Wednesday, January 19, 2011

Lihatlah Perangai Pemimpin PKR

Mari kita sama-sama lihat perangai pemimpin PKR.

Mereka-mereka ini jenis manusia yang sekelas dengan iblis.

Apabila sesuatu tidak menyebelahi mereka maka mereka pertikai habis-habisan dan apabila perkara itu menyebelahi mereka maka mereka puji.

Contohnya, keputusan pilihanraya atau keputusan mahkamah. Kalau tidak menyebelahi mereka maka mereka akan melalak bagi nak rak tuduh spr tipu undi, mahkamah dibeli oleh Umno dan sebagainya.

Sekarang ada satu lagi contoh yang baru.

Pada awal bulan januari Sultan Selangor mengeluarkan kenyataan yang menegur MB Selangor berhubung kemelut perlantikan SUK Selangor. Kenyataan Tuanku dikeluarkan melalui Setiausaha Sulit Baginda, Datuk Mohamad Munir Bani. Sini

Seolah-olah telah dirasuk iblis, tiba-tiba Khalid Ibrahim bangkit dan mempertikaikan kenyataan yang menegurnya itu serta berkata itu bukan kenyataan dari Tuanku dan mengatakan itu adalah kenyataan peribadi Datuk Mohamad Munir Bani. Sini

Semalam pula sekali lagi Datuk Mohamad Munir Bani membuat kenyataan akhbar mengumumkan yang Sultan Selangor telah memberi perkenan untuk persidangan dun pada 24 januari akan datang. Sini

Apa kata Khalid pula apabila mendengar kenyataan itu ?
Kerajaan Negeri ucapkan terima kasih kepada DYMM Sultan Selangor kerana memberi perkenan untuk diadakan sidang Dewan Negeri
Lihat di sini


Kenapa dia tak kata kenyataan yang Datuk Mohamad Munir Bani keluarkan semalam itu adalah kenyataan peribadinya ?

6 comments:

Anonymous said...

Sebab dia bahlol... ngape susah benor nak pahamnyee...

Anonymous said...

pemimpinbyk biawak kat dlm..paham2 je la..terbelit lidah... PKR

joe giggs said...

yeob...dah sultan yang cakap..jadi kenelah terima kasih kat sultan.bukan datuk munir...

Anonymous said...

yob..sultan yang bagi jadi kenelah terimakasih. tak kan nak terima kasih kat Datuk Noh bengong tu..

To Live Again said...

to January 19, 2011 8:22 PM

sape yg bengong Dato Noh ke ko 2 yg bengong..

RBF cuba nk tnjukkan sifat talam 18 muka khalid 2..Ko ni kiasan mudh pon x fhm ke..

Dulu ms statement Tuanku x menyebelahi pakatan Khalid sng2 je ckp statement 2 statement dr Dato Munir..

Tp bila statement 2 meneyebelahai PR x plak dia kata 2 statement peribadi Dato Munir..Kalau kiasan mudh cm ni pon x fhm x pyh la menyemak buat komen di sini..G je tganukite 2..Kt sana mmg sesuai dgn komen smpah cm ko ni..

Anonymous said...

Wakakaka.... wakakaka...

Bodohnya puak penyokong penjilat jubur! Kiasan mudah macam tu pun tak faham.

Wakakaka.... wakakaka....

Padanlah berterusan menyokong pakatan rakyat... bodoh rupanya...

Wakakaka.... wakakaka...