Wednesday, February 16, 2011

Doakan Dr Lo Lo Cepat Sembuh


Saya turut terkejut melihat keadaan Dr Lo Lo seperti mana yang disiarkan oleh blog GAP.

Dia kelihatan uzur, mukanya sembab dan berjalan pun dah bertongkat.

Daripada saat saya melihat blog GAP pagi tadi sehingga ke saat saya menulis ini fikiran saya masih teringat-ingatkan Dr Lo Lo. Saya terbayang-bayang keadaan mukanya yang sembab.

Kenapa dia jadi begitu ?

Itulah soalan yang berlegar-legar di fikiran saya.

Adalah keterlaluan jika saya mengatakan itu semua balasan Allah terhadap orang yang bermulut laser.

Nak dinafikan pun tak boleh.

Sewaktu mula-mula menjadi ahli parlimen Dr Lo Lo begitu sombong dan angkuh. Setiap kali dia ke pejabat DBKL mulut lasernya tidak boleh dikawal. Macam-macam perkataan dan ayat yang tidak enak didengar dia hambur kepada kakitangan-kakitangan DBKL.

Bukan setakat DBKL sahaja, beberapa agensi lain juga tidak senang dengan mulutnya yang laser itu.

Lihat sahaja cara dia berdebat di Dewan Rakyat atau kenyataan-kenyataanya yang disiarkan di harakah, blognya atau twitternya.Dia begitu sombong dan angkuh. Allah SWT baru angkat dia sebagai ahli parlimen tetapi dia sudah bersikap sedemikian.

Melihat kepada keadaannya hari ini semoga dapat menyedarkan kita semua. Janganlah kita berlagak sombong bila kita ada jawatan.

Di kesempatan ini saya juga ingin menyeru kepada rakan-rakan pembaca agar sama-sama kita mendoakan supaya Dr Lo Lo cepat sembuh. Jangan sesekali anda mendoakan dia pecah perut.

Mana-mana orang yang pernah kena hamburan kata-kata laser yang keluar dari mulut dia, harap dapat maafkan dia.

25 comments:

Anonymous said...

Kalau badan jadi tembam susah kawal, mungkin masalah Hati atau buah pinggang.

PAS BANGANG said...

Betul la apa yang ko cakap tu RBF, laser, maki hamun dan pelbagai.

Sakit ini kifarah Allah atas dosa kita, tapi menyakitkan hati orang dosanya hanya boleh diampunkan oleh tuan punya badan orang tu.

Lo'lo ni kufur nikmat, nikmat yang Allah anugerahkan hingga jadi seorang DR bukan datang dari kerajaan PAS , tapi kerajaan BN. Kalau tak dari kuota bumiputera aku rasa Lo'lo akan jadi penoreh getah aje sebab pasti takda bantuan dari kerajaan.

Lo'lo..ko boleh kut mintak tulung dengan mursyidul Am PUS ko tu yang pandai beno mendoakan orang pecah perut dan sebgainya..hari ni mintak la doa dari Mursyidul Am PUS yang korang junjung kesana kemari tu..

apa pun, rosak mulut badan binasa.. dan dah nampak la binasanya tu..

Anonymous said...

dah sakit tu letak jawatan jer laaa bagi orang yang sihat buat kerja ....

DERAOH said...

SEMOGA BELIAU CEPAT SEMBUH DAN DAPAT BERKHIDMAT KEPADA RAKYAT....PERCAYALAH ORANG UMNO TIDAK AKAN MENDOAKAN KEBURUKAN KE ATAS INSAN MUSLIM LAIN MESKI PUN UMNO DICEMUH DAN DIHINA.....INILAH BEZANYA AKHLAK INSAN UMNO DENGAN PAS.....ORANG PAS MASIH LAGI SAUDARA SEAGAMA BIAR PUN TERLALU BERAT UNTUK PAS MENERIMA PERSAUDARAAN UMNO.....KEPADA DR LO LO ANGGAPLAH PENYAKIT INI SEBAGAI UJIAN DARI ALLAH UNTUK HAMBA NYA.....

Anonymous said...

celaka dpd PASyg menghindukan melayu..PAS mmmg celaka.sakit biar mati dlm aib.org telanjang bole peluk..sesama islam jadi kafir.prinsip pAS.melayu bangsat tu sebab PAS manjakan cina dgn india banding dgn melayu..bukan nak menolong melayu tapi melingkup melayu,,,masjid pun dh jadi pasar babi

Al-Faisal Malaya said...

Sementara dia masih hidup, mintak kawan2 dia ingatkan dia supaya dia minta maaf kat orang2 yang pernah dia laser, sembur dan hambur....

man on da street said...

