita benar yang dilaporkan oleh Utusan sampai ke pengetahuan rakyat. Mereka mahu Utusan melaporkan berita-berita palsu dan mengikut selera mereka. Tetapi perkara tersebut tidak mungkin dilakukan oleh Utusan, mereka harus menjaga kredibiliti mereka sebagai akhbar berbahasa melayu paling berpengaruh dan melaporkan perkara-perkara benar.

Kerana sebab itulah Utusan menjadi musuh nombor wahid PKR, DAP dan PAS. Bagi mereka imej Utusan harus dicalarkan semaksimum mungkin supaya rakyat benci serta meluat dan akhirnya rakyat tidak lagi membaca Utusan.

Dalam seminggu ini, dua berita yang membuatkan saya semakin kagum dengan Utusan Malaysia.

Pertama, berita mengenai pemasyuran Tuanku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra sebagai Sultan Kelantan. Mereka begitu pantas memburu berita, sehinggakan Nik Aziz sebagai MB Kelantan pun ketinggalan kepada Utusan. Utusan lebih awal tahu berbanding Nik Aziz.

Kedua, berita tentang pembunuhan Sosilawati dan tiga yang lain. Mingguan Malaysia 12 September 2010 menjadi akhbar pertama melaporkan berita secara sahih tentang pembunuhan, pembakaran dan pembuangan abu mayat mereka berempat.

Tidak dinafikan ada juga akhbar lain yang melaporkan berita tersebut pada tarikh berkenaan, tetapi mereka tidak melaporkan secara sahih sebaliknya melaporkan berita yang terawang-awang atau menimbulkan tanda tanya. Ini menunjukkan Utusan hanya menyiarkan berita yang tepat dan sahih di akhbar mereka dan perkara ini membuatkan pihak sebelah sana resah.
Jadi kepada mana-mana pihak yang masih lagi menuduh yang Utusan Malaysia sebagai sebuah akhbar penipu maka dialah penipu yang sebenar. Kerana dia mahu Utusan melaporkan berita-berita tipu dan palsu. Dua contoh yang saya berikan ini sudah cukup untuk membuktikan kebenaran berita-berita yang dilaporkan oleh Utusan.

Saya tertarik untuk mengulas laporan yang disiarkan oleh Utusan pada pagi hari raya iaitu pada 10 September 2010, muka depan Utusan Malaysia melaporkan berita bertajuk 'Tengku Faris Sultan Kelantan ?'
Petikan berita tersebut berbunyi seperti dibawah

Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra dipercayai akan dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan Isnin ini bagi menggantikan ayahandanya, Tuanku Ismail Petra yang gering sejak setahun lalu. Istiadat pemasyhuran itu dikatakan bakal dilangsungkan di Balairong Seri Istana Balai Besar di sini bermula pada pukul 11.30 pagi. Klik di sini

Saya difahamkan rata-rata rakyat Kelantan gembira dengan berita yang disiarkan Utusan pada hari tersebut dan ianya menjadi bualan di Masjid dan Surau setelah selesai solat sunat Aidil Fitri. Mungkin bagi sesetengah penyokong tegar Pas hari itulah menjadi hari bersejarah kepada mereka kerana berlari menuju ke kedai bagi membeli Utusan Malaysia setelah sekian lama mereka membenci Utusan kerana termakan momokan-momokan jahat pemimpin-pemimpin Pas agar menjauhi Utusan Malaysia.

Ekoran laporan berita tersebut, pada keesokan harinya lidah rasmi Pas iaitu harakahdaily melaporkan berita yang bertajuk 'Blog Pro Istana Kelantan Kesal Laporan Utusan' dan beritanya yang berbunyi seperti dibawah.

'Blog yang selalu menjadi jurucakap Istana Mahkota Kelantan, TheKelantanInsider kesal dengan laporan akhbar Umno, Utusan Malaysia hari ini yang menyiarkan kononnya Tengku Faris Petra akan ditabalkan sebagai Sultan Kelantan esok'
. Klik di sini

Saya pun terkejut, selama ini saya tidak tahu menahu pun tentang kewujudan blog yang selalu menjadi jurucakap Istana Mahkota Kelantan. Ekoran dari itu saya terus melayari blog yang dimaksudkan oleh harakahdaily.

Rupa-rupanya pada hari yang sama dengan laporan Utusan iaitu pada hari raya pertama blog tersebut telah menafikan laporan yang disiarkan oleh Utusan. Nampaknya penulis blog tersebut bekerja kuat kerana pada hari raya pun dia menulis juga. Klik di sini.

Pada 12 September 2010 harakahdaily melaporkan yang blog pro Istana Kelantan akan membuat satu penjelasan pada jam 12 tengah malam. Harakahdaily juga melaporkan seperti dibawah.

Laporan sensasi ini (laporan Utusan Malaysia 10hb) mengejutkan banyak pihak kerana kerajaan negeri sendiri tidak tahu menahu hal ini. Menteri Besar Tuan Guru Nik Aziz sendiri tidak tahu menahu hal ini. Nik Aziz lembab atau berbohong ?

Blog yang selalu menyiarkan berita dan pandangan dari pihak Tengku Faris ini juga melahirkan rasa terkejut mereka dengan laporan muka depan akhbar itu.

