Monday, January 24, 2011

Pesanan Kepada Din Puduraya

Salahuddin Ayub@Din Puduraya yang telah lama mendiamkan diri tiba-tiba berkokok kembali di Tenang.

Katanya, Pas akan mendedahkan kepincangan calon BN dalam masa terdekat.

Petikan dari M Star Online
Pengarah jentera pilihan raya PAS , Salahuddin Ayub mendakwa parti itu akan mendedahkan kepincangan terhadap calon Barisan Nasional (BN), Mohd Azhar Ibrahim dalam tempoh terdekat.

“Kita jangka dalam sehari dua lagi kita akan mendedahkan beberapa isu berkaitan calon BN sekaligus akan mengubah suasana dan suhu kempen Umno dalam pilihan raya kecil kali ini,” katanya.

Ketika ditanya adakah isu peribadi calon akan didedahkan oleh PAS nanti, Salahuddin yang juga Ahli Parlimen berkata: “Tak ada , kita tidak akan serang peribadi calon itu bukan prinsip kita. Apa isunya kita tunggu sehari dua lagi.”
No problem Din, teruskan, kami tiada masalah....

Cuma satu kami nak pesan, kamu jangan ingat kamu sahaja yang ada peluru. Kamu tak tahu lagi peluru apa yang ada di tangan kami.

Jangan marah jika kami bertindak balas kelak. Macam-macam cerita tentang Mala dan lakinya yang sudah berada di tangan kami. Kami simpan semuanya terlebih dahulu.

Kami hanya tunggu kamu mulakan dulu. Sekarang kamu nak mula, silakan. Kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan.

Kepada kawan-kawan sekalian, kita sama-sama tunggu. Ramai yang akan terbeliak biji mata kali ini. Jangan ingat Mala dan lakinya itu baik sangat.

Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis.

22 comments:

Anonymous said...

Go RBF go...menarik ni...

nun manjung said...

Bro tak sabaq ni... Cerita din puduraya tak de ke ...cepat la sikit...

Reformasi98 said...

RBF,
Tak ade bezanya PAS atau UMNO sekarang ni. Malah dari beberapa segi jentera PAS lebih advance dari UMNO. Lihat sajelah beberapa pendedahan dan propaganda yang dihasilkan oleh PAS. Memang kalu dilihat secara kasar banyak perkara yang kita boleh katakan adalah kerja UMNO.Mungkin jugak jentera UMNO yang malas dilihat cuba mensabotaj.
Dlm kes Din Puduraya ni, apa yang saya lihat secara peribadi, beliau tak ambil pusing sangat, kerana pada beliau melondehkan hal orang lain lebih mustahak kerana pasti orang akan percaya pada dia. Kata Din Puduraya "Siapalah nak percaya yang aku buat kerja semua tu, aku kuat beribadat, imej islam aku lebih kuat dari orang2 UMNO, orang mesti tak percaya".
Jadi RBF kalu ada bukti jangan simpan2, kalu tak ko pun sama jugak macam Din Puduraya.

Radzuan said...

setia menunggu pendedahan and RBF...dedahkan apasal org pangil Din Puduraya...masa kes din puduraya sedang hangat saya tak sempat mengikuti kerana urusan...rasanya ramai lagi rakan2 kt luar ni nak tau...syabas RBF ...

ReentryCapsule said...

►Betul cakap kau RBF.Lagi labuh jubah dia lagi banyak Setan Iblis Irfit bergayut-gayut.

►Lagi tinggi Serban dia lagi kuat Nafsu dia nak MEMANTAT dan MENCARUT.

►Kesemua perkara tersebut merujuk kepada Ahli Parti PAS.

Anonymous said...

"Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis"

STATEMENT TUAN ITU HAMBA TAK SETUJU... ADAKAH KAMU SUKE ANAK BINI KAMU TAK BERTUDUNG...? TAHUKAH KAMU BAHAWA BERTUDUNG LABUH ITU TUNTUTAN ISLAM, NABI DAN RASULNYA....JANGAN MARAHKAN PIHAK LAWAN DENGAN MENCACI AGAMA SENDIRI...

