Monday, January 24, 2011

Pesanan Kepada Pengundi Dun Tenang

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Malaysia.

Kepada pengundi-pengundi Dun Tenang yang dihormati.

Ambo bukan nak ceramah, ambo juga bukan nak mengajar, cuma ambo nak berpesan-pesan dengan kebenaran.

Pakcik , makcik ,abang, kakak dan adik-adik sekalian. Pada 30hb ini demo semua nak pergi mengundi.

Jadi ambo ambil kesempatan ini nak pesan-pesan kepada demo semua supaya berhati-hati semasa memangkah kelak.

Nasihat ambo tak usahlah nak cuba-cuba untuk undi Pas, parti sampah dan pemimpin pemalas. Mereka hanya tahu menyalak memaki hamun orang serta memfitnah.

Kenapa ambo minta demo semua jangan undi Pas ?

Ambo bagi contoh mudah ja....

Kelantan adalah negeri yang diperintah Pas. Maknanya Pas adalah kerajaan di Kelantan. MBnya bernama Nik Aziz yang juga adun kawasan Chempaka.

Kalau di negeri yang mereka jadi kerajaan dan kawasan yang diwakili oleh MBnya sendiri masalah rakyat pun mereka tak boleh selesai, apa lagi kalau Mala yang dipilih menjadi wakil rakyat di negeri yang bukan Pas jadi kerajaan.

Apa masalahnya ?

Klik di sini

Tak usahlah demo-demo semua termakan kata-kata Pas, kononnya nak perjuangkan itu ini. Itu semua tipu. Yang mereka perjuangkan adalah perut dan poket mereka.

Mala sudah letak jawatan sebagai cikgu dan hilang gaji kurang-kurang pun RM 3 ribu sebulan semata-mata nak jadi calon pilihanraya. Itu pasallah sekarang bulan bintang, syurga neraka yang dijanjikannya semasa berkempen untuk memastikan kemenangannya. Apabila menang kelak, maka dia dapatlah gaji sebagai wakil rakyat. Boleh ganti balik gaji sebagai guru yang telah hilang.

Andai ditakdirkan dia menang dan bergelar yb, rakyat datang minta bantuan dia tidak akan bantu dan salahkan kerajaan negeri atau pusat pula. Akhirnya rakyat pulang dengan kosong. Mala peduli apa masalah rakyat, janji dia dapat gaji. Itulah perangai pemimpin-pemimpin Pas yang bergelar yb. Mereka lebih penting poket dan perut mereka.

Satu lagi contoh kegagalan Pas memerintah ialah apabila seorang wakil rakyat Pas di Kelantan terpaksa menebalkan mukanya pergi berjumpa dengan pemimpin BN untuk meminta bantuan menyelesaikan masalah rakyat di tempatnya. Klik sini, sini dan sini.

Pesan saya, kalaulah anda jumpa Mala atau kuncu-kuncu Pas datang berkempen dengan anda,beritahu mereka supaya selesaikan masalah di Kelantan terlebih dahulu dan jadikan Kelantan negeri contoh sebelum nak melangkah ke Johor.

12 comments:

Anonymous said...

bro cepat kerja keras bro..dari risikan, peluang kita semakin tipis kat tenang!!..semuanya gara2 calon!!

Anonymous said...

hehehe...hoi jebat!!! kau tabur janji sana kau tabur janji sini, rakyat kau tikam dari belakang, hidup rakyat miskin, semakin miskin & yang kaya semakin kaya, pernahkah kau peduli??? menghasut & menggula2kan org2 kampung/felda memang kau hebat. Baik kau pulangkan keris tamingsari aku jebat!!!kalau tidak akan ku saman kau seperti aduan katak pelabuhan klang nanti...

Radzuan said...

kami orang Johor tak akan terpedaya dengan tipu helah dan muslihat puak2 pas ni...klu ada pun penyokong tegar pas disini adalah yang berasal dari luar terutamanya dari negeri kelantan,melaka,terngganu...rakyat tetap teguh bersama-sama pemimpin kerajaan yang ada hari ini...kerana kami sentiasa insaf akan kesukaran dan kesengsaraan sekiranya pakatan haram ni memerentah...kami bimbang negeri kami jadi serambi singapore pulak...penduduk dun Tenang pasti tetap memilih calun BN..percayalah!

Anonymous said...

Kesian Cikgu Mala dah kena perbodoh dengan khawarij...

Masuk maktab belajar pandai tapi bila masuk Pas last-last jadi bingai...

Anonymous said...

itu pesanan korok kering nmanya..mcm la kt johr yg bwh bn xpnh ada msalh..byk btol blog pncaci bngang umngok ni..kah...kah..kahh..

Panglima Perang Cyber said...

rakyat kena tahu kalau Adun bertaraf tok guru pun gagal di negeri yg dipegang apakah ada jaminan Cikgu Mala lebih hebat dari Tok Guru ?

Anonymous said...

bodo ka apa abis calon BN tu berenti keja ADO tu sebab apa plak. Cakap tak pakai otak. Smua yg dicakap tu plak hanya sangkaan plak tu

Anonymous said...

gelabah la kau~~

Anonymous said...

Nampaknya pencacai PR panas hati. Kalau panas hati pi baca Haramkahkahkah la. Sapa suruh datang sini.

akuantipr.

Anonymous said...

kah kah kah

bro tak nak tinaju kawasa piem kepuanan melayu bro tu kerrr???

kah kah kah

PAS bole je atur demo kat sana...
huhuhu

tapi kepala otak orang PAS tak serendah setaraf dengan keldai a.k.a ahli dan penyokong umno

kah kah kah

Kulaan Niring said...

20 tahun kelantan diperintah oleh N.Ajis, masalah air pun tak boleh selesai walau diberi bantaun 600 juta oleh Che Det. 600 juta duit rakyat hilang begitu saja, air tetap berkeladak.

Anonymous said...

woi lau berani buat lah demo kat johor nie..

puak2 lalat hijau nie xhbis2 nk nyusahkan org..

dahlah terpekik terlolong mcm org gler, mane nth adab islamik yg korg bwk 2..

bg aku, pengikut kopiah hijau nie berhati busuk n dengki tahap cipan.

bliklah negeri korg, jgn gngu org johor. sekalipun ditukarnya kerajaan persekutuan next PRU, johor tetap jadi kubu pling kuat umno dan bn.

kpd pakcik2 pas dari benut n kayu ara pasong, jgn jadi pukimak kat felda aku. Borak kat warong mcm bgus jer, mjur org felda xlempar taik kat mka korg..

NYAHLAH PAS DR JOHOR DARUL TA'ZIM !

-GENG CHEMPLAK !