Jikalau pendapat saya pulak, semoga beliau lambat sikit sembuh! Bukan kerana apa setiap kali beliau terasa sakit , setiap kali lah beliau akan muhasabah diri sendiri, apa kah salah aku, di mana silap nya diri ku ni, atau pun beliau akan menyedari , kepada orang orang yang beliau memaki hamun sumpah seranah mereka telah pun di makbulkan kepada orang yang teranaya olih beliau! Allah masih menyayangi beliau olih kerana allah telah membayar cash terhadap beliau , mempersendakan agama islam untuk kepentingan beliau sendiri, mengaibkan orang lain, justeru memberi kesempatan untuk beliau berfikir dan bermuhasabah. Bertaubat tu antara beliau dengan allah, untuk berubat , beliau kan doktor ,lebih arif tentang perubatan, sayugia di ingati jikalau allah tak perkenan , pakai lah ubat yang paling mujarab sekali pun , seterusnya lu sendiri mau ingat "lak' loq'", kata orang utara!

Anonymous said...

Badan dia dah gemuk la aku rase.. dah jd ahlul parlimen.. makan tak ingat la tue... dah semakin pemalas...

TARANTULA said...

BETUL KATA KAU BRO, MASALAH HATI

BUKAN HATI DIA SAKIT TAPI BETULKAN DULU HATI

Anonymous said...

jauh perubahan Dr Lo Lo dari mula ku nampak sehinggalah ke gambar terbaru ni. Ada masalah ke Dr?

Anonymous said...

mungkin hatinya

Anonymous said...

LO'LO' sakit sebab salah UMNO!

Anonymous said...

dulu bukan dia kurus giler ker...byk sgt makan nie kot..or makan rasuah banyak sagt...waallahualam..

Anonymous said...


AKU DOAKAN DR LO LO PECAH PERUT.

BUKAN APA AKU HANYA TERIKUT DENGAN SUNAH TG NIK AZIZ YG BERKAWAN DGN SETAN!

Anonymous said...

Ada harapan PRK lagi ni.

Anonymous said...

kawan rasa dia sakit ni semua salah UMNO jugak. Suma salah UMNO. Nak confirm, tanya Mat SABUN atau MAHPUS Bengong.

Anonymous said...

NEXT..Nicky Ajis turn..

Anonymous said...

Orang PAS mana ada makan rasuah.

mamasita said...

Semoga Dr Lo Lo cepat sembuh dan sihat..sedih jugak dengar walaupun tak kenal langsung.

Anonymous said...

kah...kah...kahh....
dr lolok ni adalah spesis babi peliharaan pas.....
badan dah serupa babi bunting....
kah.....kah.....kah...
penganut pas celaka jangan pulak marah kat aku...
aku cuma ikut apa yang pork nik kata...ALLAH pun mencarut...
kita bolih maki orang jika yang kita maki tu musuh kita... musuh wajib dimaki...ini pork nik yang cakap...
pas musuh aku....apa salah aku maki....
semua orang islam sahabat aku....tapi semua penganut pas musuh aku...

'siam islam'

hanizam said...

nanon 1103PM...

apesal lak sakit sebab UMNO?? hang tu yang sakit, perbetulkan hati tu dulu sebelum salahkan orang lain...

tarbiahkan sikit mulut tok guru PAS, jangan dok sebab mulut, ikut sedap je ape nak cakap, ape yang doakan kat orang lain...

bila dah sakit tu, ALLAh bagi dr. tu muhasabah diri...kalau tak sedaq jugak, lantaklah dia...

ape punya turrr...

Anonymous said...

Salams,
Dr Lo Lo ni makan manyak sangt ler.Ini menyebabkan badan tembam.Jogging ler selepas solat suboh tiap2 pagi.Gerenti sihat walafiat n badan saperti Miss World.Insyallah.

wawa

Anonymous said...

PASsed Away

PLZ PLZ PLZ
DR LOLO BUKN MACM NIK AZIZ
DIA DR SPT DR MAHATHIR
DIA CUMA TRSESAT
DOAKN DIA SIHAT SEBAB BILA SIHAT
DIA BOLE JD RASIONAL SKIT
MGKIN TIME TU BRU DIA SDAR
APA DIA DH WAT

Anonymous said...

kita sebagai umat islam..seharusnya mendoakan kesejahteraan sesama kita,,bagi saya tiada beza antara umno atau pas..kita tetap satu ummah...yg bergelar islam..seharusnya kita merapatkan hubungan sesama kita...bukan mengeruhkan..bersatu kita teguh..bercerai kita roboh..

Anonymous said...

Wow !!!!!!

Nak buat PRK lagi ke ????

Kalau mulut lancang,,, tak kira UMNO,Pas atau PKR .. bayar cash kat dunia ...

Tapi mulut PAS PKR lah yang terlebih lancang sampai terkeluar Lanca**