Friday, January 28, 2011

Siapa Dia Normala Sudirman ?

Cerita Normala Sudirman semakin menarik. Cerita tentang latar belakangnya, kini bagaikan cerita Upin dan Ipin yang mudah diperolehi bahkan anak-anak kecil di Tenang pun tahu juga cerita itu.

Nasiblah kau, siapa suruh kau tawarkan diri dan beriya-iya sangat nak jadi wakil rakyat. Sekarang mana-mana pun cerita kau gila kuasa,kau sombong dan kisah peribadi kau semakin kuat kedengaran.

Hari ini pula ada satu lagi kisah baru yang kami ingin kongsikan dengan anda. Bukan niat kami nak serang peribadi calon Pas, tetapi kami terpaksa melakukan setelah calon kami diserang bertalu-talu. Bukan kami yang mulakan dulu, Din Puduraya yang mulakan dulu.

Maka bermulalah kisah, Mala berjaya masuk ke maktab perguruan. Pada masa itu, dia sudah pun berkahwin dengan seorang lelaki bernama Abdul Rahman. Suaminya pada masa itu bekerja di restoran Marry Brown.
Masuk sahaja maktab, dia bertemu dengan Maarof. Mata bertentang mata, lidah kelu tak terkata, dari mata terus turun ke hati. Janji untuk sehidup semati bersama suaminya sudah lenyap. Abdul Rahman telah pun DIMADUKAN oleh Normala Sudirman. Normala terlupa statusnya sebagai isteri kepada Abdul Rahman, sebaliknya asyik masyhuk dengan jantan lain yang bernama Maarof.

Akhirnya rumahtangga yang dibina bersama Abdul Rahman runtuh. Normala Sudirman beralih ke dakapan Maarof dan mereka dapat tiga orang anak sampai sekarang.
Dalam keadaan seperti itu, biasanya orang yang bersalah atau berasa bersalah, akan cepat-cepat berada dalam lingkungan agama. Ubah penampilan seperti orang beragama, kemudian cerita tentang negara Islam, sebab dia mahu sejarah silamnya cepat-cepat dilupakan. Sebab yang paling utama, dia tidak mahu sesiapa pun mengungkit sejarah silamnya yang membuktikan betapa gediknya Normala Sudirman yang menjadi calon Pas di Tenang.

Maka tidak hairanlah Maarof si lakinya, macam orang jantan gila talak, berkepit ke sana ke mari. Berpegangan tangan dan sanggup makan daripada hasil yang haram dengan menipu sijil sakitnya walhal dia sihat sejahtera.

Isterinya baru jadi calon, dia dah bercuti sakit 21 hari. Belum lagi jadi YB. Kalau Normala Sudirman jadi YB Tenang, tidak mustahil Maarof akan jadi pencacai pengangkat beg tangan sebab dia tahu, anjing yang sudah biasa makan tahi, tidak dimakan, dihidu juga taik yang ditemuinya.
Normala tinggalkan suami pertamanya yang bernama Abdul Rahman untuk mengejar Maarof. Maka tidak mustahil juga suatu hari apabila pemimpin-pemimpin otai Pas yang gila mengira kepala bini ada-ada sahaja alasan untuk bersepi-sepian dengan isterinya atas alasan urusan parti.

Kesian Maarof, bersiap-sedialah kau untuk kehilangan seorang isteri yang tercinta. Dulu kau buat kat Abdul Rahman, sampai hancur luluh perasaan dia, sekarang, rasakan pula hasil daripada perbuatan kau dahulu. Cuma kali ini, tidaklah cikai sangat sebab Normala kali ini pasti mempunyai sasaran yang lebih tinggi dan lebih berprestij berbanding Maarof yang berwajah loyok... orang sakit ler katakan... cuti sakit 3 minggu pulak tuh.

Kepada pengundi-pengundi dun Tenang, itulah wajah sebenar calon Pas yang digambarkan sebagai orang yang baik dan suci. Pas siang malam ,pagi petang keliling negara memburukkan Umno dan sebagainya,kita ingatkan mereka suci. Rupa-rupanya mereka penuh dengan kurap juga.

**Baca balik cerpen yang digarapkan oleh kickdefella dua hari lepas. Ada persamaan atau tidak dengan kisah diatas. Klik sini

15 comments:

marilyn said...

Maarop ayat baeekkk punya,sampai Kak Mala cair dlm dakapan.

Anonymous said...

Alahai..sabor jelah maarop !

dulu abg man cembughu bebenor dan makan ati pase mike..

sekarang mike ler pulok berkepit/melekat ghiso bini mike bergaul dgn org lain..hehe..

-WHAT GOES AROUND COMES AROUND-

-OghangKuale-

Anonymous said...

Bila Normala jadi YB...Maarof boleh belah lah....MC melebihi 2 hari adalah untuk orang2 yang sakit mental....lepas ni maarof betul sakit mental...

Anonymous said...

Zaman sekarang semua dibayar tunai....tidak perlu tunggu sampai akhirat.

Anonymous said...

menteri pun tak buat keje......pergi kempen sampai buku teks english pun banyak salah.......... menteri dah lamee buat......

Anonymous said...

Rbf Kayuh lagi..lagi..lagi..dan lagi. Spinning Around..hehehe

Mohd said...

Kalau Mala jadi wakil rakyat PAS, sudah tentu dia akan disambar oleh lebai2 PAS yg selalu makan ubat kuat. Maka melepaslah si Maarof ni. Kesian dia akan jadi gila agaknya ......

Anonymous said...

Sokong Pas halal haram semua boleh...

Pas munafik!

Anonymous said...

ada bukti kukuh lain? mcm salinan sijil nikah, rakaman pendedahan saksi, tarikh2 penting etc.

sebabnya..

“Sesungguhnya orang-orang yang menuduh perempuan-perempuan yang terpelihara kehormatannya, yang tidak terlintas memikirkan sebarang kejahatan, lagi yang beriman, akan dilaknat (oleh Allah) di dunia dan di akhirat dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang besar,”(Surah an-Nur: 23).

good luck.

Anonymous said...

itulah pencacai pas, gune ayat alquran utk kepentingan sendiri. podah

Anonymous said...

maarop orang utara penangan orang utara lain macam bhai ... terangkattt..jom layan cikiniput.com.my

Anonymous said...

bn kalah....

Anonymous said...

Iyer ke BN akn kalah? Bagus juga klu PAS menang mungkin esok rege minyak akan turun 30sen liter, cukai2 pun akan dihapuskan..ahaks...ahaks. Saya suka klu PR menang...barang2 mungkin akan murah...tp sy tetap pangkah BN

Anonymous said...

Nak bukti sijil nikah pulak? ahaks ahaks...gamaknya...gambar tu MOkcik Mala tu dgn sape erk?? bukan sOmi dia ker? atau Mokcik tu saja2 bergambar dgn bukan muhrim? Lagi la berdOsa besOOoonyaaa MOkcik tu...kononnya la ni pakai sarung tangan...haram bersentuhan...pelik...dulu2 tak haram pula bersentuhan jika bukan sOmi...

Esperalzi said...

Bila Mala bertemu Maarop..Mata bertentang mata..lidah kulum mengulum..