Thursday, February 24, 2011

Exco Perak Disiasat SPRM, MB Juga Perlu Disiasat

Saya menyokong penuh tindakan SPRM Perak menyiasat seorang exco negeri Perak sebagaimana yang disiarkan oleh haraMkahdaily di sini.

Bukan setakat siasat exco, kalau boleh siasat semua exco, Menteri Besar dan para pegawai serta pemandu-pemandunya dan jika boleh siasat sekali pembantu-pembantu rumahnya.

Tetapi.....tetapi....tetapi.....kami nak pesan sikit kepada SPRM, jangan hanya berani dan nak tunjuk gedebe dengan orang Umno sahaja. Bila kena giliran pembangkang SPRM menikus bagai tikus melihat besi.

Apa cerita dengan laporan Fauzi Muda tentang 7 orang yang menjadi jutawan sekelip mata semasa 11 bulan pak-khatan rakyat memerintah Perak ?

Apa cerita kes Ariffahmi ?

Apa cerita kes pasir di Selangor ?

Tolong jawab wahai SPRM.

11 comments:

Mohd said...

PAS telah menyusup masuk dlm SPRM menyebabkan SPRM tidak akan menyiasat salahlaku pihak pembangkang.
SPRM patut dirombak semula dan penyokong2 PAS dibuang saja!
Kalau Kerajaan BN buat bodoh aje, inilah akibatnya!

Anonymous said...

penulis ini salah temoat kot.cuba cerita tu ditebalikan baru betul.sprm selalu usik org pr...nibbila org bn diusik sibuk pulak.apa beso sgt ke kuasa kamu nk sprm dengar ko punya ckp.eh igt umno besar ke kuasa nk ikut telunjuk kamu....bu...h lah ko ni

Anonymous said...

Bawah sistem teokrasi, definisi sogokan adalah berbeza dengan lain-lain sistem.

Dalam sistem berkenaan, sogokan berlaku hanya kalau ada empat pasang mata yang jadi saksi.

Dalam kata lain kalau setakat surat arahan dari PMbK dan resit-resit tidak enuf untuk dijadikan bahan bukti.

Sebab itulah ramai yang mahukan sistem berkenaan. Mudah sebat mudah simpan.

AntiHipokrit

Anonymous said...

cepat DAP bising dlm isu New Zealand? Dulu Egypt senyap pasaipa? pasai NZ ramai sepet duduk. Egypt semua melayu bodo PAS.

Tu pon PKR ngan PAS nak rela mati pertahan DAP.
Ptuih!

Anonymous said...

tak kisah BN ke PR ke...klu suspect rasuah, jgn tunggu2 lagi..terus siasat..

mak hang said...

hey anon,

freedom of speech, remember??? Bukan Anuwar yg sibuk bangkit pasal ni.

Anonymous said...

Beza Pr (moslem) dan Bn (a.k.a.
'kafir')

1. Kalau sesiapa undi Bn ia dianggap mengundi puak kafir meskipun undi tersebut diberikan kepada calon Melayu Bn.

Kalau sesiapa undi Pr ia dianggap mengundi isle, meskipun calon Pr yang diberikan undi itu adalah calon kafir.

2. Media yang berpihak kepada Pr tetap dianggap sebagai media yang adil dan trasparen meskipun tidak ada hari yang media berkenaan tidak memfitnah puak Bn.

Media yang berpihak kepada Bn tetap dianggap media yang bias dan tidak telus, meskipun tidak ada hari yang media vernakular tidak menghentam Bn.

Fikir-Fikirkan.

Anonymous said...

maaf tuan2 yang bijaksana, janganlah tuduh sebarangan kpd sprm. kata tak siasat lah..bila sprm tak siasat orang pr, org umno marah sprm,bila sprm tak siasat org umno org pr marah. 2x5 yop..ringkasnya bermakna dua2 parti buat fitnah antara satu sama lain..jgnlah asyik menyalahkan org lain sedangkan kita pun bermasalah. satu jari tunjuk org ingat 4 jari lagi tunjuk kpd diri sendiri

Anonymous said...

biasa la. sprm bimbang, ada lak lagi saksi yang kena siasat mati terjatuh dan bukan bunuh diri dan dibunuh. gerun bang. sampai la ni kes tak selesai lagi. tu yg siasat geng bn jer, pasal kompom tak ada yg merusuh, mati yang tak pasti dan kalu kena, sorang-sorang tak ada majlis peguam nak bela dan tak ada yg nak cerita kat parlimen. tapi jgn bimbang, pegawainya tak cekap siasat bab ikan besar-besar, kalu ikan kering dan ikan bilis tu, cekap bangat . nombor 1 hingga 10 ranking dunia. itu aku rasa la sebabnya ...... byk terlepas ....

Anonymous said...

aku cukup tak puas hati SPRM Kelantan ni..cuba 'selamatkan' Ajis..takkan mereka jg sudah kena sihir PAS??

Anonymous said...

baru kene cuit ngn SPRM,RBF dah mengglabah...

ade ke org UMNO kene usung pi pejabat SPRM tgh2 mlm?

khir toyo siap bleh kleuar ikut pintu blakang lepas kene siasat ngn SPRM putrajaya....

dun worry la RBF...layanan SPRM pada pemimpin UMNO sentiasa world class..

keselamatan pemimpin anda terjamin...siap dpt minum kopi lagi dgn pegawai SPRM