Sila klik di sini dan juga di sini

Akhirnya pada hari isnin 13 September 2010 jam 12.30 tengahari Tuanku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan yang baru bagi menggantikan ayahandanya yang sudah gering sejak sekian lama.

Sebelum itu harakahdaily melaporkan perkara tersebut dengan berita yang berbunyi sperti dibawah

Blog separa rasmi Istana Kelantan, The Kelantan Insider, mengesahkan Tengku Muhammad Faris Petra akan dimasyhurkan tetapi bukan ditabalkan sebagai Sultan Kelantan yang baru hari ini.

Ejaan Istana Kelantan yang digunakan oleh harakahdaily juga tidak betul, sepatutnya huruf I bagi perkataan Istana Kelantan dimulakan dengan huruf besar, bukannya dengan huruf kecil seperti yang ditulis oleh harakahdaily. Klik di sini.

Maka dengan itu sah sudah apa yang dilaporkan oleh Utusan, semuanya tepat. Harakahdaily tertelan kahak hijau. Manakala blog The Kelantan Insider pula tidak layak digelar blog pro Istana Kelantan, jurucakap Istana Mahkota Kelantan atau blog separa rasmi Istana Kelantan seperti gelaran yang diberikan oleh harakahdaily.

Sebab apa saya kata blog tersebut tidak layak menggunakan gelaran-gelaran tersebut ?

1) Setakat ini belum pernah terdengar mana-mana Istana Raja-Raja Melayu dalam Malaysia yang menggunakan blog sebagai suara rasmi,separa rasmi atau sebagai jurucakap Istana. Kebayakan Istana atau Raja-Raja Melayu hanya menggunakan laman web rasmi.

2) Blog itu ketinggalan dalam melaporkan berita, Utusan Malaysia lebih ke depan. Bolehkah kita menggelarkan Utusan Malaysia sebagai akhbar pro Istana Kelantan, jurucakap Istana Mahkota Kelantan atau akhbar separa rasmi Istana Kelantan ? Sudah tentu tidak boleh.

3) Blog tersebut berbohong dengan menafikan laporan yang disiarkan oleh Utusan pada 10 September 2010. Sedangkan berita yang disiarkan adalah benar dan tidak ada sedikit kesilapan pun.

4) Blog tidak kemas, templates blog yang digunakan mengarut, tulisan tidak tersusun dan teratur . Tidak layak sama sekali digelar jurucakap Istana Mahkota Kelantan atau blog separa rasmi Istana Kelantan seperti gelaran yang diberikan oleh harakahdaily.

Tindakan harakahdaily memberi gelaran-gelaran sedemikian kepada blog tersebut sebenarnya mencemarkan reputasi Istana Kelantan dan Tuanku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra. Ini kerana harakahdaily cuba mengaitkan Istana dan Tuanku dengan blog yang tidak diketahui siapa pemiliknya dan harakahdaily cuba meletakkan kedudukan Intitusi Istana sama seperti parti-parti ,pemimpin dan penyokong-penyokong politik di Malaysia yang sememangnya sudah terkenal dan sinonim dengan dunia blog.

Saya tertarik dengan petikan berita dibawah yang ditulis oleh penulis The Kelantan Insider.

Pejabat Sultan Kelantan mempunyai carta organisasinya yang tersendiri di mana ia adalah diketuai oleh Pengelola Istana D’Raja, Datuk Abdul Halim Hamad, yang melaksanakan tugas beliau dengan berpandukan kepada titah-titah Pemangku Raja Kelantan.

Oleh itu, akhbar-akhbar tempatan mahupun mana-mana media lain sewajarnya merujuk kepada Datuk Abdul Halim Hamad ataupun pegawai-pegawai beliau, khususnya Pegawai Media, dahulu sebelum menyiarkan apa-apa laporan mengenai Istana Kelantan. Klik di sini

Saya nak tanya pula kepada penulis blog tersebut, adakah anda juga mengikuti nasihat yang ditulis oleh anda sendiri ? Adakah anda merujuk kepada Datuk Abdul Halim Hamad ataupun pegawai-pegawai beliau, khususnya pegawai media terlebih dahulu sebelum menyiarkan apa-apa laporan mengenai Istana Kelantan di blog anda?

Sebelum mengakhiri tulisan ini, saya menyeru Datuk Abdul Halim Hamad iaitu Pengelola Istana DiRaja supaya membuat penjelasan mengenai blog The Kelantan Insider agar masyarakat tidak terkeliru. Ini kerana ada sesetengah berita yang dilaporkan oleh blog tersebut boleh menyebabkan rakyat memandang serong kepada keluarga DiRaja.

Saya sebagai seorang rakyat yang sentiada mendokong Istitusi Beraja dari dulu kini dan selamanya sentiasa berpegang Raja berada diatas termasuk atas dari politik dan cerita-cerita mengenai Raja tidak perlu menjadi hidangan blog-blog.

Jika didapati harakahdaily membuat berita palsu kerana mengaitkan blog tersebut dengan Istana Kelantan , maka Datuk Abdul Halim perlu membuat laporan polis kerana ini menjejaskan nama baik Istana Kelantan dan Raja-Raja Melayu.