PESANAN...

Ahmad said...

"Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis."

statement ini benar2 menyakiti hati saya, seorang yang mempunyai ibu yang memakai tudung...

moga Allah melaknat kau...

Anonymous said...

Masya Allah ayat terakhir membuat kesimpulan orang bertudung ni seolah-olah sgt jahat perangainya. Kalo nak kutuk2 pon jaga skit bab2 keagamaan. Jgn membuat sesuka hati ayat sampai keluar statement mcm ni. Statement yg terlalu general mcm memperlekehkan smua org bertudung.

Kalo orang bertudung sbb mematuhi hukum syarak pon dikatakan makin byk dikuasai syaitan. Apatah lagi yang tak bertudung? Pikir-pikir la sama.

Jetsoon said...

ckp berpada2 la bro..ko ckp 2 umum...semua minah yg bertudung labuh dikuasai iblis?ish..ish..ish...cuma satu jer aku nk kata..kepala hotak ko mmg kt lutut la..

Anonymous said...

"Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis."

Faisal, adakah ini bermaksud tanpa tudung seorang itu akan bebas terus dari iblis? Politik politik jugak bro.

a muslim said...

ko jgn buat fitnah sudah la...nnti susah ko nak minta maap

Anonymous said...

Daripada statement terakhir saudara faisal tu.. aku menganggap saudara faisal bukanlah seorang islam yang baik. Diharap saudara faisal bertaubat dan meminta ampun kepada Allah swt dan semua wanita yang bertudung yang telah membaca dan terluka hatinya disebabkan oleh statement saudara. Jika tidak, insyaallah suadara akan tercari-cari mereka semua di padang mahsyar untuk meminta maaf. Kensel aku nk undi BN.

Anonymous said...

butoh mak ngko lah RBF. aku jumpa ngko memang aku bunuh ngko. ///

muslimah bertudung labuh.. said...

anda orang islam kah??
kalau orang bertuduh labuh lg byk syaitan?
org yang mcm mana baru maksum?
yang x perlu pakai tudung macam pemimpin andakah?
jangan main2 dengan hukum agama..
serban dan tudung bukan mainan politik..

Anonymous said...

tahniah RBF kerana menaikkan kemarahan ramai org di atas kenyataan terakhir anda itu..
kenyataan anda terlalu umum..jgn kerana anda nk menghentam cikgu mala,semua org yg bertudung labuh terpalit dgn fitnah kejam anda...

saya mmg benar2 tidak menyangka sebegitu hina anda memandang wanita bertudung labuh...

percayalah..demi Allah ibu saya memakai tudung labuh...
amalan dan didikan beliau xpernah saya nampak yg syaitan sentiasa menguasai ibu saya...

sama2 la kita muhasabah diri...

salam..

-warga shah alam-

aninomos said...

memang lagi baik ko tarik balik ayat terakhir ko pasal orang bertudung labuh tu.. ayat tu terlalu menampakkan ko ni anak ikan MCA :p

Anonymous said...

Salam,

Saya merupakan ahli pemuda Umno dan sedang berkhidmat dengan salah seorang Menteri Kabinet BN. Saya sangat berdukacita dengan kenyataan saudara berkenaan "tudung labuh' memandangkan secara peribadi saya mempunyai ibu dan kakak yang bertudung labuh, dan mereka merupakan penyokong Umno sejak dulu lagi.

Tidak salah kalau saya ibaratkan saudara umpama gunting dalam lipatan, hanya hendak merosakkan sokongan pengundi dan juga mencacatkan pandangan Islamik terhadap parti yang saudara junjung-iaitu Umno.

Akhirnya, kita akan masuk ke kubur dengan agama kita, bukan parti yang kita anuti.

Jangan lah cuba hendak menjadi Chua Soi Lek atau PAS sendiri yang selalu mengaitkan agama (sama ada menjual atau menyalahkan) dalam agenda politik mereka.

Saya berharap agar saudara menarik semula kenyataan atau menjelaskan maksud kenyataan saudara agar tidak disalah erti hingga menyebabkan kita terpesong dari landasan agama Islam.

Sekian, Terima kasih.

-Saudara SeIslam-

NanaBerry said...

sy skong rbf!diowg ni nk manipulasi pesanan rbf je. sy sndr glongn yg memakai tdung,sy fhm pe yg rbf mksdkan. btol gk pe yg rbf ckp 2,syaitan n iblis ckup ske owg yg bepenampilan ala2 warak ni biar tmbul ase riak,ujub dan takbur.lau wat jhat pn owg x syak an.
x bmkne sy nk memandang sinis atu serong pd glongn yg memakai tdung labuh. tp 2 laa hakikatnya puak2 hamPAS ni. mggunakan agama utk kpentingn politik.

x saba nk tggu pndedahan sterusnya drpd rbf!

Anonymous said...

Aku setuju dengan statement ni,

"Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis"

Seperti yang ustaz-ustaz kita ajar waktu di sekolah, syaitan akan berusaha menggoda manusia terutama yang paling beriman. Syaitan akan berbangga jika dapat menggoda ustazah-ustazah, ustaz-ustaz, imam-imam, alim-ulamak dan mereka yang berpegang kuat kepada Islam.

Antara mereka yang kuat agama dan berjaya digoda oleh syaitan ialah...

Nik Aziz... sebab itu dia lebih rela berkawan dengan syaitan.

Calon PAS tenang yang bertudung labuh. Membiarkan suaminya menipu Sijil Cuti Sakit (MC) dan memfitnah tentang pengurusan jenazah.

Penceramah-penceramah PAS yng memfitnah Tun Dr. Mahathir menonton video lucah bersama cucunya pada tahun 1998.

Mereka yang tidak bertudung, syaitan tak goda. Buang karan je.

Walau bagaimanapun, syurga dan neraka hanya Allah sahaja yang tahu.

Teringat cerita seorang pelacur masuk syurga. Apakah sebabnya? Rujuk kembali kepada ustaz.

Anonymous said...

Salam. Saya seorang wanita bertudung labuh dan saya memilih untuk berbaik sangka dengan tuan. Saya rasa apa yang tuan maksudkan ialah lebih labuh tudung seseorang wanita, lebih kuat tusukan syaitan terhadapnya untuk menduga kekuatan imannya, yang mana amat beanr sekali. Tuan seharusnya berhati-hati dengan ungkapan yang tuan gunakan, agar tidak disalah anggap.

RDE2012 said...

Betul kata saudara tu, memang pakai tudung labuh tu cantik, tutup aurat, tapi....sampai nak bakar buku bacaan, ingat tak kes Interlok???Allah suruh kita membaca, bukan bakar buku baca.....tutup aurat tapi fitnah orang, menipu orang, org org mcm ini "kerana nila setitik, rosak susu sebelanga"

Normala Sudirman harus bertaubat!!!

Anonymous said...

"Cuma saya sahaja saya nak berpesan, makin labuh tudung seseorang itu, makin banyaklah dirinya dikuasai iblis."

RBF berhujah secara umum.

kalu anda pakai tudung labuh dan sentiasa menuruti perintah allah..alhamdulillah la.. so anda selamat dari godaan syaitan..(syaitan suka goda org yang taat kepada perintah allah..yang kurang taat wat pe dia goda..dah tentu spesis dia).. ramai yang komplen tulisan RBF.. nk bermegah dan menunjuk dia yang paling alim..buang karen aje..

pengalaman saya kaki skodeng (sya bukan baik).. 10 wanita yang melakukan maksiat di Padang POLO ipoh.. 9 adalah betudung 1 tidak bertudung..dalam 10 orang 7 melayu, 2 india 1aje cina...

ingat tudung sekarang bukan lagi milik mereka yang taat...tudung sudah menjadi hiasan aje sekarang..

tidak pula tuanx menegur merekax ini...

HIPOKRIT...